7,790 περισσότεροι έκτακτοι στην Κυβέρνηση σήμερα απ’ ότι το 2013

16,579 έκτακτοι και 35,091 μόνιμοι απασχολούνταν στους 4 τομείς της Κυβέρνησης κατά τον μήνα Οκτώβριο 2018

Επτά χιλιάδες επτακόσια ενενήντα πρόσωπα περισσότερα απ’ ότι στις αρχές του 2013 εργοδοτεί σήμερα η Κυβέρνηση ως έκτακτο προσωπικό. 

ε
Ανά κατηγορία και το σύνολο των εκτάκτων υπαλλήλων στην Κυβέρνηση από το 2012 (Δεκέμβριο) έως το 2018 (Οκτώβριο).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, κατά τον Δεκέμβριο του 2012 απασχολούνταν, ως έκτακτο προσωπικό στην Κυβέρνηση 8,789 πρόσωπα ενώ τον Οκτώβριο του 2018 απασχολούνται στην κυβέρνηση ως έκτακτοι 16,579 άτομα. Ποσοστιαία, πρόκειται για μια αύξηση της τάξεως του 188.6%. 

ε
Ανά κατηγορία και το σύνολο των εκτάκτων υπαλλήλων στην Κυβέρνηση από το 2009 έως το 2018 (Οκτώβριο).

Όπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία, η Δημόσια Υπηρεσία τον Οκτώβριο του 2018 απασχολεί 1,021 έκτακτους περισσότερους απ’ ότι τον Δεκέμβριο του 2012, η εκπαιδευτική υπηρεσία 3,849 περισσότερους, τα Σώματα Ασφαλείας 1500 εκτάκτους περισσότερους και ως Ωρομίσθιο προσωπικό απασχολούνται 1420 περισσότεροι έκτακτοι τον Οκτώβριο του 2018 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2012. 

ε
Ανά κατηγορία οι υπάλληλοι (μόνιμοι και έκτακτοι) στην Κυβέρνηση από το 2009 έως το 2018 (Οκτώβριο).

Την ίδια ώρα ο αριθμός των μόνιμων υπαλλήλων, τον Δεκέμβριο του 2012 ήταν 40,863 και τον Οκτώβριο του 2018 οι μόνιμοι υπάλληλοι της κυβέρνησης ήταν 35,091.  Ποσοστιαία υπήρξε μείωση της τάξεως 14.2%. 

Συνολικά ο αριθμός των εργαζομένων στην Κυβέρνηση, μόνιμων και έκτακτων, από τον Δεκέμβριο του 2012 έως τον Οκτώβριο του 2018 παρουσιάζει μια αύξηση που αριθμεί σε 2,018 υπαλλήλους. Δηλαδή από 49,652 εργαζόμενους που είχε η Κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2012, σήμερα εργάζονται στην Κυβέρνηση 51,670 άτομα. 

Οι Δημόσιοι Υπάλληλοι είναι ελαφρώς λιγότεροι εάν η σύγκριση γίνει από τον Δεκέμβριο του 2009 (διαθέσιμα στοιχεία, της τελευταίας έκδοσης). 

ε
Το σύνολο των υπαλλήλων στην Κυβέρνηση (μόνιμοι και έκτακτοι) από το 2009 έως το 2018 (Οκτώβριο).

52,140 άτομα αριθμούσαν οι υπάλληλοι της Κυβέρνησης (μόνιμοι και έκτακτοι) κατά τον Δεκέμβριο του 2009 σε σύγκριση με 51,160 τον Οκτώβριο του 2018. Δηλαδή κατά 980 άτομα λιγότερα. 

Η μείωση οφείλεται κυρίως σε αφυπηρετήσεις μονίμων υπαλλήλων αφού τον Δεκέμβριο του 2009 εργοδοτούνταν ως μόνιμοι στην Κυβέρνηση 41,528 ενώ τώρα εργοδοτούνται ως μόνιμοι 35,091. 

ε
Το σύνολο των υπαλλήλων στην Κυβέρνηση, Έκτακτοι και Μόνιμοι, από το 2009 έως σήμερα.


