Προς πώληση τα πολυτελή διαμερίσματα της μαρίνας Παραλιμνίου

  •     Ετοιμάστηκε γνωμάτευση για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από ορισμένα έργα 
  • •    Η 165 χρόνων βρετανική εταιρεία Savills προωθεί την πώληση των διαμερισμάτων και κατοικιών
  • •    Μαρίνα υψηλών προδιαγραφών, ασφαλής και εύκολη πρόσβαση και υψηλής ποιότητας εγκαταστάσεις και υπηρεσίες

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΧΡΥΣΩ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

Με ιστορία πέραν των 165 χρόνων η εταιρεία Savills, μια από τις ηγέτιδες στον τομέα της συμβουλευτικής ακινήτων, αναλαμβάνει την πώληση των 123 διαμερισμάτων και επαύλεων των δύο μέχρι τεσσάρων υπνοδωματίων στη μαρίνα Παραλιμνίου. Η εταιρεία σε συνεργασία με την Elite Blue, μια διεθνή εταιρεία συνεργάτιδα του βρετανικού Savilis, και των επαγγελματιών Φώτη Ιωάννου και Θανάση Αθανασίου, αναλαμβάνουν την προώθηση του έργου της μαρίνας το οποίο ολοκληρώνεται το 2023. Τις προηγούμενες βδομάδες οι εταιρείες άνοιξαν γραφείο στην καρδιά της Λευκωσίας, στη Στασικράτους, για προώθηση του έργου καθώς και των χώρων ελλιμενισμού για σκάφη.



Η μαρίνα Παραλιμνίου αποτελείται από 300 θέσεις ελλιμενισμού και μικτή ανάπτυξη με οικιστικές, εμπορικές χρήσεις  και με χώρους αναψυχής στην Περιοχή Περνέρα, στον Δήμο Παραλιμνίου. 

Η μικτή οικιστική και εμπορική ανάπτυξη θα περιλαμβάνει κατοικίες (διαμερίσματα και μικρό αριθμό επαύλεων), καταστήματα, χώρους εστίασης (εστιατόρια, καφετέριες κ.λπ.) και κατάλληλα διαμορφωμένους εξωτερικούς, δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. 



Ο βασικός σκοπός του έργου είναι η δημιουργία μιας μαρίνας υψηλών προδιαγραφών, με ασφαλή και εύκολη πρόσβαση και πλοήγηση από σκάφη αναψυχής, συνδυασμένη με υψηλής ποιότητας εγκαταστάσεις και υπηρεσίες, ώστε να προσελκύει επισκέπτες στην περιοχή καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. 

Τα βασικά χαρακτηριστικά σχεδιασμού του έργου της μαρίνας Παραλιμνίου περιλαμβάνουν τα ακόλουθα: 

  • 300 θέσεις ελλιμενισμού 
  • Κτήριο διοίκησης Μαρίνας & Yacht Club (συμπεριλαμβανομένων και 24 σουιτών επισκεπτών) 
  • Οικιστικά κτηριακά συγκροτήματα (119 διαμερίσματα) τα οποία συμπεριλαμβάνουν εμπορικές και άλλες βοηθητικές χρήσεις, (2 καφετέριες, 4 καταστήματα, 4 εστιατόρια κτλ.) 
  • Κτήριο Τελωνείου και Λιμενικής/Ανεφοδιασμός καυσίμων 
  • 4 επαύλεις
  • Εξέδρα/Podium
  • Παραλιακό πεζόδρομο  
  • Παραθαλάσσιο Πάρκο (χώρο δημόσιου πρασίνου) 
  • Χώρο στάθμευσης (427 θέσεις υπόγειες και 108 θέσεις υπέργειες, Σύνολο = 535 θέσεις στάθμευσης).


Λιμενικά έργα

Τα βασικά λιμενικά έργα υποδομής που απαιτούνται για την ανάπτυξη της μαρίνας περιλαμβάνουν τα ακόλουθα: 

  • Διαμόρφωση χερσαίου χώρου με επίχωση (~6.200 m2) με στόχο την ανάπτυξη στο χερσαίο κομμάτι και παράλληλα την τοποθέτηση της μαρίνας σε μεγαλύτερο βάθος. 
  • Κατασκευή νέου εξωτερικού κυματοθραύστη για προστασία της λιμενολεκάνης της μαρίνας (~40.384 m2) και του Αλιευτικού Καταφυγίου. 
  • Ανακατασκευή της εισόδου του Αλιευτικού Καταφυγίου με στόχο την οριοθέτηση των διαφορετικών χρήσεων.
  • Δημιουργία νέου καναλιού πρόσβασης. 
  • Κατασκευή πλωτής αποβάθρας για ελλιμενισμό σκαφών και πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο.
  • Κατασκευή αποβάθρας για τις εγκαταστάσεις Τελωνείου και Λιμενικού, καθώς και χώρου ανεφοδιασμού καυσίμων για τους χρήστες της μαρίνας και του αλιευτικού καταφυγίου. 
  • 102 διαμερίσματα, 7 ρετιρέ, 10 διώροφα ρετιρέ και 4 επαύλεις.
  • Χώρους υποδοχής και προκυμαία με πισίνα και κήπους.
  • Χώρο ελλιμενισμού για 300 σκάφη.
  • Yacht club με ιδιαίτερες σουίτες
  • Τοπιοτέχνηση στους κοινόχρηστους χώρους και την προκυμαία.
  • Επώνυμα μπαρ, καφετέριες και εστιατόρια.
  • Υπερσύγχρονο κέντρο υγείας και γυμναστήριο.
  • Μπουτίκ και καταστήματα. 
  • Παράκτιο πάρκο με πρόσβαση στη θάλασσα.
  • Χώρο στάθμευσης και ειδικό πρόγραμμα εκδηλώσεων


Περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Γνωμάτευση για την εκτίμηση των επιπτώσεων στο περιβάλλον από ορισμένα έργα, την οποία αποκαλύπτει η Brief, κατά τη μελέτη φυσικού μοντέλου έγινε με στόχο να εντοπιστούν αδυναμίες και μέτρα για τη σταθερότητα της παράκτιας θωράκισης και να μετρηθούν οι επιπτώσεις, να εκτιμηθούν οι προδιαγραφές των βράχων θωράκισης και οι συνθήκες και επιπτώσεις από την υπερπήδηση των κυμάτων. 

Στο πλαίσιο της μελέτης χρησιμοποιήθηκαν συνθήκες κυματικής δράσης και αναλύθηκαν και δοκιμάστηκαν δυο σενάρια: 

  • Με βάση τα αποτελέσματα συγκεκριμενοποιήθηκαν το ύψος της θωράκισης, τα υλικά κατασκευής κλπ. 
  • Η ακτογραμμή, σύμφωνα με τη μελέτη, δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου.
  • Έχουν γίνει μαθηματικά μοντέλα, τα οποία έχουν αξιολογηθεί μαζί με την περιβαλλοντική μελέτη. Τα μοντέλα καταδεικνύουν ότι δεν θα επηρεαστούν οι παρακείμενες παραλίες λόγω της δυναμικής της στερεομεταφοράς ή λόγω των κυματικών αντανακλάσεων από τους κυματοθραύστες της μαρίνας. 
  • Επιπτώσεις πιθανότερο να υπάρξουν με βάση τη γεωμορφολογία της περιοχής και του βυθού, σε γειτονικές τεχνητές παραλίες  και με την ολοκλήρωση του έργου αυτό θα ελαχιστοποιηθούν. 
  • Η βυθοκόρηση, η επίχωση και η κατασκευή κυματοθραύστη σε συνδυασμό με υδροδυναμικές συνθήκες αναμένεται να προκαλέσουν επιπτώσεις στην ποιότητα του θαλασσίου νερού με αυξημένη θολούρα λόγω των αιωρούμενων σωματιδίων. 


Το έργο αναμένεται να στοιχίσει €110 εκατ. και συνεργάτες  είναι η ιδιοκτήτρια εταιρεία PMV Maritime Holdings Ltd, η J&P, η Marina Projects Ltd και η Nicolaides & Kountouris Metal Company Ltd. Αρχιτέκτονες του έργου είναι ο βρετανικός οίκος Harper Downie Creative Architecture σε συνεργασία με τους Kythreotis Architects και για την τοπιοτέχνηση ο οίκος Camlins.

Χρύσω Αντωνιάδου