Οι 13 δράσεις για τον Τουρισμό το 2021

Μειωμένος ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Τουρισμού το 2021 – Σε εκστρατείες διαφώτισης το 40% των δαπανών

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ

Με μειωμένες πιστώσεις σε σχέση με φέτος θα πορευθεί το 2021 το Υφυπουργείο Τουρισμού, με το μεγαλύτερο μέρος εξ αυτών να αφορά δράσεις/εκστρατείες για ενίσχυση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό για το 2021, οι πιστώσεις του Υφυπουργείου Τουρισμού ανέρχονται στα €45,4 εκατ. σε σχέση με €52,9 εκατ. το 2020, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως 14,2%.

Από το σύνολο των πιστώσεων, σύμφωνα με επεξηγηματικό σημείωμα για τον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου Τουρισμού, €18,5 εκατ. αφορούν 13 δράσεις/εκστρατείες διαφώτισης για τον Τουρισμό. Οι δράσεις αυτές αφορούν:

1/ Συνεργασία με τουριστικούς εταίρους στο εξωτερικό συμπεριλαμβανομένων και των αεροπορικών εταιρειών.

Όπως αναφέρεται, η συνεργασία με τουριστικούς εταίρους του εξωτερικού κρίνεται επί του παρόντος ως μια από τις πιο αποδοτικές ενέργειες και προσφέρει τις μεγαλύτερες άμεσες ευκαιρίες για ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος. 

Παρά την αυξανόμενη τάση των ανεξάρτητων ταξιδιωτών, προστίθεται, το μεγαλύτερο ποσοστό του τουριστικού ρεύματος διοχετεύεται μέσω των οργανωτών ταξιδιών, έστω και αν ο τρόπος λειτουργίας τους αλλάζει για να συμβαδίζει με τις νέες τάσεις της αγοράς.

Επιπρόσθετα, αναφέρεται, οι από κοινού ενέργειες με τους οργανωτές συμπληρώνουν τις διαφημιστικές ενέργειες του Υφυπουργείου και έχουν αμεσότερο αποτέλεσμα.

2/ Διενέργεια εντατικότερων διαφημιστικών εκστρατειών σε αγορές προτεραιότητας, όπως αυτές καθορίστηκαν μέσα από το νέο επιχειρησιακό πλάνο.

Σύμφωνα με το σημείωμα, «η επιτυχία των διαφημιστικών εκστρατειών του Υφυπουργείου και η καθιέρωση του νέου brand που θα σχεδιαστεί δεν εξαρτάται μόνο από τα διαφημιστικά μηνύματα που προβάλλονται, αλλά και από την έκταση, ένταση, συστηματικότητα και συνέχεια των προσπαθειών αυτών σε σχέση με τα δεδομένα της κάθε τουριστικής αγοράς. 

Σημειώνεται πως, η δαπάνη αφορά όλες τις διαφημιστικές ενέργειες του Υφυπουργείου τόσο στα παραδοσιακά διαφημιστικά μέσα, όσο και στα ηλεκτρονικά.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

3/ Ενέργειες προβολής ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ο αθλητικός/ καταδυτικός/ποδηλατικός τουρισμός, συνεδριακός τουρισμός γαμήλιος τουρισμός κ.ά.

4/ Υπηρεσίες από εξειδικευμένο οίκο ή κοινοπραξία εξειδικευμένων οίκων για τη δημιουργία της νέας ταυτότητας (branding) για τον κυπριακό τουρισμό.

5/ Ενέργειες προβολής, όπως εκδηλώσεις δημοσίων σχέσεων στην Κύπρο και το εξωτερικό για την προώθηση του τουρισμού, είτε αποκλειστικά του Υφυπουργείου, συμπεριλαμβανομένων των Γραφείων Εξωτερικού, είτε συνδιοργανώσεις με άλλους συνεργαζόμενους φορείς του δημόσιου ή/και του ιδιωτικού τομέα.

6/ Αγορά οπτικοακουστικού υλικού (φωτογραφίσεις και βίντεο) για τις ανάγκες των διαφημιστικών εκστρατειών ειδικού ενδιαφέροντος (γάμοι, γκολφ, χώροι διεξαγωγής συνεδριών, αρχαιολογικοί χώροι, κρουαζιέρες).

7/ Branding Λιμανιών - Εξωραϊσμός και δημιουργία κατάλληλου τουριστικού περιβάλλοντος στα Λιμάνια.

8/ Ενέργειες προβολής και δημοσίων σχέσεων στην Κύπρο και στο εξωτερικό, περιλαμβανομένου ηλεκτρονικού υλικού/μέσων προβολής για τον Τομέα Προσέλκυσης Επενδύσεων.

9/ Πρόγραμμα «Αυθεντικές Διαδρομές».

10/ Πραγματοποίηση Χριστουγεννιάτικου Χωριού στις Ορεινές κοινότητες.

11/ Αναβάθμιση Έκθεσης Ταξίδι.

12/ Ψηφιακό υλικό (π.χ. ξεναγήσεων με μετάφραση σε διάφορες γλώσσες) για επισκέπτες κρουαζιέρων και επισκεπτών Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων.

