Εταιρική κουλτούρα στο Υφ. Τουρισμού καλλιεργεί ο Σ. Περδίος

Αυθεντικό χαμόγελο, δημιουργία θετικών συναισθημάτων και επαγγελματική ευσυνειδησία, μεταξύ των αξιών που προωθεί

Κλίμα εταιρικής κουλτούρας στο Υφυπουργείο Τουρισμού, παρότι αποτελεί μέρος της Δημόσιας Υπηρεσίας, καλλιεργεί ο αρμόδιος Υφυπουργός, Σάββας Περδίος, τονίζοντας ότι, «δεν νοείται κανένας Οργανισμός, επιχείρηση, Υπουργείο, να λειτουργεί χωρίς την κατάλληλη εταιρική κουλτούρα».

Μάλιστα, προς την κατεύθυνση αυτή έχει συσταθεί ομάδα εταιρικής κουλτούρας, η οποία κάθε 2 με 3 μήνες συνέρχεται για αναζήτηση ιδεών βελτίωσης του κλίματος εργασίας στον χώρο του Υφυπουργείου, ενώ έχει εκδοθεί και ειδικό ενημερωτικό φυλλάδιο που αποτελεί τον Κώδικα Συμπεριφοράς, τόσο εντός του Υφυπουργείου όσο και κατά στις διάφορες επαφές με τουριστικούς φορείς.

>>> Διαβάστε ακόμη: Περδίος - Στόχος 5 εκατομμύρια αφίξεις τουριστών έως το 2030 <<<

Ειδικότερα, κατά την διάρκεια της χθεσινής (14/1) διάσκεψης τύπου με αφορμή τον ένα χρόνο λειτουργίας του Υφυπουργείου Τουρισμού, ο κ. Περδίος τόνισε πως, «δεν νοείται κανένας Οργανισμός, επιχείρηση, Υπουργείο, να λειτουργεί χωρίς την κατάλληλη εταιρική κουλτούρα».

Ερωτηθείς εάν αναζητεί εταιρική κουλτούρα στη Δημόσια Υπηρεσία, ο Υφυπουργός Τουρισμού τόνισε πως, «υπάρχει τόση αγάπη εντός του Υφυπουργείου για τον τομέα του τουρισμού που ναι νιώσαμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε μία τέτοια εταιρική κουλτούρα. Απόδειξη τούτου και το ενημερωτικό φυλλάδιο που ετοιμάσαμε, καθώς και οι αφίσες», ανέφερε.

Περαιτέρω ο κ. Περδίος υπέδειξε ότι, «από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του Υφυπουργείου Τουρισμού φτιάξαμε μία ομάδα εταιρικής κουλτούρας, η οποία κάθε 2 με 3 μήνες συνέρχεται για να δει ιδέες βελτίωσης του κλίματος εργασίας στον χώρο μας, κάτι που από τις πρώτες μέρες ξεκαθαρίσαμε ότι ήταν, είναι και θα παραμείνει το Α και το Ω αυτού του Υφυπουργείου. Δεν μπορώ προσωπικά να δεχθώ ότι είναι πιο σημαντική οι ευρύτεροι στόχοι του τουρισμού από την κουλτούρα που έχουμε και ζούμε εμείς στον χώρο εργασίας μας κάθε μέρα», υπέδειξε.

«Το αυθεντικό χαμόγελο, το πάθος για δημιουργία θετικών συναισθημάτων, ο αλληλοσεβασμός, η επαγγελματική ευσυνειδησία, η καλαισθησία και η καινοτομία, είναι οι έξι αξίες που μας καθοδηγούν επί καθημερινής βάσεως. Και είμαστε πάρα πολύ περήφανοι που από την πρώτη μέρα δώσαμε έμφαση σε αυτό. Δώσαμε, δηλαδή, ο ένας στον άλλο το μήνυμα πως μας ενδιαφέρει ο χώρος μας και η ευτυχία του κάθε ενός από εμάς», εξήγησε τονίζοντας ότι, «μόνο έτσι θα μπορέσουμε να πετύχουμε αυτά που, όχι μόνο εμείς αλλά και όλος ο τουριστικός τομέας επιθυμεί».

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Δομικές αλλαγές και προσωπικές συνεντεύξεις
Επιπρόσθετα, ο Υφυπουργός Τουρισμού αναφερόμενος στους τρεις στόχους του Υφυπουργείου Τουρισμού το 2019, οι οποίοι, όπως είπε, έχουν επιτευχθεί, είπε, μεταξύ άλλων ότι, «από την πρώτη μέρα ξέραμε ότι θα έπρεπε να διαχειριστούμε εντός έξι μηνών το σχέδιο εθελούσιας αποχώρησης, με το οποίο αποχώρησαν σχεδόν 40 άτομα, τα οποία δεν αντικαταστάθηκαν και δεν θα αντικατασταθούν πριν την ολοκλήρωση της μελέτης για τις ανάγκες στελέχωσης του Υφυπουργείου».

Έγιναν, πρόσθεσε, πολλές δομικές αλλαγές και μετακινήσεις προσωπικού από ένα τμήμα σε κάποιο άλλο, ενώ έγιναν προσωπικές συνεντεύξεις με όλο το προσωπικό του Υφυπουργείου, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, ούτως ώστε, εξήγησε, «να μπορούμε να γνωρίζουμε που ενδιαφέρεται να προσφέρει ο καθένας και να μπορέσουμε να ανακαλύψουμε το κρυφό ταλέντο του καθενός από μας. Στόχος ήταν ο κάθε εργαζόμενος στο Υφυπουργείο να μπορεί να ασχολείται με το αντικείμενο που τον/ην ενδιαφέρει».

Παράλληλα ο κ. Περδίος ανέφερε πως, «στα πλαίσια της νέας δομής υπήρξε συγχώνευση των Διευθύνσεων Μάρκετινγκ και Στρατηγικής σε μία, ενώ δημιουργήθηκαν οι Διευθύνσεις Οικονομικού Σχεδιασμού και Συντονισμού, καθώς και Μεγάλων Έργων και Προσέλκυσης Επενδύσεων. Δημιουργήθηκαν, ακόμη, υποστηρικτικές επιτροπές Τουρισμού, Μάρκετινγκ και Φιλοξενίας, για καλύτερη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα», επεσήμανε.

«Με βάση τα πιο πάνω θεωρώ ότι η μετάβαση από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, που ήταν και ο πρώτος μας στόχος, έγινε πάρα πολύ γρήγορα και συνέβαλε τα μέγιστα και στην υλοποίηση των υπόλοιπων στόχων -αντιμετώπιση προκλήσεων και ετοιμασία Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό-», συνέχισε ο κ. Περδίος. 

«Όλη η ομάδα έχει συσπειρωθεί. Υπάρχει μία πολύ καλή χημεία μεταξύ μας, με πάρα πολλή διάθεση για δουλειά και πραγματικά θέλω να ευχαριστήσω όλη την ομάδα μου και το προσωπικό του Υφυπουργείου», κατέληξε ο Υφυπουργός Τουρισμού.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Τι προωθείται
Σύμφωνα με το ενημερωτικό φυλλάδιο που διανεμήθηκε στους εκπροσώπους των ΜΜΕ, οι αξίες της Ομάδας Προώθησης Εταιρικής Κουλτούρας είναι:

1/ Αυθεντικό χαμόγελο: «Χαμογέλα… είναι η διεθνής γλώσσα που μας φτιάχνει την διάθεση».

2/ Πάθος για τη δημιουργία θετικών συναισθημάτων: «Κανένας δεν θυμάται για πάντα αυτά που θα του πεις, θα θυμάται όμως πως τον έκανες να νοιώσει».

3/ Αλληλοσεβασμός: «Κέρδισε τον σεβασμό μέσα από τη συμπεριφορά σου».

4/ Επαγγελματική ευσυνειδησία: «Γίνε υπόδειγμα επαγγελματισμού επιδεικνύοντας ζήλο και ευσυνειδησία».

5/ Καλαισθησία: «Κτίσε μέσα σου και γύρω σου την ομορφιά».

6/ Καινοτομία: «Μόνο με πειραματισμό και λάθη θα κάνεις θαύματα».

Βάσει των όσων αναφέρονται, η εταιρική κουλτούρα:

  • Προσδιορίζει έντονα τις αποφάσεις και τις συμπεριφορές των ατόμων και των ομάδων.
  • Προσδιορίζει το τι είναι σωστό και τι λάθος.
  • Τι είναι και τι δεν είναι προτεραιότητα.
  • Προσδιορίζει δηλαδή το πώς σκεφτόμαστε και πώς συμπεριφερόμαστε σε συναδέλφους και συνεργάτες.
  • Πώς αντιμετωπίζουμε την ποιότητα, την καινοτομία, την οργάνωση, τις ανθρώπινες σχέσεις, τη συνεργασία.

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό, η εταιρική μας κουλτούρα να αποτελεί μία ισχυρή αντανάκλαση του απώτερου σκοπού και των αξιών μας», προστίθεται.

Όπως τονίζεται, «απώτερος σκοπός μας: να επαναφέρουμε την κουλτούρα της φιλικής, νησιώτικης φιλοξενίας, με τρόπο που να εμπλουτίζεται και το βιοτικό επίπεδο της κοινωνίας μας».

Μάριος Αδάμου