Αυτοκίνητα: Οι εγγραφές δεν αντικατοπτρίζουν το παζάρι

Στρέβλωση στις εγγραφές αυτοκινήτων με την πραγματική εικόνα παραγγελιών λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ

 

Οι εγγραφές αυτοκινήτων δεν αντικατοπτρίζουν επακριβώς αυτή την περίοδο την πραγματική κατάσταση στην αγορά όσον αφορά στις παραλαβές, καθώς συνεχίζονται οι μεγάλες καθυστερήσεις που υπάρχουν εδώ και καιρό.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία που εξέδωσε χθες η Στατιστική Υπηρεσία σε σχέση με τις εγγραφές οχημάτων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ) Αλέξης Άννινος, ανέφερε στην Brief ότι η αγορά συνεχίζει να ταλανίζεται από τις καθυστερήσεις στις παραλαβές οχημάτων. Μπορεί οι εγγραφές να παρουσίασαν μικρή αύξηση τον Απρίλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζει την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά σήμερα, σημείωσε. Μπορεί οι εγγραφές αυτές να είναι από παραγγελίες προηγούμενων μηνών και απλά τα αυτοκίνητα να εγγράφηκαν τον Απρίλιο, εξήγησε ο κ. Άννινος. 

Η Στατιστική Υπηρεσία ανακοίνωσε χθες ότι κατά τον Απρίλιο 2022, οι συνολικές εγγραφές μηχανοκίνητων οχημάτων έφτασαν τις 2.810, σημειώνοντας αύξηση 3,1% σε σχέση με 2.725 τον Απρίλιο 2021. Οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν αυξήθηκαν κατά 7,4% στις 2.249 από 2.095 τον Απρίλιο 2021.
Όσον αφορά στην περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ο συνολικός αριθμός των εγγραφέντων οχημάτων μειώθηκε κατά 14,5% και έφτασε τις 10.682, σε σύγκριση με 12.489 κατά την ίδια περίοδο του 2021. Οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν μειώθηκαν κατά 10,5% και έφτασαν τις 8.631, σε σύγκριση με 9.648 την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Από το σύνολο των επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν, 3.806 ή 44,1% ήταν καινούρια και 4.825 ή 55,9% ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Ερωτηθείς ο κ. Άννινος κατά πόσο οι καταναλωτές έχουν επηρεαστεί από αυτή την κατάσταση και δεν προχωρούν στην αγορά αυτοκινήτου, ανέφερε ότι όποιος χρειάζεται αυτοκίνητο θα το παραγγείλει. Μπορεί να αποφασίσει να περιμένει για λίγο ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση ή μπορεί να βάλει την παραγγελία του ώστε να πιάσει σειρά και να αναμένει ότι η παράδοση θα γίνει σε μερικούς μήνες. Ωστόσο δεν θα αναβάλει επ’ αόριστον την παραγγελία του, ειδικά αν χρειάζεται το αυτοκίνητο.

Σε παλαιότερες δηλώσεις του στην Brief ο κ. Άννινος ανέφερε ότι οι καθυστερήσεις στην παράδοση ενός αυτοκινήτου κυμαίνονται από έξι μήνες μέχρι και ένα χρόνο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει το χρόνο, αναλόγως με το μοντέλο. Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο, σημείωσε ο κ. Άννινος και για το λόγο αυτό και οι πελάτες δείχνουν κατανόηση στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται.

Κληθείς να σχολιάσει τις νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα και κατά πόσο αυτές έχουν κινήσει το ενδιαφέρον του κόσμου, ο κ. Άννινος ανέφερε ότι ο κόσμος ζητά να ενημερωθεί και είναι καθήκον δικό μας να δώσουμε την αναγκαία πληροφόρηση, σημείωσε καθώς η τεχνολογία στα αυτοκίνητα έχει κάνει τεράστια βήματα τα τελευταία χρόνια και έχει καταστεί περισσότερο πολύπλοκη σε σχέση με παλαιότερα. Ειδικά για τα υβριδικά οχήματα πρέπει να πούμε στον κόσμο ότι υπάρχουν διάφορα είδη και πρέπει ο κόσμος να το κατανοήσει αυτό για να διαλέξει εκείνο που ταιριάζει στις ανάγκες του. Όσον αφορά στις ανησυχίες που ακούγονται σε σχέση με το after sale και κατά πόσο τα συνεργεία θα είναι σε θέση να επιδιορθώσουν τυχόν πρόβλημα, ο κ. Άννινος επισήμανε ότι οι κατασκευαστές είναι ιδιαίτερα αυστηροί όσον αφορά στις εταιρείες που πωλούν τα μοντέλα τους και διασφαλίζουν πως αυτές είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν πλήρως τον πελάτη σε ότι πρόβλημα παρουσιαστεί.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