Βλέπουν ξανά τα αρχιτεκτονικά σχέδια για την Λεωφόρο Ν. Παττίχη

Κρίσιμη σύσκεψη αύριο Τετάρτη – Τι δηλώνουν στην Brief τα εμπλεκόμενα μέρη

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ


Ανέστειλαν χθες 17/8 τις μεγάλες κινητοποιήσεις οι διαμαρτυρόμενοι για τη δημιουργία νησίδας στην οδό Νίκου και Δέσποινας Παττίχη τελικά, μετά και την αναστολή της έναρξης των έργων. Τώρα όλοι οι συμμετέχοντες (διαμαρτυρόμενοι, αρμόδιο υπουργείο, κοινό), αναμένουν  την αυριανή (19/8) συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Καρούσο για διάλογο επί του ζητήματος.

Η Brief επικοινώνησε με εκπρόσωπο της ΠΟΒΕΚ, τον Διευθυντή του Τμήματος Δημοσίων Έργων και τον Δήμαρχο Λεμεσού ώστε να συλλέξουμε πληροφορίες για το τι θα υποστηριχθεί στον αυριανό διάλογο για το μείζον θέμα της Νίκου Παττίχη.

Το σημείο στο οποίο υπάρχουν διαφωνίες είναι για το πως θα διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια, ο έλεγχος της κίνησης και ταυτόχρονα να μην χαθεί η εμπορικότητα του δρόμου.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η λεωφόρος Νίκου και Δέσποινας Παττίχη είναι δρόμος με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, ο οποίος εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις διακινήσεις από τις περιοχές της ορεινής Λεμεσού και τα βόρεια προάστιά της προς/από το κέντρο της πόλης. 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Παράλληλα, χαρακτηρίζεται από έντονη εμπορική δραστηριότητα, καθώς μπορεί κάποιος να βρεί από βενζινάδικα, φαρμακεία, αρτοποιεία, καφετέριες, ψητοπωλεία, καταστήματα ένδυσης, φρουταρίες, περίπτερα, ραφτάδικα και άλλες υπηρεσίες σε όλο το μήκος της λεωφόρου.

Η Brief μετέβηκε στην περιοχή, αρχικά στο ύψος που βρίσκεται ο κυκλικός κόμβος της Νίκου Παττίχη, για να φωτογραφίσει τον δρόμο και το πρόβλημα που παρατηρείται.
Στις πιο κάτω φωτογραφίες μπορεί κάποιος να παρατηρήσει ότι τα αυτοκίνητα με σκοπό να σταθμεύσουν σε κάποια επειχείρηση χρησιμοποιούν απλά τη λωρίδα του δρόμου.

 

Σημειώνεται ότι οι φωτογραφίες πάρθηκαν στις 14:40, παρατηρώντας ότι η κίνηση ήταν σχετικά μειωμένη, κάτι που ίσως εναπόκειται στην καλοκαιρινή περίοδο διακοπών.

 

Αυτό που επίσης παρατηρεί κάποιος στη συγκεκριμένη λεωφόρο είναι, παράνομη στάθμευσης οχημάτων, η οποία καταλαμβάνει τη μία από τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κάθε κατεύθυνση, αλλά και συνεχής είσόδος και έξοδος οχημάτων που σταθμεύουν παράνομα ή και κάθετα κατά μήκος του δρόμου, παράνομες δεξιόστροφες κινήσεις οχημάτων, παράνομες διαγώνιες πορείες οχημάτων και τις εξ αντιθέτου σταθμεύσεις, παράνομα προσπεράσματα και παράνομες επαναστροφές.


