Τηλεργασία: Τα συν & οι αρχικές αδυναμίες - Τι λένε 3 εταιρείες

Πως εφαρμόζουν τη δουλειά από το σπίτι η Ελληνική Τράπεζα, EY & Primetel / Τι δήλωσαν στην Brief

ΓΡΑΦΕΙ Η 
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Τον Μάρτιο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η τηλεργασία ως υποχρέωση για εργαζόμενους σε επιχειρήσεις που το επιτρέπει η λειτουργία τους κατ’ αυτό τον τρόπο, ως μέτρο αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού. Εννέα μήνες αργότερα, οι επιχειρηματίες / εργοδότες και εργαζόμενοι ιδιωτικού, δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα φαίνεται να έχουν τηλε - ωριμάσει και εξοικειωθεί με όρους όπως τηλεργασία, τηλεδιάσκεψη, zoom, teams, βιντεοκλήση και άλλους τεχνολογικούς όρους που συνοδεύουν την προσπάθεια για απομακρυσμένη εργασία.  

Το μεγαλύτερο στοίχημα για τις επιχειρήσεις, ήταν όχι μονο να παραμείνουν το ίδιο αποδοτικές στις συναλλαγές τους με συνεργάτες και την εξυπηρέτηση των πελατών τους, αλλά να κρατήσουν το προσωπικό τους ενωμένο, πείθοντας το να ακολουθήσει νέα εργαλεία και κανάλια επικοινωνίας, διατηρώντας την δέσμευση τους στο ίδιο επίπεδο με την εργασία στο γραφείο.

Η Brief θέλοντας να ερευνήσει πως ανταποκρίθηκαν μεγάλες εταιρείες της Κύπρου στις νέες προκλήσεις που έφερε η τηλεργασία, επικοινώνησε με την Ελληνική Τράπεζα, με την λογιστική εταιρεία Ernst & Young Cyprus, και την εταιρεία τηλεφωνίας Primetel.

Αναλυτικά τα ερωτήματα που απάντησαν οι Ελληνική Τράπεζα, EY και Primetel στην Brief:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
Η στροφή σε μια πιο ψηφιακή κουλτούρα άγγιξε όλους τους τομείς της Ελληνικής Τράπεζας, σημειώνει εκπρόσωπος της Τράπεζας, η οποία με σύμμαχο την τεχνολογική της υποδομή από τη μια ανταποκρίθηκε στην πρόκληση για επιχειρησιακή συνέχεια και  από την άλλη ανέπτυξε νέους τρόπους ενίσχυσης της ομαδικότητας, παρά την απομόνωση των εργαζομένων. «Το προσωπικό της Ελληνικής Τράπεζας έχει «αγκαλιάσει» την τηλεργασία και προσαρμόστηκε εύκολα στο νέο τρόπο εργασίας, σημείωσε στην Brief εκπρόσωπος της, επισημαίνοντας πως η Ελληνική είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης συγκεκριμένης Πολιτικής, η οποία θα διέπει τη λειτουργία, τους όρους και τις προϋποθέσεις της εξ αποστάσεως εργασίας για συγκεκριμένο διάστημα.

  • Αρχικά πόσοι εργαζόμενοι εργάζονται από το σπίτι σε αυτό το lockdown και ποιες ειδικότητες μπόρεσαν να μεταβούν σε τηλεργασία;

Από την πρώτη μέρα των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, τον περασμένο Μάρτιο, η πρόκληση για διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας ήταν μεγάλη. Έπρεπε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, χωρίς να επηρεαστεί η εξυπηρέτηση των πελατών μας. Η Διεύθυνση της Τράπεζας με σύμμαχο την τεχνολογική της υποδομή, πρόσφερε ευελιξία ώστε μεγάλο ποσοστό του προσωπικού να εργάζεται από το σπίτι με άμεση πρόσβαση στα αρχεία του Οργανισμού, περιορίζοντας την έκθεση των ευάλωτων ομάδων και μειώνοντας τις κοινωνικές συναναστροφές. Σταδιακά έχουμε επιτύχει όπως το 50% του προσωπικού να έχει τη δυνατότητα να εργάζεται από το σπίτι.  

