Ανάλυση Τετάρτης: Έκπληξη από την Louis Vuitton εν μέσω πανδημίας

Σε επισκόπηση της δραστηριότητας της αγοράς κατά την τελευταία εβδομάδα, τις μακροοικονομικές ανακοινώσεις, αλλά και ποιες οι προοπτικές στον τομέα των ειδών πολυτελείας, ανέλυσε μεταξύ άλλων, στην εκπομπή Business Hour By Brief, ο ο Ανδρέας Χριστοφίδης, Managing Director της Granfeld Wealth Management.

Μια ακόμη θετική εβδομάδα στις παγκόσμιες χρηματαγορές είχαμε, κάτι το οποίο συνεχίζεται από τα μέσα του Μάρτη, όπως σημειώνει ο κ. Χριστοφίδης.

Όπως σημειώνει στην επισκόπηση του, από την αρχή του χρόνου στις παγκόσμιες χρηματογορές είμαστε περίπου πάνω 10% και στην Αμερική και στην Ευρώπη, ενώ όπως αναφέρει αυτό που ξεχωρίζει είναι η ανάκαμψη NASDAQ από την τελευταία εβδομάδα του Μάρτη, όπου ο δείκτης τεχνολογίας στην Αμερική είναι πάνω μεταξύ 6% και 7%. 

Όσον αφορά τις παγκόσμιες αγορές των ομολογών, η σταθεροποίηση συνεχίζεται, «δηλαδή το 10χρονο το Ομόλογο στην Αμερική κυμαίνεται κοντά στο 1,6%, ενώ σε ότι αφορά τα νομίσματα το ευρώ έχει δυναμώσει έναντι του δολαρίου και κυμαίνεται πέριξ του 1,6%», επεξήγησε. 

Να σημειώσουμε πως ο κ. Χριστοφίδης αναλύει κάθε Τρίτη στο Business Hour By Brief τα νέα από τις παγκόσμιες αγορές. (Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τις προηγούμενες αναλύσεις του κ. Χριστοφίδη).

Αναλυτικά όσα ανέφερε ο κ. Χριστοφίδης: 

Σχετικά με τις μακροοικονομικές ανακοινώσεις

«Ξεχωρίζουν δύο θα έλεγα. Πρωτίστως η ανακοίνωση από την Κίνα σε ότι αφορά το ΑΕΠ της χώρας για την ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο. Η Κίνα ανακοίνωσε μία αύξηση του ΑΕΠ της τάξεως του 18,3% χρόνο με χρόνο. Βέβαια θα πρέπει να υπολογίσουμε σε αυτό πως το πρώτο τρίμηνο του 2020 και στην Κίνα η οικονομία ήταν σε ένα πολύ μεγάλο κλειστή λόγω της πανδημίας, εντούτοις, σε απόλυτους αριθμούς το 18% είναι μία πολύ μεγάλη αύξηση».

«Επίσης η ανακοίνωση που ήρθε από την Αμερική σε ό,τι αφορά τις αγορές των καταναλωτών για τον μήνα του Μάρτιου, όπου υπήρξε μία άνοδος της τάξεως του 10% και εδώ είναι που φαίνεται ξεκάθαρα το αποτέλεσμα του αμερικάνικου πακέτου στήριξης της οικονομίας, το 1,9 τρισεκατομμύρια δολάρια που είχαμε μιλήσει τις προηγούμενες εβδομάδες. Αυτά τα λεφτά που έχουν μπει τώρα στις τσέπες των καταναλωτών και με την επανεκκίνηση της αμερικάνικης οικονομίας, βέβαια αυτό που κάνουν είναι να βγουν έξω και να καταναλώσουν». 

