Neo Plaza: Το πρώτο Εκπτωτικό Χωριό της Κύπρου

Στόχος να λειτουργήσει ως το τέλος Μαρτίου του 2020
  • Θα περιλαμβάνει 45-50 καταστήματα μόδας, 10 χώρους εστίασης, παιχνιδότοπο, κ.ά.
  • Η εταιρεία Canba Properties Ltd έχει αρχίσει τις επαφές με υποψήφιους επενδυτές και μεγάλα brands.
  • Η ανάπτυξη θα γίνει στη Βιομηχανική Περιοχή Κοκκινοτριμιθιάς σε συνολική έκταση γης εμβαδού 26.000 τ.μ.

Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση του βρίσκεται, πλέον, το πρώτο Εκπτωτικό Χωριό στην Κύπρο, Neo Plaza, μετά και τα θετικά αποτελέσματα της Δημόσιας Διαβούλευσης που έγινε την περασμένη Παρασκευή (8/3). Μάλιστα, η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή του έργου, Canba Properties Ltd, όπως πληροφορείται η Brief, έχει αρχίσει να καταρτίζει το τελικό της πλάνο και στοχεύει στην λειτουργία του έως το τέλος Μαρτίου του 2020.

Προς επίτευξη του πιο πάνω στόχου, η εταιρεία έχει αρχίσει ήδη επαφές τόσο με υποψήφιους επενδυτές -το κόστος της επένδυσης ακόμη δεν έχει καθοριστεί πλήρως- και τραπεζικό ίδρυμα για εξασφάλιση των απαραίτητων κεφαλαίων, όσο και με σημαντικά brands στον χώρο της εστίασης, της μόδας και της ψυχαγωγίας. Σύμφωνα με την πληροφόρησή μας, οι πρώτες ενδείξεις είναι πέρα για πέρα θετικές και συνεπώς η εταιρεία δεν αναμένει ότι θα υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις κι ότι μετά το «πράσινο» φως για χορήγηση άδειας ανέγερσης του εκπτωτικού χωριού, κατά παρέκκλιση, σε βιομηχανικό τεμάχιο -αυτό αναμένεται τέλη Μαΐου αρχές Ιουνίου- θα αρχίσουν άμεσα τα έργα κατασκευής του.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Η Brief εξ αφορμής της δημόσιας ακρόασης, καθώς και του γεγονότος πως εντός του τρίτου τριμήνου του έτους αναμένεται πως θα αρχίσουν τα έργα κατασκευής του πρώτου εκπτωτικού χωριού στην χώρα μας, παρουσιάζει σήμερα τα πλάνα της εταιρείας, η οποία στοχεύει να προσδώσει άλλη εικόνα στην περιοχή όπου θα κατασκευαστεί αλλά και να προσφέρει μία νέα εμπειρία στους καταναλωτές.

Λειτουργική οργάνωση
Το έργο οργανώνεται σε συνολική έκταση γης εμβαδού 26.000 τ.μ., και χωρίζεται σε δύο ζώνες:

1/ Στη νοτιοανατολική ζώνη χωροθετείται το ψυχαγωγικό πάρκο (1900 τ.μ. + 500 τ.μ. καλυμμένοι εξωτερικοί χώροι), το οποίο αποτελείται από τους χώρους εστίασης, τους χώρους παιχνιδιών και τις αίθουσες εκδηλώσεων.

2/ Στη βορειοδυτική ζώνη χωροθετείται το εκπτωτικό χωριό (7350 τ.μ.), το οποίο αποτελείται από τα καταστήματα ειδών ένδυσης, υπόδησης κτλ.

Οι δύο ζώνες θα συνδέονται με τον βασικό άξονα κίνησης πλάτους 6,5 μέτρων και συνολικού μήκους 250 μέτρων, ο οποίος είναι κοινός, ενώ θα προσφέρεται και η δυνατότητα περιορισμού πρόσβασης της μιας ζώνης από την άλλη σε περίπτωση που αυτό είναι επιθυμητό (ανεξάρτητα ωράρια, ασφάλεια κτλ.).

Εκπτωτικό χωριό
Οι εμπορικές μονάδες εντός του εκπτωτικού χωριού θα οργανώνονται σε 6 ομάδες
, όπου κάθε ομάδα είναι ένα αυτόνομο κτίριο (μορφολογικά και στατικά). Η κάθε ομάδα χωρίζεται σε μονάδες των 108, 144, 216, 288, 324, 432 (κάναβος των 36 τ.μ.). Εσωτερικά οι μονάδες θα είναι ευέλικτες για να προσαρμόζεται η κάθε μια στις ανάγκες του ενοικιαστή (φωτισμός, οροφή, βοηθητικοί χώροι κτλ.).

Επίσης η κάθε μονάδα θα διαθέτει μικρό χώρο υγιεινής για το προσωπικό της, καθώς και έξοδο στην πίσω του πλευρά, τόσο για σκοπούς τροφοδοσίας όσο και για έξοδο κινδύνου, ενώ στον βασικό άξονα κίνησης, θα υπάρχουν χώροι στάσης, ελαφρά στέγαστρα και τοπιοτεχνημένοι χώροι με ένταξη φύτευσης, νερού και γλυπτών.

