Black Friday: Βλέπουν εκτόξευση πώλησης τηλεοράσεων λόγω Μουντιάλ

Οι εκπτώσεις θα κυμαίνονται από 25-40% ανέφερε ο ΓΓ του ΠΑΣΥΛΕ - Τι περιμένουν οι καταστηματάρχες

ΓΡΑΦΕΙ Ο 

ΜΙΜΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ

Την τελευταία Παρασκευή Νοεμβρίου τα τελευταία χρόνια έχουμε την γνωστή πλέον Black Friday με τα καταστήματα να προβαίνουν σε γενναίες εκπτώσεις. 

Ειδικά στο εξωτερικό, οι καταναλωτές κάνουν ουρές έξω από τα καταστήματα για να αγοράσουν διάφορα προιόντα με το βάρος να πέφτει στα προϊόντα τεχνολογίας και τις ηλεκτρικές συσκευές. 

Αν και οι δύο τελευταίες χρονιές λόγω της πανδημίας δεν πήγαν και τόσο καλά οι καταστηματάρχες είναι αισιόδοξοι για την φετινή χρονιά κυρίως λόγω του γεγονότος ότι η φετινή Black Friday συμπίπτει με το Παγκόσμιο Κύπελλο που ξεκινά στις 20 Νοεμβρίου.  

Η Brief επικοινώνησε με τον Γενικό Γραμματέα του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου, κ. Μάριο Αντωνίου, για να μας μεταφέρει τις προσδοκίες των καταστηματαρχών.

Ο κ. Αντωνίου, μας ανέφερε ότι οι προσδοκίες είναι καλύτερες και πιο μεγάλες σε σχέση με την περσινή και προπέρσινη χρονιά διότι δεν υπάρχουν καθόλου περιοριστικά μέτρα για την πανδημία αφού τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν είχε την απήχηση και την επισκεψιμότητα.

Πιο συγκεκειμένα ανέφερε ότι, φέτος οι προσδοκίες είναι πολύ πιο μεγάλες, από την άλλη όμως στη ζυγαριά είναι το κόστος ζωής και η ακρίβεια από τα οποία θα δούμε πως θα συμπεριφερθεί ο καταναλωτής.

Φέτος, πρόσθεσε, υπάρχει και μια συγκυρία η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά διότι το φετινό Black Friday συμπέπτει με την περίοδο του παγκόσμιου κυπέλλου όπου φέτος γίνεται Νοέμβριο.

Υπάρχει μεγάλη περιέργεια από πλευράς ΠΑΣΥΛΕ για την ζήτηση που θα έχουν οι τηλεοράσεις λόγω της φετινής ιδιαιτερότητας λόγω του παγκοσμίου κυπέλλο αφού όταν διεξάγεται το παγκόσμιο κύπελλο εκτοξέυεται η ζήτηση για αγορά τηλεοράσεων και φέτος συνέπεσαι με το Black Friday και αυτό ίσως εκτοξεύσει την ζήτηση από οποιαδήποτε άλλη χρονιά.

Πάντοτε, συνέχισε, οι τηλεοράσεις και γενικά τα προιόντα τεχνολογίας έχουν την τιμητική τους και σε αυτά εστιάζουν οι καταναλωτές και όχι στην ένδυση και υπόδηση ή στο λιανικό εμπόριο.

Πλεόν έγινε θεσμός και στην Κύπρο το Black Friday, ανέφερε ο κ. Αντωνίου, και γίνεται εδώ και αρκετά χρόνια και όλα τα καταστήματα του λιανικού εμπορίου θα προσπαθήσουν να έχουν τις καλύτερες τιμές σε μια προσπάθεια να ικανοποιηθεί ο καταναλωτής και να προβεί σε αγορές.

Σε ερώτηση αν θα δούμε φέτος μεγάλες εκπτώσεις ο κ. Αντωνίου απάντησε ότι αυτό θα γίνει στα μέτρα δυνατότητας της αγοράς της Κύπρου και πρόσθεσε ότι δεν θα δούμε εκπτώσεις του επιπέδου της Αμερικής του 70-80%, διότι οπως εξήγησε οι δυνατότητες της αγοράς είναι τόσο περιορισμένες.

Ο κ. Αντωνίου ανέφερε ακόμη ότι αν δούμε εκπτώσεις 50% σημαίνει ότι είναι για προιόντα με πολύ λίγα κομμάτια ή παλιού τύπου στοκ προσθέτοντας ότι οι εκπτώσεις θα κυμαίνονται από 25-40% στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Ο κ. Αντωνίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα πρέπει να οι επιχειρηματίες να είναι σωστοί προς τον καταναλωτή ενώ ανέφερε ότι υπάρχει νομοθεσία η οποία τέθηκε σε ισχύ πρόσφατα όπου η τιμή δεν μπορεί να έχει αλλάξει ένα μήνα πριν άρα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη η τιμή που ήταν και να φαίνεται ξεκάθαρα το ποσοστό έκπτωσης και τι επωφελείται ο καταναλωτής.

Τα καταστήματα που έχουν οργανωμένο διαδικτυακό εμπόριο (online shop) θα έχουν και την γκάμα με τις εκπτώσεις αν και οι καταναλωτές σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου έχουν συνηθήσει και αρέσκονται στο να πηγαίνουν στα καταστήματα και να βλέπουν τα προιόντα.  Όμως συνήθως για προιόντα τεχνολογίας τα οποία γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά και την τιμή τότε μπορούν εύκολα να προχωρήσουν στην αγορά.

Τέλος ο κ. Αντωνίου ανέφερε ότι τα καταστήματα θα αρχίσουν να διαφημίζουν τις εκπτώσεις περίπου τρεις ημέρες προηγουμένως και θα επεκταθεί και το Σαββατοκυρίακο και είναι κάτι το οποίο έγινε και τα προηγούμενα χρόνια.

Μίμης Χριστοφόρου