ΕΦΑΠΑΞ - Εμπόριο & Υπεραγορές: Κάποιοι δεν θα αντέξουν

* Στήλη «Εφάπαξ»: Παραοικονομία, παραπολιτική, οικονομικά κους-κους και άλλα

Σε φάση κατασκευής το νέο Lidl στην Τσερίου 

d

€ Η πόρτα που ανοίγει μόνο για είσοδο ατόμων και μηχανημάτων στο εργοτάξιο, οδηγεί στο τεμάχιο όπου ανεγείρεται το νέο τύπου Lidl στη λεωφόρο Τσερίου στον Στρόβολο. Το ΕΦΑΠΑΞ έγραψε προ μηνών ότι η συγκεκριμένη περιοχή θα αποτελέσει τον νέο σταθμό του καταστήματος της αλυσίδας. Αυτό επίσης που μαθαίνει η στήλη είναι πως το νέο κατάστημα θα είναι μεγαλύτερο και με διαφορετική διαρρύθμιση σε σχέση με τα υφιστάμενα μαγαζιά της αλυσίδας στην Κύπρο. Φίλος της στήλης που είναι καλός γνώστης του λιανικού εμπορίου τόνισε ότι 12 χρόνια μετά την κάθοδό του στην Κύπρο το Lidl φαίνεται να εισέρχεται σε νέα φάση με κατάστημα που θα μοιάζει περισσότερο με άλλες υπεραγορές παρά με το ειδικό μοντέλο που μέχρι στιγμής εφαρμόζει. Θα έχει πάντως μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το νέο κατάστημα Lidl στην Τσερίου, το οποίο εκτιμάται να είναι έτοιμο κατά το πρώτο μισό του επόμενου έτους. 


Ο «πρέσβης» της κυπριακής ναυτιλίας 

€ Όταν προ 30ετίας ο Θωμάς Καζάκος πήγε για πρώτη φορά στο Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ούτε η κυπριακή ναυτιλία είχε τη σημερινή της εικόνα ούτε βεβαίως και ο ίδιος ο οργανισμός. Τρεις δεκαετίες μετά το κυπριακό νηολόγιο είναι εκ των κορυφαίων στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως, οι εταιρείες πλοιοκτησίας και πλοιοδιαχείρισης αυξάνονται έχοντας παράλληλα και φυσική παρουσία στην Κύπρο και δη στη Λεμεσό. Μάλιστα, ο τομέας της ναυτιλίας ως ο κατεξοχήν διεθνοποιημένος τομέας της κυπριακής οικονομίας έχει -πολλάκις- αποδείξει τις αντοχές αλλά και τις προοπτικές συνεχούς ανάπτυξης που διαθέτει. Την ίδια ώρα ο επικεφαλής του οργανισμού Θωμάς Καζάκος, χαίρει εκτίμησης για την εργατικότητα, το ήθος και τη μεθοδικότητά του κατά την εργασία. «Αποτελεί τον καλύτερο πρέσβη της κυπριακής ναυτιλίας εντός και εκτός συνόρων» είπε φίλος της στήλης με καλή εικόνα για τον τομέα της ναυτιλίας. 


Εμπόριο, Υπεραγορές & η νέα τάση. Και όποιος αντέξει

€ Εκτός αστικών κέντρων και κυρίως σε κοινότητες που αποτελούν πέρασμα για περιοχές με αρκετό κόσμο αλλά που είναι μακριά από τις πόλεις φαίνεται να δημιουργούνται σταδιακά νέα καταστήματα υπεραγορών. Η νέα τάση στο εμπόριο δείχνει δύο βασικά στοιχεία: Πρώτον ότι μάλλον φτάσαμε σε κορεσμό σε επίπεδο καταστημάτων εντός πόλεων και δεύτερον ότι ο κόσμος αναζητά διαρκώς όλο και περισσότερη ευκολία και συνεπώς οι αλυσίδες υπεραγορών επιδιώκουν να εξυπηρετήσουν με νέα καταστήματα τις εν λόγω ανάγκες. Πάντως, η στήλη σημειώνει ότι ήδη υπάρχουν πολλά καταστήματα υπεραγορών, φρουταριών και μπακάλικων στην Κύπρο την ώρα που τόσο τα τετραγωνικά όσο και τα ταμεία είναι πολύ υπέρμετρα για το μέγεθος της αγοράς. Αυτό τι σημαίνει; Ότι κάποιοι δε θα αντέξουν. 

 
996