ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΥΡΗΣ
Σε μια βδομάδα καταγράφηκαν πολλές σημαντικές και λιγότερο σημαντικές ειδήσεις. Όλες όμως κυριάρχησαν στην επικαιρότητα και απασχόλησαν τις δημόσιες συζητήσεις. Αυτό που κάνει περισσότερη εντύπωση είναι ότι λιγότερο από δυο μήνες πριν τις Προεδρικές Εκλογές δεν κατεγράφη κάτι αξιοσημείωτο στην προεκλογική κούρσα των υποψηφίων Προέδρων. Τα κύρια θέματα στην επικαιρότητα ήταν οι Αρχιεπισκοπικές Εκλογές, το ζήτημα με την εξαγγελθείσα απεργία στην ΑΗΚ η οποία ακυρώθηκε την υστάτη και μερικά ακόμη επεισόδια στο πολυετές δράμα του ΡΙΚ.
Εκκλησιαστική επικοινωνία με αποκαλύψεις
Στο πεδίο των Αρχιεπισκοπικών καταγράφηκαν πολλά και εξόχως ενδιαφέροντα. Επρόκειτο, βεβαίως, για την τελευταία εβδομάδα πριν τη σημερινή εκλογική διαδικασία (Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2022) και συνεπώς ήταν λογικό και αναμενόμενο οι ομάδες στήριξης αλλά και οι ίδιοι οι υποψήφιοι Αρχιεπίσκοποι ότι θα έπαιζαν όλα τα χαρτιά τους.
Είδαμε, χωρίς να κάμνει σε κάποιον έκπληξη, ότι ο Δρ. Σωτηριάδης στηρίζει τον Μητροπολίτη Μόρφου, είδαμε -και αυτό έκανε έκπληξη- καμπόσους οδοντιάτρους να στηρίζουν τον Μητροπολίτη Λεμεσού και είδαμε και μπόλικες καταχωρήσεις στον Τύπο. Είδαμε ακόμη με ενδιαφέρον πέραν από διαφημίσεις στους δρόμους ή σε έντυπα, Μητροπολίτες να χρησιμοποιούν τα social media και να στήνουν ακόμη και κανάλια στο YouTube, με δικό τους πρωτογενές υλικό.
>>> Διαβάστε επίσης:
- «Αλλάζει ο ρους της παγκόσμιας οικονομίας»
- Ο αργός θάνατος των ΜΜΕ κρατά τη Δημοκρατία πίσω
- Κακό timing, με λανθασμένη βάση η συζήτηση για ΑΤΑ
Μεγαλύτερη, ωστόσο, αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη του Μητροπολίτη Ταμασού να αποκαλύπτει ότι ο ρωσικός ναός στην αυλή της μητρόπολής του έγινε έπειτα από ανταλλαγή γης μεταξύ εργολάβου και της Μητρόπολης Κύκκου και Τηλλυρίας (!!!), η οποία όμως την ανταλλαγή την αξιοποίησε για έργα στη Μητρόπολη Ταμασού. Σε κάποιο σημείο, όπως περιγράφηκε από τον Μητροπολίτη Ταμασού, κάποιος καλός άνθρωπος από τη Ρωσία που μένει χρόνια στην Κύπρο έκανε και μια δωρεά. Άγνωστο το κόστος του έργου, άγνωστο και το ποσό της δωρεάς, άγνωστο και γιατί η Μητρόπολη Κύκκου παραχώρησε γη εκατομμυρίων και πήρε ως αντάλλαγμα την ανέγερση ενός ναού σε άλλη Μητρόπολη.
Τα γεγονότα θυμίζουν υποθέσεις από το παρελθόν με ύποπτες διαδρομές χρήματος με πολλούς σταθμούς και με την εμπλοκή πολλών, όπως έχουν καταγραφεί ακόμη και σε αίθουσες δικαστηρίων. Βεβαίως, επειδή πρόκειται για την Εκκλησία κανείς δε θα ασχοληθεί ιδιαίτερα διότι ισχύει από τη μια ο νόμος της σιωπής και από την άλλη αυτός του άβατου στα της Εκκλησίας.