Πώς προχωρά οι περίοδος κέρδους 

«Γενικά ξεκίνησε πολύ καλά το “earning season” στην Αμερική και ήδη βλέπουμε από αρκετές μεγάλες τράπεζες, οι οποίες προχωρούν με μία αύξηση των προσδοκιών τους σε ότι αφορά την κερδοφορία ανά μετοχή για τον δείκτη S&P 500 στην Αμερική. Να πούμε ότι αναμένεται φέτος αυτή η κερδοφορία να ξεπεράσει τα 180 δολάρια, θα κυμανθεί μεταξύ 180 και 185 δολάρια, κάτι το οποίο αντιπροσωπεύει μία μεγάλη αύξηση σε σχέση με πέρσι. Τώρα, σε ότι αφορά τις αμερικάνικες τράπεζες, όλες όσες έχουν ανακοινώσει μέχρι τώρα, τα αποτελέσματα τους ήταν εξαιρετικά. Θα έλεγα να συγκεντρωθούμε σε δύο τράπεζες. Στην J.P. Morgan και στην Goldman Sachs. Είδαμε μια τεράστια αύξηση στην κερδοφορία, βέβαια, λόγω και μίας αντιστροφής των προβλέψεων που είχαν κάνει για την πανδημία, της τάξεως των 5 δις. εντούτοις ανακοίνωσαν μια κερδοφορία της τάξεως των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Εδώ βέβαια ξεχωρίζουν και οι πολύ θετικές προβλέψεις του CEO της J.P. Morgan σε ότι αφορά την αμερικάνικη οικονομία, για το δεύτερο μισό του 2021 και για το 2020-2022. Η Goldman Sachs από την άλλη ανακοίνωσε αύξηση κερδοφορίας της τάξεως του 100% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι. Βέβαια η τράπεζα είναι λίγο διαφορετική τράπεζα. Εννοείται βέβαια ότι και οι υπόλοιπες τράπεζες ανακοίνωσαν όλες πολύ καλή αύξηση στην κερδοφορία». 

Εκπλήξεις με την Louis Vuitton

«Την περασμένη εβδομάδα, η Louis Vuitton, μετά το κλείσιμο της αγοράς την περασμένη Τρίτη (13/4), εξέπληξε τους αναλυτές, αφού ανακοίνωσε μία πολύ μεγάλη αύξηση στα εισοδήματα της. Κοντά στα 30% χρόνο με χρόνο. Εδώ να κάνουμε μία παρένθεση και να δούμε ότι η No1 εταιρεία παγκοσμίως στα είδη πολυτελείας. Είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη. Να πούμε ότι η κεφαλαιοποίηση αγοράς της Louis Vuitton κυμαίνεται κοντά στα 320 δισεκατομμύρια ευρώ. Επίσης, να αναφέρουμε ότι η αύξηση εσόδων που έδειξε για το πρώτο τρίμηνο αντιστοιχεί σε μία αύξηση του τύπου 8% σε σχέση με το 2019. Άρα για την Louis Vuitton είναι λες και η πανδημία δεν συνέβηκε ποτέ. Να σημειώσουμε πως η εταιρεία εργάζεται πολύ συχνά για την ενσωμάτωση του οίκου Tiffany μέσα στο χαρτοφυλάκιο της και βέβαια η επενδυτική κοινότητα αναμένει να δει πως θα εξελιχθεί αυτό, αλλά αν κρίνουμε από τις προηγούμενες εξαγορές που έχει κάνει η Louis Vuitton είμαστε αρκετά θετικοί. Επίσης να πούμε και για τα αποτελέσματα της L'Oréal, είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη, η οποία ανακοίνωσε πολύ καλά αποτελέσματα».

Ποιες οι προοπτικές των ειδών πολυτελείας

«Είναι ένας πολύ συγκεκριμένος τομέας. Ίσως από τους λίγους τομείς όπου η Ευρώπη έχει ακόμη το πάνω χέρι. Αν δούμε τις μεγάλες εταιρείες μιλούμε για μια χούφτα από αυτές. Πολλοί αναλυτές περιλαμβάνουν και τη Ferrari στα είδη πολυτελείας. Αυτός ο τομέας τα τελευταία χρόνια έχει δει μία πολύ μεγάλη άνοδο και όπως έλεγα πριν αυτό οφείλεται πρωτίστως στις πωλήσεις που έχουν στην Ασία. Δεν είναι μόνο η Ιαπωνία όπως είχαν την προηγουμένη δεκαετία αλλά τώρα είναι και η Κίνα. Όλοι αυτοί οι Οίκοι έχουν πλέον αυξήσει σε ότι αφορά την παρουσία τους στην Κίνα, αλλά ειδικά για την κινέζικη αγορά έχουν προχωρήσει και στο άνοιγμα πολλών καταστημάτων, άρα μπορεί να είναι ευρωπαϊκές εταιρείες, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι για αυτές τις εταιρείες είναι το πώς πάνε οι πωλήσεις τους στην Ασία και όπως βλέπουμε θα πάνε καλά. Ξεχωρίζουν ότι οι εταιρείες στον τομέα των ειδών πολυτελείας, έχουν πολύ υψηλό ρυθμό ανάπτυξης και αυτό είναι κάτι που οι παγκόσμιοι επενδυτές δίνουν πολύ σημασία». 

Δείτε στο βίντεο όλα όσα δήλωσε ο κ. Χριστοφίδης: