ΓΡΑΦΕΙ Η
ΑΝΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
Στη διάθεση των πολιτών παραδίδονται σιγά σιγά τα μεγάλα έργα που ''τρέχουν'' στην Λευκωσία τα τελευταία χρόνια. Έργα που αλλάζουν πλήρως την εικόνα της πρωτεύουσας αφού αλλάζουν όψη σε κεντρικά σημεία της πόλης. Μπορεί κάποια από τα έργα να ταλαιπώρησαν τους πολίτες, αλλά η εικόνα που ''αποκαλύφθηκε'' ικανοποιεί και κάνει πιο εύκολη αλλά και ποιοτική την ζωή των κατοίκων της Λευκωσίας αλλά και των επισκεπτών της.
Τα έξι μεγάλα έργα που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη και θα μας απασχολήσουν στο ρεπορτάζ μας είναι:
- Ανάπλαση της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση
- Ανάπλαση του Εμπορικού Τριγώνου Μακαρίου - Στασικράτους – Ευαγόρου,
- Ανάπλαση της Λεωφόρου Καλλιπόλεως
- Ανάπλαση της Λεωφόρου Μακαρίου Γ’
- Ολοκλήρωση της Λεωφόρου Ομήρου.
- Ανάπλαση οδού Κωστάκη Παντελίδη
Η Brief, στο πλαίσιο έρευνας της, σας παρουσιάζει τα έξι έργα που αλλάζουν την Λευκωσία, καθώς και φωτογραφίες που παρουσιάζουν τα έργα πως ήταν πριν και μετά.
Να σημειώσουμε ότι κάποια από τα έργα ολοκληρώθηκαν πλήρως, ενώ κάποια άλλα ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν κάποιες φάσεις τους ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι υπόλοιπες φάσεις υλοποίησης των έργων.
1/ Ανάπλαση Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση
Ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που προχωρεί προς υλοποίηση στη Λευκωσία, είναι αυτό της ανάπλασης της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση.
>>>Διαβάστε ακόμη: Πόσα έλαβαν οι Δήμοι ως χορηγίες από το Κράτος<<<
Το έργο αφορά την πλήρη Ανάπλαση της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, από το ύψος της οδού Σάμου - Σπύρου Λάμπρου στα βόρεια, μέχρι τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού Μεγάρου στα νότια, μήκους 850μ. και συνολικού εμβαδού ανάπλασης 13500τμ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €2.600.000 πλέον ΦΠΑ και οι κατασκευαστικές εργασίες για ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να διαρκέσουν συνολικά, περίπου 15 μήνες.
Παραδίδεται σήμερα η Δ' φάση - Συνεχίζονται τα έργα για την Α' φάση
Ολοκληρώθηκαν και παραδίδονται σήμερα Σάββατο 8 Αυγούστου 2020 στην κυκλοφορία για οχήματα το τμήμα Δ’ του έργου ανάπλασης της Κυριάκου Μάτση που αφορά το τμήμα του δρόμου από τη συμβολή του με την οδό Γλαύκου μέχρι τη συμβολή του με την οδό Σάμου, καθώς και η συμβολή της Κυριάκου Μάτση με την οδό Στέλιου Μαυρομάτη.
Συνεχίζονται, στο μεταξύ, με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες ανάπλασης των πεζοδρομίων που εφάπτονται των πιο πάνω δρόμων, όπως και οι εργασίες στο τμήμα Α’ της λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, από τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού (πλατεία Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) μέχρι και την συμβολή με την οδό Στ. Μαυρομμάτη.
Το έργο επισκέφτηκε την Παρασκευή 7 Αυγούστου ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης ο οποίος εξέφρασε ιδιαίτερη ικανοποίηση για την ολοκλήρωση των εργασιών εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Ο Δήμαρχος συνομίλησε με καταστηματάρχες της περιοχής και κατοίκους, τους οποίους ευχαρίστησε για την κατανόηση που επέδειξαν.
«Το έργο της ανάπλασης της Κυριάκου Μάτση βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του Δήμου Λευκωσίας αφού στοχεύει στην αναβάθμιση της ασφάλειας, της λειτουργικότητας και της αισθητικής της πολυσύχναστης αυτής λεωφόρου», είπε ο κ. Γιωρκάτζης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Δήμαρχος στην προσβασιμότητα σημειώνοντας ότι το έργο διευκολύνει την ασφαλή διακίνηση όλων των συμπολιτών μας, πεζών και ατόμων με αναπηρίες (ΑμεΑ).
