Ο COVID – 19 κρίνει την ψηφιακή ετοιμότητα των τραπεζών

•    Οι εξελίξεις της πανδημίας έφεραν την ψηφιακή επανάσταση γρηγορότερα στα σπίτια των Κυπρίων
•    Καταγράφεται μια διεύρυνση της ηλεκτρονικής πελατειακής βάσης των τραπεζών

Γράφει Χρύσω Αντωνιάδου
Η κρίση του COVID 19 κρίνει την ψηφιακή ετοιμότητα των κυπριακών τραπεζών και καθορίζει τις μετέπειτα αποφάσεις τους για υλοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών, προγραμμάτων και λύσεων.

Οι κυπριακές τράπεζες κρίνονται καθημερινά πλέον από τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ψηφιακά τους κανάλια και την άμεση ανταπόκριση στις έκτακτες συνθήκες που προκύπτουν. Όσες εργάστηκαν πυρετωδώς τα προηγούμενα χρόνια για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό είναι ικανές να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση.  

Όπως εξηγούν στελέχη του κλάδου «η πανδημία και το lockdown ήταν και παραμένει ένα μεγάλο στοίχημα για τις τράπεζες στο κομμάτι του ψηφιακού τους μετασχηματισμού και κρίνεται η στρατηγική τους στόχευση για την επιτυχή μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή. Όσες τράπεζες αντιλήφθηκαν από νωρίς τις εξελίξεις που έρχονται στην τεχνολογία και έκαναν τα αναγκαία βήματα στον τομέα της ψηφιακής τραπεζικής, πραγματοποιώντας επενδύσεις, θα βγουν κερδισμένες από την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση και θα μπορέσουν να συνεχίσουν με ακόμη ταχύτερα βήματα τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό». 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Διεύρυνση της ηλεκτρονικής πελατείας
Ήδη, καταγράφεται μια διεύρυνση της ηλεκτρονικής πελατειακής βάσης των τραπεζών κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID – 19, με αυξημένη τη χρήση των ψηφιακών καναλιών καθώς και τη διεκπεραίωση καθημερινών συναλλαγών και αγορών αγαθών εξ αποστάσεως. Επίσης καταγράφονται αυξημένα ποσοστά νέων εγγραφών και ενεργοποιήσεων κωδικών, σε σχέση με τη ροή πριν από την εκδήλωση του ιού.

Ένας από τους κύριους λόγους ήταν οι δυνατότητες που προσφέρθηκαν στους πελάτες των τραπεζών να εξασφαλίσουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ψηφιακά κανάλια για ηλεκτρονικές συναλλαγές αποφεύγοντας τον συνωστισμό στα καταστήματα και τη χρήση των μετρητών. 

Μάχη για ανάπτυξη λύσεων
O τραπεζικός κλάδος, την επόμενη ημέρα της λήξης της κρίσης του COVID 19 θα ρίξει όλες τις δυνάμεις του στη μάχη για την ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων προς όφελος των πελατών τους, επιχειρήσεων και ιδιωτών.

Το 2020, λόγω των μέτρων κοινωνικής απομόνωσης για τον ιό COVID-19, έχει παρατηρηθεί μείωση στις αναλήψεις μετρητών και καταθέσεων μέσω του δικτύου καταστημάτων και αύξηση στη χρήση των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών και στην ψηφιακή διείσδυση συνδρομητών.

Η Τράπεζα Κύπρου, ανακοινώνοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα, αναφέρει πως «στα τέλη Μαρτίου 2020, το 70% των πελατών χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια για διενέργεια τραπεζικών συναλλαγών (αυξημένο κατά 10 ε.μ. από 60% τον Σεπτέμβριο 2017, όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα ψηφιακής μεταμόρφωσης). Αναμένεται περαιτέρω αύξηση το β’ τρίμηνο 2020, λόγω της αύξησης στον αριθμό των συνδρομητών, καθώς και στον αριθμό των καρτών που εκδόθηκαν. Στο πλαίσιο αυτό, η Τράπεζα έχει ξεκινήσει διάφορες πρωτοβουλίες με στόχο την παροχή καλύτερων, ταχύτερων και ασφαλέστερων υπηρεσιών.

Τέτοιες πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη δωρεάν έκδοση χρεωστικών καρτών έως τα τέλη Μαΐου 2020, καθώς και την παροχή συσκευών SMS Digipass δωρεάν. Επιπρόσθετα, νέοι πελάτες μπορούν να ανοίξουν λογαριασμό μέσω της ιστοσελίδας της Τράπεζας και να λάβουν δωρεάν χρεωστική κάρτα. Νέοι πελάτες μπορούν επίσης να λάβουν δωρεάν συνδρομή για διεκπεραίωση των συναλλαγών τους διαδικτυακά (internet banking)».

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Να σημειωθεί ότι, οι κυπριακές τράπεζες, μετά τη χρηματοοικονομική κρίση και τη διαχείριση των μεγάλων ζητημάτων που αυτή άφησε πίσω της, όπως τη μείωση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων, βρίσκονταν σε ένα στάδιο μετασχηματισμού ώστε να αναπληρώσουν τα ΜΕΔ με στοιχεία ενεργητικού και νέα προϊόντα και να επιτύχουν βελτίωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων και αποτιμήσεων. Η πολιτική αυτή δεν αφορά μόνο τις ντόπιες τράπεζες καθώς διεθνώς ο τραπεζικός κλάδος καθορίζει ξανά τα χαρακτηριστικά της δομής του και τα μοντέλα λειτουργίας του, ανάλογα με τις εξελίξεις και τις απαιτήσεις των πελατών τους

Όπως χαρακτηριστικά μας δηλώνεται «οι τράπεζες κινούνται με ταχείς ρυθμούς ώστε να αναδείξουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, να εμπεδώσουν την εμπιστοσύνη ανάμεσα στον κόσμο, να προσφέρουν λύσεις και προϊόντα υψηλής αξίας και να επαναπροσδιορίσουν την εμπειρία του πελάτη. Ταυτόχρονα, όμως, καταβάλλονται προσπάθειες ώστε όλοι οι εργαζόμενοι να προσαρμόσουν τις δεξιότητές τους στους ρυθμούς της εποχής καθώς πλέον η τεχνολογία και η χρήση των δεδομένων καταγράφουν συνεχείς αυξήσεις».

Χρύσω Αντωνιάδου