Ανάλυση Τετάρτης: Κέρδη για Facebook, Instagram και ΥουΤube

Τι ανέλυσε αυτή την εβδομάδα στο Business Hour by Brief, o Ανδρέας Χριστοφίδης, Managing Director της Granfeld

Τα κέρδη της Facebook, Google, Amazon και Apple, το πως προχωρά η αγορά μετοχών τους επόμενους μήνες, αλλά και ποιούς παράγοντες θα πρέπει να γνωρίζουν οι επενδυτές ανέλυσε - μεταξύ άλλων - στην εκπομπή Business Hour By Brief,ο Ανδρέας Χριστοφίδης, Managing Director της Granfeld Wealth Management.

Να σημειώσουμε πως ο κ. Χριστοφίδης αναλύει κάθε Τρίτη στο Business Hour By Brief τα νέα από τις παγκόσμιες αγορές. (Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τις προηγούμενες αναλύσεις του κ. Χριστοφίδη).

Αυτούσια όσα ανέφερε ο κ. Χριστοφίδης:

Τι άλλα κέρδη είχαμε μέσα στην εβδομάδα 

«Δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στις άλλες μεγάλες εταιρείες της Αμερικής και παγκοσμίως, δηλαδή την Apple, την Amazon, την Facebook. Να ξεκινήσουμε από την Facebook η οποία και αυτή ανακοίνωσε πολύ καλά αποτελέσματα. Αύξηση του εισοδήματος πέριξ του 35% χρόνο με χρόνο το οποίο βέβαια προέρχεται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από τις διαφημίσεις και λόγω της πλατφόρμας του Instagram και αυτό έρχεται να συνδεθεί με τα αποτελέσματα της Google, όπου και η Google λόγω του καναλιού YouTube, το οποίο σιγά σιγά εξελίσσεται σε μια πολύ μεγάλη πηγή εισοδήματος για την εταιρεία. Βλέπουμε ότι με την ανάπτυξη της οικονομίας ξεκινούν να ανεβαίνουν σιγά σιγά και οι διαφημίσεις. Η Amazon έδειξε ένα εισόδημα πιο μεγάλο από 100 δισεκατομμύρια δολαρίων για αυτό το τρίμηνο. Είναι μια αύξηση περίπου 40% χρόνο με χρόνο. Η Amazon έχει λίγο πολύ κάτι για όλους. Δηλαδή έχει το κομμάτι το παραδοσιακό που είναι το e-commerce, έχει το κομμάτι της διαφήμισης. Βέβαια αυτό που πολλοί επενδυτές δεν γνωρίζουν είναι ότι το μεγαλύτερο κομμάτι εισοδήματος της Amazon προέρχεται από το cloud. Τις υπηρεσίες cloud όπου είναι το νούμερο 1 “παίχτης” παγκοσμίως, όπου ακολουθεί η Microsoft, ακολουθούν και άλλες εταιρείες, όμως η Amazon εδώ είναι η νούμερο 1 εταιρεία. Να μιλήσουμε επίσης και για την Apple, η οποία εξέπληξε θετικά σε όλα τα κομμάτια παραγωγής. Είτε είναι υπηρεσίες, είτε είναι πωλήσεις των iPhone, των Mac, των tablets. Βέβαια εδώ να σημειώσουμε ότι η Apple ανακοίνωσε και ένα τεράστιο πρόγραμμα αγοράς των μετοχών της από την αγορά. Της τάξεως των 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αυτό έρχεται να προστεθεί στο υφιστάμενο πρόγραμμα αγοράς μετοχών που κυμαίνεται κοντά στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια. Άρα βλέπουμε ότι Apple αύξησε το πρόγραμμα μεταξύ τριών και τεσσάρων φορών».

Τι γίνεται με τις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες 

«Εδώ να πούμε ότι επιβεβαιώνεται το ΑΕΠ του πρώτου τριμήνου για την Αμερική. Είχαμε μιλήσει για μια αύξηση στο 6,5%, η αύξηση ήρθε στο 6,4% και έρχεται να προστεθεί στην αύξηση που είχαμε δει, κοντά στο 5% για το 4ο τρίμηνο του 2020. Άρα βλέπουμε μέσα σε μισή χρονιά, η Αμερική έχει “μεγαλώσει” περισσότερο από 10%. Έρχεται βέβαια σε αντίθεση με αυτό που είδαμε στην ευρωζώνη, όπου το ΑΕΠ της ευρωζώνης μειώθηκε το 1Ο τρίμηνο κατά 2,5%, άρα βλέπετε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά στην ανάπτυξη μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής. Βέβαια, αυτοί είναι οι αριθμοί που κοιτάζουν λίγο προς τα πίσω, αν κοιτάξουμε όμως τους τελευταίους αριθμούς που έχουμε στη διάθεση μας, οι οποίοι έχουν βγει χθες, είναι οι δείκτες μεταποίησης, για τους οποίους έχουμε μιλήσει στο παρελθόν. Εδώ επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά ότι ειδικά στην Αμερική η ανάπτυξη είναι πολύ δυνατή, όπου εκτός από την εργοστασιακή παραγωγή, έρχονται να προστεθούν και οι υπηρεσίες. Εδώ βέβαια στην Ευρώπη τα πράγματα είναι διαφορετικά αλλά σε ότι αφορά την εργοστασιακή παραγωγή, εδώ παραμένει πολύ δυνατή. Ειδικά στις χώρες όπως η Γερμανία και η Ιταλία, λόγω βέβαια των εξαγωγών, είτε στην Ασία, είτε στην Αμερική. Γενικά το κλίμα καθώς μπαίνουμε στο δεύτερο τρίμηνο στην παγκόσμια οικονομία είναι πολύ καλό». 

