Αυτά είναι τα 50 καλύτερα ξενοδοχεία στην Κύπρο από Hey Oliver

Tο Hey Oliver παρουσιάζει το "Hotel Digital Marketing Index 2019" και βαθμολογεί 120 ξενοδοχεία της Κύπρου

Tο Hey Oliver εισάγει το Hotel Digital Marketing Index 2019 στην Τουριστική Βιομηχανία της Κύπρου. Ένα χρήσιμο εργαλείο που αξιολογεί και κατατάσσει τις ξενοδοχειακές μονάδες ανάλογα με το ηλεκτρονικό του αποτύπωμα αφαιρώντας από την διαδικασία την βοήθεια τρίτων ιστοσελίδων, όπως ιστοσελίδες κρατήσεων ή τουριστικούς πράκτορες όπως η  Thomas Cook που πρόσφατα έχει πτωχεύσει. Σε ένα κόσμο που το digital marketing είναι must τα ξενοδοχεία καλούνται να ακολουθήσεις τις νέες τάσεις της τεχνολογίας και να μάθουν να χρησιμοποιούν τα νέα εργαλεία που τους παρέχονται. 

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Το Hey Oliver  χρησιμοποίησε το "Hotel Digital Marketing Index 2019" σε 120 ξενοδοχεία στην Κύπρο ως προς τις ενέργειες και τις επιδόσεις τους στο digital marketing και κατέληξε στα 50 καλύτερα για το 2019.

Ο σκοπός  του "Hotel Digital Marketing Index 2019" είναι να εξετάσει κατά πόσον τα ξενοδοχεία αυτά ακολουθούν τα πρότυπα και τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις του μάρκετινγκ, ώστε να μπορούν να εμφανίζονται και να εντοπίζονται στο διαδίκτυο εύκολα αλλά επίσης αν κάνουν βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων εργαλείων για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και ενδεχομένως τις κρατήσεις τους.  Ένα καλό παράδειγμα του τι κρίνει το "Hotel Digital Marketing Index 2019" είναι η ικανότητα του ξενοδοχείου να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζητήσεων με γενικούς όρους όπως "book hotel in cyprus", "hotels in ayia napa", "hotels cyprus best".

Πιο κάτω παραθέτουμε τη λίστα κατάταξης με τα καλύτερα 50:

Σημαντικό είναι να γνωρίζουν και τα ξενοδοχεία ποια είναι τα κριτήρια και ποιες οι κατηγορίες από εξάγονται τα αποτελέσματα και η βαθμολογία. Η κάθε κατηγορία βαθμολογείται σε κλίμακα 1 - 100.  Η βαθμολόγηση και η κατάταξη των ξενοδοχείων λαμβάνει υπόψιν 3 μεγάλες κατηγορίες:

1. παρουσία στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης,

2. χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης,

3. βέλτιστες τακτικές και χρήση εργαλείων μάρκετινγκ στην ιστοσελίδα.

Μεθοδολογία

Σύμφωνα με τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη συγκεκριμένη κατάταξη, τα ξενοδοχεία αξιολογήθηκαν σε 11 ενότητες με περισσότερα από 80 βαθμολογούμενα κριτήρια.

1. Παρουσία στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης

Σε αυτή την κατηγορία εξετάσαμε το πόσο εύκολο είναι να εντοπίσει κάποιος την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου μέσω των μηχανών αναζήτησης το οποίο μεταφράζεται σε επισκεψιμότητα. Είναι σημαντικό για μια ιστοσελίδα που θέλει να εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων να έχει ένα στρατηγικό πλάνο βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης (SEO). Να σημειωθεί ότι, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία που τα αποτελέσματα της είναι ορατά σε βάθος χρόνου και τις πλείστες φορές σε περίοδο 6 μηνών και άνω. Εξετάσαμε περισσότερα από 80 κριτήρια σε αυτή την κατηγορία και κάποια από αυτά παρουσιάζονται πιο κάτω: 

Βαθμολογία SEO της ιστοσελίδας
Αυτή υπολογίζεται με βάση τις πιο κάτω υποκατηγορίες οι οποίες περιέχουν περισσότερα από 30 κριτήρια:

• Page titles
• Page headings
• Page descriptions
• Duplicate content
• Page content
• URL names
• Code validation
• Links
• Robots.txt
• Redirects

Ταχύτητα της ιστοσελίδας

Αυτή υπολογίζεται με βάση τις πιο κάτω υποκατηγορίες οι οποίες περιέχουν περισσότερα από 30 κριτήρια:
• Page size
• Javascript
• CSS
• Redirects
• Caching

Domain Authority

Το Domain Authority είναι η πρόβλεψη για το πόσο καλά τα πάει μια ιστοσελίδα που βρίσκεται κάτω από ένα domain name στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το Domain Authority έχει μια κλίμακα από το 0 έως το 100 και προσμετρά με αντίστροφη μηχανική πάνω από 40 παράγοντες ή σήματα που λαμβάνει υπόψη του ο αλγόριθμος αναζήτησης. Συνήθως μετρά την ποιότητα των backlinks που δείχνουν στο συγκεκριμένο domain name.

2. Χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

• Facebook page και συχνότητα δημοσίευσης
• Instagram page και συχνότητα δημοσίευσης
• Youtube channel (με τουλάχιστον 1 video)

3. Βέλτιστες τακτικές και χρήση εργαλείων μάρκετινγκ στην ιστοσελίδα

• Χρήση live chat (για αμφίδρομη επικοινωνία με τους επισκέπτες)
• Χρήση εργαλείων για analytics (για ανάλυση των στατιστικών στοιχείων της ιστοσελίδας και λήψη αποφάσεων)
• Χρήση inbound marketing campaigns (για στοχευμένη προώθηση προσφορών, ανακοινώσεων κτλ του ξενοδοχείου)
• Χρήση Push notifications (για στοχευμένη προώθηση προσφορών, ανακοινώσεων κτλ του ξενοδοχείου σε επισκέπτες που δεν βρίσκονται στην ιστοσελίδα τη συγκεκριμένη στιγμή)
• Χρήση FAQ’s (Frequently Asked Questions) στην ιστοσελίδα τους

Συμπεράσματα μετά την έρευνα

Ο μέσος όρος της βαθμολογίας του SEO των ξενοδοχείων είναι 77%, ενώ ο μέσος όρος της ταχύτητας των ιστοσελίδων τους είναι 79%.

Κατά μέσο όρο, τα ξενοδοχεία κάνουν 0.4 posts την ημέρα στο Facebook και 0.3 posts την ημέρα στο Instagram. Για βέλτιστα αποτελέσματα στα κοινωνικά δίκτυα, οι έρευνες προτείνουν στις εταιρείες να δημοσιεύουν 1 post την ημέρα (30 μηνιαίως) στο Facebook και 1.5 posts (45 μηνιαίως) στο Instagram. Θετικό είναι το γεγονός ότι το 90% των ξενοδοχείων έχει Youtube channel (με τουλάχιστον 1 video).

Επίσης, ο μέσος όρος του Domain Authority των ξενοδοχείων είναι 34 μονάδες. Από τα ξενοδοχεία, το 16% κάνει χρήση live chat στην ιστοσελίδα του και μόνο το 10% χρησιμοποιεί push notifications στη στρατηγική του. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το 34% των ξενοδοχείων χρησιμοποιεί κάποιας μορφής inbound marketing modals στην ιστοσελίδα τους.
Όλα τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν κάποιο εργαλείο για στατιστικά και μόνο το 32% των ξενοδοχείων έχει ενότητα με FAQ’s (απαντήσεις σε κοινές ερωτήσεις).

Η σύγκριση με άλλες χώρες

Στους ίδιους αριθμούς κυμαίνεται η βαθμολογία των ξενοδοχείων στην Ελλάδα όσο αφορά τις ενέργειες για βελτιστοποίηση της θέσης τους στις μηχανές αναζήτησης και την ταχύτητα της ιστοσελίδας με 77% και 81% αντίστοιχα.

Σημαντική αύξηση στους αριθμούς παρουσιάζει η διεθνής αγορά με 84% για την κατηγορία SEO και 82% στην ταχύτητα. Μέχρι και διπλάσια είναι η χρήση των μέσων κοινωνικών δικτύωσης στη διεθνή αγορά, με μέσο όρο 0.6 αναρτήσεις την ημέρα σε Facebook και Instagram.

Όπως είναι αναμενόμενο, το Domain Authority παρουσιάζεται αυξημένο, με 3 περισσότερες μονάδες στα ξενοδοχεία της Ελλάδας και 7 στη διεθνή αγορά. Το 75% των ξενοδοχείων έχει εντάξει inbound marketing με τη μορφή modals στη στρατηγική του, σε σχέση με το 34% που παρατηρείται στην Κύπρο.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

Σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρούμε ότι η ξενοδοχειακή βιομηχανία στην Κύπρο βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια όσον αφορά την ένταξη μιας ολιστικής προσέγγισης στο μάρκετινγκ της. Φυσικά, υπάρχουν ήδη κάποιες ξενοδοχειακές μονάδες που έχουν αντιληφθεί τα πλεονεκτήματα και υλοποιούν συγκεκριμένες μεθόδους που θα τους αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα: θετικές εμπειρίες για τους επισκέπτες και αυξημένα έσοδα.

Το μέλλον του μάρκετινγκ είναι ξεκάθαρο και είναι αυτό που θέτουν ήδη τα ξενοδοχεία στο εξωτερικό. Ο τουρισμός στην Κύπρο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της οικονομίας μας και η βελτιστοποίηση όλων των μερών που τον αποτελούν είναι επιτακτική ανάγκη.

Ευαγόρας Προκοπίου