ΑΝΑΛΥΣΗ: Το 10% και η ανάγκη για σχεδιασμό μέχρι την e-εκπαίδευση

Η Brief στη βάση στοιχείων της Στατιστικής Υπηρεσίας, επιδιώκει να δώσει την πραγματική διάσταση του ζητήματος

Μεγάλη πολιτική αλλά και ανάμεσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών και του Υπουργείου Παιδείας έχει γίνει, αναφορικά με την τηλεκπαίδευση, τα μοντέλα εφαρμογής της και κατά πόσον το Δημόσιο Σχολείο ήταν τελικά έτοιμο για ένα τέτοιο σύνθετο, δύσκολο και με κόστος έργο. 

Ένα από τα κύρια θέματα που έχουν αναδειχτεί από τη συγκεκριμένη συζήτηση είναι η έλλειψη υπολογιστών σε νοικοκυριά ή και η αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο, δύο βασικά στοιχεία για εφαρμογή έργων τηλεκπαίδευσης. 

Η Brief στη βάση στοιχείων που εξασφάλισε από τη Στατιστική Υπηρεσία, επιδιώκει να δώσει την πραγματική διάσταση του ζητήματος επί τη βάση παραμέτρων που αφορούν στη δυνατότητα νοικοκυριών αναφορικά με την κατοχή υπολογιστή ή την πρόσβαση στο διαδίκτυο

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Το 90% κατέχει υπολογιστή 
Τα κυπριακά νοικοκυριά σε ποσοστό 74,8% διατηρούν στο σπίτι κάποιο είδος υπολογιστή (laptop, desktop ή tablet). Το εν λόγω ποσοστό διαμορφώνεται ως αποτέλεσμα δύο βασικών ποσοστών που αποτελούν τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά και όχι. Πιο ειδικά αναφέρεται ότι νοικοκυριά με εξαρτώμενο παιδί κατέχουν υπολογιστή σε ποσοστό 90,7%

Με απλά λόγια εννέα στα δέκα νοικοκυριά με παιδιά στην Κύπρο έχουν τουλάχιστον κάποιον τύπο υπολογιστή. Το εν λόγω ποσοστό δείχνει ότι η τηλεκπαίδευση στη χώρα επί ίσοις όροις μπορεί να εφαρμοστεί για όλους τους μαθητές, στο ενδεχόμενο βεβαίως που τα νοικοκυριά που δεν έχουν υπολογιστή τον εξασφαλίσουν. 

Μια άλλη σημαντική παράμετρος έχει να κάνει με την πρόσβαση στο διαδίκτυο, η οποία είναι σε χαμηλότερο ποσοστό απ’ ότι η κατοχή υπολογιστή.

Χαμηλότερο το ποσοστό πρόσβασης στο διαδίκτυο 
Αν και με μικρή διαφορά η πρόσβαση νοικοκυριών στο διαδίκτυο καταγράφεται με μικρότερο ποσοστό σε σύγκριση με την κατοχή υπολογιστή. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται ότι το εν λόγω ποσοστό καταγράφεται (για το 2019, από τη Στατιστική Υπηρεσία) σε ποσοστό 87,1%.
 
Τα δυο πιο πάνω στοιχεία, δηλαδή η κατοχή υπολογιστή και η πρόσβαση στο διαδίκτυο, δείχνουν ότι το κενό που καταγράφεται σε σχέση με τη δυνατότητα νοικοκυριών να συμμετέχουν σε προγράμματα τηλεκπαίδευσης ανέρχεται σε ποσοστό πέριξ του 10%. Με απλά λόγια ένα στα δέκα νοικοκυριά της Κύπρου έχουν ανάγκη από υπολογιστή, από πρόσβαση στο διαδίκτυο ή και από τα δύο. 

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

Ανάγκη σχεδιασμού με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα
Η κρίση της πανδημίας έχει αναδείξει τις αδυναμίες του Δημόσιου Σχολείου σε σχέση με την τηλεκπαίδευση, την ώρα που πέραν των τεχνικών-οικονομικών παραμέτρων στην εξίσωση μπαίνουν μαθησιακά ή άλλα προβλήματα μαθητών, οι δυνατότητες των γονέων ή κηδεμόνων τους και βεβαίως το πόσα παιδιά διαβιούν σε κάθε νοικοκυριό και ποιες ανάγκες έχουν (π.χ. ανάγκη για περισσότερους από έναν υπολογιστή σε ένα σπίτι). 

Αυτό που επίσης έχει αποδειχθεί δεν είναι η άμεση ανάγκη για διευθέτηση του προβλήματος, διότι έτσι κι αλλιώς μιλάμε για μια προσωρινή κατάσταση. Το σημαντικό θέμα ή το στοίχημα που πρέπει να κερδίσει η Πολιτεία αφορά σε συγκεκριμένο σχεδιασμό που πρέπει να δημιουργηθεί και υλοποιηθεί σε ορισμένο χρονικό ορίζοντα, το οποίο θα περιλαμβάνει τα βασικά ακόλουθα βήματα

  • Καταγραφή αναγκών
  • Στήριξη οικονομικά αδύνατων νοικοκυριών για αγορά υπολογιστή και εξασφάλιση πρόσβασης στο διαδίκτυο 
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων-κηδεμόνων. 
Συντακτική Ομάδα Κυριακής - Brief