Τest δεκαπενθημέρου για τους «μικρούς» της ένδυσης – υπόδησης

Θα καταδείξει την ανθεκτικότητα του κλάδου, οποίος καταγράφει μείωση 50% το 2020/«Χτύπημα» και από διαδικτυακές αγορές

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΧΡΥΣΩ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ


Από μεγάλο test θα περάσουν το επόμενο δεκαπενθήμερο οι μικρές επιχειρήσεις, κυρίως ένδυσης και υπόδησης, οι οποίες και θα «παίζουν» μόνες τους στο «γήπεδο» λόγω του κλεισίματος των Malls και των πολυκαταστημάτων. Το test θα προκρίνει ποιες επιχειρήσεις διαθέτουν τις αντοχές για να παραμείνουν στον κλάδο. 

Ωστόσο, εκτός από τη δυναμικότητα της κάθε επιχείρησης και την γκάμα των προϊόντων που προσφέρει σε ελκυστικές τιμές, καθοριστική είναι η καταναλωτική συμπεριφορά σε μια περίοδο που οι Κύπριοι καταναλωτές παρουσιάζονται γενικά «κουμπωμένοι» για δυο λόγους: Φοβούνται την επόμενη μέρα για την εργασία και το οικογενειακό τους εισόδημα, έχουν μηδενίσει τις εξόδους τους κυρίως κοινωνικές και κρίνουν ότι δεν είναι αναγκαία η αγορά τέτοιων ειδών.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν δεχθεί επίσης «χτύπημα» και από τις ηλεκτρονικές αγορές και τις ψηφιακές εφαρμογές που τις υποστηρίζουν, κυρίως από επιχειρήσεις του εξωτερικού. Οι επιχειρήσεις αυτές προσφέρουν χαμηλές τιμές τις οποίες επέκτειναν με την έναρξη της πανδημίας, ποικιλία στην προσφορά των προϊόντων, ενώ  διαθέτουν προηγμένης τεχνολογίας ψηφιακά συστήματα που στηρίζουν τις επιλογές του πελάτη, καθώς επίσης και γρήγορη εξυπηρέτηση.

Ψηφιακή μετάβαση
Σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες, η ψηφιακή μετάβαση ενδέχεται να προκαλέσει μακροπρόθεσμες μεταβολές στις καταναλωτικές συνήθειες και συμπεριφορές ενώ αλλάζει μόνιμα τις καταναλωτικές συμπεριφορές και υποχρεώνει σε διαρθρωτικές αλλαγές τον κλάδο του λιανεμπορίου.

Υπάρχουν βέβαια και οι έρευνες που προβάλλουν το επιχείρημα, στη βάση συγκεκριμένων μετρήσεων, ότι πολλές από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι πιθανό να συνεχιστούν και μετά την πανδημία. 

  • Ο επαναπροσδιορισμός των αγοραστικών προτεραιοτήτων.
  • Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής. 
  • Οι νέες εργασιακές πρακτικές. 

Ο νέος καταναλωτής, ο καταναλωτής του μέλλοντος, θέτει διαφορετικές προτεραιότητες και άλλες προτιμήσεις, σε ένα ψηφιακό περιβάλλον. 

Σύμφωνα με τις μελέτες, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς που σχετίζονται με το λιανικό εμπόριο, θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα μοντέλα τους, να μελετήσουν τις νέες τάσεις και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές και αποφάσεις τους  καθώς εκτιμάται πως οι αλλαγές ενδέχεται να είναι μόνιμες και να επηρεάσουν μακροπρόθεσμα την αγορά.

Σύμφωνα με έκθεση της ΕΥ «Industry Pulse Report», «η πανδημία έφερε και στην Κύπρο αλλαγές στη γενική συμπεριφορά του εγχώριου καταναλωτή αλλά και στον τρόπο συμπεριφοράς και σχεδιασμού των επιχειρήσεων για την επόμενη μέρα». 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Οι διαδικτυακές αγορές
Πληροφορίες μας από γραφεία που ασχολούνται με έρευνες αγοράς στην Κύπρο αναφέρουν πως, οι καταναλωτές δεν είναι ικανοποιημένοι με τις διαδικτυακές αγορές λόγω των ελλιπών τεχνολογικών υποδομών αλλά και των προϊόντων που προσφέρονται διαδικτυακά από τις επιχειρήσεις. 

Στο πλαίσιο αναμόρφωσης των νέων καταναλωτικών συνηθειών, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναδιαμορφώσουν τις στρατηγικές τους, να επενδύσουν περισσότερα στην ψηφιακή τεχνολογία, να αυξήσουν τις δαπάνες για ψηφιακό μάρκετινγκ, και να δώσουν περισσότερη σημασία στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και σε μείωση των τιμών τους. 

Να σημειωθεί πως, η ένδυση και η υπόδηση δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα κατά το 2020 με μια μείωση που φθάνει το 50% του κύκλου των εργασιών.

Μιλώντας με επιχειρήσεις του κλάδου μας ανάφεραν πως «η κρίση που έφερε μαζί της η πανδημία θα είναι χειρότερη από τη χρηματοοικονομική κρίση του 2013 εξαιτίας και της μεγάλης μείωσης του τουριστικού ρεύματος, πράγμα που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το λιανικό εμπόριο». 

Χρύσω Αντωνιάδου