13/ Σηματοδότηση Μονοπατιών της Φύσης.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Συμμετοχή σε Εκθέσεις και εκδόσεις βιβλίων/εντύπων
Πέραν των πιο πάνω, στον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου Τουρισμού για το 2021 περιλαμβάνονται και πιστώσεις €2.500.000 για συμμετοχή της Κύπρου σε διάφορες Εκθέσεις και οι οποίες προορίζονται να καλύψουν τα εξής:

  • Συμμετοχή του Υφυπουργείου Τουρισμού με περίπτερα, εργαστήρια πωλήσεων σε τουριστικές εκθέσεις γενικού ενδιαφέροντος
  • Συμμετοχή του Υφυπουργείου και των Γραφείων Εξωτερικού σε τουριστικές εκθέσεις, με περίπτερα, εργαστήρια πωλήσεων με κατ’ ιδίαν συναντήσεις με δυνητική πελατεία ειδικών μορφών τουρισμού όπως π.χ. αθλητικού/καταδυτικού/ποδηλατικού τουρισμού, συνεδριακού τουρισμού, γαμήλιου τουρισμού κ.ά.
  • Άλλες Εκθέσεις/Έκτακτα Έξοδα
  • Συμμετοχή του Τομέα Προσέλκυσης Επενδύσεων, στα πλαίσια των δράσεων του για την προσέλκυση επενδύσεων σε Road Shows, 4-5 επαγγελματικά επενδυτικά Φόρα (Resort & Residential Hospitality Forum [R&R], Ιnternational Hospitality Investment Forum Berlin[IHIF] κ.ά.) και επαφές με εταίρους στο εξωτερικό, B2B συναντήσεις, κοινές συμμετοχές (joint events) κ.ά. Ενδεικτικά, αφορά σε τέλη συμμετοχής, τέλη ενοικίου περιπτέρου και διακόσμησης, δαπάνες εξοπλισμού, δαπάνες φιλοξενίας εταίρων, αγοράς δώρων κ.ά.

Επίσης, στον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου Τουρισμού περιλαμβάνονται και πιστώσεις ύψους €200.000 που προορίζονται να καλύψουν τη δαπάνη για τη δημιουργία εξειδικευμένων προωθητικών έντυπου και οπτικοακουστικού υλικού, διαφημιστικού υλικού όπως αφίσες/banners για εκδηλώσεις, εκθέσεις για την Κύπρο και το εξωτερικό, «beach flags», οδηγών, πληροφοριακών πινακίδων κλπ. 

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

Επίσης, περιλαμβάνονται πιστώσεις για την επικαιροποίηση και αναβάθμιση των εντύπων του Υφυπουργείου τα οποία χρησιμοποιούνται τόσο για την προβολή της Κύπρου στο εξωτερικό όσο και για την παροχή πληροφοριών στους επισκέπτες της Κύπρου. 

Παράλληλα, σύμφωνα με το επεξηγηματικό σημείωμα, θα εμπλουτιστεί το έντυπο υλικό με νέα έντυπα αλλά και μετάφραση και έκδοση υφιστάμενων εντύπων σε επιπρόσθετες γλώσσες.

€820.000 για φιλοξενίες και ξεναγήσεις
Επίσης, στον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου Τουρισμού περιλαμβάνονται και πιστώσεις ύψους €820.000 που προορίζονται να καλύψουν:

  • Φιλοξενία δημοσιογράφων (εφημερίδων και εξιδεικευμένων περιοδικών που προβάλλουν την Κύπρο στα μέσα που εργάζονται), bloggers/influencers (μέσα κοινωνικής δικτύωσης), τουριστικών πρακτόρων, οργανωτών ταξιδιών, τηλεοπτικών συνεργείων, φωτογράφων, νικητών διαγωνισμών, travel writers κλπ.
  • Προσφορά υπηρεσιών ξενάγησης σε Κρατικές Υπηρεσίες, Δήμους και Τοπικές Αρχές, Σχολεία δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης, Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Τουριστικά Γραφεία Ιδιωτικές επιχειρήσεις, Επαγγελματικοί Σύνδεσμοι, Αεροπορικές Εταιρείες, Πρεσβείες ξένων χωρών στην Κύπρο.
  • Δράσεις φιλοξενίας για προώθηση επενδύσεων (πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης και άλλων).
  • Φιλοξενία που προσφέρεται σε τρίτους κατά τη διάρκεια Συνεδριών Διαχειριστικών Επιτροπών, Επιτροπών Αξιολόγησης, συναντήσεων για υπογραφές συμβάσεων κ.ά.

Το όραμα του Υφυπουργείου Τουρισμού
Πάντως, αξίζει να αναφερθεί πως, σύμφωνα με το ίδιο σημείωμα, όραμα του Υφυπουργείου Τουρισμού είναι η αύξηση της συνεισφοράς του τουρισμού στο ΑΕΠ της Κύπρου με απώτερο σκοπό τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου της τοπικής κοινωνίας. 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, αναφέρεται, επιδιώκεται να καταστεί η Κύπρος, μέχρι το 2030, ένας αειφόρος, ολόχρονος προορισμός, που θα προσελκύει 40% των επισκεπτών της κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Απριλίου.

Επίσης, στις στρατηγικές επιδιώξεις του Υφυπουργείου είναι και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και η αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος, η προβολή της Κύπρου στο εξωτερικό και η εποπτεία του τουριστικού τομέα.

Μάριος Αδάμου