Λεμεσός: Δεν έχει διαθέσιμα γραφεία ούτε για δείγμα

Εταιρείες ψάχνουν χώρο στη Λεμεσό και δεν βρίσκουν – Αποχωρούν από τη πόλη – Τι λέει ο Προέδρος ΕΒΕΛ στην Brief

ΓΡΑΦΕΙ Ο 
ΜΙΜΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εταιρείες στη Λεμεσό ανέλυσε στην Brief ο κ. Ανδρέας Τσουλόφτας Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λεμεσού με αφορμή την διάσκεψη τύπου για τα 60χρονα του Επιμελητηρίου και τα όσα είχαν αναφερθεί με τα προβλήματα που προέκυψαν το τελευταίο διάστημα στη Λεμεσό και καλούνται να αντιμετωπίσουν διάφορες εταιρείες. 

Σύμφωνα με τον κ. Τσουλόφτα στη Λεμεσό παρουσιάζεται μεγάλο πρόβληματα, τόσο σε οικιστικά ακίνητα, όσο και σε γραφειακούς χώρους. 

Πιο συγκεκριμένα όπως δήλωσε, Ουκρανικές και Ρωσικές εταιρείες που εγκαταστάθηκαν στη Λεμεσό με τα προβλήματα που υφίστανται στην χώρα τους βρίσκουν ότι είναι πιο εύκολο η λύση τους να έρθουν στην Κύπρο και δεν θα μπορούσαν να εγκατασταθούν αλλού εκτός από τη Λεμεσό. Έτσι οι εταιρείες αυτές κάλυψαν ότι εγκαταστάσεις υπήρχαν στη Λεμεσό. Εξάλλου σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΕΒΕΛ, κάποιες εταιρείες με προσωπικά πέραν των 100 υπαλλήλων αναγκάστηκαν να εγκατασταθούν στην Πάφο ή στην Αγία Νάπα μέχρι να διευθετήσουν την στέγαση τους στη Λεμεσό.

Στο εγγύς μέλλον με τις νέες ζώνες, οι οποίες όπως ανέφερε, βρίσκονται σε αναμονή για να εξαγγελθούν από την πολεοδομία για το κέντρο της πόλης για να δοθούν ειδικά κίνητρα για τον συγκεκριμένο σκοπό και το κέντρο της πόλης που περιλαμβάνει και την περιοχή της αρχαίας οδού μεταξύ του νέου και του παλιού λιμανιού, θα αναζογωνηθεί η περιοχή.

Άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΕΒΕΛ, είναι οι αυξήσεις των υλικών και ειδικά στα καύσιμα, οικοδομικό σίδηρο και άλλα μέταλλα. Οπότε αυτές οι εταιρείες - όπως συνεχίζει - έχουν πρόβλημα με τα συμβόλαια τους που δεν προυπόθεταν αυξήσεις υλικών, προκαλώντας έτσι κάποια προβλήματα και «αναστάτωση στην οικοδομική βιομηχανία».

Όπως συμπληρώνει οι αυξήσεις που εμφανίστηκαν πριν τον πόλεμο ήταν λόγω του κορωνοϊού με ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και άλλων υλικών και οι πολύ μεγάλες αυξήσεις των θαλάσσιων μεταφορών έγιναν ακόμη μεγαλύτερες με την αύξηση του πετρελαίου, οι οποίες έκαναν ακόμη χειρότερη την κατάσταση.

Λόγω του πολέμου, όπως είπε χαρακτηριστικά, αυξήθηκαν κι άλλο οι τιμές σε αυτά τα αγαθά τα οποία κατασκευάζονται σε αφθονία σε Ουκρανία και Ρωσία και επηρέασε και το σιτάρι και το κριθάρι και αυτό δημιούργησε αλυσιδωτές αυξήσεις οι οποίες επηρεάζουν τους πολίτες αλλά πολύ περισσότερο τις εταιρείες.

Επίσης, όπως σημειώνει, παρατηρείται στην αγορά η τεράστια καθυστέρηση στις μεταφορές όπως και ελλείψεις στην αγορά. Για παράδειγμα - σύμφωνα με τον κ. Τσουλόφτα - ένα εμπορευματοκιβώτιο προηγουμένως έφτανε από την Αγγλία σε 12 μέρες και σήμερα για να έρθει χρειάζεται 1 με 2 μήνες και το πρόβλημα κορυφώνεται όταν είναι φαγόσιμα τα οποία έχουν 3 μήνες όπως είπε χαρακτηριστικά.

Τα προβλήματα που υπάρχουν σε δικές μας εταιρείες, σύμφωνα με τον κ. Τσουλόφτα, είναι κατά κύριο λόγο λόγω του πληθωρισμού. 

Οι προσπάθειες του ΕΒΕΛ

Το ΕΒΕΛ, όπως συμπληρώνει ο κ. Τσουλόφτας, προσπαθεί προς όλες τις κατευθύνσεις για να επιλύσει τα προβλήματα. Η κίνηση που έχουμε κάνει, όπως σημειώνει, προς το Υπουργείο Εσωτερικών και στο τμήμα πολεοδομίας είναι να εξαγγείλει άμεσα τις ζώνες και το τοπικό σχέδιο του κέντρου το οποίο "με πολύ πίεση καταφέραμε τουλάχιστον να έχουμε την δέσμευση ότι θα ανακοινωθεί το καλοκαίρι".

Πετύχαμε, επίσης όπως δήλωσε, από το Υπουργείο Εσωτερικών, επίσης, να δώσει κίνητρα αύξησης συντελεστή για κτίρια που θα προορίζονται για ενοίκιο ώστε να γίνονται πιο μικρά διαμερίσματα μέχρι 30 τετραγωνικά.

Παράλληλα πιέζουμε και για το τεχνολογικό πάρκο ώστε να προωθηθέι το έργο διότι είναι μείζονος σημασίας για να στραφούμε στο high tech επιχειρήν που είναι το μέλλον της οικονομίας, κατέληξε.

ΜΙΜΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ
 
1949