ΑΠΟΨΗ: Το δίλημμα είναι απλό και υπεράνω κομμάτων

«Μεσαία τάξη και απλός κόσμος VS Νόμοι των Τραπεζών και οφέλη Τραπεζιτών»!

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΙΓΚΗΣ*


Χωρίς να υποτιμώ τη θέση και τη δουλειά του καθενός, αν και στις συγκεκριμένες περιπτώσεις που μίλησαν – άλλοι στα κρυφά και άλλοι στα φανερά και δημόσια ως υψηλότατα στελέχη των Τραπεζών αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «αν περάσουν οι τροποποιήσεις, στο νόμο για εκποιήσεις θα πληγούν οι Τράπεζες», έχουν ουσιαστικά δύο στόχους α) τη συνέχιση στη μεγιστοποίηση των κερδών των Τραπεζών προς όφελος των μετόχων τους και β) τη διάσωση του εαυτού τους συνεχίζοντας να λαμβάνουν τους τρελούς μισθούς περίπου €500.000 ετησίως, τα οφέλη, τα οφίκια και τίποτε άλλο.

Όλοι θυμόμαστε το 2014 τους τότε λαλίστατους white collar της Κεντρικής Συνεργατικής Τράπεζας! Τα πρόσφατα αποτελέσματα σε όλους γνωστά! Κάθε ένα με δυο χρόνια εμφανίζεται ένας νέος white collar Διευθυντής μιας «μεγάλης» Τράπεζας και ασκεί ξεκάθαρο bullying στους εκπροσώπους του λαού/βουλευτές για να ψηφίζουν νόμους μόνο προς όφελος των Τραπεζών! Ποιοι τελικά διοικούν ή νομοθετούν; 

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

Με αυτά που ψήφισαν οι Βουλευτές μέχρι σήμερα, απλά κατάφεραν και σχεδόν έχουν διαλύσει τη μεσαία τάξη στην Κύπρο και επιδοτούν στην ουσία τα διάφορα «γεράκια» (επενδυτικά ταμεία και μερικούς δήθεν μεγαλοεπιχειρηματίες που χρωστούν ως εταιρείες μερικά δις) και κάποιοι πλούτισαν ξαφνικά με κολπάκια άρπα κόλα, οι οποίοι περιμένουν στη γωνιά να κατασπαράξουν όσους ακόμη αντέχουν!

Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε, ποιοι από τους 56 βουλευτές θα αντισταθούν στα ψευδοδιλλήματα και τους δημόσιους εκφοβισμούς των Τραπεζιτών που κατά τα άλλα ανακοινώνουν πέραν των €100 εκατομμύρια κέρδη ετησίως, «sic ανά τρίμηνο»! 

Νομίζω μ’ αυτά και μ’ αυτά είναι δίκαιο να γνωρίζει όλος ο κόσμος, τι απολαβές έχουν, τι απολαβές έχουν τα μέλη των διοικητικών τους συμβουλίων και τι επιτόκιο έχουν τα στελέχη αυτά στα δάνεια τους – που σίγουρα δεν θα ξεπερνά το 0,5% – 1% (κεκτημένα δήθεν) σε σύγκριση με τα παλιά και νέα επιτόκια του απλού κόσμου!

Το δίλημμα που μπαίνει λοιπόν είναι απλό και για εμένα υπεράνω κομμάτων. Κάποια στιγμή πιθανόν να πρέπει να διαλέξουμε όλοι ομάδα. «Μεσαία τάξη και απλός κόσμος VS Νόμοι των Τραπεζών και οφέλη Τραπεζιτών»!

Δεν γνωρίζω για τα άλλα κόμματα όμως το ΔΗΚΟ εκπροσωπεί βάσει καταστατικού, πρόσφατων συνεδριακών αποφάσεων και έντονης προβολής αυτών στις Προεδρικές 2018 με υποψήφιο τον Πρόεδρο μας Νικόλα Παπαδόπουλο, τη μεσαία τάξη και το μικτό (ανθρωποκεντρικό) οικονομικό σύστημα. Άρα το ΔΗΚΟ ως το κυρίαρχο Κοινοβουλευτικό Κόμμα του Κέντρου όπως θέλουμε να είμαστε, οφείλει έστω και σήμερα να προστατεύσει αυτή τη μεσαία τάξη. Άλλωστε η Ηγεσία και οι Βουλευτές του ΔΗΚΟ εκλέγηκαν από αυτή τη μεσαία τάξη και όχι από τους υψηλότατους Τραπεζίτες.

Για να μην παρεξηγηθώ δεν αναφέρομαι στις εξόφθαλμες περιπτώσεις που δεν έχουν καταβάλει ποτέ δόση σε δάνεια εκατομμυρίων και θέλουν κάποιοι δανειολήπτες να έχουν βίλες, εξοχικά και κότερα τα οποία τελικά ανήκουν εξολοκλήρου στην Τράπεζα. Μιλώ για τον απλό κόσμο και αυτούς που δικαιολογημένα, τεκμηριωμένα, με χειροπιαστά στοιχεία και δεδομένα είναι σε δύσκολη θέση και τα σημερινά εργαλεία δεν τους βοηθούν.

Από την άλλη το ΔΗΚΟ δεν είναι νεοφιλελεύθερο κόμμα της άρχουσας τάξης και ούτε συγκυβερνά. Επιλέξαμε με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής από τον 2/2014 να είμαστε στην αντιπολίτευση. Ούτε έχει 3 Υπουργούς, 1 Υφυπουργό, 2 Επιτρόπους και 1 Εκτελεστικό Σύμβουλο στην ΚΤΚ με συμμετοχή στην εκτελεστική εξουσία με ότι αυτό συνεπάγεται.

Οι αναγκαστικές υποχωρήσεις μας κατά διαστήματα και η ψήφιση σχετικών νομοσχεδίων στη Βουλή διασώζοντας την οικονομική σταθερότητα της χωράς για τις οποίες είχαμε πολιτικό κόστος έχουν και μια άλλη παράμετρο. Τη διάσωση των Τραπεζών που είναι ως ένα σημείο μέρος της σταθερότητας της χώρας μεν, άλλα λειτουργούν κερδοσκοπικά, εκδικητικά και μεροληπτικά ενάντια κυρίως της μεσαίας τάξης και του απλού κόσμου. 

Στο κάτω-κάτω οι Τράπεζες είναι ιδιωτικές εταιρείες και έτσι πρέπει να συμπεριφέρονται σε όλα. Όχι μόνο σε αυτά που τις συμφέρουν αλλά και σε αυτά που δεν τις συμφέρουν – δηλαδή και στα δύσκολα με οικονομική συνεισφορά των μετόχων τους και όχι να ζητούν ή να απειλούν την πολιτεία να παρέχει «εγγυημένη κρατική ασφάλεια ή ενίσχυση», όπου πιστεύω είναι και παράνομη διαδικασία και αφορά πιθανόν την αυτεπάγγελτη εμπλοκή του Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων και της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού ως ανεξάρτητοι θεσμοί.

Νομίζω ότι όλοι οι Βουλευτές, ιδιαίτερα αυτοί του ΔΗΚΟ οφείλουν να προβληματιστούν πλέον πολύ σοβαρά τι ψηφίζουν «για να μην πτωχεύσουν οι Τράπεζες με τον εκφοβισμό ότι δήθεν θα δημιουργηθεί τεράστιο αλυσιδωτό οικονομικό πρόβλημα στον τόπο κτλ»! Στην Ιρλανδία, στην Ισπανία, στην Ιταλία και αλλού έκλεισαν Τράπεζες και οι χώρες δεν πτώχευσαν, στην Κύπρο πως γίνεται πάντα να είμαστε ένα μοναδικό case study!

Ανέμενα από τον νέο Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου, λόγω των τεράστιων προβλημάτων που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το κυπριακό Τραπεζικό σύστημα, να «τραβήξει τα αυτιά» των Τραπεζών και να θέσει σοβαρούς όρους ούτως ώστε να δείχνουν την ίδια ελαστικότητα και αποφασιστικότητα σε ότι αφορά τις αναδιαρθρώσεις και τις εξοφλήσεις των δανείων, όπως πράττουν με το θέμα των εκποιήσεων.

