ΑΗΚ: Αυτό είναι το σύστημα που υπολόγισε λάθος τους λογαριασμούς

Τι είναι το σύστημα MDMS και ποιος ο σκοπός του - Πότε εγκαταστάθηκε - Θα μπορείς να ρυθμίζεις τον τρόπο κατανάλωσης σου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΚΥΠΡΙΑΝΑ ΣΤΑΥΡΟΥ

Την ανακοίνωση ότι όποια λάθη παρατηρήθηκαν σε λογαριασμούς του ρεύματος, αφορούν μόνο αυτούς που έχουν εκδοθεί με υπολογισμό μέσω του νέου συστήματος της ΑΗΚ, έκανε την Τετάρτη (18/7) η ΑΗΚ.

Όπως είχε σημειωθεί από την ΑΗΚ, το πρόβλημα αυτό προέκυψε μετά την εγκατάσταση του συστήματος MDMS (Meter Data Management System), με το οποίο έχει υπολογιστεί το κόστος κάποιων από των λογαριασμών ρεύματος.

>>> Διαβάστε επίσης: AHK: Σε αυτούς τους λογαριασμούς ίσως έγινε λάθος <<<

Τι είναι όμως αυτό το σύστημα και πότε εγκαταστάθηκε; Ποιος ο σκοπός του; Πως θα αξιοποιηθεί μελλοντικά;

Τι είναι το σύστημα MDMS και ποιος ο σκοπός του - Πότε εγκαταστάθηκε

Μιλώντας στην Brief, η Εκπρόσωπος Τύπου της ΑΗΚ, Χριστίνα Παπαδοπούλου, ανέφερε ότι πρόκειται για το σύστημα διαχείρισης μετρητών και μετρητικών δεδομένων.

«Είναι μια πλατφόρμα αμφίδρομης επικοινωνίας, μεταξύ των καταναλωτών, των προμηθευτών, των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας και γενικά όσων θα συμμετέχουν στην αγορά ηλεκτρισμού», εξήγησε.

Η κα. Παπαδοπούλου πρόσθεσε ότι με αυτό το σύστημα διαφοροποιείται ο τρόπος καταγραφής και υπολογισμού των καταναλώσεων ενώ επίσης θα μπορέσει να βοηθήσει τις αυξημένες ανάγκες της ανταγωνιστικής αγοράς ηλεκτρισμού. 

«Με αυτό το σύστημα γίνεται έλεγχος, γίνονται διορθώσεις και υπολογίζονται οι καταναλώσεις βασιζόμενες στις καταγραφές που γίνονται από τα συνέργεια της ΑΗΚ αλλά και από τις ενδείξεις που στέλνουν οι πελάτες», επεσήμανε. 

Στόχος του συστήματος, είναι να υπάρχει εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού.  

Ερωτηθείσα σχετικά με το πότε εγκαταστάθηκε αυτό το σύστημα, η κα. Παπαδοπούλου σημείωσε ότι εγκαταστάθηκε πριν από τρεις μήνες. 

>>> Διαβάστε επίσης: ΑΗΚ: Τι πρέπει να κάνετε αν πιστεύετε ότι είναι λάθος η χρώση <<<

Θα μπορείς να ρυθμίζεις και τον τρόπο κατανάλωσης σου

Παράλληλα, όπως ανέφερε η Εκπρόσωπος, μέσω του συστήματος και όταν θα εγκατασταθούν έξυπνοι μετρητές, θα μπορεί ο κάθε καταναλωτής να παρακολουθεί τον τρόπο κατανάλωσης του και να τον ρυθμίζει.

«Ο καταναλωτής θα μπορεί για παράδειγμα να βάζει συγκεκριμένες ώρες για να δουλεύουν οι συσκευές του όπως για παράδειγμα το πλυντήριο του κτλ.», εξήγησε.

Αναφορικά με την πορεία εγκατάστασης των έξυπνων μετρητών και το πως προχωρά, η κα. Παπαδοπούλου ανέφερε ότι η ΑΗΚ βγήκε με προσφορά, βρίσκεται στην αξιολόγηση και πήγε σε αναθωρεωτική αρχή προσφορών.

«Η προσφορά είναι για να αγοράσουμε και να εγκαταστήσουμε 400.000 έξυπνους μετρητές. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου και τέλος του 2025 αναμένεται να μπορούμε να τους εγκαταστήσουμε», πρόσθεσε.

Σχετικά με το κόστος για αγορά και εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών, αυτό αναμένεται να είναι περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ, πόσο το οποίο η ΑΗΚ ζήτησε να χρηματοδοτηθεί από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πώς ξεχωρίζουν οι λογαριασμοί που εκδόθηκαν με υπολογισμό

Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις της κα. Παπαδοπούλου, αν υπάρχει ένα Υ κεφαλαίο στο τιμολόγιο δίπλα από τον αριθμό των κιλοβατώρων που αναγράφονται στον λογαριασμό, τότε σημαίνει ότι η κοστολόγηση έγινε με υπολογισμό.

Όπως σημείωσε, υπάρχουν πολλοί λογαριασμοί που ο υπολογισμός δεν είναι πέραν του 10% σε σχέση με την πραγματική κατανάλωση και ότι σε περίπτωση που κάποιος δεν προσέξει το λάθος και πληρώσει το λογαριασμό του, ο επόμενος λογαριασμός, θα περιλαμβάνει τη διόρθωση και θα κληθεί να πληρώσει λιγότερα ή περισσότερα, ανάλογα με το λάθος που εμφανίστηκε στον προηγούμενο λογαριασμό.  

Ωστόσο τόνισε ότι αν και υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις λανθασμένων λογαριασμών, δεν είναι λανθασμένοι όλοι οι λογαριασμοί που έχουν εκδοθεί.

«Λόγω του ότι είναι πολύ ψηλές οι τιμές ο κόσμος αγχώνεται και μας στέλνει λογαριασμό, ο οποίος είναι σωστά καταγραμμένος», είπε συγκεκριμένα.

Την ίδια στιγμή, η κα. Παπαδοπούλου επεσήμανε ότι καταβάλλονται προσπάθειες για να επιλυθεί το πρόβλημα και να μην ξαναπαρουσιαστεί.

«Παρουσιάστηκαν κάποια θέματα με την εγκατάσταση του νέου λογισμικού τα οποία προσπαθούμε να επιλύσουμε για να μην εκδίδονται λογαριασμοί με υπολογισμό», σημείωσε.

Πως μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΑΗΚ

Να υπενθυμίσουμε ότι η ΑΗΚ είχε ανακοινώσει ότι, εάν το κοινό έχει προσέξει μεγάλη απόκλιση μεταξύ της ένδειξης του μετρητή και του λογαριασμού του και πιστεύει ότι ενδεχομένως να είναι λανθασμένη ή αν υπάρχει ένα Υ κεφαλαίο στο τιμολόγιό του δίπλα από τον αριθμό των κιλοβατώρων που αναγράφονται στον λογαριασμό (και σημαίνει ότι η κοστολόγηση έγινε με υπολογισμό, μπορεί να χρησιμοποιήσει τους εξής τρόπους για να επικοινωνήσει με την ΑΗΚ και να διορθωθεί ο λογαριασμός:

Αποστολή ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ μέσω E-MAIL συμπεριλαμβάνοντας:

  • Ονοματεπώνυμο πελάτη και τηλέφωνο επικοινωνίας πελάτη
  • Την ένδειξη του μετρητή αγνοώντας το/τα δεκαδικό/ά ψηφία στο τέλος και αριθμό μετρητή π.χ. Η ένδειξη είναι: 071062

Αποστολή ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ μέσω VIBER συμπεριλαμβάνοντας:

  • Φωτογραφία του μετρητή όπου να φαίνεται η ένδειξη κατανάλωσης και ο αριθμός του μετρητή  

 2. Ονοματεπώνυμο πελάτη και αριθμός κινητού τηλεφώνου στο πεδίο “Προσθήκη Περιγραφής" (Add Description)

Αποστολή ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ μέσω WHATSAPP συμπεριλαμβάνοντας:

 1. Φωτογραφία του μετρητή όπου να φαίνεται η ένδειξη κατανάλωσης και ο αριθμός του μετρητή 

2. Ονοματεπώνυμο πελάτη και αριθμός κινητού τηλεφώνου στο πεδίο “Προσθήκη Επικεφαλίδας" (Add a Caption)

Τα στοιχεία επικοινωνίας με την ΑΗΚ διαφέρουν ανάλογα με την επαρχία που βρίσκεται το εν λόγω υποστατικό και αναρτώνται πιο κάτω:

Τονίζεται ότι οι πιο πάνω αριθμοί δεν δέχονται εισερχόμενες κλήσεις. Χρησιμοποιούνται μόνο για λήψη μηνυμάτων.

Όσα άτομα δεν μπορούν να στείλουν μήνυμα ηλεκτρονικά, μπορούν να τηλεφωνούν χωρίς χρέωση στο 1800 και να αναφέρουν τον αριθμό λογαριασμού τους ή της ταυτότητάς τους, αν είναι στο όνομά τους ο λογαριασμός, και θα μπορεί ένας λειτουργός της ΑΗΚ να δει αν όντως έγινε με υπολογισμό ή όχι και να γίνει η διόρθωση αν χρειαστεί.

Κυπριάνα Σταύρου