Τουναντίον, ως έκτακτοι, το 2009 εργοδοτούνταν 10,612 άτομα ενώ τώρα 16,579 πρόσωπα.
 
Εάν η σύγκριση γίνει με τους ίδιους μήνες, τότε προκύπτει ότι το εργατικό δυναμικό της κυβέρνησης τον Οκτώβριο του 2018 αυξήθηκε κατά 56 άτομα (0,1%) σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017 και έφτασε τα 51.670 άτομα. 

Στο μόνιμο προσωπικό παρατηρείται μείωση κατά 710 άτομα (-2,0%). 

Στο έκτακτο προσωπικό παρατηρείται αύξηση (4,8%) φθάνοντας τις 16.579 σε σχέση με τις 15.813 άτομα τον Οκτώβριο του 2017.

Σε όλες τις κατηγορίες προσωπικού, εκτός του Ωρομίσθιου Προσωπικού, υπάρχει αύξηση σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2017 με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση να παρατηρείται στην κατηγορία Εκπαιδευτική Υπηρεσία (0,8%) και πιο συγκεκριμένα στο έκτακτο προσωπικό με ποσοστό 7,8% (249 άτομα).

Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2018 παρατηρείται αύξηση 4,5% στο προσωπικό της Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (578 άτομα) και στο προσωπικό της Δημόσιας Υπηρεσίας 0,1% (17 άτομα). Επίσης, παρατηρείται μείωση στο προσωπικό των Δυνάμεων Ασφαλείας -0,7% (-85 άτομα) και στο Ωρομίσθιο Προσωπικό -0,9% (-76 άτομα).

Παναγιώτης Τσαγγάρης
 
138
Thumbnail
  • "Να δεχτούμε την πολιτική ισότητα, και τ/κ την Ασφάλεια"
  • "Ο ΔΗΣΥ έχει τις πόρτες του για τον Χάρη Γεωργιάδη ορθάνοιχτες" 

 

ad1mobile

“Αν καταψηφίζαμε όπως το ΑΚΕΛ καταψήφισε; Πόσοι θα έχαναν την δουλειά τους και πόσοι θα έχαναν καταθέσεις; Και η οικονομία του τόπου θα πήγαινε σε υποβάθμιση” ανέφερε σε συνέντευξή του την “Brief” ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου.  

Για το ΓεΣΥ ο κ. Νεοφύτου σχολιάζει πώς “η μεγαλύτερη σύγχρονη κοινωνική μεταρρύθμιση, δεν θα πετύχει, εάν συνεχίσει να είναι αντικείμενο αντιπαράθεσης”. 

Όσον αφορά στο Κυπριακό ο Αβέρωφ Νεοφύτου επαναλάμβανει ότι “δεν μπορούμε εμείς οι ε/κ να εξασφαλίσουμε αυτά που ζητούμε στην ασφάλεια, χωρίς να αποδεχθούμε την πολιτική ισότητα των δύο κοινοτήτων. Και ταυτόχρονα δεν είναι ρεαλιστικό να πιστεύουν οι συμπατριώτες μας Τ/κ ότι μπορούν να διασφαλίσουν την πολιτική ισότητα χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις στο θέμα της ασφάλειας”. 

Σε σχέση με τις Ευρωεκλογές ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ ρίχνει τις προσδοκίες και υπενθυμίζει ότι “στις ευρωεκλογές του 2014, στο ψηφοδέλτιο μας είχαμε και το τότε ΕΥΡΩΚΟ, με υποψήφιο τον Δημήτρη Συλλούρη, και τη σημερινή Αλληλεγγύη”. 

>>> Αναλύσεις / Έρευνες Brief <<<

Έχετε δώσει στήριξη στον υπουργό Οικονομικών σε σχέση με τις πολιτικές ευθύνες που του καταλογίζει το Πόρισμα για τα αίτια της κατάρρευσης του Συνεργατισμού. Αφού τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας όσο και εσείς ο Πρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος, έχετε τη δική σας άποψη, τότε γιατί διατάχθηκε έρευνα; 

Θα επαναλάβω τη θέση μας. Η όποια είναι η ίδια, και σήμερα και χθες. Και γι’ αυτό το πόρισμα και για τα προηγούμενα. Το πόρισμα της επιτροπής για τον Συνεργατισμό είναι σεβαστό. Από εκεί και πέρα, εμείς λειτουργούμε με σοβαρότητα. Αναθέσαμε σε τρεις τεχνοκράτες να μελετήσουν το πόρισμα. Όχι για να φτιάξουν το αντιπόρισμα, ούτε για να αναθεματίσουμε το πόρισμα. Κάθε άλλο. Σκοπός είναι να δούμε στην ουσία πώς θα αξιοποιήσουμε  τα ευρήματα για να αλλάξουμε όλα όσα πρέπει να αλλάξουν. Από νομοθεσίες μέχρι νοοτροπίες. 

Και θα πάω και στις πολιτικές ευθύνες. Που και πάλι κάποιοι τις βλέπουν άλα καρτ. Κάποιοι αγνόησαν ή δε διάβασαν τις σελίδες στο πόρισμα για τις ευθύνες από το 1987 μέχρι το 2013. Θεωρούν ή τους βολεύει να θεωρούν πως ο Συνεργατισμός δημιουργήθηκε το 2013. Αγνοούν πως η κρατικοποίησή του το 2013 ήταν το αποτέλεσμα της κακοδιαχείρισης μέχρι το 2013. Ήταν το αποτέλεσμα των 7 Δις ευρώ μη εξυπηρετούμενων δανείων που συσσωρεύτηκαν στον Συνεργατισμό μέχρι τότε. Εγώ ανέλαβα την ευθύνη για το κόμμα μου και για πριν το 2013 και για μετά το 2013. Ακούσατε κάποιον άλλον να το κάνει; Έγιναν λάθη και παραλείψεις μετά το 2013 στον Συνεργατισμό; Έγιναν ναι, αλλά χρειάζεται προσοχή για να μην χάσουμε τη μεγάλη εικόνα. Γιατί στην πολιτική χρειάζεται πάντοτε να έχουμε στο μυαλό μας τις εναλλακτικές επιλογές. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Τον Ιούλιο του 2018 διασώθηκαν οι καταθέσεις και οι θέσεις εργασίας αλλά και η πορεία της οικονομίας της χώρας συνέχισε τη θετική της πορεία. Και θέτω και ένα ερώτημα: Ποια ήταν η εναλλακτική επιλογή; Αν καταψηφίζαμε όπως το ΑΚΕΛ καταψήφισε; Πόσοι θα έχαναν την δουλειά τους και πόσοι θα έχαναν καταθέσεις; Και η οικονομία του τόπου θα πήγαινε σε υποβάθμιση. 

Και απαντώ και στο ερώτημά σας: Ήταν αναγκαία η ερευνητική επιτροπή. Θεωρώ ως σημαντικά τα ευρήματά τους. Πιαστήκαμε από ένα σημείο και είναι το κυρίαρχο θέμα της συζήτησης. Είναι ένα ζήτημα το θέμα των πολιτικών ευθυνών, που δεν ξεκινά και τελειώνει στον Υπουργό, αλλά καλύπτει το σύνολο του πολιτικού συστήματος. Αυτό το ξεχνάμε. Εδώ και αν είναι αλά καρτ ανάγνωση του πορίσματος. Αγνοούμε ότι πρέπει να γίνουν ενδεχομένως περαιτέρω έρευνες για πιθανόν αστικά και ποινικά αδικήματα που θα τύχουν, και είμαι σίγουρος, από τον Γενικό Εισαγγελέα περαιτέρω διερεύνησης, δηλώνουμε τον πλήρη σεβασμό αλλά και στην στήριξη των ανεξάρτητων αρχών να προχωρήσουν στο έργο τους.

Είπατε ότι οι πολίτες γνωρίζουν πως ο ΔΗΣΥ δεν έλεγχε τον Συνεργατισμό και ότι ο Συνεργατισμός κατέρρευσε λόγω των ΜΕΔ που δημιουργήθηκαν πριν το 2013. Γιατί δεν διατάχθηκε τότε έρευνα με την ανάληψη της Προεδρίας του Νίκου Αναστασιάδη;

Όλοι οι πολίτες γνωρίζουν τι γινόταν στον συνεργατισμό πριν το 2013. Και όλοι γνωρίζουν ποιοι έλεγχαν και ποιοι δεν έλεγχαν.  Και η λύση για την κρατικοποίηση του συνεργατισμού ήταν το αποτέλεσμα αυτή της κακοδιαχείρισης που επέφερε τα 7 Δις ευρώ ΜΕΔ. 