Είπε ακόμη ότι η νέα επίστρωση, η αστική επίπλωση και ο φωτισμός υψηλής απόδοσης – χαμηλής κατανάλωσης τύπου LED – καθώς και η υπογειοποίηση και βελτίωση όλων των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας αναβαθμίζουν τη λειτουργικότητα και την αισθητική του αστικού περιβάλλοντος.
Ο αρχικός προγραμματισμός του έργου προνοούσε την έναρξη των εργασιών στο Τμήμα Α’ μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στο Τμήμα Δ’. Υπενθυμίζεται ότι οι εργασίες στο Τμήμα Δ’ είχαν ανασταλεί λόγω των κυβερνητικών αποφάσεων και διαταγμάτων για αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Με την άρση των περιοριστικών μέτρων, κρίθηκε σκόπιμο όπως μέρος των κατασκευαστικών εργασιών του Τμήματος Α’ αρχίσουν παράλληλα με τις εργασίες στο Τμήμα Δ’ ώστε ένα σημαντικό κομμάτι του έργου υλοποιηθεί εντός της καλοκαιρινής περιόδου οπότε η κυκλοφοριακή κίνηση είναι αισθητά μειωμένη.
Τέλος, να αναφερθεί ότι ο χαρακτήρας της λεωφόρου θα παραμείνει ως έχει με τα ψηλά κυπαρίσσια. Προγραμματίζεται παράλληλα η ενίσχυση του πρασίνου με τη φύτευση μεγάλου αριθμού νέων δέντρων και θάμνων.
Με το άνοιγμα των τμημάτων οι οδηγοί θα μπορούν να διακινούνται στο μεγαλύτερο κομμάτι του δρόμου. Δείτε ΕΔΩ τον χάρτη
Έτοιμη από τον Μάρτη η Β' φάση
Συγκεκριμένα, την Δευτέρα (09/03) ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Β’ του έργου ανάπλασης της Κυριάκου Μάτση, ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Λευκωσίας, οι εργασίες του τμήματος Δ’ του έργου (η τελευταία φάση) ξεκίνησαν στις 9 Μαρτίου του 2020 και όπως είπαμε το έργο παραδίδεται σήμερα.
Όπως ανέφερε σε ανακοίνωση ο Δήμος Λευκωσίας, οι εργασίες του έργου συνοπτικά περιλαμβάνουν:
1/ Κατασκευή νέου οδοστρώματος δύο λωρίδων κυκλοφορίας αντίθετης κατεύθυνσης, με θέσεις στάθμευσης παρά την οδό. Δημιουργία νέων πεζοδρομίων με επαρκές πλάτος, λήψη μέτρων για ασφαλή διακίνηση πεζών και βελτίωση συνθηκών προσβασιμότητας για ΑμεΑ. Επανασχεδίαση οριζόντιας και κατακόρυφης οδικής σήμανσης.
2/ Κατασκευή δύο νέων ισόπεδων διαβάσεων πεζών τύπου ‘zebra’ και βελτίωση της υφιστάμενης διάβασης πεζών παρά την οδό Κάσου.
3/ Δημιουργία σε δύο σημεία επί της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, στάσεων λεωφορείων δημόσιας χρήσης με προσθήκη συστημάτων πληροφόρησης του κοινού.
4/ Εγκατάσταση υπόγειου δικτύου Οπτικών Ινών του Δήμου Λευκωσίας (NFN) για υποστήριξη συστημάτων «Έξυπνης πόλης» (smart city), όπως συστήματος έξυπνης διαχείρισης στάθμευσης οχημάτων, συλλογής περιβαλλοντικών δεδομένων, εγκατάσταση Wi - Fi κ.α.
>>>Διαβάστε ακόμη: Αυτά είναι τα ακίνητα της 4ης e-δημοπρασίας – Τιμές από €1.000<<<
5/ Προσθήκη νέων χώρων/λωρίδων πρασίνου εκατέρωθεν της λεωφόρου και τοπιοτέχνηση με νέες φυτεύσεις - προσθήκη μεγάλων δέντρων. Εγκατάσταση αυτόματου συστήματος άρδευσης. Τοποθέτηση σκιάστρων σε συνδυασμό με καθιστικά.
6/ Υπογειοποίηση και αναβάθμιση των υπηρεσιών κοινής ωφελείας και εγκατάσταση νέου συστήματος υδροσυλλογής ομβρίων.
7/ Εγκατάσταση νέου αστικού εξοπλισμού και Οδικού Φωτισμού υψηλής απόδοσης (χρήση λαμπτήρων χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας τύπου LED)
Επίσης, το έργο στοχεύει στη βελτίωση της κυκλοφορίας οχημάτων και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των οχημάτων, όσο και ιδιαίτερα των πεζών και ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ). Ακόμη, στοχεύει στην αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω της βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος και της διατήρησης και αναβάθμισης του ιδιαίτερου περιβαλλοντικού χαρακτήρα του δρόμου, με προστασία των υφιστάμενων μεγάλων δέντρων και ενίσχυση του πρασίνου με νέες φυτεύσεις.
Η Κυριάκου Μάτση πριν και μετά
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
2/ Ανάπλαση του Εμπορικού Τριγώνου Μακαρίου - Στασικράτους – Ευαγόρου
ΠΡΙΝ
ΜΕΤΑ
Η περιοχή παρέμβασης βρίσκεται στον πυρήνα του Αστικού Εμπορικού Κέντρου της σύγχρονης πόλης της Λευκωσίας και αφορά την ολοκληρωμένη ανάπλαση του υπαίθριου αστικού χώρου μεταξύ των προσόψεων των κτηρίων του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου - Στασικράτους - Ευαγόρου. Συγκεκριμένα, το εμπορικό τρίγωνο στο κέντρο της Λευκωσίας, περιλαμβάνει την περιοχή της Λεωφόρου Μακαρίου Γ’ (βόρειο τμήμα), Ευαγόρου και Στασικράτους, που περιλαμβάνει επίσης και τις οδούς Λεωνίδου, Μνασιάδου (τμήμα), Θεοφάνους – Θεοδότου και Ζήνας Κάνθερ.
Το Έργο στοχεύει στη μετατροπή του σε χώρο προσβάσιμο, ελκυστικό, ευχάριστο και φιλικό σε όλες τις ομάδες πληθυσμού, σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, όπου να ενθαρρύνονται κοινωνικές, εμπορικές, πολιτιστικές δραστηριότητες και αναψυχή. Ακόμη, το έργο στοχεύει να ενισχύσει την κινητικότητα κυρίως στην αστική περιοχή Λευκωσίας.
>>>Διαβάστε ακόμη: Πως κινήθηκε το πλαστικό χρήμα την περίοδο του κορωνοϊού <<<
Η υλοποίηση του έργου απορρέει από την ανάγκη για αναστροφή της συνεχούς πορείας υποβάθμισης και του μαρασμού που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην εμπορικότητα της περιοχής, ιδιαίτερα στη Λεωφόρο Μακαρίου Γ’. Το έργο στοχεύει στη δημιουργία ενός σύγχρονου και πρωτοποριακού αναβαθμισμένου αστικού εμπορικού κέντρου.
Αποσκοπεί επίσης στη συνολική αναδιαμόρφωση του υπαίθριου χώρου από την μια πλευρά μέχρι την άλλη με στόχο την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και τη δημιουργία ταυτότητας και χαρακτήρα Σύγχρονου Αστικού Εμπορικού Κέντρου, που αρμόζει στην περιοχή του κέντρου της πρωτεύουσας.
Ο προϋπολογισμός για την ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου, Ευαγόρου, Στασικράτους και των ενδιάμεσων οδών (συνολικά 13 δρόμοι) ανέρχεται στα €28.8 εκ.
Όπως αναφέρει ο Δήμος Λευκωσίας, οι εργασίες του έργου συνοπτικά περιλαμβάνουν:
1/ Τροποποίηση της κυκλοφοριακής διαρρύθμισης για διευκόλυνση της διακίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλατιστών και των πεζών, των ΑμεΑ καθώς και την εφαρμογή μέτρων κυκλοφοριακής ύφεσης για την αναϊσορρόπηση του ρόλου του ιδιωτικού αυτοκινήτου.
2/ Επανασχεδιασμό του υπαίθριου χώρου και την εγκατάσταση νέου οδικού εξοπλισμού, για τη σωστή οργάνωση και τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, τη δημιουργία πλατειών – χώρων στάσης / ξεκούρασης, ραμπών πρόσβασης και όλων των απαραίτητων στοιχείων σχετικά με την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των εμποδιζόμενων ατόμων.
