Στρατηγική για Τουρισμό: Στόχος 6 εκατ. τουρίστες ως το 2030

Ο πρώτος Υφυπουργός Τουρισμού αναλαμβάνει ένα δύσκολο, αλλά και συνάμα σημαντικό έργο

Ένα απαιτητικό και συνάμα σημαντικό χαρτοφυλάκιο αναλαμβάνει την 2α Ιανουαρίου ο πρώτος Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίου, ο οποίος από την πρώτη κιόλας ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του θα αναλάβει την υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού. Μίας Στρατηγικής που στοχεύει στην προσέλκυση πέραν των 4,8 εκατομμυρίων ξένων τουριστών και πέραν των 6 εκ. συνολικά, μέσα στα επόμενα 12 χρόνια.

Με αφορμή την χθεσινή ανακοίνωση για τον διορισμό του κ. Περδιού, η Brief παρουσιάζει σήμερα τις βασικές πτυχές της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό έως το 2030.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την Στρατηγική προβλέπεται αύξηση μέχρι το 2030 στις αφίξεις διεθνών επισκεπτών κατά 82%, των εσόδων κατά 185%, της εργοδότησης προσωπικού κατά 64% και της άμεσης και έμμεσης παραγωγής κατά 185%.

>>> Διαβάστε επίσης: 
Που και πότε πετάς από Κύπρο-Όλοι οι προορισμοί <<<

Ειδικότερα, οι εμπειρογνώμονες που ετοίμασαν την Εθνική Στρατηγική, μεταξύ άλλων, επεσήμαναν ότι η Κύπρος μπορεί να καταστεί, μέχρι το 2030, ένας αειφόρος ολόχρονος τουριστικός προορισμός που θα προσελκύει ετήσια πέραν των 4.8 εκατομμυρίων ξένων τουριστών και πέραν των 6 εκατομμυρίων τουριστών συνολικά, 40% των οποίων κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Απριλίου, ένα διάστημα κατά το οποίο μέχρι σήμερα παρατηρείται σημαντική μείωση του αριθμού των αφίξεων τουριστών στην χώρα μας σε σχέση με τους καλοκαιρινούς μήνες. στρατηγικη1

Το νέο προτεινόμενο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης στοχεύει στην προσέλκυση τουριστών με υψηλότερη κατά κεφαλή δαπάνη και τη δημιουργία σημαντικής προστιθέμενης αξίας για την Κύπρο, για την τοπική κοινωνία, τις επιχειρήσεις, το περιβάλλον και την οικονομία.

Ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι
Οι ποσοτικοί στόχοι της Στρατηγικής, αυξάνουν μέχρι το 2030 τις αφίξεις των διεθνών επισκεπτών κατά 82%, τα έσοδα του τουρισμού κατά 185%, τη συνολική εργοδότηση προσωπικού στον τομέα κατά 64%, την άμεση και έμμεση παραγωγή κατά 185%, προσελκύοντας σημαντικές επενδύσεις.

Οι ποιοτικοί στόχοι αποβλέπουν:

  • στον ολοκληρωμένο χωροταξικό σχεδιασμό με μικτής χρήσης θέρετρα,
  • την αναβάθμιση των υφιστάμενων τουριστικών συμπλεγμάτων με καλύτερες υπηρεσίες,
  • τη βελτίωση της οπτικής αισθητικής,
  • τη δημιουργία νέων προϊόντων και πλούσιων εμπειριών για τους τουρίστες με έμφαση στην τοπική κληρονομιά, τον πολιτισμό και το φυσικό περιβάλλον, συμβάλλοντας παράλληλα και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των Κύπριων πολιτών.

Όπως είχαν επισημάνει, δε, οι εμπειρογνώμονες, κλειδί για την υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής, αποτελεί η βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου και του συστήματος διακυβέρνησης στη βάση διεθνών καλών πρακτικών, το οποίο συνάδει και με τους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης για τη δημιουργία μιας στρατηγικής και εποπτικής Αρχής, του Υφυπουργείου Τουρισμού, κάτι που παίρνει σάρκα και οστά με την νέα χρονιά. στρατηγικη2

Τα «κλειδιά»
Για να καταστεί εφικτός ο μεγαλεπήβολος αυτός στόχος, πέραν από την δημιουργία Υφυπουργείου Τουρισμού, επιβάλλεται να γίνει τα επόμενα χρόνια:

  • Απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου 
  • Αξιοποίηση σύγχρονων μέσων προώθησης και προβολής – 360 digital
  • Αξιοποίηση τεχνολογίας για παρακολούθηση της υλοποίησης
  • Ενίσχυση της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων

>>> Διαβάστε ακόμη: Χειμερινός τουρισμός στην Κύπρο με 173 ξενοδοχεία ανοικτά <<<

Οι 10 κατευθύνσεις
Βάσει δε της Εθνικής Στρατηγικής, οι δέκα κύριες στρατηγικές κατευθύνσεις για την επίτευξη των πιο πάνω είναι:

1/ Εμπλουτισμός κλασσικού προϊόντος «ήλιου και θάλασσας» και δημιουργία νέων προϊόντων εστιασμένα σε θεματικές ενότητες: διαδρομές και πολιτισμός, συνέδρια, γαστρονομία, αθλητισμός, ποδηλασία και φύση.

2/ Εντοπισμός και στόχευση μείγματος αγορών, προϊόντων και επισκεπτών.

3/ Δημιουργία ολοκληρωμένων χωροταξικών Σχεδίων τουριστικής ανάπτυξης (master plans)

4/ Βελτίωση οπτικής αισθητικής

5/ Μείωση εποχικότητας

6/ Δημιουργία νέου σύγχρονου brand που θα αυξάνει το awareness

7/ Δημιουργία μηχανισμού προσέλκυσης επενδύσεων στον τουρισμό και ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

8/ Ενίσχυση τοπικής κουλτούρας, εισαγωγή συστήματος πιστοποίησης τοπικών προϊόντων, κάτι που θα έχει οφέλη και για την ευρύτερη τοπική κοινωνία

9/ Ανάπτυξη εργαλείων επιβράβευσης πρακτικών φιλικών στο περιβάλλον

10/ Στήριξη περιβαλλοντικά αειφόρων τουριστικών δραστηριοτήτων

>>> Διαβάστε ακόμη: Τουρισμός: Η κατανομή της πίτας του 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων <<< τουρισμος

Από ρεκόρ σε ρεκόρ
Αξίζει, πάντως, να αναφερθεί πως ο στόχος που έχει τεθεί για προσέλκυση 4.8 εκατομμυρίων ξένων επισκεπτών μέχρι το 2030 δεν είναι αδύνατον να επιτευχθεί, αφού τους τελευταίους μήνες οι αφίξεις τουριστών στην Κύπρο σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Βάσει των τελευταίων στοιχείων, οι αφίξεις τουριστών τον Νοέμβριο 2018 ανήλθαν σε 158.685 σε σύγκριση με 144.676 τον Νοέμβριο 2017, σημειώνοντας αύξηση 9,7%.
 
Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, πρόκειται για τον ψηλότερο αριθμό αφίξεων που είχαμε στην Κύπρο μέχρι σήμερα κατά τον μήνα Νοέμβριο.

Επιπρόσθετα, για την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2018 οι αφίξεις τουριστών ανήλθαν σε 3.832.062 σε σύγκριση με 3.553.149 την αντίστοιχη περίοδο του 2017, σημειώνοντας αύξηση 7,8% αλλά και ξεπερνώντας τις αφίξεις που καταγράφηκαν ποτέ στην Κύπρο κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους.

Μάριος Αδάμου
 
1262
Thumbnail