Και θα τοποθετηθώ πολιτικά. Το 13 κάναμε μια άδικη μεταχείριση και διαχωρισμό των καταθετών. Από την μια, οι καταθέτες της Λαϊκής και της Τράπεζας Κύπρου που πλήρωσαν βαρύ το τίμημα με το κούρεμα. Για τον Συνεργατισμό με τα ίδια προβλήματα όπως τις δύο τράπεζες που έχω προαναφέρει, αυτή η πολιτεία επέλεξε διαφορετική μεταχείριση των καταθετών του Συνεργατισμού έναντι των άλλων καταθετών, με αποτέλεσμα εκτός της άδικης μεταχείρισης μεταξύ των καταθετών, να κάνουμε και τη δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα του τόπου κρατική. Γνωρίζοντας όλοι τις παθογένειες του κρατισμού στον τόπο.  
 
Με ρωτάτε γιατί δεν διατάχθηκε τότε έρευνα. Και απαντώ ευθέως. Γιατί προείχε η σωτηρία της οικονομίας. Αλλά επειδή δεν έμαθα να είμαι ποτέ επιμηθέας στη ζωή μου, αλλά προμηθέας, έστειλα επιστολές, μία από τις τέσσερις επιστολές, στις 4 Σεπτεμβρίου 2013, στον τότε διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, όπου έγραφα πως το ποσό ανακεφαλαιοποίησης, το 1,5 Δις, δεν θα αρκέσει. Θα χρειαζόταν, έγραφα τότε, ακόμη 2,2 Δις τουλάχιστον. Βέβαια, όλα αυτά, ποιος τα διαβάζει, ποιος τα καταλαβαίνει σήμερα. Έχουμε, δυστυχώς εξελίξει την κοινωνία σε μια κοινωνία που τον ορθολογισμό τον πετάει στα σκουπίδια και επικροτεί τον λαϊκισμό. 

Τα Πορίσματα είναι κατά το δοκούν; Στο Πόρισμα για το Μαρί  καλούσατε τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε παραίτηση αναλαμβάνοντας τις ευθύνες του, και σήμερα ζητάτε χρόνο για να μελετηθεί το πόρισμα και στηρίζεται τον Χάρη Γεωργιάδη;

θα τοποθετηθώ με την ίδια σοβαρότητα. Επαναλαμβάνω. Τα Πορίσματα τα σεβόμαστε. Αλλά να μου επιτρέψετε να πω πως δεν μπορούμε να εξισώνουμε τα δύο γεγονότα. Στο Μαρί χάσαμε άδικα 13 ψυχές. Μετά την καταστροφή εκείνη, η οικονομία του τόπου πήρε την κατηφόρα. Πέσαμε στην κατηγορία σκουπίδια, και μας πήρε 7 ολόκληρα χρόνια, για να την επαναφέρουμε σε επενδυτική βαθμίδα. Καμία σχέση με το Μαρί. Με το Μαρί, και μετά το Μαρί, εκτός το ότι δεν μπορούσαμε να δανειστούμε, η ανεργία έφτασε στα ύψη και ο κόσμος έχανε τη δουλειά του. Ε, δεν είναι το ίδιο το Μαρί.  Με την απόφαση του Ιουλίου του 2018 για τον Συνεργατισμό, σώσαμε εκατοντάδες χιλιάδες καταθέσεις, σώσαμε όλες τις θέσεις εργασίας στον Συνεργατισμό και την επόμενη αναβαθμίστηκε η κυπριακή οικονομία σε επενδυτική βαθμίδα. 

Είναι ευπρόσδεκτος ο Χάρης Γεωργιάδης σε μία αξιόλογη θέση στον ΔΗΣΥ; 
Ο ΔΗΣΥ έχει ανοιχτές τις πόρτες του. Και για τον Χάρη Γεωργιάδη ορθάνοιχτες! 

