Έτσι θα ενωθούν οι Λεωφόροι Στροβόλου-Αρχαγγέλου (ΧΑΡΤΕΣ)

Πρόκειται για έργο που χαρακτηρίζεται υψίστης σημασίας και αναμένεται να συμβάλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού

Σε τροχιά υλοποίησης φαίνεται πως εισέρχεται άλλο μεγάλο έργο, το οποίο αναμένεται πως θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Λευκωσία. 

Πρόκειται για το έργο κατασκευής του δρόμου Πρωταρχικής Σημασίας που θα ενώνει τη Λεωφόρο Στροβόλου με τη Λεωφόρο Αρχαγγέλου και τμήματος του δευτερεύοντος οδικού δικτύου (οδοί Αλεξανδρουπόλεως – Βοσπόρου – Κανάρη – Μακεδονιτίσσης), το ρυθμιστικό σχέδιο του οποίου θα παρουσιαστεί κατά την διάρκεια πανδημοτικής συγκέντρωσης του Δήμου Στροβόλου, τη Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 6.00 μ.μ. στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου.

Μάλιστα, ενόψει της δημόσιας παρουσίασης του έργου, ο Δήμος Στροβόλου έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του όλες τις σχετικές πληροφορίες, προσφέροντας στους Δημότες του την ευκαιρία να καταθέσουν τις δικές τους απόψεις και σχόλια για το έργο, οι οποίες και θα ληφθούν σοβαρά υπόψην κατά την λήψη της τελικής απόφασης για την υλοποίηση του έργου στις 25 Φεβρουαρίου από το Δημοτικό Συμβούλιο.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Η Brief, θέλοντας να συμβάλει στην όλη προσπάθεια, παρουσιάζει σήμερα τις βασικές πτυχές του έργου, καθώς και τα σχετικά σχέδια που έχουν ετοιμασθεί και συνοδεύουν την παρουσίαση του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως

Βασικές παράμετροι έργου
Σύμφωνα με την παρουσίαση, οι βασικές παράμετροι του έργου είναι:

  • Κατασκευή Δρόμου Πρωταρχικής Σημασίας, που θα συνδέει τη Λεωφόρο Στροβόλου με τη Λεωφόρο Αρχαγγέλου (νέα χάραξη)
  • Βελτίωση τμημάτων των οδών Βοσπόρου, Αλεξανδρουπόλεως και Κανάρη
  • Κατασκευή νέας γέφυρας στον Πεδιαίο 
  • Κατασκευή νέας γέφυρας παρά την οδό Αλεξανδρουπόλεως

Οφέλη από το έργο
Στη βάση υπολογισμών του Τμήματος Δημοσίων Έργων, αναμένεται ότι ο συγκεκριμένος δρόμος, θα παραλάβει σημαντικό όγκο κυκλοφορίας, που υπολογίζεται ότι τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του θα ανέλθει στα 22,000 αυτοκίνητα την ημέρα, με ανοδική τάση.

Το μεγαλύτερο όφελος από την κατασκευή του δρόμου, όπως αναφέρεται, θα προκύψει από την αποσυμφόρηση των οικιστικών περιοχών και των δρόμων στις παρακείμενες γειτονιές του Στροβόλου και ιδιαίτερα στον παλαιό πυρήνα Στροβόλου, αφού ο παλαιός πυρήνας του Δήμου Στροβόλου, είναι ιδιαίτερα βεβαρημένος από τη διαμπερή κυκλοφορία αυτοκινήτων, καθώς λόγω της απουσίας του συγκεκριμένου δρόμου, οι χρήστες του οδικού δικτύου χρησιμοποιούν για τις διακινήσεις τους υφιστάμενους στενούς και ανεπαρκείς δρόμους εντός του πυρήνα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης, όχλησης και υποβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Η κατασκευή του Έργου αυτού και η δημιουργία εναλλακτικής όδευσης για τα οχήματα, τονίζεται, θα απαλλάξει τον πυρήνα από τη διαμπερή κυκλοφορία και θα επιτρέψει στο Δήμο Στροβόλου να προωθήσει την εφαρμογή του Σχεδίου περιοχής του πυρήνα Στροβόλου, ώστε αυτός να αναβαθμιστεί ποιοτικά και λειτουργικά.

Σύμφωνα με την παρουσίαση, ιδιαίτερη ταλαιπωρία υφίστανται επίσης και οι κάτοικοι της οδού Ευζώνων η οποία συνδέει τη Λεωφόρο Στροβόλου με την οδό Ελαιώνων (δρόμος γειτονιάς του δευτερεύοντος οδικού δικτύου), καθώς λόγω της απουσίας του συγκεκριμένου δρόμου, χιλιάδες οδηγοί τη χρησιμοποιούν καθημερινά για τις διακινήσεις τους.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Σύμφωνα, δε, με μετρήσεις του Τμήματος Δημοσίων Έργων, στην οδό Ευζώνων διακινούνται καθημερινά, περίπου 9,000 οχήματα.

