Στασόπουλος: Επενδύουμε στις γνώσεις και υψηλή τεχνολογία 

Ο Γεν. Δ/ντης Επιχειρήσεων της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ μιλά στην Brief για τις προκλήσεις, προτεραιότητες και στόχους της τράπεζας. 

Συνέντευξη στον
Παναγιώτη Τσαγγάρη 
@tsangarisp 

Ο Φοίβος Στασόπουλος, ο Γενικός Διευθυντής, Διεύθυνσης Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας μιλά στην Brief για τις προκλήσεις του 2019 αλλά και για τους στόχους που θέτει η Ελληνική Τράπεζα, η μεγαλύτερη τράπεζα της Κύπρου.

Σημειώνει ότι βασική στρατηγική προτεραιότητα είναι «η γρήγορη και απρόσκοπτη μετάβαση στη νέα εποχή και η ομαλή ενσωμάτωση των συστημάτων και του προσωπικού» ενώ τονίζει παράλληλα πως προτεραιότητα της Τράπεζας είναι να φροντίσει και να εξυπηρετήσει τους περίπου 550,000 πελάτες που πλέον διαθέτει. 

Μιλά ακόμη για τους τρεις ανταγωνιστικούς τομείς του τραπεζικού συστήματος, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η Ελληνική Τράπεζα επενδύει «στις  εξειδικευμένες γνώσεις των Λειτουργών Εξυπηρέτησής μας, στα συστήματα ψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε». 

Ως προς τα ΜΕΔ τονίζει πως η πώληση προβληματικών δανειακών χαρτοφυλακίων είναι ο γρηγορότερος τρόπος αλλά όπως προσθέτει η Ελληνική Τράπεζα χρησιμοποιεί και όλες τις άλλες μεθόδους για αναδιαρθρώσεις, ανταλλαγές περιουσιακών στοιχείων έναντι χρεών καθώς και εκποιήσεις σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει η ανάλογη συνεργασία από πλευράς δανειοληπτών. 

Ακολουθεί η Συνέντευξη: 


Ερ.: Κύριε Στασόπουλε, βρισκόμαστε λίγους μήνες μετά την απορρόφηση της καλής Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας από την Ελληνική Τράπεζα. Πώς αυτό το deal αλλάζει την Ελληνική και τις προτεραιότητές σας; 

Απ.: Με αυτή τη συμφωνία η Ελληνική Τράπεζα σίγουρα αλλάζει. Μεγαλώνει σε αριθμό καταστημάτων, σε αριθμό προσωπικού, σε μέγεθος δανειακού χαρτοφυλακίου, σε όγκο καταθέσεων, σε κεφάλαια και σε ρευστότητα.

Πλέον αποτελεί τη μεγαλύτερη τράπεζα λιανικής τραπεζικής στο νησί, ενώ η περίμετρος που έχει εξαγοραστεί είναι συμπληρωματική του υφιστάμενου επιχειρηματικού μοντέλου της Τράπεζάς μας, δημιουργώντας συνεπώς οικονομίες κλίμακας και προοπτικές σημαντικών συνεργειών. 

Έτσι, ενισχύεται η ήδη αυξημένη βαρύτητα η οποία δίνεται στο Retail και SME Banking, το οποίο αποτελούσε τη βάση του χαρτοφυλακίου της πρώην Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας που αποκτήθηκε.


Ερ.: Σίγουρα η απορρόφηση ενός τόσο μεγάλου χαρτοφυλακίου αποτελεί πρόκληση τόσο ως προς την ενσωμάτωση όσο και ως προς την διαχείριση… 

Απ.: Η  γρήγορη και απρόσκοπτη μετάβαση στη νέα εποχή και η ομαλή ενσωμάτωση των συστημάτων και του προσωπικού αποτελούν την επόμενη πρόκληση για εμάς, αλλά και βασική στρατηγική προτεραιότητα. 

Έχουμε δημιουργήσει 14 ομάδες εργασίας, οι οποίες ασχολούνται με το έργο της ενσωμάτωσης,  και η ενοποίηση των συστημάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2019. 

Εργαζόμαστε μεθοδικά και κάνουμε  τα πάντα για να  ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία όσο πιο ομαλά γίνεται. 

>>> Δικαιούσαι να ενταχθείς στο «ΕΣΤΙΑ»; Τι λέει η Ελληνική (video) <<<


Ερ.: Πως θα επηρεαστούν οι επιχειρηματικοί πελάτες της πρώην ΣΚΤ μέσα από αυτή τη συμφωνία;

Απ.: Οι επιχειρηματικοί πελάτες της πρώην Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας (ΣΚΤ), έχουν ήδη ενταχθεί κάτω από την ομπρέλα του Business Division της Ελληνικής Τράπεζας, έχουν κατανεμηθεί στα διάφορα Επιχειρηματικά Κέντρα (Business Centres) και έχουν ενημερωθεί για το Λειτουργό Εξυπηρέτησης (Relationship Officer) που έχει αναλάβει το χειρισμό τους. 

Όπου ήταν εφικτό αυτός ο Λειτουργός Εξυπηρέτησης παρέμεινε το ίδιο άτομο που τους χειριζόταν στην πρώην ΣΚΤ, ώστε η μετάβαση για τους πελάτες μας να γίνει με τον ομαλότερο δυνατό τρόπο. 

Στόχος μας είναι οι πελάτες της πρώην ΣΚΤ να μην νιώσουν οποιαδήποτε διαφορά από τη μετάβαση των λογαριασμών τους στη νέα εποχή. 

σ

Ερ.: Σε ποιους τομείς της οικονομίας κρίνετε ότι υπάρχουν προοπτικές; Που επικεντρώνεται η Ελληνική Τράπεζα;  

Απ.: Η Ελληνική Τράπεζα παρακολουθεί στενά και συστηματικά την κυπριακή οικονομία και τους διάφορους τομείς της, ώστε να προσαρμόζει ανάλογα τις ενέργειές της για περαιτέρω διείσδυση / παρουσία στους τομείς με θετικές προοπτικές. 
 
Η  περαιτέρω βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος είναι απαραίτητη για να συμβάλει στη στήριξη, τόσο των εγχώριων όσο και των ξένων επενδύσεων. 

Η Κύπρος σαν επενδυτικός προορισμός έχει αρχίσει να προσφέρει νέες  ευκαιρίες στους τομείς του εμπορίου, των υπηρεσιών, των αναπτυξιακών έργων, της ναυτιλίας, της εκπαίδευσης, της υγείας, της τεχνολογίας, του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων και των υπεράκτιων δραστηριοτήτων εκμετάλλευσης κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. 

Για το 2019 αυτοί είναι οι τομείς που παρουσιάζουν θετικές προοπτικές. 

>>> Αναλύσεις / Συνεντεύξεις / Έρευνες Brief <<<


Ερ.: Το υφιστάμενο δανειακό χαρτοφυλάκιο της Ελληνικής Τράπεζας εστιάζεται σε μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ με την ενοποίηση οι πελάτες σας θα ξεπεράσουν τις 550.000. Ποιους πελάτες θα επιδιώξετε να προσελκύσετε; 

Απ.: Προτεραιότητά μας, στο παρόν στάδιο, είναι να φροντίσουμε τους υφιστάμενους πελάτες μας και να τους εξυπηρετήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, συστήνοντάς τους νέα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους. Προσφέροντας ανταγωνιστικά προϊόντα, ψηλή τεχνολογία και άψογη εξυπηρέτηση εστιάζουμε σε αυτή τη μεγάλη πελατειακή βάση που έχει δημιουργηθεί. 

Φυσικά, η τεράστια αύξηση της τραπεζικής βάσης μας δημιουργεί και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς πολλοί από τους ‘νέους’ πελάτες διατηρούν και επιχειρηματικές δραστηριότητες, τις οποίες διεκπεραιώνουν με άλλα τραπεζικά ιδρύματα.

σ

Ερ.: Τι θα λέγατε ότι διαφοροποιεί την Ελληνική Τράπεζα από τις άλλες σε θέματα χειρισμού των επιχειρηματικών πελατών; Ποια είναι τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα; 

Απ.: Μια τράπεζα θα μπορούσε να ανταγωνιστεί σε τρεις βασικούς τομείς: στην τιμολόγηση, στους όρους χρηματοδότησης και στην εξυπηρέτηση που προσφέρει στους πελάτες της. 

Η Ελληνική Τράπεζα δεν βασίζεται μόνο στην προσφορά χαμηλότερης τιμολόγησης, ούτε έχει χαλαρώσει τα κριτήρια και τους όρους χρηματοδότησης που προσφέρει, μια πρακτική η οποία σε προηγούμενες εποχές οδήγησε σε υψηλά επίπεδα Μη Εξυπηρετούμενων Χορηγήσεων. 

Η Ελληνική επιλέγει να επικεντρωθεί στην ποιοτική και  γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών της και στην αξία που προσφέρει η τραπεζική σχέση με τον πελάτη. 

Επενδύουμε στις  εξειδικευμένες γνώσεις των Λειτουργών Εξυπηρέτησής μας, στα συστήματα ψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε και γενικότερα φροντίζουμε να είμαστε κοντά στους πελάτες μας με κάθε δυνατό τρόπο.

>>> Ειδήσεις από Bloomberg <<<


Ερ.: Ως Ελληνική Τράπεζα πώς προχωράτε με τα ΜΕΔ τα οποία είχατε στο χαρτοφυλάκιό σας; Πώς θα τα διαχειριστείτε; 

Απ.: Το ψηλό επίπεδο των ΜΕΧ παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα του τραπεζικού συστήματος στην Κύπρο. Είναι θετικό όμως ότι ήδη παρατηρούμε μια σημαντική μεταφορά ΜΕΧ εκτός τραπεζικού συστήματος με την πώληση προβληματικών δανειακών χαρτοφυλακίων. 

Η πώληση προβληματικών δανειακών χαρτοφυλακίων είναι ο γρηγορότερος τρόπος που έχουμε στη διάθεσή μας, όμως δεν είναι και ο μόνος για την αντιμετώπιση του υψηλού επιπέδου των ΜΕΧ αλλά ούτε και τα «εξαφανίζει» από την Κυπριακή οικονομία.

Συνεχίζουμε τις προσπάθειες για οργανική μείωση των ΜΕΧ μέσω χρήσης όλων των διαθέσιμων εργαλείων που έχουμε, όπως τις αναδιαρθρώσεις, τις ανταλλαγές χρεών με περιουσιακά στοιχεία, τους διακανονισμού αλλά και τις εκποιήσεις στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει συνεργασία με τους δανειολήπτες. 

Παναγιώτης Τσαγγάρης