Η Κυπριακή οικονομία βρίσκεται σε μια ανοδική πορεία. Οι πολίτες ωστόσο δεν ένιωσαν έμπρακτα αυτή την ανοδική πορεία. Πότε πιστεύετε ότι ως χώρα θα βρεθούμε σε συνθήκες πλήρους απασχόλησης και πότε πιστεύετε ότι θα ξεφύγουμε από τους μισθούς των 800 ευρώ;


Είμαστε στη μέση του δρόμου. Αυτό το λέμε και το επαναλαμβάνουμε. Και δεν θα επαναπαυόμαστε, ούτε και πανηγυρίζουμε. Αλλά από την άλλη, δεν μου αρέσει και ο μηδενισμός. Αυξήσαμε δραστικά την απασχόληση, έχουμε τα τελευταία χρόνια νοικοκυρευτεί και έχουμε πλεονασματικούς προϋπολογισμούς, καταφέραμε τους τελευταίους  μήνες να επαναφέρουμε την οικονομία σε επενδυτική βαθμίδα. Αναγνωρίζουμε την συνδρομή όλων. Των πολιτών πρωτίστως, για τις θυσίες που έκαναν όλα αυτά τα χρόνια, των κομμάτων εντός κοινοβουλίου που με υπεύθυνη στάση στήριξαν τα νομοσχέδια εκείνα που μας επιτρέπουν σήμερα να είμαστε στη θέση που είμαστε και σίγουρα στην στρατηγική και στην πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργού των Οικονομικών για το νοικοκύρεμα και για την στοχευμένη συνολική πολιτική. 

Η συνέχιση αυτή της πορείας είναι το διακύβευμα. Γιατί ξέρουμε πολύ καλά, πως με αυτή την πορεία, και με την συνέχιση στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχει ανάγκη ο τόπος θα μειώσουμε περαιτέρω την ανεργία για να φτάσουμε στον στόχο της πλήρους απασχόλησης, αλλά και για να έχουμε στον τόπο μας θέσεις εργασίας αιχμής, μέσα από τις επενδύσεις που είναι αναγκαίες για τη χώρα μας. Αν παραμείνουμε σε αυτή τη θετική πορεία αυτή η στιγμή θα έρθει στα επόμενα λίγα χρόνια. Το σημαντικότερο όμως είναι να καταφέρουμε να σχεδιάσουμε στρατηγικά για το ποια χώρα θέλουμε για εμάς και για τα παιδιά μας. 


Τελικά θα πληρώνουμε για ΓεΣΥ για να εχουμε μισό ΓεΣΥ; Αν η 
πλειοψηφία των γιατρών δεν ενταχθεί στο Γενικό Σχέδιο Υγείας, που πάει η κεντρική φιλοσοφια του Συστήματος ότι ο ασθενής θα  πληρώνει και θα έχει όποιον γιατρό θέλει; 

Όλοι συμφωνούμε στη βασική αρχή. Πως ο κάθε πολίτης, ανεξαρτήτως οικονομικών δυνατοτήτων, πρέπει να έχει πρόσβαση στις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες υγείας και να επιλέγει ελεύθερα τον γιατρό του. 

Όλοι έχουμε ψηφίσει τα νομοσχέδια για το ΓεΣΥ και την αυτονόμηση. Παρά τις μεγάλες διαφορές στη φιλοσοφία που εμείς είχαμε, δώσαμε όλα τα εφόδια και εγκρίναμε τους σχεδιασμούς που προώθησαν οι αρμόδιοι φορείς. Οι εισφορές έχουν ήδη ξεκινήσει να τρέχουν. Επιστροφή, δεν υπάρχει και το έχω ξεκαθαρίσει από καιρό. Ούτε αναβολές, ούτε αναστολές. 

Το ΓεΣΥ όμως, η μεγαλύτερη σύγχρονη κοινωνική μεταρρύθμιση, δεν θα πετύχει, εάν συνεχίσει να είναι αντικείμενο αντιπαράθεσης. ΓεΣΥ χωρίς γιατρούς δεν γίνεται. Και αλλοίμονο εάν από το σημερινό πεπαλαιωμένο σύστημα καταλήξουμε σε ένα άλλο, όπου ο πολίτης θα καλείται να πληρώνει διπλά και να μην παίρνει τις υπηρεσίες που δικαιούται. 

