«Φάκελος Ναυτιλία»: Δεν αρκούν πλέον μόνο τα φορολογικά κίνητρα

Με ορίζοντα το 2030 πλέει στη νέα εποχή η κυπριακή ναυτιλία -Όλα όσα αλλάζουν - Δηλώσεις στην Brief του Υφ. Ναυτιλίας

ΓΡΑΦΕΙ Ο 
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΖΑΚΟΣ

Σε 3 στρατηγικούς πυλώνες στους οποίους περιέχονται συνολικά 35 δράσεις καταρτίστηκε ο Στρατηγικός Σχεδιασμός του Υφυπουργείου Ναυτιλίας που στόχο έχει την μετάβαση της κυπριακής ναυτιλίας στη νέα εποχή, παραμένοντας πρωταγωνιστής ανά το παγκόσμιο, αλλά την ίδια ώρα αναβαθμίζοντας και εκσυγχρονίζοντας τις ναυτιλιακές υπηρεσίες που προσφέρει η Κυπριακή Δημοκρατία. 

>>> Διαβάστε εδώ αυτούσιο τον Στρατηγικό Σχεδιασμό <<<

Όπως αναφέρεται εξάλλου και στον σχεδιασμό, στόχος είναι η Κύπρος να καταστεί ένας σημαντικός και ισχυρός πρωταγωνιστής στη διαμόρφωση ναυτιλιακής πολιτικής με θετική επιρροή στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα, και ένα ελκυστικό ναυτιλιακό κέντρο που να στοχεύει στην αειφόρα ανάπτυξη και στην αριστεία.

Η Brief ανέλυσε τον Στρατηγικό Σχεδιασμό «SEAChange 2030» καταγράφοντας και επεξηγώντας ξεχωριστά την κάθε δράση των 3 πυλώνων, που αφορούν οι 35 δράσεις, ενώ παράλληλα και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης μίλησε στην Brief σχετικά με το όραμα και τους στόχους του νέου μακροχρόνιου στρατηγικού σχεδιασμού της Κύπρου.  

«Ξεφύγαμε από την εικόνα “έχουμε καλά φορολογικά κίνητρα και πάμε να φέρουμε πλοία” και πάμε να δούμε που οδεύει η ναυτιλία και πως θα αλλάξει μορφή και λειτουργία μέσα από τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά στην Brief ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης επεξηγώντας πως η στρατηγική θα δώσει μεταξύ άλλων τα κατάλληλα εργαλεία ώστε η Κύπρος να γίνει πιο αποδοτική

«Εκτιμούμε ότι αν πετύχουν αυτές οι δράσεις η ναυτιλία μας θα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να κάνει την Κύπρο πιο ανταγωνιστική και να έχουμε ένα ευοίωνο μέλλον. Μέχρι τώρα είχαμε ως δυνατά μας στοιχεία το φορολογικό καθεστώς για να προσελκύσουμε εταιρείες, είχαμε την άμεση εξυπηρέτηση την οποία προσφέραμε», σημείωσε o Υφυπουργός Ναυτιλίας, αναφέροντας ταυτόχρονα πως η νέα στρατηγική έρχεται λόγω των νέων προκλήσεων οι οποίες προκύπτουν και έτσι ώστε η Κύπρος να καταστεί πιο αποτελεσματική αλλά και πιο αποδοτική στα θέματα ναυτιλίας. 

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Δημητριάδης, με την νέα στρατηγική δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και στον πράσινο μετασχηματισμό των εταιρειών, αλλά και στην χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, αφού όπως σημείωσε οι 14 από τις 35 συνολικά δράσεις αφορούν την ψηφιακή ανάπτυξη. 

Παράλληλα, μαζί με τις δράσεις που καθιστούν την Κύπρο πιο ανταγωνιστική, υπάρχουν και οι αυτές όπου θωρακίζουν την ασφάλεια, όπως σημείωσε στην Brief o Υφυπουργός. 

