Αυξημένο ενδιαφέρον για αγορά ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος

Αυξάνονται οι εγγραφές ηλεκτρικών αμαξιών την ώρα που μπαίνει φρένο στο σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων- Οι αιτήσεις

Το σχέδιο απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων αλλά και προώθησης της αγοράς ηλεκτρικού αμαξιού «χτύπησε» ο κορωνοϊός αφού το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανακοίνωσε πριν μερικές μέρες, ότι λόγω των απρόβλεπτων οικονομικών επιπτώσεων που επέφερε η πανδημία του Κορωνοϊού και στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας για εξυγίανση των οικονομικών του κράτους το αναστέλλει προσωρινά».

Παράλληλα, μέσα από την ανακοίνωση τονίζεται, ότι το συγκεκριμένο σχέδιο και η πιθανή υλοποίησή του θα επανεξεταστεί σε μεταγενέστερο στάδιο, λαμβάνοντας υπόψη τον αναθεωρημένο προϋπολογισμό του 2020.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Τι λένε στον ΤΟΜ

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Τ.Ο.Μ.
(Τμήμα Οδικών Μεταφορών) μας αναφέρθηκε ότι μέχρι στιγμής και πριν την επιδημιολογική κρίση του κορωνοϊού, είχαν γίνει 5 χιλιάδες αιτήσεις στα εν λόγω προγράμματα απόσυρσης παλαιών οχημάτων και αγοράς ηλεκτρικού αμαξιού. 

Συγκεκριμένα, έχουν γίνει 4 περίπου χιλιάδες αιτήσεις για το Σχέδιο απόσυρσης παλαιού οχήματος και αγοράς καινούριου καθώς και περίπου 1.000 αιτήσεις για απόσυρση και αγορά ηλεκτρικού αμαξιού. 

Σε ερώτηση μας σχετικά με το πότε θα ξαναρχίσει το εν λόγω πρόγραμμα, μας ειπώθηκε ότι αυτό θα αρχίσει λογικά ξανά μέσα στο 2021 όπου και θα επαναξιολογηθεί και θα παρθεί η οριστική απόφαση. 

Εγγραφές ηλεκτρικών και υβριδικών αμαξιών
 

Αξίζει πάντως να δούμε τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας αναφορικά με το πόσα ηλεκτρικά αλλά και πόσα υβριδικά αμάξια ενεγράφησαν τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας κι ενώ δεν υπήρχε το ενδεχόμενο επιχορήγησης της εν λόγω κατηγορίας αμαξιών από το κράτος. Για το λόγο αυτό εξετάσαμε τις εγγραφές των ηλεκτρικών και υβριδικών αμαξιών από το 2015 μέχρι και τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2020.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2020, ενεγράφησαν 10 ηλεκτρικά αμάξια εκ των οποίων τα 4 ήταν καινούρια και τα 6 μεταχειρισμένα. Παράλληλα, ενεγράφησαν 656 υβριδικά Ι.Χ. αμάξια εκ των οποίων τα 450 ήταν καινούρια και τα 206 μεταχειρισμένα. 

Ολόκληρο το 2019 ενεγράφησαν 103 ηλεκτρικά αμάξια καθώς και  1,765 υβριδικά. Από τα 103 ηλεκτρικά αμάξια, τα 48 ήταν μεταχειρισμένα και τα 55 καινούρια. Σε σχέση με τα 1,765 υβριδικά, τα 742 ήταν μεταχειρισμένα και τα 1,023 καινούρια. 

Για το 2018 ενεγράφησαν 26 ηλεκτρικά αμάξια και 1,596 υβριδικά. Αναφορικά με τα ηλεκτρικά αμάξια τα 21 ήταν μεταχειρισμένα και τα 5 καινούρια.  Από 1,596 υβριδικά, τα 627 ήταν μεταχειρισμένα και τα 969 καινούρια. 

Το 2017 ενεγράφησαν 44 ηλεκτρικά αμάξια και 1,307 υβριδικά. Από το σύνολο των ηλεκτρικών αμαξιών τα 26 ήταν μεταχειρισμένα και τα 18 καινούρια. Εν σχέσει με τα υβριδικά, τα 740 ήταν καινούρια και τα 567 μεταχειρισμένα. 

Το 2016 ενεγράφησαν 22 ηλεκτρικά αμάξια και 728 υβριδικά. Από τα 22 ηλεκτρικά αμάξια τα 15 ήταν μεταχειρισμένα και τα 7 ήταν καινούρια.  Σε σχέση με τα υβριδικά, τα 353 ήταν μεταχειρισμένα και τα 375 ήταν καινούρια. 

Για το 2015 ενεγράφησαν 9 ηλεκτρικά αμάξια και 382 υβριδικά. Τα 5 από τα ηλεκτρικά αμάξια ήταν μεταχειρισμένα και τα 4 ήταν καινούρια. Αναφορικά με τα υβριδικά αμάξια, τα 184 ήταν μεταχειρισμένα και τα 198 καινούρια.


 
Συνολικά για τα έξι αυτά χρόνια (2015-2020) ενεγράφησαν στη χώρα μας 214 ηλεκτρικά αμάξια καθώς και 6,434 υβριδικά. 



>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι από το 2015 μέχρι και το 2019 (τη χρονιά ρεκόρ για ηλεκτρικά αμάξια) τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεκαπλασιάστηκαν κάτι που καταδεικνύει ότι η αγορά ηλεκτρικών αμαξιών αν και κινείται με βραδείς ρυθμούς εντούτοις έχει τις δυνατότητες υπό τις κατάλληλες συνθήκες να ενδυναμωθεί και γιατί όχι να μπει για τα καλά στη ζωή μας.

Αντρέας Πολυκάρπου