Με τα σοβαρότατα θέματα των Τραπεζών κύριοι Βουλευτές που απασχολούν χιλιάδες απλούς πολίτες καθημερινά, πότε θα ασχοληθείτε και τι θα κάνετε; 

1. Με το «καρκίνωμα» των εξουσιών των Τραπεζών και τα εργαλεία που έχουν με άλλες νομοθεσίες που ψηφίσατε για να πωλούν τα δάνεια (με εγγυητές ή με εξασφαλίσεις) σε επενδυτικά ταμεία από 5% - 25% της αξίας τους ενώ δεν δίνουν ως πρώτη επιλογή είσπραξης αυτών των υπολοίπων από τον υφιστάμενο δανειολήπτη για πλήρη εξόφληση πχ. με 40%, τι θα κάνετε για περαιτέρω προστασία της μεσαίας τάξης;
2. Με το θέμα που αφόρα τη «γάγγραινα» των εγγυητών, τι θα κάνετε;
3. Με το θέμα των εκ των έσω πληροφοριών από στελέχη Τραπεζών και της ευνοϊκής μεταχείρισης των πωλήσεων των ακινήτων που πιάνουν μέσα οι Τράπεζες ως ανταλλαγή χρεών, πουλώντας τα σε γεράκια που περιμένουν στη γωνιά για να κατασπαράξουν εντελώς τη μεσαία τάξη, τι θα κάνετε;
4. Με τα διάφορα εργαλεία τα οποία ουσιαστικά δεν βοηθούν δίνοντας εφικτές και σύντομες λύσεις, διότι είναι πολύπλοκα, χρονοβόρα, δύσκολα και απαιτούν σοβαρά ποσά καταβολής σε δικηγόρους, λογιστές και συμβούλους αφερεγγυότητας, τι θα κάνετε;
5. Με το θέμα του χρονικού περιθωρίου αναγκαστικής απάντησης από την Τράπεζα για διευθέτηση χρεών (ούτε στα τηλεφώνα δεν απαντούν), που βασικά σήμερα ο χρόνος λειτούργει μόνο υπέρ τους και δεν έχουν οποιαδήποτε υποχρέωση να απαντήσουν εντός πχ. 2 βδομάδων, τι θα κάνετε;

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Όλα τα πιο πάνω είναι πολύ σημαντικά και πιστεύω μπορούν να ρυθμιστούν με νόμο για να μην είναι στην καλή διάθεση ή/και θέληση των Τραπεζών ή των υπάλληλων τους!

Θεωρώ χρέος της σημερινής Ηγεσίας και σύσσωμης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, έναντι της ιστορίας του Δημοκρατικού Κόμματος να προβείτε σε αλλαγές υπέρ της μεσαίας τάξης, για το σωστό και το δίκαιο της κοινωνίας μας. Η άσκηση της εξουσίας θα πρέπει να έχει και πραγματική ουσία η οποία θα αντανακλάται σε όλη την κοινωνία.

*Ο Χρίστος Τσίγκης είναι μέλος του Δημοκρατικού Κόμματος (Στροβόλου), ενώ υπήρξε εκλελεγμένο μέλος Κεντρικής Επιτροπής ΔΗΚΟ από το 2004 – 2018.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΙΓΚΗΣ
 
195
Thumbnail

Αν η Άγκυρα θέλει άτυπη Διάσκεψη, τότε γιατί όχι μια τυπική και επίσημη Διάσκεψη στην οποία να ξεκαθαριστούν τα πάντα συμπεριλαμβανομένου και του κατά πόσο η Τουρκία είναι έτοιμη να μην έχει εγγυήσεις και στρατό στην επανενωμένη Κύπρο… Τολμά η Άγκυρα; Ας την δοκιμάσει ο Νίκος Αναστασιάδης

ad1mobile


ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΓΑΡΗΣ 
Twitter: @tsangarisp

Αρκετός ντόρος και «ττόζι» προκάλεσαν οι δηλώσεις του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος επισκέφτηκε τα κατεχόμενα από τις 8 Σεπτεμβρίου και αναχώρησε στις 9 Σεπτεμβρίου 2019. Τόσος ντόρος και τόση θολούρα που αμφιβάλλω αν εντοπίστηκαν τα κύρια σημεία των (πολλών) δηλώσεων του που προέβαινε ο Τσαβούσογλου σε κάθε περιοχή των κατεχομένων που επισκεπτόταν αλλά και μετ’ έπειτα ενώ βρισκόταν στην Τουρκία. 