Τι έχει επετύχει μέχρι σήμερα η κυπριακή ναυτιλία 

  • Συνεισφορά 7% στο ΑΕΠ 
  • O κυπριακός στόλος, ο οποίος βρίσκεται στην 11η θέση παγκόσμια και στην 3η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει ξεπεράσει, για πρώτη φορά από την ένταξη μας στην ΕΕ, τα 25 εκατομμύρια σε ολική χωρητικότητα
  • H Κύπρος αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
  • Kαταγράφεται αυξητική τάση στην εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών στην Κύπρο
  • Επιπρόσθετα, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός εταιρειών που προσφέρουν παρεμφερείς και υποστηρικτικές υπηρεσίες στη ναυτιλία, ενώ επιδεικνύεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον για έλευση νέων εταιρειών
  • Όσον αφορά την απασχόληση στον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα, στην Κύπρο απασχολούνται σήμερα στην ξηρά πέραν των εννέα χιλιάδων ατόμων, ενώ οι ναυτικοί που εργοδοτούνται στα υπό κυπριακής σημαίας πλοία ανέρχονται στις 55 χιλιάδες
  • Ταυτόχρονα, η προσέλκυση νέων εργαζομένων στα ναυτιλιακά και ναυτικά επαγγέλματα παρουσιάζει σημαντικότατη αύξηση τα τελευταία χρόνια

Συγκεκριμένα, οι ναυτιλιακές εταιρείες που εντάσσονται στο Σύστημα Φόρου Χωρητικότητας έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί μέσα στην τελευταία δεκαετία. Από 97 εγγεγραμμένες εταιρείες το 2012, οι εταιρείες αυξήθηκαν σε 173 το 2017, αριθμώντας σήμερα, στα τρία χρόνια λειτουργίας του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, τις 275. 

Τι αφορά ο Στρατηγικός Σχεδιασμός «SEAChange 2030

Ο  Στρατηγικός Σχεδιασμός αφορά συνολικά 35 δράσεις οι οποίες χωρίζονται σε 3 πυλώνες και τους οποίους αναλύει η Brief. Μαζί με τις δράσεις θα καταγράφεται και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης κάθε μιας. 

Οι 3 πυλώνες είναι:

1. Extrovert (Εξωστρέφεια)
2. Adaptable (Προσαρμοστικότητα)
3. Sustainable (Αειφορία)

Πιο συγκεκριμένα, οι 3 δράσεις αφορούν τον 1 πυλώνα, οι 2 δράσεις τον 2ο πυλώνα ενώ οι υπόλοιπες 30 τον 3ο πυλώνα

Αναλυτικά: 

Πυλώνας 1: Extrovert - Εξωστρέφεια (3 δράσεις)

1/ Δημιουργία πλατφόρμας “Cyprus Open Maritime Exchange” (COME): Το Cyprus Open Maritime Exchange είναι ένα διαδικτυακό κανάλι επικοινωνίας με την ναυτιλιακή βιομηχανία, τους μη κυβερνητικούς οργανισμούς και όλους όσους εμπλέκονται στις θαλάσσιες μεταφορές και στην εφοδιαστική αλυσίδα, επιδιώκοντας την ανταλλαγή απόψεων για τρέχοντα θέματα που απασχολούν την ναυτιλία μέσω στοχευμένων διαδικτυακών συναντήσεων.

Χρονοδιάγραμμα: Αρχή το 1ο τρίμηνο του 2022 με ολοκλήρωση το 4ο τρίμηνο του 2022

 

2/ Ενδυνάμωση σχέσεων με άλλα κράτη για ανταλλαγή απόψεων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος καθώς και για διαμόρφωση κοινών προσεγγίσεων σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής

Χρονοδιάγραμμα: Αρχή 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030 

 

3/ Ενδυνάμωση αποτελεσματικού και εποικοδομητικού διαλόγου με ρυθμιστικές αρχές αρμόδιες για διαμόρφωση ναυτιλιακής πολιτικής τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χρονοδιάγραμμα: Αρχή 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

Πυλώνας 2: Adaptable – Προσαρμοστικότητα (2 δράσεις)

4/ Συστηματική Ανασκόπηση Πολιτικής μέσα από την ανάλυση των τάσεων της αγοράς σε διαβούλευση με την ναυτιλιακή βιομηχανία και όλων όσων εμπλέκονται στις θαλάσσιες μεταφορές και στην εφοδιαστική αλυσίδα στοχεύοντας στη: 