Ψυχαγωγικό πάρκο
Πέραν από το εκπτωτικό χωριό, το έργο περιλαμβάνει και δημιουργία ψυχαγωγικού πάρκου με χώρους εστίασης ποικίλουν σε μέγεθος, καθώς θα υπάρχουν από μικρές μονάδες για ροφήματα, εδέσματα, σνακ κτλ., μέχρι μεγάλα οργανωμένα εστιατόρια. Η κάθε μονάδα θα έχει τη δική του κουζίνα και θα τροφοδοτείται από τη λωρίδα τροφοδοσίας στην πίσω πλευρά. Επίσης κάθε μονάδα θα διαθέτει το δικό του καλυμμένο εξωτερικό χώρο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για δημιουργία μεσοπατώματος.

>>> BLOOMBERG ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ  <<<

Η χωροθέτηση των μονάδων γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν οπτική σύνδεση με τον κεντρικό εξωτερικό χώρο ψυχαγωγίας και παιχνιδιών, που είναι κοινός.

Σχεδιασμός-αρχιτεκτονική
Βάσει του σχεδιασμού, το εκπτωτικό χωριό θα φιλοξενεί 45-50 εμπορικά καταστήματα μόδας. Αν και είναι πρόωρο να γνωρίζει κανείς ποια καταστήματα θα επιλέξουν να στεγαστούν στο εν λόγω Εκπτωτικό Χωριό, αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχα projects του εξωτερικού περιλαμβάνουν συνήθως,  μεταξύ άλλων, γνωστά brands, όπως Nike, Adidas, Gant, Lacoste,Tommy  Hilfiger, Mothercare, Benetton, Diesel, Levi’s, Attrativo, Ale, Toi & Moi, Matou France, Marasil, Orchestra, Navy Green, Man & Manetti, Skechers, Guess, Vardas, Camel, Kalogirou, Bill Cost, κλπ, τα οποία προσφέρουν εκπτώσεις από 30-70% σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. 

Σε ό,τι αφορά το Ψυχαγωγικό Πάρκο ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία 10 χώρων εστίασης, παιδότοπου, χώρου εκδηλώσεων, χώροι πρασίνου και τοπιοτεχνήσεις.

O σχεδιασμός του έργου και η αρχιτεκτονική του, θα βασιστούν στην κυπριακή παράδοση, παρόμοια με τα χωριά της Κύπρου σε συνδυασμό με νέα στοιχεία που θα παντρεύουν την λευκή τοιχοποίηση, την πέτρα και το ξύλο.

Χωροταξία
Αξίζει να αναφερθεί πως, το έργο χωροθετείται εντός βιομηχανικής ζώνης Β1 στην Κοκκινοτριμιθιά, 12 χιλιόμετρα δυτικά από το κέντρο της Λευκωσίας, ενώ σε κοντινή απόσταση βρίσκεται και το Nicosia Mall. Σε απόσταση 160 μέτρων από τον χώρο της ανάπτυξης βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Τροόδους, ενώ σε απόσταση 1 χιλιομέτρου δυτικά βρίσκονται εγκατεστημένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις και βόρεια, ανατολικά και δυτικά εκτείνονται γεωργικές εκτάσεις με μικρές διάσπαρτες οικιστικές αναπτύξεις.

Επιπρόσθετα, νότια του τεμαχίου βρίσκεται η κύρια οδός Β9 «Λευκωσία-Κοκκινοτριμιθιά» από την οποία διαχωρίζεται το τεμάχιο μέσω πολεοδομικής ζώνης Ζ1 που συνιστά λωρίδα πρασίνου μεταξύ της βιομηχανικής ζώνης και της κύριας οδού. Επίσης, σε απόσταση 1.250 μέτρων βρίσκεται παραπόταμος του Σερράχη ενώ στο αιτούμενο τεμάχιο δεν παρατηρείται οποιαδήποτε βλάστηση.

Οφέλη για την περιοχή και τους καταναλωτές
Σύμφωνα με την εταιρεία που επιχειρεί να κατασκευάσει το πρώτο εκπτωτικό χωριό στην Κύπρο, τα οφέλη τόσο για την περιοχή όσο και τους καταναλωτές θα είναι πολλαπλά. Ειδικότερα, οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν ολόχρονα εκπτώσεις οι οποίες θα κυμαίνονται από 30% έως και 70%, ενώ θα μπορούν να συνδυάζουν τα ψώνια τους με την ψυχαγωγία. Επιπρόσθετα, θα μπορούν να κάνουν πιο εύκολα τις επιλογές τους, συγκρίνοντας τιμές και ευκαιρίες προτού κάνουν τις αγορές τους.

Πέραν τούτων, η πρόσβαση στο εκπτωτικό χωριό θα είναι εύκολη, αφού αυτή θα επιτυγχάνεται από τον αυτοκινητόδρομο ενώ στα πλάνα είναι να υλοποιηθεί και το πάγιο αίτημα της κοινότητας για δημιουργία κυκλικού κόμβου, για πιο εύκολη επιστροφή των οδηγών στον αυτοκινητόδρομο.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Σε ό,τι αφορά την τοπική κοινωνία, η εταιρεία προτάσσει το γεγονός ότι θα δημιουργηθούν περί τις 150 ή και περισσότερες μόνιμες θέσεις εργασίας με την λειτουργία του εκπτωτικού χωριού, ενώ η περιοχή θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο και δεν αποκλείεται να γίνει ελκυστικός προορισμός τόσο για καταναλωτές όσο και για ξένους επενδυτές. 

Ταυτόχρονα η εταιρεία τονίζει πως τα κτίρια θα λειτουργούν με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας και συνεπώς δεν θα υπάρχει οποιαδήποτε περιβαλλοντική επιβάρυνση ούτε θα δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα από την λειτουργία του.

Μάριος Αδάμου