Το υπόλοιπο προσωπικό ανήκει στο δίκτυο καταστημάτων όπου επιβάλλεται η φυσική παρουσία στο χώρο εργασίας για την εκτέλεση των καθηκόντων τους και την εξυπηρέτηση των πελατών. Παρ’ όλα αυτά και σε αυτή την περίπτωση έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μειωθεί το ρίσκο και να διασφαλιστεί η υγεία και η ασφάλεια του προσωπικού και των πελατών. 

  • Πρακτικά τι χρειάστηκε / ποια η διαδικασία για τη μετάβαση; (εξοπλισμός, κάποια εγκατάσταση, περαιτέρω πρόσβαση σε υπηρεσίες)

Ισχυρός σύμμαχος καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας είναι η τεχνολογία και τα προηγμένα συστήματα της Ελληνικής Τράπεζας, στα οποία επενδύουμε και συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε όλα αυτά τα χρόνια. Με τη σωστή υποδομή, τα απαραίτητα εργαλεία και συστήματα, η μετάβαση ήταν πολύ πιο εύκολη.  Σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα το  προσωπικό είχε τη δυνατότητα να εργαστεί από το σπίτι με πλήρη πρόσβαση στα αρχεία της Τράπεζας (cloud, πρόσβαση από το κινητό και VPN). 

Αυτό που κάναμε ήταν να επεκτείνουμε τη χωρητικότητα των συστημάτων επιτρέποντας την πρόσβαση από απόσταση σε περισσότερους χρήστες. Ταυτόχρονα, το προσωπικό έλαβε τις απαραίτητες οδηγίες και συνεχίζει να εκπαιδεύεται και να λαμβάνει  tips ώστε να αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα εργαλεία της Τράπεζας στο μέγιστο βαθμό. Έτσι, παραμείνουν παραγωγικοί και ασφαλείς ενώ εργάζονται από το σπίτι. Συνολικά, το 2020 δόθηκαν περισσότερα από 1.200 laptops στο προσωπικό ώστε να μπορεί να εργάζεται από το σπίτι, ενώ μέσω του Microsoft Teams Audio Conferencing το προσωπικό μας μπορεί να επικοινωνεί μέσα και από αυτό το κανάλι επικοινωνίας, πέραν του παραδοσιακού σταθερού τηλεφώνου. 

Η στροφή σε μια πιο ψηφιακή κουλτούρα άγγιξε όλους τους τομείς. Το Κέντρο Επικοινωνίας Πελατών αναβαθμίστηκε, ώστε οι λειτουργοί του να εξυπηρετούν τους πελάτες όσο το δυνατόν καλύτερα και ταυτόχρονα δόθηκε η δυνατότητα στο προσωπικό να δέχεται και να πραγματοποιεί κλήσεις μέσω Microsoft Teams και Cisco Jabber αντί από το σταθερό τηλέφωνο του γραφείου και πολλά άλλα. 

  • Ποια πλεονεκτήματα και ποιες αδυναμίες χρειάστηκε να αντιμετωπίσετε με την τηλεργασία, τα τηλε-meetings, τα trainings σε περίπτωση νέων υπηρεσιών ή νέου προσωπικού;

Αυτό που προέκυψε ήταν μια αυξημένη ανάγκη για εκπαιδευτικά σεμινάρια, αλλά και περισσότερα τηλεφωνήματα στο helpdesk της Τράπεζας, όμως γενικότερα η ψηφιακή κουλτούρα του προσωπικού αναπτύχθηκε ακόμη πιο πολύ, ενώ με την αποτελεσματική διαχείριση της κατάστασης δεν προέκυψαν προβλήματα σε καμία από τις υπηρεσίες μας προς το κοινό.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Η συνεχής επικοινωνία, ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού ανέπτυξε νέους τρόπους ενίσχυσης της ομαδικότητας, παρά την απομόνωση των εργαζομένων.
Επενδύοντας και αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο την υποδομή της, η Ελληνική Τράπεζα μέσω των διαθέσιμων τεχνολογικών εργαλείων που έχει είναι σε θέση να προσφέρει ευελιξία στο προσωπικό για να:
-    εργάζεται από το σπίτι,
-    λαμβάνει μέρος σε διαδικτυακές συναντήσεις
-    παρακολουθεί εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά σεμινάρια,
-    προβαίνει σε εξ αποστάσεως συνεντεύξεις για θέσεις εργασίας 
-    προσφέρει εξ αποστάσεως ‘coaching & developmental sessions’
-    διεκπεραιώνει τις ετήσιες αξιολογήσεις απόδοσης του προσωπικού.
 