Πώς προχωρά η αγορά μετοχών στους επόμενους μήνες 

«Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι από την αρχή του έτους, η παγκόσμια αγορά, και η αγορά στην Αμερική των μετοχών, έχει κάνει μια θετική απόδοση της τάξεως του 10% περίπου. Άρα, είναι λογικό μετά από μια τέτοια δυνατή απόδοση να υπάρξει αν θέλετε μια παύση της αγοράς. Βέβαια εδώ παίζει πολύ σημαντικό παράγοντα και η εποχικότητα. Δηλαδή μπαίνουμε τώρα σε μια περίοδο του έτους από τον Μάη και μετά όπου παραδοσιακά και στατιστικά δείχνουν ότι οι αποδόσεις της αγοράς δεν είναι τόσο καλές όσο βέβαια το πρώτο τρίμηνο και το τέλος του έτους. Αν κρίνουμε το πώς έχει αντιδράσει η αγορά στα πολύ καλά αποτελέσματα που είδαμε την περασμένη εβδομάδα, φαίνεται ότι η αγορά σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό έχει προεξοφλήσει την μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας». 

Οι προβλέψεις για το μακροπρόθεσμο διάστημα 

«Εδώ είναι που θα έλεγα ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η κερδοφορία των εταιρειών επειδή αυτή είναι μια κερδοφορία που δεν είναι περιστασιακή, αλλά έχει κτιστεί πάνω σε πολύ γερές βάσεις. Είναι πάρα πολύ σημαντικά τα προγράμματα στήριξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Εδώ να υπογραμμίσουμε ξανά το δεύτερο πακέτο Μπάιντεν που αφορά τα προγράμματα υποδομής, κοντά στα 2 τρισεκατομμύρια. Εδώ να αναφέρουμε ότι υπάρχει στα σκαριά και ένα τρίτο πρόγραμμα που θα συγκεντρωθεί στον τομέα της Παιδείας, στον τομέα στήριξης των ευάλωτων ομάδων στην Αμερική. Σε ότι αφορά τον πληθωρισμό, φαίνεται να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, και αυτό είναι πολύ σημαντικό επειδή επηρεάζει τα επιτόκια, άρα αυτοί είναι οι 3 παράγοντες που καθορίζουν τις αποδόσεις της αγοράς των μετοχών. Αν τα δούμε κάπως πιο μακροχρόνια οι προοπτικές φαίνονται θετικές». 

Ποιοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν οι επενδυτές όταν θα επενδύσουν 

«Σίγουρα η κατάσταση της οικονομίας, η κερδοφορία των εταιρειών είναι πολύ σημαντική. Όμως παραμένει πάντα το σημείο αφετηρίας και το σημείο αναφοράς, που είναι το προφίλ ρίσκου για κάθε επενδυτή. Το προφίλ ρίσκου θα μας δείξει βέβαια και την στρατηγική που θέλει να ακολουθήσει ο επενδυτής. Από το προφίλ ρίσκου και την επενδυτική στρατηγική θα ακολουθήσει βέβαια και η στρατηγική κατανομή των περιουσιακών στοιχείων και εδώ είναι που ξεκινούν να παίζουν ρόλο όχι μόνο οι κινητές αξίες, αλλά πρωτίστος και οι ακίνητες αξίες. Άρα, πρέπει να τα κοιτάζουμε όλα σφαιρικά. Οι συμβουλές που δίνουμε στους πελάτες μας επενδυτές και στο private banking είναι ότι στο τέλος της ημέρας όλες οι επενδύσεις πρέπει να βασίζονται πάνω σε τρεις πυλώνες και αυτοί είναι: η ρευστότητα, η ποιότητα των επενδύσεων και τρίτο πάρα πολύ σημαντικό που το βλέπουμε σε περιόδους κρίσης, είναι η διαφάνεια. Άρα, όταν θα ξεκινήσουμε από εδώ μετά προχωρούμε και κοιτάζουμε το οικονομικό κλίμα, την κερδοφορία των επιχειρήσεων και με βάση αυτούς τους τρείς πυλώνες επενδύουμε ανάλογα». 

Δείτε όσα ανέλυσε στο Business Hour by Brief ο κ. Χριστοφίδης: