Στασόπουλος: Επενδύουμε στις γνώσεις και υψηλή τεχνολογία 

Ο Γεν. Δ/ντης Επιχειρήσεων της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ μιλά στην Brief για τις προκλήσεις, προτεραιότητες και στόχους της τράπεζας. 

Συνέντευξη στον
Παναγιώτη Τσαγγάρη 
@tsangarisp 

Ο Φοίβος Στασόπουλος, ο Γενικός Διευθυντής, Διεύθυνσης Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας μιλά στην Brief για τις προκλήσεις του 2019 αλλά και για τους στόχους που θέτει η Ελληνική Τράπεζα, η μεγαλύτερη τράπεζα της Κύπρου.

Σημειώνει ότι βασική στρατηγική προτεραιότητα είναι «η γρήγορη και απρόσκοπτη μετάβαση στη νέα εποχή και η ομαλή ενσωμάτωση των συστημάτων και του προσωπικού» ενώ τονίζει παράλληλα πως προτεραιότητα της Τράπεζας είναι να φροντίσει και να εξυπηρετήσει τους περίπου 550,000 πελάτες που πλέον διαθέτει. 

Μιλά ακόμη για τους τρεις ανταγωνιστικούς τομείς του τραπεζικού συστήματος, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η Ελληνική Τράπεζα επενδύει «στις  εξειδικευμένες γνώσεις των Λειτουργών Εξυπηρέτησής μας, στα συστήματα ψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε». 

Ως προς τα ΜΕΔ τονίζει πως η πώληση προβληματικών δανειακών χαρτοφυλακίων είναι ο γρηγορότερος τρόπος αλλά όπως προσθέτει η Ελληνική Τράπεζα χρησιμοποιεί και όλες τις άλλες μεθόδους για αναδιαρθρώσεις, ανταλλαγές περιουσιακών στοιχείων έναντι χρεών καθώς και εκποιήσεις σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει η ανάλογη συνεργασία από πλευράς δανειοληπτών. 

Ακολουθεί η Συνέντευξη: 


Ερ.: Κύριε Στασόπουλε, βρισκόμαστε λίγους μήνες μετά την απορρόφηση της καλής Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας από την Ελληνική Τράπεζα. Πώς αυτό το deal αλλάζει την Ελληνική και τις προτεραιότητές σας; 

Απ.: Με αυτή τη συμφωνία η Ελληνική Τράπεζα σίγουρα αλλάζει. Μεγαλώνει σε αριθμό καταστημάτων, σε αριθμό προσωπικού, σε μέγεθος δανειακού χαρτοφυλακίου, σε όγκο καταθέσεων, σε κεφάλαια και σε ρευστότητα.

Πλέον αποτελεί τη μεγαλύτερη τράπεζα λιανικής τραπεζικής στο νησί, ενώ η περίμετρος που έχει εξαγοραστεί είναι συμπληρωματική του υφιστάμενου επιχειρηματικού μοντέλου της Τράπεζάς μας, δημιουργώντας συνεπώς οικονομίες κλίμακας και προοπτικές σημαντικών συνεργειών. 

Έτσι, ενισχύεται η ήδη αυξημένη βαρύτητα η οποία δίνεται στο Retail και SME Banking, το οποίο αποτελούσε τη βάση του χαρτοφυλακίου της πρώην Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας που αποκτήθηκε.


Ερ.: Σίγουρα η απορρόφηση ενός τόσο μεγάλου χαρτοφυλακίου αποτελεί πρόκληση τόσο ως προς την ενσωμάτωση όσο και ως προς την διαχείριση… 

Απ.: Η  γρήγορη και απρόσκοπτη μετάβαση στη νέα εποχή και η ομαλή ενσωμάτωση των συστημάτων και του προσωπικού αποτελούν την επόμενη πρόκληση για εμάς, αλλά και βασική στρατηγική προτεραιότητα. 

Έχουμε δημιουργήσει 14 ομάδες εργασίας, οι οποίες ασχολούνται με το έργο της ενσωμάτωσης,  και η ενοποίηση των συστημάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2019. 

Εργαζόμαστε μεθοδικά και κάνουμε  τα πάντα για να  ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία όσο πιο ομαλά γίνεται. 

>>> Δικαιούσαι να ενταχθείς στο «ΕΣΤΙΑ»; Τι λέει η Ελληνική (video) <<<


Ερ.: Πως θα επηρεαστούν οι επιχειρηματικοί πελάτες της πρώην ΣΚΤ μέσα από αυτή τη συμφωνία;

Απ.: Οι επιχειρηματικοί πελάτες της πρώην Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας (ΣΚΤ), έχουν ήδη ενταχθεί κάτω από την ομπρέλα του Business Division της Ελληνικής Τράπεζας, έχουν κατανεμηθεί στα διάφορα Επιχειρηματικά Κέντρα (Business Centres) και έχουν ενημερωθεί για το Λειτουργό Εξυπηρέτησης (Relationship Officer) που έχει αναλάβει το χειρισμό τους. 

Όπου ήταν εφικτό αυτός ο Λειτουργός Εξυπηρέτησης παρέμεινε το ίδιο άτομο που τους χειριζόταν στην πρώην ΣΚΤ, ώστε η μετάβαση για τους πελάτες μας να γίνει με τον ομαλότερο δυνατό τρόπο. 

Στόχος μας είναι οι πελάτες της πρώην ΣΚΤ να μην νιώσουν οποιαδήποτε διαφορά από τη μετάβαση των λογαριασμών τους στη νέα εποχή. 

σ

Ερ.: Σε ποιους τομείς της οικονομίας κρίνετε ότι υπάρχουν προοπτικές; Που επικεντρώνεται η Ελληνική Τράπεζα;  

Απ.: Η Ελληνική Τράπεζα παρακολουθεί στενά και συστηματικά την κυπριακή οικονομία και τους διάφορους τομείς της, ώστε να προσαρμόζει ανάλογα τις ενέργειές της για περαιτέρω διείσδυση / παρουσία στους τομείς με θετικές προοπτικές. 
 
Η  περαιτέρω βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος είναι απαραίτητη για να συμβάλει στη στήριξη, τόσο των εγχώριων όσο και των ξένων επενδύσεων. 

Η Κύπρος σαν επενδυτικός προορισμός έχει αρχίσει να προσφέρει νέες  ευκαιρίες στους τομείς του εμπορίου, των υπηρεσιών, των αναπτυξιακών έργων, της ναυτιλίας, της εκπαίδευσης, της υγείας, της τεχνολογίας, του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων και των υπεράκτιων δραστηριοτήτων εκμετάλλευσης κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. 

Για το 2019 αυτοί είναι οι τομείς που παρουσιάζουν θετικές προοπτικές. 

>>> Αναλύσεις / Συνεντεύξεις / Έρευνες Brief <<<


Ερ.: Το υφιστάμενο δανειακό χαρτοφυλάκιο της Ελληνικής Τράπεζας εστιάζεται σε μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ με την ενοποίηση οι πελάτες σας θα ξεπεράσουν τις 550.000. Ποιους πελάτες θα επιδιώξετε να προσελκύσετε; 

Απ.: Προτεραιότητά μας, στο παρόν στάδιο, είναι να φροντίσουμε τους υφιστάμενους πελάτες μας και να τους εξυπηρετήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, συστήνοντάς τους νέα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους. Προσφέροντας ανταγωνιστικά προϊόντα, ψηλή τεχνολογία και άψογη εξυπηρέτηση εστιάζουμε σε αυτή τη μεγάλη πελατειακή βάση που έχει δημιουργηθεί. 

Φυσικά, η τεράστια αύξηση της τραπεζικής βάσης μας δημιουργεί και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς πολλοί από τους ‘νέους’ πελάτες διατηρούν και επιχειρηματικές δραστηριότητες, τις οποίες διεκπεραιώνουν με άλλα τραπεζικά ιδρύματα.

σ

Ερ.: Τι θα λέγατε ότι διαφοροποιεί την Ελληνική Τράπεζα από τις άλλες σε θέματα χειρισμού των επιχειρηματικών πελατών; Ποια είναι τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα; 

Απ.: Μια τράπεζα θα μπορούσε να ανταγωνιστεί σε τρεις βασικούς τομείς: στην τιμολόγηση, στους όρους χρηματοδότησης και στην εξυπηρέτηση που προσφέρει στους πελάτες της. 

Η Ελληνική Τράπεζα δεν βασίζεται μόνο στην προσφορά χαμηλότερης τιμολόγησης, ούτε έχει χαλαρώσει τα κριτήρια και τους όρους χρηματοδότησης που προσφέρει, μια πρακτική η οποία σε προηγούμενες εποχές οδήγησε σε υψηλά επίπεδα Μη Εξυπηρετούμενων Χορηγήσεων. 

Η Ελληνική επιλέγει να επικεντρωθεί στην ποιοτική και  γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών της και στην αξία που προσφέρει η τραπεζική σχέση με τον πελάτη. 

Επενδύουμε στις  εξειδικευμένες γνώσεις των Λειτουργών Εξυπηρέτησής μας, στα συστήματα ψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε και γενικότερα φροντίζουμε να είμαστε κοντά στους πελάτες μας με κάθε δυνατό τρόπο.

>>> Ειδήσεις από Bloomberg <<<


Ερ.: Ως Ελληνική Τράπεζα πώς προχωράτε με τα ΜΕΔ τα οποία είχατε στο χαρτοφυλάκιό σας; Πώς θα τα διαχειριστείτε; 

Απ.: Το ψηλό επίπεδο των ΜΕΧ παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα του τραπεζικού συστήματος στην Κύπρο. Είναι θετικό όμως ότι ήδη παρατηρούμε μια σημαντική μεταφορά ΜΕΧ εκτός τραπεζικού συστήματος με την πώληση προβληματικών δανειακών χαρτοφυλακίων. 

Η πώληση προβληματικών δανειακών χαρτοφυλακίων είναι ο γρηγορότερος τρόπος που έχουμε στη διάθεσή μας, όμως δεν είναι και ο μόνος για την αντιμετώπιση του υψηλού επιπέδου των ΜΕΧ αλλά ούτε και τα «εξαφανίζει» από την Κυπριακή οικονομία.

Συνεχίζουμε τις προσπάθειες για οργανική μείωση των ΜΕΧ μέσω χρήσης όλων των διαθέσιμων εργαλείων που έχουμε, όπως τις αναδιαρθρώσεις, τις ανταλλαγές χρεών με περιουσιακά στοιχεία, τους διακανονισμού αλλά και τις εκποιήσεις στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει συνεργασία με τους δανειολήπτες. 

Παναγιώτης Τσαγγάρης
 
228
Thumbnail
  • Σημαντική η πορεία της καθώς όλα έσοδα από τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων θα αποπληρώνουν την κρατική βοήθεια

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΧΡΥΣΩ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ


Η BDO Κύπρου εργάζεται πυρετωδώς και έχει εισέλθει στα βαθιά σε σχέση με καίρια ζητήματα που αφορούν την ΚΕΔΙΠΕΣ, τη σχέση της με την Altamira και τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Σε συνεργασία με τη BDO Ιρλανδίας, η οποία είχε προσληφθεί από τη ΝΑΜΑ (Εθνικό Οργανισμό Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων της Ιρλανδίας) και τις μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας ως διαχειριστής και εκκαθαριστής,  έχει εισχωρήσει στα βαθιά της ΚΕΔΙΠΕΣ, με στόχο να παρουσιάσει μελέτη στρατηγικής, τη νέα οργανωτική δομή της εταιρείας και τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό.  

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Ωστόσο, το μεγάλο κεφάλαιο που ανοίγει και για το οποίο αναμένονται συγκεκριμένες εισηγήσεις είναι η συνεργασία της Συνεργατικής Εταιρείας Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων Λτδ (ΣΕΔΙΠΕΣ) με την  Altamira Asset Management (Cyprus) Ltd και η σχέση της τελευταίας με την ΚΕΔΙΠΕΣ. 

Στο μικροσκόπιο και η Altamira
Η Altamira είναι από την αρχή του 2019 ο διαχειριστής των χορηγήσεων που έχουν καθυστέρηση πέραν των 90 ημερών και των ακινήτων που δεν αφορούν ίδια χρήση και η ΚΕΔΙΠΕΣ πραγματοποιεί δραστηριότητες που αφορούν τη διαχείριση μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων. 

Η BDO αναμένεται να δώσει λύση σε σχέση με τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και την τύχη τους, με ιδιαίτερη έμφαση στο καθεστώς και στη σχέση με την Altamira.

Πέραν των πιο πάνω, ο λογιστικός οίκος ενδιατρίβει:

ad1mobile
  • Στην εσωτερική αναδιοργάνωση της ΚΕΔΙΠΕΣ.
  • Στις διαδικασίες που ακολουθούνται για διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων του Συνεργατισμού, τα οποία ανήκουν στην εταιρεία της οποίας κύριος και μόνος μέτοχος είναι το κράτος. 

Το θέμα της Altamira είναι ψηλά στην ατζέντα και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά, με κύριο μια πιθανή πώληση του μεριδίου της ΣΕΔΙΠΕΣ στην Altamira Asset Management Cyprus Limited ή την έναρξη μιας νέας διαδικασίας για εξεύρεση άλλης εταιρείας που θα αναλάβει τα δάνεια.

Ήδη, το Υπουργείο Οικονομικών προσδοκά πως διάφορα θέματα που αφορούν την ΚΕΔΙΠΕΣ ξεκαθαρίσουν το συντομότερο, ενώ παράλληλα αναμένεται και η επικύρωση των ονομάτων του Δ.Σ. από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου. Τα θέματα που θεωρούνται σημαντικής σημασίας για το Υπουργείο είναι:

  • Η διαχείριση των ακινήτων του πρώην Συνεργατισμού και η μεγιστοποίηση του κέρδους προς όφελος του κράτους.
  • Η ένταξη των δικαιούχων δανειοληπτών στο  Σχέδιο «ΕΣΤΙΑ».
  • Η αξιοποίηση ακινήτων του Συνεργατισμού από κυβερνητικές υπηρεσίες, Δήμους και κοινότητες.
  • Το νέο νομικό καθεστώς της ΣΕΔΙΠΕΣ και ΚΕΔΙΠΕΣ στη βάση νομοσχεδίου που επεξεργάζεται η Γενική Εισαγγελία.

H κρατική στήριξη
Η πορεία της ΚΕΔΙΠΕΣ κρίνεται καθοριστική καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία, με τη συμφωνία μεταφοράς εργασιών της πρώην Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας προς την Ελληνική Τράπεζα, παρείχε κρατική στήριξη €3,6 δις. Αυτή τη στήριξη επιδιώκει να ανακτήσει μέσω συνετής διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων που παρέμειναν στην πρώην Συνεργατική Κυπριακή Τράπεζα. Τα στοιχεία αυτά αφορούν:

ad2mobile
  • Χορηγήσεις ονομαστικής αξίας €7.371 εκατ.
  • Ακίνητη περιουσία στις ελεύθερες περιοχές ύψους €681εκατ. και όλη την ακίνητη περιουσία στις κατεχόμενες περιοχές
  • Μετρητά και καταθέσεις σε τράπεζες €81 εκατ.
  • Συμμετοχές σε εταιρείες εμπορικού τομέα και άλλα περιουσιακά στοιχεία €121 εκατ.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Η Κύπρος έχει επίσης δεσμευτεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η ΚΕΔΙΠΕΣ θα ασχολείται αποκλειστικά με τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων που πέρασαν στη δικαιοδοσία της καθώς τα περιουσιακά  της στοιχεία και το μετοχικό κεφάλαιό της είναι ενεχυριασμένα προς όφελος της Κυπριακής Δημοκρατίας για την κρατική βοήθεια που παρείχε.

Έτσι, όλα τα έσοδα από τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων θα αποπληρώνουν την κρατική βοήθεια. Για τον σκοπό αυτό η Ε.Ε. θα αξιολογεί τακτικά την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων.

article 1