Πολλά τα σημεία, πολλές οι λέξεις, πολλές οι αναφορές. Αλλά ποια ήταν τα κυριότερα και τα ουσιαστικότερα απ’ όσα είπε ο Τούρκος ΥΠΕΞ; 

Ουσιαστικά ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου μας είπε τέσσερα πράματα: 

Πρώτον. Ότι οι Όροι Αναφοράς πρέπει να συμφωνηθούν σε μια 5μερή Διάσκεψη, στην οποία η κάθε πλευρά να ξεκαθαρίσει και τι θέλει. 

Στις 8/9/19 ο Μ. Τσαβούσογλου μιλώντας σε συγκέντρωση κατοίκων εκ Τουρκίας – εποίκων – από χωριά της Καρπασίας, στην Γιαλούσα, είπε επί τούτου: «Για να μπορέσουν να ξεκινήσουν ξανά οι διαπραγματεύσεις, πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσει τι θα τύχει διαπραγμάτευσης». 

Στις 9/9/19 κατά την Κοινή Διάσκεψη με τον Μ. Ακκιντζί δήλωσε: «Η άποψη ‘να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις και βλέπουμε’ δεν είναι αποδεκτή, συνέχισε ο Τούρκος ΥΠΕΞ, «το δοκιμάσαμε αυτό για 50 χρόνια και δεν πέτυχε». Πρόσθεσε δε πως «ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είναι ειδήμονας στο να λέει διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικά άτομα». Γι’ αυτό, συνέχισε, «σε μια πενταμερή άτυπη συνάντηση είπαμε, να ξεκαθαριστούν αυτά. Το τί θα διαπραγματευτούμε να το αποφασίσουμε μαζί. Αφού ξεκαθαρίσει αυτό, όπως έχει πει και ο κ. Ακιντζί, τότε μπορεί να υπάρξει λεπτομερής σαφήνεια του εγγράφου για τους όρους αναφοράς. Δηλαδή, να δούμε ξεκάθαρα τί διαπραγματευόμαστε και μετά μαζί να ξεκαθαρίσουμε με λεπτομέρεια το έγγραφο των όρων αναφοράς. Και μετά θα αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις. Χωρίς το έγγραφο των όρων αναφοράς Τουρκία και τ/κ πλευρά πιστεύουν ότι δεν μπορούν να αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις», ανέφερε.

Στις 10/9/19  κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου Τσαβούσογλου με τον ομόλογό του του Μαυροβουνίου στην Άγκυρα επανήλθε στο θέμα και είπε: «Ειδικά ο κύριος Αναστασιάδης πρώτα είπε για λύση δύο κρατών, όχι μόνο σε μένα, αλλά και στους Ε/Κ και στην Ελλάδα και στον Ακιντζί το είπε. Μετά είπε συνομοσπονδία, χαλαρή ομοσπονδία, αποκεντρωμένη. Διαφορετικές ιδέες συνεχώς», ανέφερε. Ο Τούρκος ΥΠΕΞ πρόσθεσε ότι «εμείς τότε είπαμε στα Ηνωμένα Έθνη να συναντηθούν οι πέντε, δηλαδή οι τρεις εγγυήτριες δυνάμεις και οι δύο πλευρές στο νησί, και να πουν όλοι τί θέλουν. Μετά που θα καθοριστεί αυτό, να διαμορφώσουμε μαζί αυτό το έγγραφο αναφοράς. Επειδή αν κοιτάξουμε την τελευταία απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, το έγγραφο αναφοράς διαμορφώνεται από όλες τις πλευρές. Αυτό που λέμε είναι να πάμε σε μια διαπραγμάτευση που να είναι επικεντρωμένη στο αποτέλεσμα, το έγγραφο πλαισίου αναφοράς να είναι πολύ ξεκάθαρο».


Δεύτερον. Ότι η Τουρκία και οι Τ/κ δεν πρόκειται να παρακαθίσουν σε διαπραγματεύσεις ως συνέχιση των συνομιλιών απ’ εκεί που έμειναν στο Crans Montana και επιπλέον δεν πρόκειται να συνομιλήσουν εάν η Ελληνοκυπριακή πλευρά δεν αποδεχθεί ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ την πολιτική ισότητα και την εκ περιτροπής προεδρία. 

Ο Μ. Τσαβούσογλου αναφέρθηκε τέσσερεις φορές σε αυτό. Στις 8/9/19 μιλώντας σε συγκέντρωση κατοίκων εκ Τουρκίας – εποίκων – από χωριά της Καρπασίας, στην Γιαλούσα, είπε: «Δεν είναι εφικτό να συνεχίσουμε από εκεί που μείναμε στο Κραν Μοντάνα» και πρόσθεσε «για να επαναρχίσουν οι διαπραγματεύσεις πρέπει να είναι γνωστό εκ των προτέρων, η πολιτική ισότητα, η εκ περιτροπής προεδρία, υπάρχουν; Υπάρχουν τα στοιχεία εκείνα που θα διαφυλάττουν τα δικαιώματα των Τ/κ; Να ξεκαθαρίσουν αυτά και θ’ αρχίσουμε μια διαδικασία όπου μια διαπραγμάτευση θα είναι επικεντρωμένη στο αποτέλεσμα».

Κατά την Κοινή Διάσκεψη με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη, στις 9/9/19, ο τούρκος ΥΠΕΞ είπε: «η ουσία του πράγματος είναι η ε/κ πλευρά να αποδεχθεί την πολιτική ισότητα, με όλα τα στοιχεία που εμπεριέχει, εκ των προτέρων». Ενώ πρόσθεσε: «Εάν η ε/κ πλευρά θέλει να διαμοιραστεί με την τ/κ πλευρά την εξουσία και την ευμάρεια, στη βάση της πολιτικής ισότητας, αυτό πρώτα συμφωνείται στην βάση αρχών και μετά αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις. Εάν λες ότι αυτό δεν μπορείς να το κάνεις, τότε αυτό που προσπαθείς να κάνεις δεν είναι ένας συνεταιρισμός στη βάση της πολιτικής ισότητας, αλλά στη βάση της κυριαρχικής ισότητας».

Στις 10/9/19, ο τούρκος υπεξ επανήλθε επί του συγκεκριμένου (κατά την Συνέντευξη Τύπου με τον ομόλογό του του Μαυροβουνίου στην Άγκυρα), και είπε: «Για μας και για τους Τ/Κ υπάρχουν κόκκινες γραμμές που δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η πολιτική ισότητα, η αποτελεσματική συμμετοχή, η εκ περιτροπής προεδρία. Αυτά πρέπει να ξεκαθαρίσουν από προηγουμένως με ένα ξεκάθαρο τρόπο και να είναι εκτός διαπραγμάτευσης».

>>> Όλες οι ειδήσεις χρονολογημένες - επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Τρίτον. Ότι δεν πρέπει να διανοείται κανείς ότι μπορεί να υπάρξει λύση χωρίς τουρκικές εγγυήσεις. 

Με το που κατέφθασε στα κατεχόμενα, ο Τούρκος ΥΠΕΞ στις 8/9/19 μιλώντας σε συγκέντρωση κατοίκων εκ Τουρκίας – εποίκων – από χωριά της Καρπασίας, στην Γιαλούσα, είπε ως προς το θέμα των εγγυήσεων: «η τουρκική πλευρά είναι υπέρ μιας λύσης που θα διασφαλίζει την πολιτική ισότητα της τ/κ πλευράς και τα άλλα της δικαιώματα, αλλά μια λύση με μηδέν ασφάλεια και μηδέν εγγυήσεις δεν μπορεί να είναι ούτε στην φαντασία»… 

Και ξεκαθαρίζει πως εννοεί τις Τουρκικές Εγγυήσεις, λέγοντας «υπάρχει ανάγκη για τις εγγυήσεις και την ασφάλεια της Τουρκίας τώρα πιο πολύ από ποτέ» και προχωρά για να προειδοποιήσει Τουρκοκύπριους που τάσσονται κατά της συνέχισης των Εγγυήσεων λέγοντας, «και εάν κάποιος λέει ότι οι εγγυήσεις και η ασφάλεια είναι μόδα που πέρασε, να ξέρουν ότι είναι απερίσκεπτοι και προδότες, είναι λυπηρό να βλέπουμε τέτοια άτομα».