Οι συνθήκες που περιγράφηκαν πιο πάνω, πέραν από την όχληση των οικιστικών περιοχών και την ταλαιπωρία των οδηγών, δημιουργούν επίσης ανασφαλείς συνθήκες, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς. Άρα, επισημαίνεται, η συμβολή του δρόμου αυτού, θα είναι ιδιαίτερης σημασίας για την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή του Έργου.

Ο προτεινόμενος δρόμος θα είναι επίσης υποβοηθητικός για την προώθηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθώς συνδέει σημαντικές περιοχές και χρήσεις μεταξύ τους. Θα δίνεται ακόμη η δυνατότητα για μελλοντική χρήση των 2 λωρίδων κυκλοφορίας από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αν αυτό αξιολογηθεί θετικά στη βάση μελετών.

Η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, η μείωση των αργών κινήσεων και των συνεχόμενων στάσεων και εκκινήσεων των αυτοκινήτων, τονίζεται περαιτέρω στην παρουσίαση, θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού χρόνου διακίνησης ανά χρήστη, τη μείωση της εκπομπής αέριων ρύπων και την εξοικονόμηση ενέργειας.

Επισημαίνεται, ακόμη, πως με το Έργο θα κατασκευαστούν δύο νέες γέφυρες πάνω από τον Πεδιαίο ποταμό. Η μία, θα κατασκευαστεί μεταξύ της Λεωφόρου Στροβόλου και της οδού Ελαιώνων και η άλλη δυτικά της οδού Αλεξανδρουπόλεως, ενώ η υφιστάμενη γέφυρα και τμήμα της οδού Αλεξανδρουπόλεως θα κατεδαφιστούν.

Οι γέφυρες αυτές, σημειώνεται, θα υποβοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό τις οχηματικές διακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή, καθώς λόγω της κοίτης του ποταμού, τα σημεία προσπέλασης από την μια πλευρά της στην άλλη, είναι ελάχιστα. Επιπρόσθετα, η γέφυρα παρά την οδό Αλεξανδρουπόλεως είναι προβληματική, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες.

>>> Bloomberg στην ελληνική  <<<

Μεθοδολογία κατασκευής έργου
Το προτεινόμενο Έργο προωθείται ως Πολεοδομικό Οδικό Έργο. Τα Έργα αυτού του τύπου, υλοποιούνται με συνεργασία του Κράτους και των Τοπικών Αρχών και στοχεύουν στην ικανοποίηση ευρύτερων στρατηγικών στόχων, στα πλαίσια των Σχεδίων Ανάπτυξης (Τοπικά Σχέδια, Δήλωση πολιτικής, Σχέδια Περιοχής)

Σημειώνεται πως, στο κόστος υλοποίησης των πιο πάνω Έργων, συμμετέχει κατά 80% το Κράτος και 20% η Τοπική Αρχή.

Κόστος έργου
Το προκαταρκτικό κόστος για την υλοποίηση του Έργου, έχει υπολογιστεί στα δώδεκα εκατομμύρια ευρώ περίπου (€12,000,000.00). Στο προκαταρκτικό κόστος, δεν περιλαμβάνεται το κόστος που θα απαιτηθεί για την αποζημίωση των ιδιοκτητών των τεμαχίων που θα απαιτηθεί να απαλλοτριωθούν.

Στο κόστος αυτό περιλαμβάνονται:

  • Η κατασκευή της κύριας οδού και η αναβάθμιση των τμημάτων του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που περιλαμβάνονται στο έργο
  • Η κατασκευή των 2 γεφυρών
  • Όλα τα Έργα υποδομής/ υπηρεσιών (συστήματα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και λυμάτων, τοποθέτηση εγκαταστάσεων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας κλπ)

Γεωμετρικά χαρακτηριστικά
Το συνολικό μήκος της νέας κύριας οδού, ανέρχεται στα 1,300.00 μέτρα περίπου και το συνολικό της πλάτος στα 23.60 μέτρα. Το συνολικό μήκος του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που θα κατασκευαστεί με το Έργο, ανέρχεται στα 2,500.00 μέτρα περίπου και περιλαμβάνει βελτιώσεις στις οδούς Ελαιώνων, Αρχιεπισκόπου Κυπριανού, Βοσπόρου, Κανάρη, Μακεδονιτίσσης και Μάρκου Μπότσαρη.