3/ Υπογειοποίση και αναβάθμισης των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, νέο σύστημα απορροής ομβρίων υδάτων, νέο οδικό φωτισμό LED υψηλής απόδοσης, εγκατάσταση συστήματος για παροχή WiFi, συστήματος οπτικών ινών του Δήμου Λευκωσίας που θα βοηθήσει στην εγκατάσταση συσκευών για το πρόγραμμα «smart city», πρόνοιες για τη μελλοντική εγκατάσταση τραμ.
4/ Βιοκλιματικό αστικό σχεδιασμό με εκτεταμένη φύτευση δεντροστοιχιών και χρήση στοιχείων νερού για φυσικό δροσισμό.
>>>Διαβάστε ακόμη: Ακτινογραφία Δημοσίου: Πόσοι είναι μόνιμοι, έκτακτοι & ωρομίσθιοι <<<
3/ Ανάπλαση Λεωφόρου Καλλιπόλεως
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο προτάθηκε μέσα από το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας της Λευκωσίας με σκοπό την καλύτερη διαχείριση του οδικού δικτύου και την ισόρροπη εξυπηρέτηση όλων των μέσων μεταφοράς.
Σύμφωνα με την περιγραφή του έργου, με την ολοκλήρωση του το έργο αποσκοπούσε στο να βελτιστοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό στους δύο βασικούς άξονες της Πρωτεύουσας. Επίσης, η Ανάπλαση της Λεωφόρου Καλλιπόλεως θα περιλάμβανε μονοδρόμηση της τροχαίας κίνησης από τα φώτα τροχαίας στη συμβολή της Λεωφόρου Στασίνου με την οδό Ευγενείας και Αντωνίου Θεοδότου, με κατεύθυνση προς τη συμβολή της Λεωφόρου Καλλιπόλεως με τη Λεωφόρο Μακαρίου. Παράλληλα, θα κατασκευάζονταν καθ’ όλο το μήκος της νέα πεζοδρόμια, προσβάσιμα για όλους σύμφωνα με τις πρόνοιες της Βιώσιμης Κινητικότητας. Θα τακτοποιηθεί η άναρχη στάθμευση με τη δημιουργία κόλπων σε όλο το μήκος.
Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν από τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννο Καρούσο την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020 , όπου και προδόθηκε επίσημα η Λεωφόρος Καλλιπόλεως και η οδός Ευγενίας και Αντωνίου Θεοδότου στο κοινό.
>>>Διαβάστε ακόμη: Αυξάνονται οι τιμές των κατοικιών στην Κύπρο - ΣΤΟΙΧΕΙΑ <<<
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών στα εγκαίνια, «η σημερινή εικόνα της Λεωφόρου Καλλιπόλεως είναι τελείως διαφορετική σε σύγκριση με πριν, κατά την οποία επικρατούσε άναρχη στάθμευση και παντελής έλλειψη υποδομών για πεζούς».
Το έργο περιλάμβανε την ανακατασκευή του δρόμου συνολικού μήκους δύο χιλιομέτρων και ενός χιλιομέτρου δευτερεύοντος οδικού δικτύου:
1/ Κατασκευάστηκαν νέα πεζοδρόμια που δίνουν τη δυνατότητα στον πεζό να διακινηθεί με ασφάλεια και άνεση
2/ Δημιουργήθηκαν νέοι κόλποι στάθμευσης, για φορτοεκφόρτωση και για ΑΜΕΑ
3/ Τοποθετήθηκε νέος οδικός φωτισμός
4/ Δημιουργήθηκε νέο σύστημα αποχέτευσης ομβρίων
5/ Κατασκευάστηκαν περίπου 200 νέες λεκάνες στα πεζοδρόμια για φύτευση δέντρων
6/ Εγκαταστάθηκαν νέα φώτα τροχαίας
7/ Έγινε νέα κάθετη και οριζόντια σήμανση και
8/ Υπογειοποιήθηκαν οι υπηρεσίες κοινής ωφελείας.
Όπως σημείωσε ο κ. Καρούσος στα εγκαίνια, στη συμβολή της οδού Υπατίας με Καλλιπόλεως έχει δημιουργηθεί ένας νέος ελκυστικός υπαίθριος χώρος για τους πεζούς και τους κατοίκους της περιοχής.
Ακόμη, όπως δήλωσε ο κ. Καρούσος στα εγκαίνια, οι εργασίες για τη δεύτερη φάση του έργου, που περιλαμβάνουν κυρίως τη μονοδρόμηση της Λεωφόρου Μακαρίου, τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων και την ανακατασκευή της οδού Εθνικής Φρουράς, θα ξεκινήσουν άμεσα με την υπογραφή της σύμβασης περί τα μέσα Ιουλίου.