  • Αποτελεσματική, πιο αποδοτική και έγκυρη εφαρμογή του διεθνούς, κοινοτικού, περιφερειακού και εθνικού νομοθετικού πλαισίου. 
  • ∆ιαμόρφωση και προώθηση πολιτικών που στοχεύουν σε μια πιο αειφόρο, κοινωνικά και ηθικά υπεύθυνη ναυτιλιακή βιομηχανία. 
  • Παροχή ενός ελκυστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για την συνεχή ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας που να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, φορολογικά και άλλα κίνητρα. 
  • ∆ιασφάλιση διπλωματικής προστασίας στα υπό Κυπριακής σημαίας πλοία και προβολή της Κυπριακής ναυτιλίας δια μέσου της Οικονομικής ∆ιπλωματίας

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030 

 

5/ Προώθηση δια βίου μάθησης και ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας και διορατικότητας στα στελέχη του Υφυπουργείου μέσα από την λειτουργία κατάλληλης οργανωτικής δομής που να εξυπηρετεί αποτελεσματικά τους στόχους.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

Πυλώνας 3: Sustainable – Αειφορία (30 δράσεις)

6/ Συστηματική παρακολούθηση των εργασιών των εξουσιοδοτημένων Αναγνωρισμένων Οργανισμών (Νηογνωμόνων) καθώς και των Αναγνωρισμένων Οργανισμών για θέματα Προστασίας (Security) μέσα από διαβουλεύσεις, επιτόπιες επιθεωρήσεις και ελέγχους.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

7/ Επανεργοποίηση του δικτύου εποπτών πλοίων με στόχο την επίτευξη 100% επιθεωρήσεων των πλοίων που περιλαμβάνονται στον “Κατάλογο Προτεραιότητας για Έλεγχο από το Κράτος της Σημαίας”.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και ολοκλήρωση μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2023

 

8/ Συνεχής παρακολούθηση και έλεγχος των πλοίων που περιλαμβάνονται στον “Κατάλογο Προτεραιότητας για Έλεγχο του Κράτος της Σημαίας”.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

9/ Αναθεώρηση των θεσμικών κυρώσεων που επιβάλλονται ως αποτέλεσμα ελλείψεων και/ή μη συμμόρφωσης.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030


10/ Αποτροπή μελλοντικών κατακρατήσεων παρέχοντας συστηματική ενημέρωση στους πλοιοκτήτες και πλοίο διαχειριστές μέσω της παροχής πληροφοριών:

  • Για συγκεκριμένες εκστρατείες ελέγχων από τα Κράτη του Λιμένα, και
  • Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης των ελλείψεων και / ή μη συμμορφώσεων που καταγράφηκαν:
  • στα πλαίσια ελέγχων από το Κράτος της Σημαίας,
  • στα πλαίσια ελέγχων από τα Κράτη του Λιμένα,
  • που αναφέρονται στις ετήσιες εκθέσεις των Μνημονίων Συνεργασίας Κρατών του Λιμένα

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

11/ ∆ημιουργία πλαισίου, και υποστήριξη της εφαρμογής κριτηρίων και διαδικασιών, για ασφαλείς και ουσιαστικές εξ’ αποστάσεως επιθεωρήσεις και ελέγχους κατασκευής, εξοπλισμού ή εξαρτισμού του πλοίου ή/και για των εξ’ αποστάσεως έλεγχο συστημάτων ασφαλούς διαχείρισης ή προστασίας.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση το 2ο τρίμηνο του 2022 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

12/ Παροχή στήριξης και καθοδήγησης στα πλοία σε ιδιάζουσες τοπικές και περιφερειακές συνθήκες.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

Παροχή ευέλικτης, άμεσης, αποτελεσματικής και ενιαίας πελατοκεντρικής εξυπηρέτησης 24/7:

 

13/ Ψηφιοποίηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών του Υφυπουργείου, προωθώντας ένα αμιγώς ψηφιακό περιβάλλον, διαμορφώνοντας το πλαίσιο υποστήριξης μονοθυριδικής εξυπηρέτησης (one-stop-shop) μέσα από έργο που χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 1ο τρίμηνο του 2022 και ολοκλήρωση μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2023

 

14/ Επιδίωξη διαμόρφωσης ειδικού νομοθετικού και διοικητικού πλαισίου για δημιουργία Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και ολοκλήρωση μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2022

 

15/ Επανασχεδιασμός και ενίσχυση της στελέχωσης του δικτύου των Ναυτιλιακών Γραφείων της Κυπριακής ∆ημοκρατίας στο εξωτερικό.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 3ο τρίμηνο του 2022 και ολοκλήρωση μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2024

 

16/ ∆ημιουργία φιλικής προς το χρήστη Ηλεκτρονικής Ναυτιλιακής Βιβλιοθήκης (e-Maritime Library) με την οποία θα παρέχεται ενημέρωση και εντοπισμός της ναυτιλιακής νομοθεσίας, καθώς και των εγκυκλίων, ανακοινώσεων και οδηγιών.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και ολοκλήρωση μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2022

 

17/ ∆ημιουργία “Ηλεκτρονικού Γραφείου Υποστήριξης” (e-Helpdesk) το οποίο θα λειτουργεί ως ενιαίο σημείο επαφής με σκοπό να ανταποκρίνεται σε όλα τα αιτήματα μέσω διαδικτυακής κινητής εφαρμογής.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και ολοκλήρωση μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2023

 

Ενθάρρυνση και επιβράβευση υιοθέτησης «πράσινων» δράσεων και πρωτοβουλιών:

 

18/ Συνεχής επικαιροποίηση των Πράσινων Φορολογικών Κινήτρων, τα οποία εντάσσονται στο ήδη εγκεκριμένο απο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κυπριακό Σύστημα Φόρου Χωρητικότητας, μέσω των οποίων αναγνωρίζονται οι προσπάθειες που καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία για προληπτική και έγκαιρη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων του θερμοκηπίου.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

19/ Επιβράβευση πράσινων πρωτοβουλιών με επίδοση Βραβείου (Green Achieve - ment Award) για προληπτική και έγκαιρη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης του πλοίου.

Χρονοδιάγραμμα: Κάθε 3ο τρίμηνο κάθε χρονιάς, με έτος εκκίνησης το 3ο τρίμηνο του 2022

 

Αντιμετώπιση κινδύνων του κυβερνοχώρου:

 

20/ ∆ημιουργία πλαισίου παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης για θέματα κυβερνοασφάλειας με την στήριξη της Κυπριακής Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας και σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στην Θάλασσα (EMSA) και τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κυβερνοασφάλεια (ENISA).

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2022 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

21/ Αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων και κινδύνων που απορρέουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας παρέχοντας καθοδήγηση και προστασία από τις απειλές και επιθέσεις στον κυβερνοχώρο, σε συνεργασία με την Κυπριακή Αρχή Ψηφιακής Ασφάλειας.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 2ο τρίμηνο του 2023 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

Καλλιέργεια κουλτούρας Έρευνας και Καινοτομίας 

22/ ∆ημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος (”Research Innovation Shipping Environment” - “RISE”), μέσω της παροχής χρηματοδοτικών εργαλείων, για την ενθάρρυνση της έρευνας και της καινοτομίας στη ναυτιλία με την υποστήριξη του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 1ο τρίμηνο του 2022 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

23/ ∆ημιουργία κουλτούρας έρευνας και καινοτομίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω στοχευμένων πρωτοβουλιών με στόχο τον εντοπισμό ευκαιριών και την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για αποτελεσματική αντιμετώπιση των τρεχουσών αναγκών και των προκλήσεων

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 1ο τρίμηνο του 2022 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

Διασφάλιση επαρκούς κατάρτισης και δεξιοτήτων για τους ναυτικούς

 

24/ Προώθηση ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, ηλεκτρονικής κατάρτισης και ηλεκτρονικής μάθησης αξιοποιώντας τη διαθέσιμη τεχνολογία.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030 

 

25/ Επιβολή υποχρέωσης των πλοιοκτητών/διαχειριστών να παρέχουν (αντί ή συμπληρωματικά με την καταβολή χρηματικών ποινών) συνεχή εκπαίδευση των ναυτικών επί του πλοίου, με ψηφιακά μέσα.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 2ο τρίμηνο του 2022 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

Προώθηση της παροχής αποτελεσματικών ναυτιλιακών υπηρεσιών

26/ ∆ημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης ∆ιαχείρισης Ναυτικών (e-IMoSS) διαθέσιμο στον πλοίαρχο, στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές του πλοίου που αποσκοπεί στην:

  • ∆ημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης ∆ιαχείρισης Ναυτικών (e-IMoSS) διαθέσιμο στον πλοίαρχο, στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές του πλοίου που αποσκοπεί στην:
  • παροχή περιεκτικής βάσης δεδομένων που θα καλύπτει όλα τα θέματα που σχετίζονται με την κατάρτιση, την πιστοποίηση και την στελέχωση των ναυτικών που υπηρετούν σε πλοία υπό Κυπριακή σημαία, και
  • απλούστευση των διαδικασιών για δημιουργία καταλόγων πληρώματος, της εργοδότησης επί των πλοίων και τις αλλαγές πληρωμάτων με σκοπό την μείωση του διοικητικού άχθους αντικαθιστώντας, συνάμα, την αναγκαιότητα της τήρησης Ναυτολoγιού

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 1ο τρίμηνο του 2022 και με και ολοκλήρωση μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2023


27/ Προώθηση της Κύπρου ως κέντρο διαιτησίας και διαμεσολάβησης σε ναυτιλιακές διαφορές σε συνεργασία με τον Παγκύπριο ∆ικηγορικό Σύλλογο, το Κυπριακό Κέντρο ∆ιαιτησίας και ∆ιαμεσολάβησης και την ναυτιλιακή βιομηχανία

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 1ο τρίμηνο του 2022 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030

 

Διαμόρφωση κουλτούρας για ναυτικά, ναυτιλιακά και γαλάζια επαγγέλματα 

28/ ∆ιαφώτιση της κοινωνίας των πολιτών για τον ρόλο της ναυτιλίας και της γαλάζιας οικονομίας στη ζωή μας μέσα από στοχευμένες εκστρατείες

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030


29/ Προώθηση της διασφάλισης της αρχής της ισότητας και της διαφορετικότητας στο τομέα των ναυτικών και ναυτιλιακών επαγγελμάτων

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030


30/ Παροχή καθοδήγησης σε τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα για τη δημιουργία προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που σχετίζονται με τη ναυτιλία και προώθηση συνεργειών με ακαδημαϊκά ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα και τη ναυτιλιακή βιομηχανία

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030


31/ ∆ημιουργία θαλάσσιας και ναυτιλιακής κουλτούρας στους νέους μέσω έ ξ υ π ν ω ν - δ ι α δ ρ α σ τ ι κ ώ ν πρωτοβουλιών και στοχευμένων εκστρατειών που να απευθύνονται σε μαθητές της δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030


Προώθηση συνδεσιμότητας καθώς και ασφαλέστερης πιο πράσινης και προσβάσιμης σε όλους ακτογραμμής 

32/ ∆ημιουργία συνθηκών και ενθάρρυνσης της θαλάσσιας συνδεσιμότητας της Κύπρου με την ηπειρωτική Ευρώπη και με άλλες γειτονικές χώρες

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με ολοκλήρωση το 3ο τρίμηνο του 2025 


33/ Συνεχής ενίσχυση των μηχανισμών προστασίας και έγκαιρης αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης και θαλάσσιων ατυχημάτων στο παράκτιο οικοσύστημα της Κύπρου.

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030


34/ ∆ιαμόρφωση ολιστικού και αποτελεσματικού νομοθετικού και διοικητικού πλαισίου λειτουργίας Σκαφών Αναψυχής, δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με ολοκλήρωση το 4ο τρίμηνο του 2022 


35/ Στήριξη παράκτιου τουρισμού δημιουργώντας ένα βιώσιμο πλαίσιο για τα ακτοπλοϊκά επιβατικά σκάφη μέσω στοχευμένου Σχεδίου Κρατικής Ενίσχυσης (de minimis) που αποσκοπεί στη πρόληψη της ρύπανσης, στη βελτίωση της ασφάλειας και στη διευκόλυνση της πρόσβασης σε άτομα με μειωμένη κινητικότητα, συμβάλλοντας στους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού

Χρονοδιάγραμμα: Εκκίνηση από το 4ο τρίμηνο του 2021 και με ολοκλήρωση το 2ο τρίμηνο του 2024