Γι’ αυτό και καλώ όλους, να χαμηλώσουν τους τόνους. Να συνεχιστεί ένας παραγωγικός διάλογος αντί του δημόσιου πολέμου. Και όσοι πραγματικά νοιάζονται για το ΓεΣΥ και την υγεία των πολιτών ας πάψουν να στήνουν την αντίθετη άποψη στο εκτελεστικό απόσπασμα. Την επιλογή του γιατρού του δημοσίου την έχει σχεδόν το 85% των πολιτών μας. Με το ΓεΣΥ, θέλουμε οι πολίτες να έχουν και την επιλογή του ιδιώτη γιατρού. 

>>> Άρθρα, Απόψεις Brief <<<

Από την μια ο Τσαβουσογλου λέει ότι είναι όρος απαράβατος για λύση η πολιτική ισότητα, από την άλλη η δική μας πλευρά λέει πώς η κατάργηση των εγγυήσεων είναι όρος απαράβατος. Η Τουρκία δεν συζητά κατάργηση εγγυήσεων, εμείς δεν συζητάμε πολιτική ισότητα,  όπως την εννοούν οι τ/κ και ο Τσαβούσογλου. Πιστεύετε ότι πρέπει να συνεχίσουμε να επαναλαμβάνουμε τα ίδια και ίδια; 

Καταρχάς θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι το κυπριακό είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο πρόβλημα. Σε διαφορετική περίπτωση θα είχε ήδη επιλυθεί. Από την άλλη είναι εξίσου αληθές ότι δεν μπορούμε να επαναλαμβάνουμε ξανά και ξανά το ίδιο πείραμα περιμένοντας διαφορετικό αποτέλεσμα. Αναμφίβολα τα μεγαλύτερα αγκάθια στο κυπριακό είναι η ασφάλεια για τους Ε/κ και το θέμα της πολιτικής ισότητας για τους Τ/κ. Τα ζητήματα αυτά θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε αλληλένδετα για να τα λύσουμε.
 
Για εμάς τους Ε/κ αλλά και για κάθε ευρωπαϊκό κράτος, δεν νοείται λύση που θα διατηρεί εγγυήσεις, παρεμβατικά δικαιώματα και κατοχικά στρατεύματα. Την ίδια στιγμή, αναγνωρίζουμε ότι τα γεγονότα που προηγήθηκαν της τουρκικής εισβολής έχουν σημαδέψει τους Τ/κ συμπατριώτες μας, οι οποίοι δεν θα ήθελαν να βιώσουν ξανά την πολιτική απομόνωση και την ανασφάλεια που βίωσαν την περίοδο μετά το 1963. Και θα πρέπει όλοι μας να κατανοήσουμε ότι τα δύο αυτά μεγάλα αγκάθια δεν μπορούν να είναι αλά καρτ. Δεν μπορούμε εμείς οι ε/κ να εξασφαλίσουμε αυτά που ζητούμε στην ασφάλεια, χωρίς να αποδεχθούμε την πολιτική ισότητα των δύο κοινοτήτων. Και ταυτόχρονα δεν είναι ρεαλιστικό να πιστεύουν οι συμπατριώτες μας Τ/κ ότι μπορούν να διασφαλίσουν την πολιτική ισότητα χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις στο θέμα της ασφάλειας.
 
Tην ίδια ώρα θα πρέπει όλοι μας να επιδιώκουμε όπως η πολιτική ισότητα, που είναι δεδομένη για τα μεγάλα θέματα και για τα θέματα που έχουν να κάνουν με την τ/κ κοινότητα, θα εφαρμοστεί με τρόπο που να μην δημιουργεί δυσλειτουργία στο κράτος. Και αυτό δεν διασφαλίζεται με την υιοθέτηση της τ/κ κοινότητας για μια θετική ψήφο σε κάθε απόφαση και σε κάθε ομοσπονδιακό όργανο. Μπορεί όμως να διασφαλιστεί με την εισήγηση του Προέδρου Αναστασιάδη για αποκέντρωση εκείνων των αρμοδιοτήτων που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών, από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση στις συνιστώσες πολιτείες.