>>>Διαβάστε ακόμη: Χτίζοντας το brand της Κύπρου στην εκπαίδευση - Η πρώτη κίνηση<<<
Ο συνολικός προϋπολογισμός και για τις δύο φάσεις του Έργου ανέρχεται στο ποσό των €6.500.000.
4/ Λεωφόρος Ομήρου
Στις 10 Ιουνίου παραδόθηκε στην κυκλοφορία η λεωφόρος Ομήρου.
Επίσης, πέραν της αισθητικής αναβάθμισης του τμήματος της Λεωφόρου Ομήρου που παραδόθηκε στο κοινό, έχουν κατασκευαστεί μεγάλα πεζοδρόμια και έχει τοποθετηθεί οδικός φωτισμός υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας τύπου LED.
Η Λεωφόρος Ομήρου διαθέτει τρείς μονόδρομες λωρίδες κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Στασίνου και Ευαγόρου.
Ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, ο οποίος είχε επισκεφτεί την περιοχή λίγες μέρες πρίν την ολοκλήρωση του έργου (Παρασκευή 5/7), εξέφρασε ικανοποίησή για την ολοκλήρωση του έργου και για την επιδιόρθωση του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων στο τρίγωνο Ομήρου – Ευαγόρου – Αναστασίου Γ. Λεβέντη.
Όπως είχε δηλώσει, «Το Σαββατοκύριακο συνεργεία του εργολάβου θα προβούν σε νέα ασφαλτόστρωση στα τμήματα των λεωφόρων αυτών, θα γίνει η οριζόντια σήμανση και τη Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020 όλα θα είναι έτοιμα για να δοθούν προς χρήση, διευκολύνοντας την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης».
Όπως εξήγησε ο κ. Γιωρκάτζης, το τμήμα της Λεωφόρου Ομήρου που δόθηκε πλέον στην κυκλοφορία βρίσκεται πάνω από τον υπό κατασκευή υπόγειο χώρο στάθμευσης, ο οποίος επίσης βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα. «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί πρόκειται για το δεύτερο σημαντικό έργο που παραδίδουμε στους δημότες μας μέσα σε μία βδομάδα, μετά την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης του Εμπορικού Τριγώνου Μακαρίου – Στασικράτους - Ευαγόρου»», τόνισε.
>>>Διαβάστε ακόμη:Όλο και λιγότερα λεφτά στα ταμεία του κράτους <<<
5/ Ανάπλαση Λεωφόρου Μακαρίου Γ’
Μετά την ολοκλήρωση της Φάσης Α’ του έργου Ανάπλασης του Εμπορικού Τριγώνου Μακαρίου – Στασικράτους – Ευαγόρου ο Δήμος Λευκωσίας προχώρησε στις 13 Ιουλίου 2020 με την υλοποίηση της Φάσης Β’ του σημαντικού αυτού έργου που αφορά τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου Γ’.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκε την Πέμπτη (9/7) σε Δημοσιογραφική Διάσκεψη στο Δημαρχείο Λευκωσίας, το τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου αφορά «τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού μέχρι τη Λεωφόρο Ευαγόρου, την οδό Αναστασίου Γ. Λεβέντη, τμήματα των οδών Στασάνδρου και Αφροδίτης και τις οδούς Αρνάλδας, Αγίας Ελένης, Γρηγορίου Ξενοπούλου, Μπουμπουλίνας, Ηρας και Αννης Κομνηνής, μέχρι τη συμβολή τους με την οδό Στασάνδρου».
Ο Δήμο Λευκωσίας αναφέρε ότι «ο προϋπολογισμός της Φάσης Β’ του έργου ανέρχεται στα €11,680,000 πλέον ΦΠΑ και οι κατασκευαστικές εργασίες για ολόκληρη του αναμένεται να διαρκέσουν συνολικά περίπου 26 μήνες. Λόγω της μεγάλης έκτασης της περιοχής επέμβασης και για περιορισμό της ταλαιπωρίας του κοινού το έργο θα υλοποιηθεί σε μικρότερα τμήματα».