Τέταρτον. Ότι θα αξιοποιηθεί η κατεχόμενη Αμμόχωστος και η περίκλειστη πόλη των Βαρωσίων. 

Ο Τσαβούσογλου στις 8/9/19 (μιλώντας σε συγκέντρωση κατοίκων εκ Τουρκίας – εποίκων – από χωριά της Καρπασίας, στην Γιαλούσα) ανακοίνωσε το άνοιγμα «προξενείου» στην Αμμόχωστο, λέγοντας πως αυτό γίνεται με εντολή του Τούρκου Προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν «για να μην πηγαίνουν οι Τούρκοι πολίτες της περιοχής της Καρπασίας στην Λευκωσία για την διεκπεραίωση προξενικών υποθέσεων.. Έχει καθορισθεί και το μέρος», είπε χωρίς να το ανακοινώσει, ενώ ανέφερε ότι «πρόξενος» θα είναι ο Κασίμ Καμπάν. «Θα γίνει ό,τι χρειάζεται για την ανάπτυξη της περιοχής της Καρπασίας», πρόσθεσε.

Σε συνέντευξη του στο CNN Turk (προγραμματισμένη για μετάδοση Σάββατο (14/9) βράδυ) και αποσπάσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στις 12/9/19, ο Τούρκος ΥΠΕΞ για το θέμα των Βαρωσίων δήλωσε πως «γίνονται προετοιμασίες για το άνοιγμα των Βαρωσίων».

>>> Αρθρογραφία Brief <<< 

Λοιπόν. Αυτά τα τέσσερα πράματα μας είπε ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Συνοπτικά: 
1/ Πρώτα άτυπη Πενταμερής Διάσκεψη να ξεκαθαρίσει το τοπίο και μετά Όροι Αναφοράς, 
2/ Όχι συνέχιση των συνομιλιών απ’ εκεί που έμειναν στο Crans Montana και εκ των προτέρων αποδοχή πολιτικής ισότητας και εκ περιτροπής προεδρίας θέματα τα οποία θα θεωρούνται συμφωνημένα και θα είναι εκτός διαπραγματεύσεων, 
3/ Δεν νοείται λύση χωρίς την συνέχιση των Τουρκικών Εγγυήσεων στην επανενωμένη Κύπρο και 
4/ Προχωρούν σε ανάπτυξη της περιοχής των Βαρωσίων. 

Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου έχει σε ένα σημείο δίκαιο. Ότι όντως επιβάλλεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Και όντως μια Διάσκεψη θα βοηθούσε

Αλλά γιατί άτυπη; Γιατί όχι τυπική και επίσημη; 

Και γιατί να ξεκαθαρίσει μόνο η βάση; Να ξεκαθαρίσουν όλα όσα εκκρεμούν. 

Να πάμε στη Διάσκεψη και να ξεκαθαρίσει και η Βάση και να ξεκαθαρίσει και η Άγκυρα αν επιμένει ή όχι σε Τουρκικές Εγγυήσεις μετά τη λύση. Να ξεκαθαρίσει και η πλευρά μας ότι αποδέχεται την πολιτική ισότητα και την εκ περιτροπής. 

Και αν ξεκαθαρίσουν αυτά και συμφωνηθούν αυτά και μείνουν εκτός της διαπραγμάτευσης για τις τελικές λεπτομέρειες σε άλλα θέματα τότε να ορίσουν νέα Διάσκεψη σε 30 μέρες και να υπογραφεί η λύση.

ad2mobile

Τολμά η Άγκυρα να πάμε σε μια Διάσκεψη αυτού του τύπου και με αυτή την ατζέντα;

Ας την δοκιμάσει ο Νίκος Αναστασιάδης… 

article 1