>>> Διαβάστε εδώ ειδήσεις και στην αγγλική <<<

Ο νέος προτεινόμενος Δρόμος, θα διαθέτει:

  • 4 λωρίδες κυκλοφορίας,
  • Κεντρική διαχωριστική νησίδα
  • Πεζοδρόμια εκατέρωθεν του οδοστρώματος
  • Ποδηλατόδρομο
  • Λωρίδες πρασίνου εκατέρωθεν της ασφάλτου
  • Διευθετήσεις για τα άτομα με αναπηρίες (ράμπες αναπήρων, ειδικές διευθετήσεις για τυφλούς κλπ)

Άλλες πρόνοιες του έργου
Ο νέος προτεινόμενος Δρόμος, θα διαθέτει επίσης:

  • Τοποθέτηση οδικού φωτισμού,
  • Κατασκευή διαβάσεων πεζών, για την ασφαλή διασταύρωση του δρόμου
  • Τοποθέτηση φώτων τροχαίας στις σημαντικές συμβολές του προτεινόμενου δρόμου με άλλους κύριους δρόμους
  • Τοποθέτηση συστήματος παροχέτευσης ομβρίων υδάτων
  • Υπογειοποίηση των υφιστάμενων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και τοποθέτηση νέων υπόγειων δικτύων (ΑΗΚ, CYTA, κλπ)
  • Κατάλληλη σήμανση και σηματοδότηση σε κάθε συμβολή
  • Ανακατασκευή όλων των υφιστάμενων οχηματικών προσβάσεων
  • Κατασκευή στάσεων Λεωφορείων και τοποθέτηση ηλεκτρονικών πινακίδων και συστημάτων ενημέρωσης του κοινού
  • Κατασκευή ραμπών Α.Μ.Ε.Α. σε όλες τις συμβολές και τις διαβάσεις πεζών
  • Κατασκευή λεκανών και φύτευση δέντρων στα πεζοδρόμια

Στάδια προώθησης του έργου
Στην παρούσα φάση, αναμένεται η ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης με το κοινό, η οποία θα λήξει στις 17 Φεβρουαρίου 2020, με τη διενέργεια δημόσιας παρουσίασης των προνοιών του Έργου, από Λειτουργούς του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως και του Τμήματος Δημοσίων Έργων.

Στη συνέχεια, το Δημοτικό Συμβούλιο Στροβόλου, αφού λάβει υπόψη του τα σχόλια/ παρατηρήσεις των πολιτών, θα λάβει την τελική του απόφαση για το Έργο. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Στροβόλου, Ανδρέα Παπαχαραλάμπους, η συνεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου έχει οριστεί για τις 25 Φεβρουαρίου.

Εάν η απόφαση είναι θετική, το Τμήμα Δημοσίων Έργων θα ολοκληρώσει τη Μελέτη των Κατασκευαστικών Σχεδίων και στη συνέχεια θα προκηρύξει ανοικτό διαγωνισμό για την κατασκευή του Έργου.

«Μπαίνει το νερό στ’ αυλάκι»
Σε δηλώσεις του στην Brief, ο Δήμαρχος Στροβόλου αφού εξέφρασε την ικανοποίηση του γιατί το έργο προχωρεί μετά από δεκαετίες συζητήσεων, αναφέρθηκε στην σημαντικότητά του, λέγοντας ότι «είναι ένα έργο που θα βελτιώσει σημαντικά των συνθηκών διαβίωσης των Δημοτών και όχι μόνο. Το έργο σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο που παράλληλα σέβεται και το περιβάλλον και συνεπώς η κατασκευή του είναι υψίστης σημασίας», συνέχισε.

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

«Εμείς από την πλευρά μας και όσο μας επιτρέπεται, θα ασκήσουμε πίεση στα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα για την ταχύτερη εκτέλεσή του, εφόσον βέβαια το Δημοτικό Συμβούλιο στην συνεδρία του της 25ης Φεβρουαρίου ανάψει το πράσινο φως για την υλοποίησή του», συνέχισε.

Είναι, υπογράμμισε ο κ. Παπαχαραλάμπους, «ένα έργο που καθυστέρησε αρκετές δεκαετίες και πιστεύω πως σιγά-σιγά μπαίνει το νερό στ’ αυλάκι για την υλοποίησή του. Το στηρίζω και το υποστηρίζω κι εύχομαι σύντομα να γίνει πραγματικότητα, γιατί πραγματικά τα οφέλη θα είναι πολλαπλά, τόσο για τους Δημότες Στροβόλου, όσο και για όσους περνούν καθημερινά από τον Στρόβολο ή μέσω Στροβόλου για να πάνε στις δουλειές τους ή για άλλο λόγο», κατέληξε.


 

Μάριος Αδάμου