Το προσωπικό του δικτύου καταστημάτων, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί απρόσκοπτα, εκπαιδεύτηκε ούτως ώστε να βρίσκεται εκτός και εντός των καταστημάτων (Connect Corners), καθοδηγώντας και εξοικειώντας τους πελάτες με τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια (Web Banking, Mobile App, ATM και κάρτες ανέπαφων συναλλαγών), δίνοντας προτεραιότητα στους συνταξιούχους και στις ευάλωτες ομάδες.

  • Ποιο είναι το αντίκτυπο στους εργαζόμενους; (Αποδοτικότερη εργασία; Θέλουν να το συνεχίσουν και μετα την πανδημία; 

Το προσωπικό της Ελληνικής Τράπεζας έχει «αγκαλιάσει» την τηλεργασία και προσαρμόστηκε εύκολα στο νέο τρόπο εργασίας, ο οποίος όλα δείχνουν ότι ήρθε για να μείνει. 

Ως αποτέλεσμα, η Ελληνική Τράπεζα είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης συγκεκριμένης Πολιτικής, η οποία θα διέπει τη λειτουργία, τους όρους και τις προϋποθέσεις της εξ αποστάσεως εργασίας, η οποία θα μπορεί να εφαρμόζεται σε συνεννόηση με τον Προϊστάμενο για συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Σίγουρα, η τηλεργασία συμβάλλει στη μείωση των εξόδων ενός οργανισμού όμως το προσωπικό χρειάζεται να νιώθει ασφάλεια, να έχει επαφή με το εργασιακό του περιβάλλον έστω και εξ αποστάσεως, να έχει τη στήριξη και τη δέσμευση της διευθυντικής ομάδας για να μπορεί να είναι αποδοτικό και να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, και να έχει γερές βάσεις για να εξισορροπεί στην επαγγελματική και προσωπική του ζωή. Η Ελληνική Τράπεζα είναι ένας οργανισμός που προσπαθεί καθημερινά, μέσα από διάφορες πρακτικές, να διασφαλίζει τις καλύτερες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό του.
 

ΕΥ
Η Ernst & Young Cyprus,
 φαίνεται πως ήταν κάτι παραπάνω από έτοιμη για τη μετάβαση της σε τηλεργασία, καθώς από πριν την πανδημία ο όρος της ευέλικτης εργασίας ήταν ανάμεσα στις πρακτικές της. Αναγνωρίζοντας τη μεγαλύτερη ανάγκη για ανθρώπινη επαφή  η ΕΥ εφαρμόζει μια ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα προσέγγιση της εργασίας εξ αποστάσεως. Παράλληλα, όπως τονίζει λειτουργός της στην Brief, η ΕΥ προβλέπει πως η πιθανότερη εξέλιξη για την εργασία γενικότερα θα έχει υβριδική μορφή, συνδυάζοντας τον παραδοσιακό τρόπο εργασίας και την τηλεργασία.

  • Αρχικά πόσοι εργαζόμενοι εργάζονται από το σπίτι σε αυτό το lockdown και ποιες ειδικότητες μπόρεσαν να μεταβούν σε τηλεργασία;

Στην EY Κύπρου, οι πολιτικές μας ευθυγραμμίζονται με τις παγκόσμιες πρακτικές της ΕΥ και έχουν σχεδιαστεί πρωτίστως με σκοπό να υποστηρίξουν τις ανάγκες, την ευημερία και τις προσωπικές υποχρεώσεις των εργαζομένων μας. Με αυτή τη λογική, είχαμε ήδη εφαρμόσει το μοντέλο ευέλικτης εργασίας και πριν την πανδημία. Με την έναρξη της πανδημίας, από τον περασμένο Μάρτιο, η πλειοψηφία του προσωπικού μας εργάζεται από το σπίτι. Οι εργαζόμενοι που συνεχίζουν να μεταβαίνουν στο γραφείο το κάνουν εκ περιτροπής και εφόσον η παρουσία τους είναι απαραίτητη για την εκτέλεση των καθηκόντων τους και την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. 

  • Πρακτικά τι χρειάστηκε / ποια η διαδικασία για τη μετάβαση; (εξοπλισμός, κάποια εγκατάσταση, περαιτέρω πρόσβαση σε υπηρεσίες)

Στην ΕΥ υπήρχε ήδη η αναγκαία υποδομή πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Η διαχρονική επένδυση σε συστήματα τελευταίας τεχνολογίας που υποστηρίζουν την ευέλικτη εργασία εξ’ αποστάσεως και η ανάπτυξη αποτελεσματικών διαύλων επικοινωνίας ανάμεσα στα άτομα της κάθε ομάδας βοήθησε σημαντικά στην ομαλή συνέχιση του κύκλου εργασιών και τη διασφάλιση της υψηλής αποδοτικότητας μας. Με την έλευση της πανδημίας αυτό που άλλαξε ήταν η ενίσχυση και επέκταση της υπάρχουσας τεχνολογίας ώστε ο νέος τρόπος εργασίας να αποτελέσει φυσιολογική μετεξέλιξη της καθημερινότητας μας.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

  • Ποια πλεονεκτήματα και ποιες αδυναμίες χρειάστηκε να αντιμετωπίσετε με την τηλεργασία, τα τηλε-meetings, τα trainings σε περίπτωση νέων υπηρεσιών ή νέου προσωπικού;

Η τηλεργασία, στο παρελθόν υπήρξε αμφιλεγόμενο θέμα, με κύριο μειονέκτημα την απώλεια της ανθρώπινης επαφής, την δυσκολία ταύτισης με την ομάδα και τη συναισθηματική αποστασιοποίηση. Με το ξέσπασμα της πανδημίας όμως, η διασφάλιση του ύψιστου ανθρώπινου αγαθού, της υγείας του προσωπικού, αποτέλεσε το κύριο διακύβευμα και μέλημα της εταιρείας. Ταυτόχρονα, κάθε εταιρεία έπρεπε να αντιμετωπίσει και να καλύψει την επιτακτική ανάγκη για την επιβίωση της ίδιας της επιχείρησης. Στην EY, εφαρμόσαμε μια πρωτοποριακή ανθρωποκεντρική προσέγγιση, όπου η ανατροφοδότηση από τους εργαζόμενους χρησιμοποιείται ως κύριος τρόπος καθοδήγησης και προσαρμογής του νέου τρόπου εργασίας. Οι επιτυχημένοι οργανισμοί που κατάφεραν να υιοθετήσουν αυτή την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της τηλεργασίας μπόρεσαν να προσαρμοσθούν αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα και να επωφεληθούν σε μέγιστο βαθμό. 

  • Ποιο είναι το αντίκτυπο στους εργαζόμενους; (Αποδοτικότερη εργασία; Θέλουν να το συνεχίσουν και μετα την πανδημία; 

Χωρίς αμφιβολία, καμία τεχνολογική εξέλιξη και κανένα ανθρωποκεντρικό σύστημα δεν μπορεί να υποκαταστήσει αυτό που έλειψε περισσότερο σε όλους αυτή την περίοδο: την ανθρώπινη επαφή. Είναι συνεπώς λογικό και αναμενόμενο ότι με την πάροδο της πανδημίας, οι εργαζόμενοι θα αποζητήσουν την επιστροφή σε κάποια μορφή κανονικότητας όπως την γνωρίζαμε στο παρελθόν. Η πλήρης όμως επιστροφή στον παραδοσιακό τρόπο εργασίας φαντάζει απομακρυσμένη αφού πλέον υπάρχουν εγκατεστημένες οι απαραίτητες τεχνολογικές υποδομές και το μοντέλο της νέας ευέλικτης εξ’ αποστάσεως εργασίας έχει δοκιμαστεί με επιτυχία. Επιπρόσθετα, έχουν τεθεί οι βάσεις για την διαμόρφωση και της ανάλογης κουλτούρας για την εργασία από απόσταση, καθώς αυτή συνδυάζει πληθώρα πλεονεκτημάτων. Συμπερασματικά, η πιθανότερη εξέλιξη είναι το νέο μοντέλο εργασίας να έχει μια υβριδική μορφή η οποία να συγκεράζει τον παραδοσιακό τρόπο εργασίας και την τηλεργασία.

