ΑΠΟΨΗ: Κάνε ένα tweet και συ, μπορείς

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΗΒΗ ΛΑΜΠΡΟΥ*


Παρακολουθώ με ενδιαφέρον το πως αυξανόμενα πολιτικοί και τα κόμματα αρέσκονται  να χρησιμοποιούν  το Twitter  για την επικοινωνία με τον πολίτη-ψηφοφόρο. Έτσι  αυτή τη βδομάδα είδαμε την κ. Γιολίτη να  συνδιαλέγεται με πολίτες για το πως η αστυνομία θα μπορούσε να οργανώνεται απέναντι σε  διαδηλωτές, τον κ.  Καδή να ανακοινώνει  πως έχει διαγνωστεί με COVID-19. Tον περασμένο μήνα είδαμε τον κ. Αβέρωφ να γράφει στα γαλλικά, ενώ άλλοι πολιτικοί αρχηγοί παραμένουν στο ανακοινωτικό στιλ των δελτίων τύπου των κομμάτων τους. Παρατηρούμε βουλευτές να προβάλλουν τις δράσεις τους, πολιτευτές και κομματάρχες να συζητούν για τα δίκια τους και τις απόψεις

Βλέπουν το Twitter ως τον ιδανικό χώρο στον οποίο μπορούν να δείξουν  ένα πιο χαλαρό, λιγότερο στιλιζαρισμένο και ξύλινο πρόσωπο. Προσβλέπουν σε μια διαπροσωπική επικοινωνία, γρήγορη, ασφαλή και κυρίως χωρίς τη διαμεσολάβηση (των ενοχλητικών δημοσιογράφων). Των δημοσιογράφων που θα μπορούσαν να κάνουν την επιπλέον ερώτηση, που μπορούν να εμμένουν στις ερωτήσεις τους ξεβολεύοντας τους. Των δημοσιογράφων  και των Μέσων Επικοινωνίας που μπορούν να ερευνούν, να επαληθεύουν ή να απορρίπτουν τεκμηριωμένα τις όποιες απόψεις και προτάσεις

>>> Όλες οι απόψεις που φιλοξενεί η Brief <<<

Από την άλλη δείχνουν και μια δυσκολία στο να αντιληφθούν τον διαδραστικό χαρακτήρα του μέσου. Η κάθε  δημοσίευση είναι ανοικτή και προσβάσιμη σε όλους , όχι μόνο σε έναν στενό κύκλο φίλων, αλλά ασφαλώς και στα σχόλια καλόπιστα και κακόπιστα, και σε τρολιές και χαβαλετζίδικες αντιδράσεις. Η δημοσίευση (ή η συζήτηση) γύρω από αυτήν εύκολα γίνεται viral και ξεφεύγει του ελέγχου της πηγής.

To Twitter, περισσότερο από όποιο άλλο social medium, έχει τη δυνατότητα να ενώσει δύο ξεχωριστά είδη κοινού σε μια συνεκτική ομάδα, συγχωνεύοντας κοινό που χρησιμοποιεί το Ίντερνετ για ψυχαγωγία με το κοινό που ενδιαφέρεται για πολιτικό διάλογο. Έτσι οι πολιτικοί μπορούν να απευθυνθούν σ ένα ευρύτερο κοινό με ένα λόγο σύντομο των 140 χαρακτήρων , ένα λόγο συνθηματικό και σχεδόν ξεκάθαρα μαρκετίστικα οργανωμένο.

>>> Όλες οι απόψεις που φιλοξενεί η Brief <<<

Το Twitter είναι τόσο άμεσο όσο και αφιλτράριστο - δεν υπάρχουν επαναληπτικές λήψεις στο Διαδίκτυο. Ως social medium, στη χώρα μας όμως δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλη χρήση.  Έρχεται έσχατο στις προτιμήσεις χρηστών μετά το Facebook και το Instagram. Αυτό σημαίνει πως τα συμβατικά μέσα επικοινωνίας χρειάζονται ώστε το μήνυμα, το τόσο φροντισμένο, να φτάσει σε όλους αυτούς που δεν χρησιμοποιούν το twitter.  Η διαδραστική επικοινωνία είναι κλειδί για τους πολιτικούς του μέλλοντος. Το  twitter είναι μια τέτοια πλατφόρμα διάδρασης. Ας χρησιμοποιηθεί ως τέτοιο, και όχι ως απλά μια ακόμα ευκαιρία προβολής κινήσεων εντυπωσιασμού.

*Η Ήβη Λάμπρου είναι καθηγήτρια στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου Frederick.

Tags
Ήβη Λάμπρου