Σε κάθε περίπτωση παραμένουν σημαντικές οι εκλογές στην Εκκλησία και βεβαίως το ποιος θα αναδειχθεί ο νέος προκαθήμενός της. Και όχι μόνο για αυτούς που είναι κοντά στην Εκκλησία και στη θρησκεία αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία. Όποιος εκλεγεί θα έχει ρόλο να διαδραματίσει στις σχέσεις κοινωνίας-Εκκλησίας, κράτους-Εκκλησίας και βεβαίως των σχέσεων με όσους δεν είναι θρησκόληπτοι, δεν είναι πιστοί, δεν είναι χριστιανοί ή και άθεοι. Είναι ισχυρός ο ιστορικός, πολιτισμικός και κοινωνικός δεσμός της Εκκλησίας στην Κύπρο με την πολιτεία, σε τέτοιο βαθμό που για αιώνες η ιστορία του τόπου και του θεσμού είναι αλληλένδετες. Στο σήμερα ωστόσο, η εν λόγω σχέση δοκιμάζεται και κρίνεται σε πολλά επίπεδα.
Οι ανομολόγητες αμαρτίες στην ΑΗΚ
Και ενώ οι αρχιεπισκοπικές μπήκαν στην τελική τους ευθεία και ενώ οι υποψήφιοι για την Προεδρία δεν έκαναν αισθητή την παρουσία τους συνδικαλιστές της ΑΗΚ προχωρούσαν προς αποκοπές ρεύματος προτάσσοντας μάλιστα θέματα που δεν τους αφορούν ως εργαζόμενους αλλά άπτονται κυρίως αποφάσεων πολιτικής, για τις οποίες αρμόδιο είναι το διορισμένο από την εκάστοτε κυβέρνηση Διοικητικό Συμβούλιο.
Πολύ πιο κοντά στα των εργασιακών, της καλής λειτουργίας του οργανισμού και της σχέσης εργοδότη- εργοδοτουμένου βρίσκονταν ή και εξακολουθούν να βρίσκονται άλλα, πολύ σημαντικά θέματα. Ορισμένα από αυτά έχουν να κάνουν με την κακή συμπεριφορά προσωπικού της ΑΗΚ, της χρήσης των υπηρεσιακών οχημάτων για προσωπικές διαδρομές, σε κάποιες περιπτώσεις τις κλοπές εξοπλισμού και καυσίμων ή το ότι κάποιοι χρησιμοποιούν τις θέσεις τους για να τοποθετούνται αιτήσεις πάνω από άλλες. Για ορισμένα εξ αυτών έγιναν και ενέργειες και μεγάλες συζητήσεις κατά καιρούς. Κάποιοι μάλιστα (ναι συνδικαλιστές) είχαν το θράσος να αντιδράσουν όταν επρόκειτο να τοποθετηθούν GPS ή δακτύλιοι ελέγχου της τάπας καυσίμων σε οχήματα. Παρόλα αυτά, οι συντεχνίες της ΑΗΚ -κουτοπόνηρα- θέτουν θέματα που δεν τους αφορούν, για τα οποία δεν έχουν θεσμικό ρόλο για καθορισμό τους και μάλιστα παίζοντας με την υγεία πολιτών, την εύρυθμη λειτουργία στους δρόμους, τον κύκλο εργασιών μιας επιχείρησης ή τις βασικές ανάγκες ενός νοικοκυριού. Για ένα αγαθό για το οποίο δεν έχουν εισφέρει ούτε ένα σεντ, δεν τους ανήκει, δεν έχουν κανένα επιπλέον δικαίωμα επί αυτού από οποιονδήποτε άλλο πολίτη της χώρας, αλλά έχουν την ευχέρεια να «παίζουν» με αυτό επειδή λαχαίνει να εργάζονται στην ΑΗΚ. Με μια λέξη: Απαράδεκτο.
Τα δύο θέματα που κυριάρχησαν στην επικαιρότητα μαζί με τα παρατράγουδα στο ΡΙΚ (για το οποίο αξίζει ένα άρθρο αποκλειστικά για αυτό) αποκαλύπτεται, για άλλη μια φορά η κυπριακή πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα γεμάτη με άγνωστες ιστορίες που αποκαλύπτονται σε λάθος χρόνο, για αλλότριους σκοπούς και που αποκαρδιώνουν όσους με αγωνία παρατηρούν την ελπίδα για καλύτερες μέρες να σβήνει όσο περνά ο καιρός. Μια τραγική, κυπριακή πραγματικότητα με πολλές αμαρτίες, τις οποίες κάθε τόσο ως κοινωνία έρχεται η ώρα που πληρώνουμε.