Καιρός να κτίσουμε, όχι να τάζουμε

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΥΡΗΣ

Ανεξαρτήτως συγκυρίας, δηλαδή είτε ήταν οι συνθήκες της πανδημίας είτε πιο πρόσφατα η κατάσταση όπως έχει δημιουργηθεί με τον πόλεμο στη Ουκρανία και την απαγόρευση πτήσεων από και προς τη Ρωσία, το Υφυπουργείο Τουρισμού ακολουθεί μια πολύ συγκεκριμένη τακτική. Η τακτική του έχει να κάνει με τις προσδοκίες που δημιουργεί σε σχέση με δυνητικές νέες αγορές ή με αριθμούς αφίξεων και μάλιστα για πολύ συγκεκριμένες, μικρές χρονικές περιόδους. Σίγουρα δεν κάνει τσιγκουνιές στις προσδοκίες που δημιουργεί. 

Την ίδια ώρα, ο υφυπουργός, Σάββας Περδίος, με όλη τη διάθεση, τις καλές προθέσεις και την εργατικότητα που φαίνεται να έχει προσπαθεί να δίνει και τα θετικά μηνύματα προς τα έξω, αλλά πρώτος από όλους γνωρίζει πως όσο καλή δουλειά κι αν κάνει δεν περνά από το χέρι του πόσους -τελικά- τουρίστες θα εξασφαλίσει η Κύπρος. Ειδικά μετά την πανδημία, τις τιμές που έχουν εκτοξευθεί και την πολεμική κατάσταση στη Ρωσία, το μόνο σίγουρο αυτή τη στιγμή στον πλανήτη είναι ότι καμία εκτίμηση δεν μπορεί να είναι ασφαλής. 

Τα βραχυπρόθεσμα, έκτακτα πλάνα δε θα βοηθήσουν ιδιαίτερα διότι πολύ απλά είναι συνήθως ημιτελή, βεβιασμένα και συνεπώς με περιορισμένα αποτελέσματα. Σε αυτό στο οποίο οι αρμόδιοι και οι εμπλεκόμενοι, με τον τουρισμό, οφείλουν να επικεντρωθούν είναι στο να κτίσουν για τα επόμενα χρόνια. 

Αυτά που πρέπει να κτίσουν είναι: 
1. Το brand name της Κύπρου, το οποίο υστερεί σοβαρά σε σύγκριση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς  
2. Οι υποδομές που θα καθιστούν τη διαμονή, τη διακίνηση και την ψυχαγωγία των τουριστών ευχάριστη 
3. Νέες αγορές και διεύρυνση συνεργασιών με υφιστάμενες 
4. Καταρτισμός πλάνου για σταδιακή μείωση της μεγάλης εξάρτησης από τις λίγες σημαντικές αγορές με τις οποίες η Κύπρος συνεργάζεται (Ηνωμένο Βασίλειο και Ρωσία αν και για τη δεύτερη φαίνεται να γίνεται με βίαιο τρόπο). 

Δεν είναι καιρός για υποσχέσεις και μεγάλα λόγια απλώς και μόνο για να φαίνεται -κυρίως προς τους επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας- ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού δουλεύει. Στο κάτω κάτω αυτή είναι η δουλειά του, να εργάζεται συστηματικά και αδιάκοπα προς αύξηση και ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας. Είναι ο καιρός του σχεδιασμού και του κτισίματος, σημαντικών στοιχείων και υποδομών που για δεκαετίες λείπουν από την Κύπρο. Αυτό το κτίσιμο θα φέρει μακροπρόθεσμα, θετικά αποτελέσματα και θα απεγκλωβίσει τη χώρα από την ευκαιριακή και μη βιώσιμη πεπατημένη των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, των πακέτων all inclusive και της εξάρτησης από δυο-τρεις χώρες. 

 
1006