PRIMETEL

Η Primetel, είχε προετοιμαστεί κατάλληλα ώστε από τον Μάρτιο κιόλας το προσωπικό της είχε τον απαραίτητο εξοπλισμό και εργαλεία για να αποδίδουν με άνεση και ευκολία. Εξοικειωμένοι με την ψηφιακή πραγματικότητα δεν χρειάστηκε χρόνος προσαρμογής ή εκπαίδευσης, όπως επεσήμανε η Μαρίνα Παπανικολάου, Chief Operating Officer της Primetel, ρίχνοντας έτσι όλο το βάρος στην εξυπηρέτηση των πελατών της. Μέσα σε αυτό το διάστημα με κεντρικό μήνυμα “Let’s connect”, αναβάθμισαν το δίκτυο, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, προσλαμβάνοντας ακόμη και νέο προσωπικό. Από τις θετικές ενδείξεις από την τηλεργσία η Primetel σκέφτεται το ενδεχόμενο να εντάξει την τηλεργασία στις πολιτικές της, αναγνωρίζοντας όμως την κοινωνική αλληλεπίδραση που δεν μπορεί να αντικαταστήσει.

  •  Αρχικά πόσοι εργαζόμενοι εργάζονται από το σπίτι σε αυτό το lockdown και ποιες ειδικότητες μπόρεσαν να μεταβούν σε τηλεργασία;

Αυτή τη στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων και βαθμίδων εργάζεται εξ αποστάσεως, από τη Διοίκηση και τις διοικητικές υπηρεσίες, έως το εμπορικό και το ΙΤ. Με φυσική παρουσία λειτουργούν τα καταστήματά μας σε όλη την Κύπρο πάντα με το απαιτούμενο προσωπικό και σύμφωνα με τα μέτρα της Πολιτείας. Το ίδιο ισχύει για τους τεχνικούς μας που βρίσκονται καθημερινά στο πεδίο, έτοιμοι να ανταποκριθούν ανά πάσα στιγμή σε θέματα που προκύπτουν λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ανταποκρινόμαστε απόλυτα στις απαιτήσεις της συγκυρίας και τη συντονισμένη προσπάθεια περιορισμού της πανδημίας στη χώρα μας. Οι άνθρωποί μας στην Primetel επιδεικνύουν καθημερινά ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες και την εξυπηρέτηση που χρειάζονται περισσότερο από ποτέ οι συνδρομητές μας. 

  •  Πρακτικά τι χρειάστηκε / ποια η διαδικασία για τη μετάβαση; (εξοπλισμός, κάποια εγκατάσταση, περαιτέρω πρόσβαση σε υπηρεσίες)

Από την πρώτη κιόλας περίοδο του lockdown είχαμε προετοιμαστεί κατάλληλα, οπότε τα τελευταία μέτρα ήρθαν ως αναμενόμενη συνέχεια. Τα περισσότερα στελέχη μας εργάζονται εξ’ αποστάσεως από το Μάρτιο έχοντας στη διάθεσή τους τον απαραίτητο εξοπλισμό και εργαλεία για να αποδίδουν με άνεση και ευκολία.
Ως εταιρεία τεχνολογίας είμαστε εξοικειωμένοι με την ψηφιακή πραγματικότητα, οπότε δεν χρειάστηκε χρόνος προσαρμογής ή εκπαίδευσης όπως ενδεχομένως συνέβη σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε άλλους κλάδους. 
Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να ρίξουμε όλο το βάρος στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Να τους βοηθήσουμε να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες μέσα από διαρκή υποστήριξη, εξειδικευμένες λύσεις και συμβουλευτικές υπηρεσίες. Προσφέρουμε άλλωστε μια σειρά από απαραίτητα τεχνολογικά εργαλεία που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να διασφαλίσουν την ομαλή και ασφαλή λειτουργία τους και στους επαγγελματίες να είναι πιο αποδοτικοί στην εργασία τους από το σπίτι.

Με τις επενδύσεις που είχαμε κάνει το προηγούμενο διάστημα, διασφαλίσαμε την αξιοπιστία του δικτύου και των υπηρεσιών μας σε μια εποχή όλοι έκαναν τα πάντα ηλεκτρονικά. Τα δύο διεθνή υποθαλάσσια καλώδια και το ανεξάρτητο fiber δίκτυό μας, εγγυώνται ακόμα και σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες την απρόσκοπτη λειτουργία για εμάς και τους πελάτες μας. 