Ο Αβέρωφ Νεοφύτου ως πρόεδρος του ΔΗΣΥ έχασε ποσοστά στις Βουλευτικές Εκλογές. Αύξησε ποσοστά στις Δημοτικές. Κέρδισε τις Προεδρικές και τώρα βρισκόμαστε στις Ευρωεκλογές. Αν και πρόκειται για διαφορετικές προεκλογικές αναμετρήσεις και οι συγκρίσεις δεν ειναι απόλυτες κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι αυτές οι εκλογές θα κάνουν είτε 2-2 είτε 3-1 υπέρ του Αβερωφ.  Να θεωρήσουμε ότι ο Αβέρωφ θα είναι νικητής σε αυτές τις ευρωεκλογές αν λάβει ο ΔΗΣΥ μεγαλύτερα ποσοστά σε σύγκριση με τις ευρωεκλογές του 2014 όπου ο ΔΗΣΥ πήρε 37.75%; 

Μην ξεχνάμε ότι στις ευρωεκλογές του 2014, στο ψηφοδέλτιο μας είχαμε και το τότε ΕΥΡΩΚΟ, με υποψήφιο τον Δημήτρη Συλλούρη, και τη σημερινή Αλληλεγγύη. 

Η πολιτική αγαπητή μου Σκεύη δεν είναι ούτε ποδοσφαιρικός αγώνας, ούτε αγώνας 100 μέτρων. Η πολιτική είναι μαραθώνιος και έτσι την αντιμετωπίζουμε εμείς. 

Το μεγαλύτερο διακύβευμα των Ευρωεκλογών για τον Δημοκρατικό Συναγερμό είναι η προσήλωσή μας στη μεγάλη ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιστέψαμε στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας μας. Η Κύπρος είναι το σπίτι μας. Το σπίτι που χωράει όλους τους συμπατριώτες μας. Ελληνοκύπριους, Τουρκοκυπρίους, Μαρωνίτες, Λατίνους και Αρμένιους. Ο Ελληνισμός ήταν και παραμένει το Έθνος μας. Η ψυχή και η ταυτότητά μας. Η δε Ευρώπη, είναι η ασφάλεια και το μέλλον των παιδιών μας. 

Είναι καλό, ιδιαίτερα ενόψει των Ευρωεκλογών, να συνειδητοποιήσουμε, ότι η ενωμένη Ευρώπη δεν είναι δεδομένο. Αντιθέτως, είναι το μεγαλύτερο και δυσκολότερο εγχείρημα στην ιστορία, προκειμένου έθνη που πολεμούσαν μεταξύ τους για αιώνες να καταφέρουν να συνεργαστούν ειρηνικά για την κοινή ευημερία και πρόοδο. 

Το στοίχημα σήμερα για την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι να προχωρήσει, πιο ενωμένη, πιο δυνατή, που θα παρέχει ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες στα έθνη και τους πολίτες. Μια Ευρώπη ασφάλειας εσωτερικής, αλλά και εξωτερικής. Με τη δημιουργία των δικών της αμυντικών μηχανισμών που δεν θα την αφήνουν εξαρτώμενη από τρίτους. 

Αυτό το νέο κεφάλαιο για την Ευρώπη μπορούν να το φέρουν μόνο όσοι πιστεύουν στην Ευρώπη. Όπως πιστεύουμε εμείς, η μεγάλη Ευρωπαϊκή παράταξη της Κύπρου.  Μια παράταξη που έχει πετύχει την καταξίωση, την αναγνώριση και τον σεβασμό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.Γιατί χωρίς τον Δημοκρατικό Συναγερμό η Κύπρος δεν θα ήταν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και εάν δεν ήταν το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η Ευρώπη θα κλυδωνιζόταν. 

Αυτή είναι η μεγάλη εικόνα και αυτήν είναι που καλούμαστε να περιφρουρήσουμε. Αυτή είναι η μάχη που δίνουμε μαζί με ολόκληρο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Να κρατήσουμε την Ευρώπη ενωμένη και δυνατή. 

ad2mobile

 

 

article 1