ΑΝΑΛΥΣΗ: Πόσο οι κάμερες θα περιορίσουν τα τροχαία;

Μέχρι τα μέσα του 2022 αναμένεται να είναι εγκατεστημένες όλες οι κάμερες στους κυπριακούς δρόμους

ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ BRIEF

Την ώρα που η χώρα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ενός εξόχως σημαντικού έργου, που αφορά στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, αυτό της τοποθέτησης καμερών ελέγχου της τροχαίας κυκλοφορίας, η Στατιστική Υπηρεσία δημοσίευσε συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

Πιο ειδικά η Στατιστική παραθέτει στοιχεία δεκαετίας που αφορούν στα τροχαία ατυχήματα, παραθέτοντας μια εικόνα μείωσης στα ατυχήματα το 2020 σε σύγκριση με δέκα χρόνια προηγουμένως. Η σύγκριση των αριθμών δείχνει πτώση στα ατυχήματα της τάξης του 71,3% ή σε απόλυτους αριθμούς: 1377 ατυχήματα

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<.

Στο πεδίο των ατόμων που έχασαν τη ζωή τους από τροχαία δυστυχήματα, τα δεδομένα δεν είναι τόσο θετικά όσο στο πεδίο των ατυχημάτων κάτι που πιθανώς αποδίδεται στα καλύτερης τεχνολογίας αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ολοένα και περισσότερο στους κυπριακούς δρόμους και αφετέρου στο γεγονός ότι το ποτό, η υπερβολική ταχύτητα ή η αμελής-απρόσεκτη οδήγηση δεν μπορούν να ανατρέψουν την αρνητική εικόνα σε σχέση με τα θύματα στους δρόμους.

Ειδικότερα αναφέρεται ότι κατά τα τελευταία δέκα χρόνια, έχουν χάσει τη ζωή τους στον δρόμο συνολικά 576 άτομα. Ως χειρότερα χρονιά από πλευράς θανάτων στους δρόμους καταγράφεται το 2011 με 71 θύματα, ενώ το 2014 καταγράφεται ως η χρονιά με τους λιγότερους νεκρούς, 44 συνολικά. Κατά το 2020 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 48 άτομα. Τα εν λόγω στοιχεία δείχνουν αφενός ότι το οδικό δίκτυο και τα καλύτερης ποιότητας
αυτοκίνητα, ίσως και οι έλεγχοι που γίνονται σε αυτά αποτελούν παράγοντες μείωσης των ατυχημάτων. Παρόλα αυτά, οι παράγοντες στους οποίους αποδίδονται τα σοβαρά τροχαία δεν έχουν εκλείψει.

Στον πιο κάτω πίνακα η Στατιστική παρουσιάζει συγκεντρωτικά στοιχεία για τον αριθμό ατυχημάτων, τον αριθμό των ατόμων που έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα και τον αριθμό των τραυματιών.

Ο ρόλος του συστήματος με κάμερες ελέγχου της τροχαίας κίνησης και τις φωτοελεγχόμενες διασταυρώσεις, εκτιμάται να περιορίσει το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στους κυπριακούς δρόμους. Το έργο έχει ήδη τεθεί σε τροχιά υλοποίησης και υπολογίζεται ότι μέχρι τα μέσα του 2022 θα είναι εγκατεστημένες όλες οι κάμερες στους κυπριακούς δρόμους. Το έργο το οποίο χρονίζει με διαγωνισμούς και αντίστοιχες ακυρώσεις, έχει υπογραφεί τον περασμένο Δεκέμβριο, θα κοστίσει συνολικά €34 εκατ. και θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις (πιλοτική, Α και Β). Σημειώνεται μάλιστα ότι όταν στο παρελθόν εφαρμόστηκε σύστημα ελέγχου τροχαίας κίνησης με κάμερες τα ατυχήματα μειώθηκαν σε ποσοστό ύψος 46%.

Συντακτική Ομάδα Brief