  • Ποια πλεονεκτήματα και ποιες αδυναμίες χρειάστηκε να αντιμετωπίσετε με την τηλεργασία, τα τηλε-meetings, τα trainings σε περίπτωση νέων υπηρεσιών ή νέου προσωπικού;

Στη δύσκολη συγκυρία ενισχύσαμε τη θέση μας στην αγορά. Συνεχίζουμε να υλοποιούμε το επενδυτικό μας πλάνο για την κατασκευή νέου ιδιόκτητου και ανεξάρτητου δικτύου κινητής τηλεφωνίας νέας γενιάς, ολοκληρώσαμε το rebranding της εταιρείας με κεντρικό μήνυμα “Let’s connect”, αναβαθμίσαμε το δίκτυο, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας και ενισχύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό μας με νέες προσλήψεις.

Σύνθετα projects, τα οποία όπως αντιλαμβάνεστε απαιτούν συνεχή επικοινωνία, οργάνωση και συντονισμό μεταξύ των ομάδων. Παρά την απόσταση καταφέραμε να μην χάσουμε τίποτα από την αμεσότητα, την καλή διάθεση και την άψογη συνεργασία.

Συμφωνώ όμως ότι η μεγαλύτερη πρόκληση εντοπίζεται στους νέους συναδέλφους και όσους βρίσκονται στα αρχικά στάδια της σταδιοδρομίας τους καθώς η εμπειρία του εργασιακού χώρου αποτελεί μέρος της εκμάθησης και της εξοικείωσης με τις αξίες και την κουλτούρα της εταιρείας. Και σε αυτές τις περιπτώσεις ωστόσο φροντίσαμε με τα κατάλληλα μέσα και συνεχή επικοινωνία να δημιουργήσουμε το επιθυμητό περιβάλλον υποδοχής μέχρι να ξαναβρεθούμε στο γραφείο.

  • Ποιο είναι το αντίκτυπο στους εργαζόμενους; (Αποδοτικότερη εργασία; Θέλουν να το συνεχίσουν και μετα την πανδημία; 

Κάθε οικογένεια, κάθε εργαζόμενος, κάθε πολίτης βιώνει αυτή τη στιγμή δυσκολίες σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο λόγω της πανδημίας. 
Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κληθήκαμε να προσαρμοστούμε υιοθετώντας νέες συνήθειες με γνώμονα την ασφάλεια. Πολλές μάλιστα ήρθαν για να μείνουν όπως η εργασία από το σπίτι, ειδικά μετά και το crash test όσον αφορά τις δυνατότητες της τεχνολογίας, τη δύναμη του διαδικτύου και τις ψηφιακές πλατφόρμες. 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<

Οι ενδείξεις που έχουμε όλο αυτό το διάστημα σε θέματα επιδόσεων και παραγωγικότητας ως προς την τηλε-εργασία είναι θετικές. Αυτό μας κάνει να σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο να ενσωματωθεί στην πολιτική της εταιρείας ως ένα πιθανό εργασιακό μοντέλο παράλληλα με τη φυσική παρουσία. 

Το σίγουρο είναι πάντως ότι η εργασία από το σπίτι δεν μπορεί να αντικαταστήσει το περιβάλλον του γραφείου και την κοινωνική αλληλεπίδραση που αυτό προσφέρει. 

Η Τηλεργασία στην Κύπρο
Η τηλεργασία με την έννοια της εργασίας από απόσταση ή της κατ’ οίκον εργασίας, μέσω της χρήσης σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών δεν έχει αποτελέσει αντικείμενο ειδικών νομοθετικών προβλέψεων, μέχρι σήμερα.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί πως η Ευρωπαϊκή Συμφωνία για την Τηλεργασία δεν έχει ακόμα ενσωματωθεί στις συλλογικές συμβάσεις της Κύπρου ή στην εθνική νομοθεσία, παρ’ όλο που όριζε ως όριο για την ενσωμάτωση της τον Ιούλιο του 2005.

*Οι απαντήσεις από Ελληνική Τράπεζα, ΕΥ και Primetel έχουν τοποθετηθεί με αλφαβητική σειρά