Ειδικότερα, στα 20 λεπτά παραμονής μας στο συγκεκριμένο σημείο παρατηρήθηκαν τρεις παράνομες δεξιόστροφες κινήσεις οχημάτων, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα ενδεικτικό για κάθε 20 λεπτά.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Επανακατασκευή του Δρόμου
Κυριάκος Μουστάκας, Κεντρικός Οργανωτικός της ΠΟΒΕΚ

Θα έχουμε νεώτερα μετά από την συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών την Τετάρτη 19/8.
Εμείς υποστηρίζουμε τον επανασχεδιασμό της Νίκου Παττίχη με βάσει τον σχεδιασμό που έχει κάνει ο δικός μας μελετητής.
Η μελέτη αυτή έγινε από μια ομάδα εμεπιρογνωμώνων, με έναν εξαυτών να είναι καθηγητής του Πανεπιστήμιου Frederick.
Έχουν ετοιμάσει μια μελέτη, όχι εκείνη της πολεοδομίας η οποία βοηθά ώστε να επανακατασκευαστεί ο δρόμος χωρίς όμως νησίδα μέσα στη μέση


Αύριο (19/8) όλα τα επιχειρήματα
Σωκράτης Ζαπίτης -Διευθυντής Τμήματος Δημοσίων Έργων

Την Τετάρτη, 19/8, έχει διευθετηθεί συνάντηση από τον Υπουργό Μεταφορών μαζί με τους Επάρχους, βουλευτές, διαμαρτυρόμενους και κοινό ώστε να συζητηθεί το θέμα.
Είναι ένα θέμα που χειρίζεται ο Υπουργός μας και εμείς περιμένουμε την εξέλιξη.
Σε ερώτηση μας για το πως προβλέπεται να εξελιχθεί η κατάσταση ο κ. Ζαπίτης υποστήριξε στην Brief ότι σε αυτό το στάδιο δεν θα ήθελε να γίνουν οι όποιεδήποτε προβλέψεις καθώς αναμένεται να συζητηθεί εκτενως το ζήτημα στην αυριανή συνάντηση (19/8).
Υπάρχουν διάφορες απόψεις και επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές οι οποίες και θα συζητηθούν στην επικείμενη συνάντηση και χαρακτήρισε πρώιμη την όποια τοποθέτηση.


Οδική ασφάλεια και εμπορική κίνηση
Νίκος Νικολαϊδης, Δήμαρχος Λεμεσού
Εμείς θα υποστηρίξουμε την λύση η οποία θα διασφαλίζει την οδική ασφάλεια και διαχείριση της τροχαίας κίνησης και ταυτόχρονα να προστατεύει και την εμπορική κίνηση του δρόμου.
Επειδή το έργο δεν μπορεί να κατασκευαστεί ολοκληρωμένα τώρα, γιατί δεν μπορούν να εξασφαλιστούν άμεσα παρόδοι χώροι στάθμευσης,  συμφωνήσαμε όμως με τον Υπουργό Εσωτερικών να προωθηθεί ως πολεοδομικό έργο. ‘Αρα λοιπόν, στην τελική του διαμόρφωση το έργο θα περιλαμβάνει και χώρους στάθμευσης και χτιστή νησίδα στη μέση.
Μέχρι τότε όμως θα πρέπει να βρεθεί μια εναλλακτική μέθοδος η οποία θα διασφαλίζει τα πρώτα δύο και κάποια ίσως εναλλακτική νησίδα που θα εξυπηρετούσε την οδική ασφάλεια.
Όλα αυτά θα συζητηθούν την Τετάρτη.

Τι περιλαμβάνει ο αναθεωρημένος σχεδιασμός της Νίκου και Δέσποινας Παττίχη 

  •  Την κατασκευή κτιστής κεντρικής διαχωριστικής νησίδας.
  • Την κατασκευή κόλπων στάσης οχημάτων κατά μήκος του δρόμου, στα σημεία όπου υπάρχει τοπική διαπλάτυνση και με τροποποίηση του ανατολικού κόλπου στάσης λεωφορείων.
  • Την τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης/σηματοδότησης.
  • Την υπερύψωση της νότιας υφιστάμενης διάβασης πεζών με την δημιουργία πλατό  για την μείωση των ταχυτήτων.
  • Την  τοποθέτηση διάβασης πεζών στην οδό Χρ. Εργατούδη για την ασφαλή διασταύρωση των πεζών.
  • Τη δημιουργία νέου οργανωμένου  χώρου στάθμευσης για 22 θέσεις οχημάτων, νοτιοδυτικά του κυκλικού κόμβου Κάτω Πολεμιδίων.
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