Έρευνα Brief: Ο κορωνοϊός «γονάτισε» τις κυπριακές επιχειρήσεις

Υψηλό το επίπεδο κινδύνου για την οικονομική απόδοση των εταιρειών όπως καταδεικνύει η αξιολόγηση των στοιχείων τους

Το τεράστιο αντίκτυπο που αφήνει καθημερινά η ραγδαία εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού (COVID-19) στις κυπριακές επιχειρήσεις αποτυπώνει έρευνα που διενήργησε η Digital Tree για λογαριασμό της Brief, από δειγματοληψία που πάρθηκε από 60 εταιρείες – συνεργάτες της, διαφόρων δραστηριοτήτων και μεγεθών. Οι 60 εταιρείες απάντησαν στο σχετικό ερωτηματολόγιο και παρατίθεται ένα πρώτο δείγμα, το οποίο αφορά την κατάσταση που επικρατεί περισσότερο στις επιχειρήσεις τον τελευταίο καιρό.

  • Κατά πόσον αρνητικά έχουν επηρεαστεί οι κυπριακές επιχειρήσεις δια λόγου Covid-19 και σε ποιο βαθμό η οικονομική απόδοσή τους;
  • Ποιοι τομείς επλήγησαν περαιτέρω και για ποιους από αυτούς οι επιπτώσεις θα διαφανούν μακροπρόθεσμα;
  • Ποια η σημαντικότητα της φυσικής παρουσίας των υπαλλήλων στο ίδιο περιβάλλον με τον πελάτη όσον αφορά την επιχειρηματική δραστηριότητα;

Καθεστώς υπέρμετρης αβεβαιότητας για τις επιχειρήσεις δημιουργούν οι επικείμενες επιπτώσεις του Covid-19 και η απειλή μιας νέας ογκώδους οικονομικής ύφεσης.

Οι τομείς που κινδυνεύουν περισσότερο είναι, μεταξύ άλλων, οι παροχείς υπηρεσιών, το λιανεμπόριο, η διανομή προϊόντων και υπηρεσιών, τομείς φιλοξενίας, ενώ απέλπιδα προσπάθεια για επιβίωση καταβάλλει και το πεδίο της εκπαίδευσης.

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

  1. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΟΙ -ΠΙΝΑΚΕΣ- ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
  2. ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΡΩΤΗΣΗ (ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΘΕ 2 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ) ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΛΥΣΗΣ

Ερ. 1: Έχει επηρεαστεί η επιχείρησή σας είτε θετικά είτε αρνητικά από τη διάδοση του κορωνοϊού (COVID-19) ;

Ερ. 2: Τι επίπεδο κινδύνου παρουσιάζεται στην οικονομική απόδοση της εταιρείας σας εξαιτίας του κορωνοϊού (COVID-19) ;

(ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΡΤΑΣ 1+2): Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι κυπριακές επιχειρήσεις επηρεάστηκαν είτε αρνητικά είτε θετικά. Στην δεύτερη κάρτα γίνεται αντιληπτό ότι το επίπεδο κινδύνου που παρουσιάζεται στην οικονομική απόδοση των εταιρειών εξαιτίας του κορωνοϊού φτάνει περίπου το 84%, ένα ποσοστό που δείχνει ότι οι συνέπειες της κρίσης έχουν ισχυρά αρνητικό πρόσημο.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Ερ. 3: Πόσο σημαντική είναι η φυσική παρουσία των υπαλλήλων σας στο ίδιο μέρος με τους πελάτες σας για την επιχειρηματική δραστηριότητα;

(ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΡΤΑΣ 3): Ποικίλουν οι απόψεις όσον αφορά τη φυσική παρουσία των υπαλλήλων στο ίδιο μέρος με τους πελάτες κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ωστόσο πέραν του 70% των εταιρειών την θεωρούν πολύ σημαντική και κάπως σημαντική ενώ υπάρχει και ένα αξιοσημείωτο ποσοστό, με δύο στις τρεις εταιρείες να δηλώνουν πως δεν είναι και τόσο σημαντική και μία στις 10 επιχειρήσεις επισημαίνει πως η οποιαδήποτε συνύπαρξή υπαλλήλων-πελατών δεν απαιτείται κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Ερ. 4: Με ποιους τρόπους έχει επηρεαστεί ήδη η επιχείρηση σας από την πανδημία του κορωνοϊού (COVID-19) ; -Μπορούν να δοθούν πέραν της μια απαντήσεις-

Ερ. 5: Ποιο από τα παρακάτω θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην επιχείρησή σας μακροπρόθεσμα; -Μπορούν να δοθούν πέραν της μια απαντήσεις-

(ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΡΤΑΣ 4+5): Έξι στις δέκα εταιρείες δηλώνουν ότι υποψήφιοι πελάτες τους ανέβαλαν την απόφασή τους για αγορά κάποιας υπηρεσίας ή προϊόντος, κάτι που ακολουθούν να πιστεύουν ότι θα συνεχίσει να συμβαίνει και μακροπρόθεσμα. Στον ίδιο περίπου παλμό κυμαίνονται και οι πελάτες, που λόγω της έξαρσης της πανδημίας και του αντίκτυπου που αφήνει πίσω της, ακύρωσαν και συνεχίζουν να ακυρώνουν τα υφιστάμενα συμβόλαια που είχαν με τις επιχειρήσεις. Η χαμηλή καταναλωτική δαπάνη και η χαμηλή παραγωγικότητα που προκύπτει από την κατ’ οίκον εργασία, επηρεάζει σημαντικά τις εταιρείες, ενώ τομείς που επηρεάστηκαν επίσης αρκετά από την κατάσταση αυτή είναι οι εκδηλώσεις και τα επαγγελματικά ταξίδια.

Ερ. 6: Έχει επηρεάσει η πανδημία του κορωνοϊού (COVID-19) τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ της εταιρείας σας;

Ερ. 7: Έχετε ακυρώσει ή μειώσει τυχόν δραστηριότητες μάρκετινγκ; Εάν ναι, ποιες;

(ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΡΤΑΣ 6+7): Μια από τις βασικότερες λειτουργίες των σύγχρονων επιχειρήσεων, που αποσκοπεί στην μακροχρόνια ευημερία της εταιρείας, εστιάζοντας μονομερώς στην βραχυχρόνια υλοποίηση των στόχων της, είναι το μάρκετινγκ. Όπως διαφάνηκε έπειτα της έρευνας, το ισχυρότερο ποσοστό του προϋπολογισμού του μάρκετινγκ των επιχειρήσεων έχει πληγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, με κάποιες από τις πτυχές του -βλέπε εκδηλώσεις και διαφήμιση- να δέχονται τα πιο βαριά «χτυπήματα».

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Ερ. 8: Για πόσο μεγάλο χρονικό διάστημα έχει ακυρώσει η εταιρεία σας εκδηλώσεις και ταξίδια;

(ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΡΤΑΣ 8): Λόγω των περιοριστικών διαταγμάτων που απαγορεύουν τον συνωστισμό και τις συναθροίσεις πολλών προσώπων στον ίδιο χώρο, καθώς και την απαγόρευση των πτήσεων, εκτός εάν πρόκειται για επαναπατρισμό ατόμων, οι ακυρώσεις των εκδηλώσεων και των ταξιδιών από τις εταιρείες έως ότου επέλθει η άρση των μέτρων, κυμαίνονται στα υψηλότερα επίπεδα, ενώ μία αξιοσημείωτη μερίδα επιχειρήσεων δηλώνει ότι προχώρησε σε ακυρώσεις από ένα εως και έξι μήνες.

Μάριαν Ανδρέου