Οι κατασκευαστικές εργασίες την πρώτη περίοδο (Φάση Β.1) θα ξεκινήσουν στις 13 Ιουλίου 2020 και θα επικεντρωθούν στο τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου Γ’ από τη φωτοελεγχόμενη συμβολή της με τη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού μέχρι και την φωτοελεγχόμενη συμβολή της με τη Αφροδίτης / Στασάνδρου, στο οποίο δεν θα επιτρέπεται η διακίνηση οχημάτων. Η χρονική διάρκεια της Φάσης Β.1 θα είναι 13 μήνες.
Το έργο στοχεύει και στην ενίσχυση «της σκίασης με φύτευση μεγάλου αριθμού ώριμων δέντρων και εφαρμογή των αρχών του βιοκλιματικού σχεδιασμού, αυξάνοντας τις ώρες που οι πεζοί επισκέπτες θα μπορούν να διακινούνται με άνεση καθώς και στην εγκατάσταση ολιστικού συστήματος ‘έξυπνης πόλης’, ιδιοκτησία του Δήμου Λευκωσίας».
>>>Διαβάστε ακόμη:Σπουδές σε εξωτικά μέρη; Στοιχεία για 15 χώρες <<<
Η υπογειοποίηση και βελτίωση όλων των υπηρεσιών κοινής ωφελείας είναι μέσα στους στόχους του έργου ενώ αισθητικά και λειτουργικά θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος χώρος, ένα εξωτερικό ‘εμπορικό κέντρο’».
Επίσης, το έργο, «εφαρμόζει τις πρόνοιες/δράσεις του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας της Λευκωσίας και του Σχεδίου Περιοχής του Κέντρου της Λευκωσίας για προώθηση των βιώσιμων μεταφορών, ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην αστική περιοχή της Λευκωσίας όπως και μείωση Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα».
Επιπρόσθετα, «στη Λεωφόρο Μακαρίου και στην οδό Αναστασίου Γ. Λεβέντη (πρώην Λεωνίδου), δημιουργούνται δύο λεωφορειολωρίδες για διακίνηση και στις δύο κατευθύνσεις ενώ στον άξονα Μακαρίου-Α. Λεβέντη, στα πλαίσια του έργου, θα ληφθεί πρόνοια για την εγκατάσταση και λειτουργία τραμ, εφ’ όσον αυτό αποφασιστεί, με τη αφαίρεση όλων των υφιστάμενων υπόγειων εγκαταστάσεων από το διάδρομο διακίνησης του τραμ και την επανεγκατάστασή τους σε άλλο χώρο».
Τέλος, «οι κυκλοφοριακές πολιτικές που εφαρμόζονται υποχρεώνουν τα τροχοφόρα οχήματα να κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες και να δίνουν προβάδισμα στην άνετη και απρόσκοπτη διακίνηση πεζών και ποδηλάτων».
6/ Πεζοδρόμηση Οδού Κωστάκη Παντελίδη
Σημαντικό έργο για την ανάπλαση της Λευκωσίας αποτελεί και η πεζοδρόμηση της οδού Κωστάκη Παντελίδη, η οποία συνδέει την Πλατεία Ελευθερίας με την Πλατεία Σολωμού.
Έπειτα από πολλές κινητοποιήσεις και διαβουλεύσεις, η Κωστάκη Παντελίδη αποφασίστηκε να πεζοδρομοποιηθεί. Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως η πεζοδρομοποίηση του εν λόγω δρόμου αποτελούσε πάγιο αίτημα ομάδων πολιτών, σε αντίθεση με τους καταστηματάρχες, οι οποίοι προτιμούσαν τη διέλευση οχημάτων από τον εν λόγω δρόμο.
>>>Διαβάστε ακόμη: Προϋπολογισμός του 2021:Βγαίνουμε στο πέλαγος με βάρκα την ελπίδα <<<
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι η διέλευση πεζών από την Κωστάκη Παντελίδη τον Ιανουάριο του 2019 ήταν ιδιαίτερα αυξημένη (περίπου 125.000 διελεύσεις), καθαρή ένδειξη της προτίμησης του κοινού.
Επίσης είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι ο κεντρικός σταθμός λεωφορείων της Πλατείας Σολωμού, διαμέσου και της Κωστάκη Παντελίδη, διοχετεύει χιλιάδες πεζούς επισκέπτες με ασφάλεια στο κέντρο της πόλης και στους πεζόδρομους Λήδρας και Ονασαγόρου.
Στην οδό Κωστάκη Παντελίδη βρίσκονται και τα περιβόητα παγκάκια με το παράξενο σχήμα τα οποία προκάλεσαν ποικίλες συζητήσεις.
Δείτε φωτογραφίες από το πριν και το μετά: