Οκτώ Πανεπιστήμια στην Κύπρο:Ξεκινούν κανονικά, online ή blended;

  • Κατά πόσο επηρεάζονται τα δίδακτρα/η εκπαίδευση και φιλοσοφία των Πανεπιστημίων στην Κύπρο με το νέο μοντέλο διδασκαλίας
  • Έρευνα για το πώς θα ξεκινήσουν οκτώ Πανεπιστήμια στην Κύπρο τον Σεπτέμβρη

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Τα Πανεπιστήμια στην Κύπρο (Δημόσια και Ιδιωτικά) φαίνεται να έχουν προετοιμαστεί για όλα τα σενάρια και ενδεχόμενα, ώστε να μην επηρεαστούν σημαντικά από τα μέτρα που θέτουν περιορισμούς στις συναθροίσεις ή ένα νέο lockdown σε περίπτωση δεύτερου κύματος της πανδημίας. 

Ελίχθηκαν άμεσα στην πρώτη φάση περιορισμών, προσφέροντας διαδικτυακή συμμετοχή σε ομιλίες ή μαθήματα, διαμόρφωσαν καταλλήλως τα εργαστηριακά μαθήματα και τις εξετάσεις ώστε να γίνονται διαδικτυακά και φρόντισαν ακόμη να πραγματοποιηθούν και οι ορκωμοσίες για αποφοιτήσαντες εξ-αποστάσεως, ώστε οι φοιτητές να μην χάσουν ούτε την χρονιά αλλά και για να διατηρεί το πτυχίο τους την ίδια βαρύτητα με πριν.

Όλα τα πανεπιστήμια πάντως φαίνεται να συνταυτίζονται στη νέα φόρμουλα που ονομάζεται ‘’Blended learning’’, η οποία συνδυάζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση µε την συµβατική εκπαίδευση για τη Νέα Ακαδημαϊκή Χρονιά 2020-2021. 

«Πιο συγκεκριμένα, ο όρος υβριδική-μικτή μάθηση ή αλλιώς Blended Learning, αναφέρεται στη μάθηση που συνδυάζει την πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία με τη μάθηση μέσω διαδικτυακών εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων, μειώνοντας ή συμπληρώνοντας τον χρόνο παρακολούθησης στη φυσική τάξη.

Ως εκ τούτου, δεν χρησιμοποιεί απλά τις παραδοσιακές και τις εξ αποστάσεως δραστηριότητες, αλλά  συνδυάζει δοκιμασμένες παραδοσιακές μεθόδους μάθησης με καινοτόμες μαθησιακές προσεγγίσεις, με αποτέλεσμα τη δημιουργία συνεργατικού και δυναμικού πλαισίου μάθησης». 

Οι δραστηριότητες που γίνονται μέσα στην τάξη (δια ζώσης) συνδυάζονται με εκείνες που γίνονται από απόσταση, δεν πρόκειται δηλαδή ούτε για μάθηση που συντελείται στην τάξη με «διαδικτυακή» ενίσχυση αλλά ούτε και για «διαδικτυακή» μάθηση που ενισχύεται με την διδασκαλία στην τάξη. Το κύριο χαρακτηριστικό της, που την καθιστά αποτελεσματική, είναι ότι διευκολύνει τη δημιουργία μιας κοινότητας διερεύνησης που βασίζεται στη συνεχή επικοινωνία, στον ελεύθερο ανοικτό διάλογο, στη διερεύνηση και διαπραγμάτευση ιδεών και τελικά στη συμφωνία και ανάπτυξη  γνώσης»*.
 
Η Brief, ήρθε σε επαφή με τα δύο Κρατικά (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (UCY), ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΤΕΠΑΚ)) και τα πέντε Ιδιωτικά Πανεπιστήμια της Κύπρου (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ (UNIC), FREDERICK UNIVERSITY (FREDERICK), ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (EUC), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ UCLAN CYPRUS (UCLAN), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΝΕΑΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ (NUP), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ PHILIPS UNIVERSITY (PHILIPS), ρωτώντας τους ποιο είναι το πλάνο τους και πως θα υποδεχτούν τους φοιτητές τους την νέα Ακαδημαϊκή Χρονιά και πως θα γίνονται τα μαθήματα στο ξεκίνημα του πρώτου εξαμήνου.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθεί ότι συνομιλώντας με αρμόδιο άτομο από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, δεν ήταν εφικτό να έχουμε τη θέση τους καθώς βρίσκονται σε πυρετώδεις προετοιμασίες για τις online ορκωμοσίες που διαδραματίζονται αυτό το διάστημα και ως εκ τούτου θα επανέλθουν αργότερα με την τοποθέτηση τους.

Παραθέτουμε όμως την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Κύπρου με τις αποφάσεις τις Συγκλήτου στις 8 Ιουλίου. 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

ΦΓ

Πιο κάτω αυτούσιο το μήνυμα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κύπρου Τάσου Χριστοφίδη ο οποίος ενημερώνει τους φοιτητές για τις αποφάσεις της Συκλήτου ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς. Ουσιαστικά αναφέρει ότι εάν το επιτρέψει η επιδημιολογική εικόνα τα μαθήματα θα γίνονται κανονικά αλλιώς θα διαμορφωθούν ανάλογα. 

Οριστική απόφαση για τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων θα ληφθεί από τη Σύγκλητο λίγες μέρες πριν την έναρξη του Χειμερινού Εξαμήνου 2020 - 2021.

Η γραπτή δήλωση του Πρύτανη

Στη χθεσινή της συνεδρία, με ημερομηνία 8 Ιουλίου 2020, η Σύγκλητος κλήθηκε να λάβει απόφαση σε σχέση με τη διδασκαλία το Χειμερινό Εξάμηνο 2020 – 2021 και τη δυνατόν καλύτερη διαχείριση της νόσου COVID-19.

Συνοπτικά λήφθηκαν οι εξής αποφάσεις:

 

  • 1. Οι φοιτήτριες και φοιτητές του Πανεπιστημίου Κύπρου θα πρέπει να είναι παρούσες και παρόντες για φοίτηση κατά την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού εξαμήνου.
     
  • 2. Αν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης αρθούν, τότε η διδασκαλία των μαθημάτων θα γίνεται (καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξάμηνου) με πλήρη φυσική παρουσία.
     
  • 3. Αν η επιδημιολογική εικόνα επιδεινωθεί σε σημείο που θα έχουμε την κατάσταση που είχαμε τον Μάρτιο, τότε η διδασκαλία θα γίνει εξ αποστάσεως (εκτός βεβαίως των μαθημάτων που δεν μπορούν να διεξαχθούν παρά μόνο με φυσική παρουσία και για τα οποία θα ληφθούν ξεχωριστές αποφάσεις).
     
  • 4. Αν υιοθετηθούν από την Πολιτεία μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, τότε αναλόγως των μέτρων, όσα μαθήματα μπορούν να γίνουν με φυσική παρουσία θα γίνουν και τα υπόλοιπα θα γίνουν εξ αποστάσεως.
     
  • 5. Οριστική απόφαση για τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων θα ληφθεί από τη Σύγκλητο λίγες μέρες πριν την έναρξη του Χειμερινού Εξαμήνου 2020 - 2021. Νοείται ότι οι διδάσκουσες/οντες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες/οι για όλα τα ενδεχόμενα (συμπεριλαμβανομένης υβριδικής διδασκαλίας και livestreaming).
     
  • 6. Αναμένεται ότι ανεξαρτήτως του τρόπου διδασκαλίας, οι ενδιάμεσες και τελικές εξετάσεις θα γίνουν με φυσική παρουσία.


Καθώς η χώρας μας διαφαίνεται ότι μέχρι στιγμής διαχειρίζεται με σύνεση και αποτελεσματικότητα την κρίση και νοουμένου ότι το Σεπτέμβρη η καλή εικόνα συνεχιστεί και αρθούν από την Πολιτεία τα περιοριστικά μέτρα, η διδασκαλία θα διεξαχθεί με φυσική παρουσία.

Αναμφισβήτητα η ολιστική εμπειρία της φοίτησης και έρευνας είναι το ζητούμενο για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, τους ακαδημαϊκούς και τους ερευνητές. Σε διαφορετική περίπτωση εάν ισχύουν μέτρα - πρωτόκολλα κοινωνικής και φυσικής αποστασιοποίησης, αυτά θα τηρούνται, με αποτέλεσμα ορισμένα μαθήματα να διεξάγονται κανονικά στους χώρους του πανεπιστημίου, ενώ άλλα θα διδάσκονται διαδικτυακά. Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων, Tομέας Προώθησης και Προβολής και Προβολής Τηλέφωνο: 22894304 Ηλ. Διεύθυνση:[email protected] Ιστοσελίδα:www.ucy.ac.cy/pr Πέμπτη, 9 Ιουλίου 2020 Γραφείο Επικοινωνίας Τομέας Προώθησης και Προβολής Το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα βρίσκεται σε εγρήγορση. Η πανεπιστημιακή κοινότητα καλείται να ακολουθεί και να σέβεται τη νέα κουλτούρα υγιεινής και συμπεριφοράς για την ασφάλεια όλων και κυρίως των ευπαθών ομάδων.

Αγαπητά μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας,

Στα δύσκολα φανερώνεται η αληθινή ταυτότητα των ανθρώπων, η δύναμη και αποτελεσματική λειτουργία των οργανισμών. Το Πανεπιστήμιο Κύπρου πιστεύω κατάφερε μέχρι σήμερα να αποδείξει ότι είναι ευέλικτο και ευπροσάρμοστο στις δύσκολες συνθήκες, ότι οι άνθρωποί του είναι ευέλικτοι και ευπροσάρμοστοι. Οι στόχοι του πρώτου ανώτατου ακαδημαϊκού ιδρύματος είναι πολλοί και σε περιόδους κρίσης τα πισωγυρίσματα δεν είναι επιλογή.

Χρειάζεται να ανακαλύπτουμε νέους και συμπληρωματικούς τρόπους λειτουργίας και να συνεχίζουμε την πορεία μας προς την αριστεία∙ κι αυτό πράξαμε αυτή την περίοδο, αυτό θα συνεχίζουμε να κάνουμε τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Η προσήλωσή μας στο ποιοτικό διδακτικό έργο είναι δεδομένη, είτε αυτό προσφέρεται με φυσική παρουσία, είτε διαδικτυακά. Το ίδιο ισχύει και για την έρευνα που διεξάγεται στο Πανεπιστήμιό μας.

Μάθαμε πολλά κατά τη διάρκεια της επιδημίας. Κυρίως μάθαμε να αξιοποιούμε καλύτερα την τεχνολογία που είχαμε στη διάθεσή μας, να επικοινωνούμε με αμεσότητα και ειλικρίνεια για να ενισχύσουμε το Πανεπιστήμιό μας στη δύσκολη αυτή περίοδο. Αγαπητές φοιτήτριες, αγαπητοί φοιτητές, Να έχετε εμπιστοσύνη στο Πανεπιστήμιό σας.

Ανυπομονούμε να υποδεχτούμε τη νέα φουρνιά φοιτητών και να συνεχίσουμε με τον ίδιο ζήλο την εκπαίδευση στους υφιστάμενους προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές μας. Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για την υπομονή και την επιμονή σας για την ομαλή ολοκλήρωση του ακαδημαϊκού εξαμήνου που μας πέρασε.

Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες είναι μπροστά μας.

Καλό Καλοκαίρι, Φιλικά, Καθηγητής Τάσος Χριστοφίδης, Πρύτανης

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Φ

«Πανέτοιμο για τη Νέα Ακαδημαϊκή Χρονιά»
Εκτελεστικός Διευθυντής Πανεπιστημίου Λευκωσίας - Aντώνης Πολεμίτης 

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ανταποκρίθηκε δυναμικά στην πρόκληση που παρουσιάζει η εξάπλωση του κορωνοϊού, αξιοποιώντας αποτελεσματικά την τεχνολογία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν, με βάση και τον Ακαδημαϊκό Σχεδιασμό Έκτακτης Ανάγκης, διασφάλισαν την ομαλή ακαδημαϊκή πορεία των 12,000 και πλέον φοιτητών, εντάσσοντας επιτυχώς την πανεπιστημιακή κοινότητα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας στην ψηφιακή κοινωνία της γνώσης και της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Τα εξαιρετικά μέχρι στιγμής αποτελέσματα στην Κύπρο ως προς τη διαχείριση της εξάπλωσης του ιού, καθώς και η ετοιμότητα, τα σίγουρα βήματα που έκανε αλλά και ο γενικότερος σχεδιασμός του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, επιτρέπουν στο Πανεπιστήμιο να προσφέρει το χειμερινό εξάμηνο 2020 στην Πανεπιστημιούπολη του. Δεδομένου ότι ορισμένοι δημοφιλείς πανεπιστημιακοί προορισμοί όπως το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζουν ακόμη δυσκολίες, το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας αποτελεί σήμερα την πιο ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή για Κύπριους, εξ Ελλάδος, καθώς και άλλους Ευρωπαίους και διεθνείς φοιτητές.

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας είναι πανέτοιμο για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και σε θέση να υποδεχθεί υφιστάμενους, νεοεισερχόμενους και μετεγγραφόμενους φοιτητές, είτε στην Πανεπιστημιούπολή του, είτε εξ αποστάσεως, ανάλογα με τις συνθήκες που θα επικρατήσουν.

Ενώ το επίπεδο σπουδών είναι εφάμιλλο κορυφαίων πανεπιστημίων του εξωτερικού, το κόστος των σπουδών στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, λαμβάνοντας υπόψη τα δίδακτρα, το κόστος διαμονής και διατροφής, καθώς και άλλα βασικά έξοδα ζωής, είναι συγκριτικά χαμηλότερο και καθιστά την επιλογή του μια πολύ συμφέρουσα επένδυση.
Ενδεικτικά, αν κάποιος συγκρίνει το κόστος των σπουδών στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας με το κόστος σπουδών σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς, εύκολα θα αντιληφθεί πως είναι κατά 30% με 50% λιγότερο από αντίστοιχες σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο και είναι χαμηλότερο ακόμη και από το κόστος των σπουδών στην Ολλανδία, καθώς ακόμα και στην περίπτωση που τα δίδακτρα στην Ολλανδία είναι χαμηλότερα, το γενικότερο κόστος ζωής είναι ψηλότερο.

Όπως ανέφερε στην Brief ο CΕO του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Αντώνης Πολεμίτης, «ειμαστε πανέτοιμοι και το Χειμερινό εξάμηνο της Ακαδημαικης Χρονιάς 2020-2021 θα ξεκινήσουμε σχετικά όπως συνήθως, λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες και τα πρωτόκολλα των αρμόδιων Υπουργείων».

«Δεν ξέρουμε όπως τι θα γίνει και αν υπάρξει δεύτερο κύμα κορωνοϊού, αλλά έχουμε έτοιμα  πρωτόκολλα για υβριδική εκπαίδευση (blenden learning) ή και για 100% διαδικτυακή εκπαίδευση.

Αν για παράδειγμα, μας εξήγησε,  δεν γινεται να παρευρίσκονται όλοι οι φοιτητές στο campus, τότε ίσως την μια βδομάδα να πηγαίνουν οι μισοί φοιτητές και την επόμενη εβδομάδα οι άλλοι μισοί.

«Αλλά όλα αυτά θα τα δούμε στην πορεία», πρόσθεσε, και δήλωσε αισιόδοξος μιας και για την ώρα τα δεδομένα δείχνουν ότι είμαστε σε καλή κατάσταση και ελπίζουμε να ξεκινήσουμε ομαλά.

«Το σημαντικό είναι ότι είμαστε προετοιμασμένοι και πιστεύω πως το χειρότερο σενάριο το ζήσαμε ήδη την περασμένη άνοιξη που έπρεπε να πάμε 100% διαδικτυακά», τόνισε ο κ. Πολεμίτης.

«Ξέρουμε όμως ότι και στη χειρότερη περίπτωση μπορούμε να παμε πίσω και σε αυτό το μοντέλο», επεσήμανε.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΤΕΠΑΚ)

Ω

«Το Δίκτυο του ΤΕΠΑΚ είναι βασισμένο σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές»

Το πρόγραμμα μαθημάτων που έχει καταρτιστεί για το Φθινοπωρινό εξάμηνο του 2020-21 μπορεί να εφαρμοστεί στην περίπτωση που οι συνθήκες, όπως ορίζονται με διατάγματα του κράτους, επιτρέψουν τη διεξαγωγή των μαθημάτων με φυσική παρουσία χωρίς περιορισμούς.
 
Σε περίπτωση που η διεξαγωγή μαθημάτων με φυσική παρουσία χωρίς περιορισμούς δεν είναι εφικτή:
α) Στην περίπτωση που δεν επιτρέπεται η διεξαγωγή μαθημάτων με οποιαδήποτε φυσική παρουσία (αν υπάρξει νέο κύμα ή/και έξαρση των κρουσμάτων): Σε αυτή την περίπτωση, το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να  είναι έτοιμο να λειτουργήσει πλήρως με εξ αποστάσεως προσφορά των μαθημάτων, περιλαμβανομένης της αξιολόγησης, όπως έγινε στο Εαρινό Εξάμηνο 2019-20.
 
β) Στην περίπτωση που επιτρέπεται η φυσική παρουσία αλλά απαιτείται η τήρηση κάποιων αποστάσεων στις αίθουσες/εργαστήρια/χώρους διεξαγωγής των μαθημάτων (μικρότερα ακροατήρια):
Σε αυτή τη  περίπτωση, το Πανεπιστήμιο θα μπορεί να λειτουργήσει με συνδυασμό φυσικής και εξ αποστάσεως προσφοράς των μαθημάτων (blended learning). Σε αυτή την περίπτωση, που είναι η πιο πιθανή, προτείνονται συγκεκριμένες ρυθμίσεις έτσι ώστε να μην επηρεαστεί η λειτουργία του Πανεπιστημίου και να συνεχίσουν απρόσκοπτα οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
 
Και στα δύο σενάρια που αναφέρονται πιο πάνω (α και β), το ακαδημαϊκό-διδακτικό προσωπικό αλλά και οι φοιτητές θα χρειαστούν προετοιμασία και στήριξη, την οποία θα προσφέρει το Δίκτυο Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης σε συνεργασία με τα Τμήματα, τους ακαδημαϊκούς, τους φοιτητές και τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Βασική αποστολή του Δικτύου Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης είναι η ενίσχυση της εκπαιδευτικής εμπειρίας των φοιτητών και η προώθηση της καινοτομίας στη διδασκαλία και στη μάθηση. Το Δίκτυο σχεδιάζει και πραγματοποιεί σεμινάρια και εργαστήρια βασισμένα σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, προωθεί τις ανταλλαγές καλών διδακτικών πρακτικών, συνεισφέρει στο σχεδιασμό μακροπρόθεσμης εκπαιδευτικής πολιτικής του Πανεπιστημίου, υποστηρίζει το έργο διδασκόντων, προωθεί τη χρήση νέων τεχνολογιών στη μάθηση, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση, συντονίζει το σχεδιασμό και λειτουργία νέων σύγχρονων χώρων μάθησης στο Πανεπιστήμιο.
 
Το Πρυτανικό Συμβούλιο μπορεί με εξουσιοδότηση της Συγκλήτου να καθορίσει τις λεπτομέρειες αναλόγως των δεδομένων που θα διαμορφωθούν.

FREDERICK UNIVERSITY

δ
«Εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας και δημιουργικές λύσεις»
Πρύτανης του Πανεπιστημίου Frederick, Καθ. Γιώργος Δημοσθένους

Η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα έθεσαν σε κίνδυνο την ομαλή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γι’ αυτό και κινηθήκαμε αποφασιστικά και χωρίς χρονοτριβή ώστε να προσφέρουμε άμεσα αξιόπιστες λύσεις διαδικτυακής εκπαίδευσης στους φοιτητές μας. 

Τα τελευταία χρόνια, πέρα από τα συμβατικά προγράμματα που προσφέρουμε, έχουμε αναπτύξει ένα σύγχρονο, καινοτόμο εκπαιδευτικό πλαίσιο για την προσφορά ποιοτικών εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών με βάση διεθνή πρότυπα. 

Χάρη σε αυτή τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία και εμπειρία, καταφέραμε να προσαρμόσουμε άμεσα τον τρόπο διδασκαλίας το τελευταίο εξάμηνο προσφέροντας εκατοντάδες διαλέξεις σε εβδομαδιαία βάση μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης του Πανεπιστημίου, αξιοποιώντας μια πληθώρα εργαλείων σύγχρονης, ασύγχρονης, διαδραστικής επικοινωνίας και τηλεδιάσκεψης. 

Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη και συναισθανόμενοι τον αυξημένο βαθμό δυσκολίας της περιόδου για τους φοιτητές μας, εξακολουθούσαμε να τους στηρίζουμε πολύπλευρα προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις όποιες νέες προκλήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. 

Από το Συμβουλευτικό μας Κέντρο και το Peer Tutoring, μέχρι το Sports Office και το Careers Office, όλες μας οι υπηρεσίες ήταν διαθέσιμες με εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας και δημιουργικές λύσεις. Μας ικανοποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι λάβαμε τα εύσημα των εκπροσώπων των φοιτητών και στη Σύγκλητο και στο Συμβούλιο του Πανεπιστημίου. 

Σημαντικός παράγοντας στην επιτυχία όλου αυτού του εγχειρήματος ήταν η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση τόσο του ακαδημαϊκού προσωπικού όσο και των φοιτητών στη χρήση των εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και των δυνατοτήτων τους. 

Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε την επιπρόσθετη εμπειρία που αποκτήθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα, εξελίσσοντας περαιτέρω τα υφιστάμενα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και εμπλουτίζοντας τα υπόλοιπα προγράμματα με τεχνολογίες τηλε-εκπαίδευσης. Είμαστε πρωτοπόροι σε θέματα τεχνολογίας και διαδικτυακής μάθησης και βασικός στόχος μας είναι να υιοθετήσουμε βέλτιστες πρακτικές και να αναπτύξουμε καινοτόμες λύσεις ώστε να καταστούμε κέντρο αριστείας στον συγκεκριμένο τομέα.
Σε ότι αφορά το Χειμερινό Εξάμηνο 2020, με βάση οδηγίες του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Frederick θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας για τα συμβατικά προγράμματα, καθώς επίσης και συνδυασμό των μεθόδων αυτών. 

Ως εκ τούτου, όσοι φοιτητές επιθυμούν να εγγραφούν το χειμερινό εξάμηνο 2020 στα συμβατικά (δια ζώσης) Προγράμματα Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick μπορούν να τα παρακολουθήσουν είτε με φυσική παρουσία, είτε διαδικτυακά, είτε με μεικτή μάθηση. 

Σίγουρα απευχόμαστε δεύτερο κύμα πανδημίας και ελπίζουμε η επιδημιολογική εικόνα της Κύπρου να παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα, ούτως ώστε να μην επανέλθουν αυστηρά περιοριστικά μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, εμείς παρακολουθούμε στενά την κατάσταση και είμαστε έτοιμοι να προσαρμοστούμε στις οποιεσδήποτε συνθήκες ώστε οι φοιτητές μας να συνεχίσουν απρόσκοπτα την ακαδημαϊκή τους πορεία.

 Είμαστε σε θέση να εγγυηθούμε ότι κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οι νεοεισερχόμεοι φοιτητές θα αρχίσουν, θα συνεχίσουν και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους με βάση τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας. Λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλίσουμε την ομαλή τους ένταξη στην κοινότητά μας και την αδιάλειπτη συνέχιση της ακαδημαϊκής τους πορείας. 

Τέλος, ακολουθώντας τη φοιτητοκεντρική μας προσέγγιση, η οποία αποτελεί διαχρονικά κεντρικό πυλώνα της φιλοσοφίας μας, είμαστε σε θέση να τους προσφέρουμε οποιαδήποτε στήριξη χρειαστούν, είτε ακαδημαϊκή, είτε προσωπική. 

Νοείται ότι εφαρμόζουμε και θα συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε αυστηρά πρωτόκολλα ασφάλειας και υγείας και θα δοθεί έμφαση στους περιορισμούς πυκνότητας φοιτητών και προσωπικού στους χώρους.

Τα τελευταία επτά χρόνια προσφέρουμε σταθερά μειωμένα δίδακτρα που καθιστούν το Πανεπιστήμιο Frederick την πιο οικονομική επιλογή στην εγχώρια αγορά. Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού, συνεχίζουμε να προσφέρουμε μειωμένα δίδακτρα και για την ακαδημαϊκή χρονιά 2020-2021. Επιπρόσθετα, προσφέρουμε ειδικές εκπτώσεις με βάση την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση του κάθε υποψηφίου. 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επίσης να διεκδικήσουν υποτροφίες με βάση τον βαθμό απολυτηρίου τους ή τη διάκρισή τους στον αθλητισμό.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

β

«Μετατρέπει την κάθε κρίση σε δυνατότητα ».
Πρύτανης Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου - Καθηγητής Δρ. Κώστας Γουλιάμος

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρο είναι πανέτοιμο για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά και έτοιμο να υποδεχτεί τους φοιτητές μας. Έχουμε ως Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου αυτή τη δύναμη και τη δυνατότητα, λόγω ακριβώς των προδιαγραφών ολιστικής καινοτομίας που εφαρμόζουμε σε προγράμματα σπουδών, σε έρευνα, υποδομές και υπηρεσίες. Έχουμε μάθει εδώ και χρόνια να λειτουργούμε άριστα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. 

Η νέα επομένως ακαδημαϊκή χρονιά θα ξεκινήσει ακριβώς όπως ακριβώς έχει προγραμματισθεί και ανακοινωθεί, ήτοι με την έναρξη του Φθινοπωρινού Εξαμήνου 2020, στις 28 Σεπτεμβρίου 2020. 

Εν πάση περιπτώσει, ό,τι  κι αν προκύψει, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήµιο Κύπρου είναι έτοιµο να ξεκινήσει είτε µε τον συµβατικό τρόπο είτε, αν οι συνθήκες το υπαγορεύουν, µε τη µεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ή ακόµη και να ακολουθήσει ένα µεικτό σύστηµα (Blended learning), το οποίο συνδυάζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση µε την συµβατική εκπαίδευση. Άλλωστε την πρακτική τους εφαρµογή την ξεκινήσαµε από το 2015, στοχεύοντας στην αυξηµένη εµπλοκή των φοιτητών σε µαθησιακές δραστηριότητες, καθιστώντας τη µάθηση πιο διαδραστική και ελκυστική για τους φοιτητές μας. 

Ταυτόχρονα έχουμε λάβει όλα τα δυνατά μέτρα ώστε να να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατότητα ασφαλούς έναρξης σπουδών, υλοποιώντας τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας αλλά και εναρμονίζοντας ολόκληρο το πανεπιστημιακό μας οικοσύστημα προς τις εξελίξεις. Σε κάθε περίπτωση, ακαδημαϊκός και διοικητικός μηχανισμός του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου βρίσκεται ήδη σε πλήρη ετοιμότητα.

Η ζήτηση είναι μεγάλη. Ακόμα και από φοιτητές που επιδιώκουν μετεγγραφές από άλλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, καθότι ορισμένες χώρες δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον ιό, όπως είναι η Αγγλία. 

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου όπως πάντα ανταποκρίνεται όχι μόνο αποτελεσματικά αλλά υπεύθυνα, ευέλικτα, δημιουργικά και καινοτομικά. Λόγω της καινοτομίας, μπορούμε και μετατρέπουμε κάθε κρίση σε δυνατότητα, ενεργοποιώντας ακαριαία όλες τις πτυχές καινοτομίας που διαθέτουμε σε τεχνολογία, προσωπικό, υποδομές, υπηρεσίες και τεχνογνωσία. 

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά το  Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου κατετάγη στα 100+1 κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου. Πρόκειται για την κατάταξη των “Times Higher Education (THE) University Impact Rankings” 2020, η οποία βασίζεται στα κριτήρια των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. 

Στο μεταξύ είναι αξιοσημείωτο γεγονός η πρόσφατη ένταξη του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου ως μέλους του «Δικτύου Ουτρέχτης» (Utrecht Network), το οποίο συμπεριλαμβάνει 30 από τα πιο διάσημα, πιο ισχυρά και πιο ιστορικά πανεπιστήμια της Ευρώπης από 24 χώρες. Αποτελεί σαφώς σημαντικό επίτευγμα στην ιστορία του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου αλλά και της ίδιας της Κύπρου, καθώς το «Δίκτυο Ουτρέχτης» αποτελεί σημείο αναφοράς της ακαδημαϊκής αριστείας τόσο στην Ευρώπη όσο και παγκοσμίως.

Η ένταξή μας στη μεγάλη οικογένεια του «Δικτύου της Ουτρέχτης», υποδεικνύει και αποδεικνύει την αξιοπιστία και εμπιστοσύνη που τρέφει η διεθνής πανεπιστημιακή κοινότητα προς το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ UCLAN CYPRUS

φ


«Ευέλικτο και πλήρες επιχειρησιακό σχέδιο για κάθε πρόγραμμα σπουδών»
Πρύτανης  Πανεπιστημίου UCLan Cyprus - Καθηγητής Πανίκκος Πουτζιουρής

Η στρατηγική του  Πανεπιστημίου UCLan Cyprus σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του κατά τη διάρκεια του χειμερινού εξαμήνου της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς προσβλέπει πρωτίστως στη διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας στην κοινότητα των φοιτητών, προσωπικού και συνεργατών. Ακολουθώντας τις καθοδηγητικές υποδείξεις  των  Αρχών της Κυπριακής Δημοκρατίας   (Υπουργείο Υγείας, Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης) οι Σχολες θα προσφέρουν τα συμβατικά προγράμματα σπουδών μέσω εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας – κυρίως  μικτής μάθησης - blended learning.

Αυτό το  επιχειρησιακό σχέδιο  θα περιορίσει την αβεβαιότητα  που προκαλεί η πανδημία του ιού COVID-19, αναφορικά με τα περιοριστικά μέτρα που θα πρέπει να εφαρμόζονται σε σχέση με την παρουσία φοιτητών σε αίθουσες διδασκαλίας και τη μη άρση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας γενικότερα. Λόγω και της διεθνούς εμβέλειας του Πανεπιστημίου μας, θα πρέπει να έχουμε γνώμονα και τις ιδιάζουσες συνθήκες που έχει προκαλέσει η πανδημία COVID-19 σε άλλες χώρες προέλευσης φοιτητών μας (π.χ. υγειονομικά μέτρα,  περιορισμοί για  διακίνηση προς/από το εξωτερικό, άνοιγμα αεροδρομίων κ.λπ.) γι’ αυτό τα συμβατικά προγράμματα σπουδών θα προσφέρονται όπου αυτό είναι εφικτό, μέσω εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας και με την υιοθέτηση εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης. 

Πιο συγκεκριμένα, σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε το πρώτο εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020/21, με μικτή διδασκαλία και μάθηση όπου οι καθηγητές μας θα  παραδώσουν τη διδασκαλία και άλλες δραστηριότητές δια ζώσης [πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη όσους  φοιτητές  μας επιτρέπουν τα υγειονομικά μέτρα], ακολουθώντας το ακαδημαϊκό ημερολόγιο και σύμφωνα με τα προγραμματισμένα χρονοδιαγράμματα. Ταυτόχρονα, οι φοιτητές που δεν θα μπορούν να είναι στην Πανεπιστημιούπολή μας λόγω των μέτρων και δυσκολιών που σχετίζονται με τον COVID-19, θα συμμετάσχουν στη μάθηση εξ αποστάσεως. 

Έχουμε σχεδιάσει ένα ευέλικτο και πλήρες επιχειρησιακό σχέδιο για κάθε πρόγραμμα σπουδών, όπου οι αίθουσες διδασκαλίας και τα εργαστήρια έχουν εξοπλιστεί με έξυπνες τεχνολογίες που θα υποστηρίζουν τη μικτή διδασκαλία και μάθηση. Μόλις υπάρξει άρση  των περιοριστικών μέτρων που σχετίζονται με τον COVID-19, οι φοιτητές που θα παρακολουθούν τις διαλέξεις εξ’ αποστάσεως θα αναμένεται να επανέλθουν στην Πανεπιστημιούπολη για να συμμετέχουν στις  διαλέξεις και άλλες δραστηριότητες δια ζώσης, μαζί με τους υπολοίπους συμφοιτητές  τους.

Για άλλη μια φορά, θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε ότι το Πανεπιστήμιο UCLan Cyprus  θα προσφέρει στους φοιτητές ποιοτικά προγράμματα σπουδών που διασφαλίζουν όλες τις παραμέτρους π.χ. ώρες διδασκαλίας, συμμετοχή σε εργαστηριακές ασκήσεις, υποχρεώσεις των φοιτητών, επίτευξη συγκεκριμένων μαθησιακών αποτελεσμάτων κ.ά. που θα παρέχονται όπως προβλέπεται στα πιστοποιημένα και στα υπό αξιολόγηση και ήδη προσφερόμενα προγράμματα σπουδών.

Σχετικά με το κόστος σπουδών, τα δίδακτρα του Πανεπιστημίου UCLan Cyprus θα παραμένουν  προσιτά στις €8,500, καθώς  δεν έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρονιά και λόγω της πρωτόγνωρης κατάστασης θα διευκολύνουμε τους φοιτητές με ένα 12μηνο σχέδιο αποπληρωμής διδάκτρων. Επιπρόσθετα, το Πανεπιστημιο προσφέρει πληθώρα υποτροφιών και άλλες εκπτώσεις σε ειδικές ομάδες. 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΝΕΑΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ

νεαπολισ


«Υπό συνεχή διαμόρφωση η εκπαιδευτική διδασκαλία»
Πρύτανης Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου - Καθηγητής Σκλιάς Παντελής 

Ο επιχειρησιακός στόχος του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου της συνεχούς  αναβάθμισης των στρατηγικών υποδομών του και της επένδυσης σε ανθρώπινο δυναμικό διασφάλισε την δυνατότητα του Πανεπιστημίου κατά τη πολύμηνη διάρκεια του lock down να συνεχίσει την παροχή  αξιόπιστης και ποιοτικής εκπαίδευσης.
Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία την διαδικασία μετατροπής της συμβατικής ακαδημαϊκής λειτουργίας σε εξ αποστάσεως μορφή - γιατί δεν πρέπει να αγνοούμε ότι η λειτουργία ενός Πανεπιστημίου δεν εξαντλείται μόνο στην παροχή διδασκαλίας -  αλλά περιλαμβάνει  ευρύτερη παροχή υπηρεσιών προς τη φοιτητική και ακαδημαϊκή κοινότητα, όπως ερευνητικών, διοικητικών, γραμματειακών, οικονομικών, υποστηρικτικών ηλεκτρονικών λειτουργιών, βιβλιογραφικών, κλπ., είμαστε προετοιμασμένοι από πλευράς  υποδομών  να συνεχίσουμε την συνολική λειτουργία μας παρέχοντας μικτή (blended) μορφή εκπαίδευσης, εφόσον απαιτηθεί.  Η δυνατότητα  αυτή αντιμετωπίζει και το σημαντικό πρόβλημα της έλλειψης χώρων λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, θέμα που αντιμετωπίζουν όλα τα Κυπριακά Πανεπιστήμια, πολλώ μάλλον, αν προκύψουν σημαντικές νέες εγγραφές ή μετεγγραφές λόγω  Ηνωμένου Βασιλείου.

Πέρα από τα γνωστά και καταξιωμένα Προγράμματα Σπουδών της Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Τραπεζικής και Χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, Νομικής, Ψυχολογίας, Αρχιτεκτονικής, Πολιτικής Μηχανικής, Κτηματομεσιτικών, Πληροφορικής,  Ψηφιακής Επιχειρηματικότητας  και Διεθνών Σχέσεων, επενδύουμε συνεχώς  στην έρευνα παράγοντας νέα γνώση αιχμής με εξωστρέφεια και διεθνή αναγνώριση. 

Από το νέο ακαδημαϊκό έτος θα λειτουργήσουν όλα τα νέα Προγράμματα Σπουδών, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσας σε συμβατική και εξ αποστάσεως μορφή διδασκαλίας, τα οποία πιστοποιήθηκαν  κατά τη διάρκεια του 2019 από τον Φορέα ΔΙΠΑΕ, όπως το Πρόγραμμα στα Πληροφορικά Συστήματα και Ψηφιακή Καινοτομία, το Πρόγραμμα Διεθνείς Σχέσεις, Στρατηγική & Ασφάλεια, το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκές Πολιτικές και Διακυβέρνηση, το Πρόγραμμα Ποινική Δικαιοσύνη και Οικονομικό Έγκλημα, το  Πρόγραμμα στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων, το Πρόγραμμα στην Ανθεκτικότητα Κατασκευών σε Ακραίες Συνθήκες Φόρτισης, τα Προγράμματα στη Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα και Ψηφιακό Marketing. Όλα τα νέα προγράμματα σχεδιαστήκαν προκειμένου   να  ανταποκρίνονται στις νέες συνθήκες της 4IR (Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης) και το νέο σύνθετο εθνικό και διεθνές  γεωπολιτικοοικονομικό περιβάλλον των αγορών εργασίας. 

Οι επενδύσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν   από το Πανεπιστήμιο Νεάπολις  τα τελευταία χρόνια στην ενίσχυση των  ψηφιακών υποδομών του, στην ενσωμάτωση  νέων καινοτόμων  τεχνολογιών στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία, στην εναρμόνιση των Προγραμμάτων Σπουδών του μέσω της αυστηρής διαδικασίας αξιολόγησης με βέλτιστα διεθνή ακαδημαϊκά  πρότυπα  καθώς και στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας του άριστου εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού τους, διασφάλισαν τη δυνατότητα να συνεχίσει την εκπαιδευτική αποστολή του κατά τη διάρκεια των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, ενώ παράλληλα στήριξε  και ενδυνάμωσε  την κοινωνική συνοχή της τοπικής κοινωνίας και την οικονομική δραστηριότητα τη δύσκολη αυτή στιγμή για τον τόπο μας.

Ο τρόπος υλοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ένα τοπίο  υπό συνεχή διαμόρφωση, το Πανεπιστήμιό μας έχει ήδη υιοθετήσει και ενσωματώσει στα Προγράμματα Σπουδών του τις βέλτιστες διεθνώς εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως τεχνολογίες προσομοίωσης,  real life scenarios, την διαφοροποίηση των μέσων και του τρόπου συνεχούς αξιολόγησης των φοιτητών /τριών και ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επενδύει σταθερά σε νέα καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία και είναι σταθερά προσανατολισμένο στη παροχή εφαρμοσμένης γνώσης αιχμής.

 Η περαιτέρω αξιοποίηση και θεσμική θωράκιση της εξ αποστάσεως και της μικτής (blended) εκπαίδευσης αποτελούν προκλήσεις που καλούμαστε όλοι, Ιδρύματα, Πολιτεία και κοινωνία να αντιμετωπίσουμε για το νέο  ακαδημαϊκό έτος, αλλά σίγουρα και για τα επόμενα χρόνια.

Το διακύβευμα της επόμενης μέρας αφορά γενικότερα την αντοχή της κοινωνίας και της οικονομίας στην πατρίδα μας να ανακάμψουν σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα από τις επιπτώσεις της πανδημίας και των μέτρων αντιμετώπισής της.

 Όσον αφορά τον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αποδείχτηκε ότι τα Κυπριακά Πανεπιστήμια αποτελούν παράγοντα οικονομικής σταθερότητας και κοινωνικής συνοχής για τον τόπο μας και πολύτιμο μοχλό  ανάταξης για τις επόμενες δύσκολες ημέρες στον τόπο μας.

 Ειδικά το Πανεπιστήμιό μας, από την ίδρυσή του, έχει επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα οικονομικών δυσχερειών, ώστε τα όποια προβλήματα, να μην αποτελούν αξεπέραστο εμπόδιο για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών της φοιτητικής του κοινότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, ζητάμε από τις κυπριακές οικογένειες να εμπιστευτούν ως προορισμό βασικής επιλογής για τη φοίτηση των παιδιών τους το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, καθόσον αποδείξαμε έμπρακτα την ικανότητά μας να προσφέρουμε άριστο ακαδημαϊκό έργο με διεθνείς προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας, ανταποκρινόμενοι άμεσα και αποτελεσματικά στις προσδοκίες της Κυπριακής και διεθνούς φοιτητικής κοινότητας, έχοντας  και πλήρη επίγνωση των μειωμένων, λόγω της πανδημίας,  οικονομικών  δυνατοτήτων  της κυπριακής οικογένειας.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ PHILIPS UNIVERSITY

Δ

«Η ποιότητα στην εκπαίδευση παραμένει ίδια»
Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου του Philips University - Φίλιππος Κωνσταντίνου 

Το Πανεπιστήμιο Philips, κατά τη διάρκεια του lockdown συνέχισε μέσω μιας πλατφόρμας eLearning να παρέχει διαλέξεις στους φοιτητές του.

Είμαστε έτοιμοι για να ξεκινήσουμε τη νέα ακαδημαϊκή Χρονιά είτε online ειτε δια ζώσης, επεσήμανε ο Πρόεδρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Philips University (και Ιδρυτής του Philips Collage), Φίλιππος Κωνσταντίνου, προσθέτοντας πως αν τα πράγματα είναι ομαλά τα μαθήματα θα γίνονται όπως και πριν δια ζώσης, ενώ σε ένα άλλο σενάριο δεύτερου κυμάτος κορωνοϊού και lockdown τότε θα μετατραπούν τα μαθήματα σε διαδικτυακά.

Ταυτόχρονα, εξήγησε στην Brief, ότι με στόχο οι φοιτητές να είναι εξοικειωμένοι με το ενδεχόμενο της online εκπαιδευσης, το Philips University, έστω και αν η κατάσταση είναι ομαλή,  ένα μέρος της διδασκαλίας θα παρέχεται online, με αποτέλεσμα να γίνεται ένα μικτό μοντέλο εκπαίδευσης.

«Σκοπός είναι να συνηθίσουν οι φοιτητές σε ένα νέο μοντέλο σε περίπτωση που χρειαστεί». 

Επιπλέον πρέπει να γίνει και η προετοιμασία εκ μέρους και των διδασκόντων του Ακαδημαϊκού προσωπικού και του διοικητικού προσωπικού ώστε να είναι όλοι ενήμεροι.

«Τώρα κανένα ίδρυμα δεν μπορεί να μείνει μακριά από την τεχνολογία, επομένως τα πανεπιστήμια και οι φοιτητές πρέπει να εγκλιματιστούν με την νέα τεχνολογία πλήρως.

«Δεν μπορούμε όμως από την άλλη πλευρά να υποστηρίξουμε ότι θα εγκαταλείψουμε εντελώς την παραδοσιακή η δια ζώσης διδασκαλία, γιατί προσφέρει άλλα πολλά πλεονεκτήματα», τόνισε.

Την ίδια ώρα εξήγησε πως η παραδοσιακη διδασκαλία μπορεί να ενισχυθεί αρκετά από την τεχνολογία.
«Αν οι καταστάσεις δεν το επιτρέψουν, τότε είναι μια διαζευτική λύση, το online με το οποίο οι φοιτητές θα εξυπηρετούνται καλύτερα ή υπό τις συνθήκες που θα δημιουργηθούν», επεσήμανε.

Αναφορικά με το κόστος των διδάκτρων, ο κ. Κωνσταντίνου μας είπε ότι ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιες αλλαγές διότι ο φοιτητής έρχεται και ζητά μια κανονική φοίτηση (εννοώντας δια ζώσης), επομένως ίσως υπάρχουν κάποιες αλλαγές.
«Αν μιλάμε για απλή παράδοση online μαθημάτων τότε ναι να υπάρξουν τροποποιήσεις», σημείωσε.

Αλλά σε αυτή την περίπτωση γίνεται άλλος σχεδιασμός για την παράδοση μαθημάτων διαδικτυακά και είναι κάτι που πρέπει να εξηγηθεί στους γονείς, καθώς απαιτείται επιπλέον διεργασία και προετοιμασία. 

Τέλος, υπογράμμισε ότι το αποτέλεσμα, η ποιότητα της εκπαίδευσης και το επίπεδο της εκπαίδευσης παραμένουν ίδια για το Philips University, είτε τα μαθήματα γίνονται δια ζώσης είτε online.

Ίσως το blended learning να ήρθε για να μείνει
Καταληκτικά, αυτό που αξίζει να ληφθεί υπόψη είναι ότι ίσως με τη νέα φόρμουλα μάθησης που φαίνεται αν υιοθετούν τα Πανεπιστήμια, για την αρχή της Νέας Ακαδημαϊκής Χρονιάς, η εκπαίδευση φαίνεται να αποκτά ακόμη ένα εργαλείο ώστε ο κάθε φοιτητής να έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει με τον δικό του ρυθμό μάθησης,  σε μια καθοδηγούμενη ή αυτό-καθοδηγούμενη διαδικασία, που σχεδιάζεται με στόχο τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του. 

Επιπρόσθετα, ο φοιτητής αποκτά ψηφιακό γραμματισμό και εξοικειώνεται με τα εργαλεία των νέων μέσων.

Συμπερασματικά, ίσως το blended learning να ήρθε για να μείνει, και ο κορωνοϊός να οδήγησε σε αυτό το μοντέλο νωρίτερα ή αποφασιστικότερα από ότι θα γινόταν.

 

*Πηγή ορισμού blended learning: bbconsulting.gr

ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
 
1749