Ο Γενικός Διευθυντής του Nicosia Mall Yoram Kedem αναφέρεται στους κανόνες της επιτυχίας

Ένα εμπορικό κέντρο είναι μια ιδιαίτερα περίπλοκη επιχείρηση, πολύ περισσότερο απ’ ότι φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Ιδιαίτερα δε, σε μια εποχή κατά την οποία o κόσμος του λιανικού εμπορίου αλλάζει δραματικά.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

 

Παραδοσιακά, ένα εμπορικό κέντρο αντιμετωπίζεται ως εμπορικό ακίνητο, αποτελούμενο από ένα σύμπλεγμα εμπόρων, οι οποίοι συνυπάρχουν σε ένα χώρο του οποίου οι βασικοί κανόνες επιτυχίας μπορούν να χαρακτηριστούν ως οικουμενικοί. Μελετώντας όμως από κοντά τον τρόπο λειτουργίας των εμπορικών κέντρων, διαπιστώνεται, όπως αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής του Nicosia Mall, κ. Yoram Kedem, ότι «πρόκειται για περίπλοκους επιχειρηματικούς οργανισμούς, οι οποίοι χρήζουν εξειδικευμένης και διαφορετικής προσέγγισης». Ως ένας από τους πλέον ειδικούς στο χώρο, με πολυετή εμπειρία σε θέσεις κλειδιά στο retail real estate, στην Ευρώπη αλλά και την Ασία, ο κ. Kedem, εξηγεί ότι «για να μπορέσει κάποιος να πει με βεβαιότητα τι ορίζεται ως επιτυχία σε ένα εμπορικό κέντρο, είναι σημαντικό να εντοπίσει τους βασικούς δείκτες επιτυχίας και τις διάφορες δυνάμεις που δρουν ταυτόχρονα».  

Μετρώντας την επιτυχία
Οι κλασσικοί δείκτες επιτυχίας του εμπορικού κέντρου, σχετίζονται με τους ενοικιαστές. «Το ποσοστό πληρότητας, το ελάχιστο εγγυημένο ενοίκιο, το ποσοστό επί του τζίρου έναντι ενοικίου και τα έσοδα των επιχειρήσεων, είναι σημαντικοί δείκτες για την αξιολόγηση της απόδοσης ενός εμπορικού κέντρου», σημειώνει ο κ. Kedem.

Ένας από τους σημαντικούς δείκτες απόδοσης για ένα εμπορικό κέντρο είναι το «footfall», ο αριθμός, δηλαδή, των ατόμων που εισέρχονται και διακινούνται στον χώρο. Κι αυτό γιατί βασικός ρόλος του εμπορικού κέντρου είναι να φέρνει τους καταναλωτές κοντά στα  καταστήματα. «Ο αριθμός των ατόμων που μπορεί να προσελκύσει το εμπορικό κέντρο είναι ένδειξη επιτυχίας, αφού η κυκλοφορία επισκεπτών μεταφράζεται σε μια ευκαιρία για μετατροπή τους σε πελάτες από τα καταστήματα. Η τεχνολογία έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στην ανάδειξη του footfall ως δείκτη επιτυχίας, εφόσον πλέον υπάρχουν εξελιγμένοι μετρητές που μας επιτρέπουν να μετρήσουμε τον αριθμό των επισκεπτών και να εντοπίσουμε τα σημεία ενδιαφέροντος μέσα στον χώρο», λέει ο κ. Kedem. 

Συνολικές μετρήσεις 
Οι ενοικιαστές αποτελούν επίσης σημαντικό γρανάζι της μηχανής ενός εμπορικού κέντρου, και οι πωλήσεις τους είναι ένα σημαντικό δεδομένο στην αξιολόγηση της επιτυχίας. Σύμφωνα με τον κ. Kedem, «τα δεδομένα της απόδοσης ανά κατάστημα επιτρέπουν στο εμπορικό κέντρο να αποκτήσει μια εις βάθος κατανόηση της απόδοσης των εμπορικών ακινήτων. Με βάση αυτά τα στοιχεία, μπορούμε να υπολογίσουμε τον συνολικό όγκο πωλήσεων, τους συντελεστές μετατροπής του επισκέπτη σε πελάτη σε σχέση με το footfall και επιπρόσθετα να μετρήσουμε την παραγωγικότητα του χώρου, δηλαδή τις πωλήσεις ανά τετραγωνικό μέτρο», αναφέρει ο κ. Kedem. 

Κατακτώντας την επιτυχία 
Η επιτυχία του εμπορικού κέντρου είναι μια περίπλοκη διαδικασία στην οποία διάφοροι παράγοντες, που με τη σειρά τους εξαρτώνται και επηρεάζονται από άλλους επίσης περίπλοκους μηχανισμούς, δημιουργούν μαζί την ολική εμπειρία του πελάτη. Η ποιότητα των εγκαταστάσεων, η ατμόσφαιρα και οι παρεχόμενες υπηρεσίες αλληλοεπιδρούν με την ποιότητα των προϊόντων, το διαθέσιμο στοκ, την εξυπηρέτηση των πελατών αλλά και τα κίνητρα που τους δίνονται.

Όπως εξηγεί ο κ. Kedem, «στον πυρήνα του, ο τρόπος λειτουργίας των εμπορικών κέντρων, είναι μια μορφή κοινωνικής επιστήμης. Πρέπει να κατανοήσουμε πλήρως την συμπεριφορά των καταναλωτών, ώστε να μπορέσουμε να διαχειριστούμε σωστά το χώρο μας. Αν δεν ξέρουμε τους πελάτες μας και τις ανάγκες τους δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε στρατηγικές και ενέργειες για να τους προσφέρουμε αυτό που περιμένουν, χρειάζονται ή επιθυμούν, όταν βρίσκονται στον εμπορικό χώρο. Η υιοθέτηση μιας πελατοκεντρικής προσέγγισης έχει αποδειχθεί ως μια πετυχημένη τακτική σε ότι αφορά το Nicosia Mall. Ο μελετημένος συνδυασμός επιλογών που προσφέρουμε, οι μοναδικές παροχές και η συνολική διαφοροποιημένη στρατηγική, έχουν καθοριστεί κατανοώντας τις ανάγκες αυτές ή τις επιθυμίες του σημερινού καταναλωτή. Όλα αυτά μας επέτρεψαν να επιτύχουμε ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενης επισκεψιμότητας μέσα σε ένα μικρό σχετικά χρονικό διάστημα», λέει ο κ. Kedem. 

Προσαρμογή και ανταπόκριση 
Καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες αλλά και το λιανικό εμπόριο μεταλλάσσονται διαρκώς, τα δεδομένα που καθορίζουν την επιτυχία ενός εμπορικού κέντρου, κατά συνέπεια, δεν μπορούν να παραμένουν στατικά. Σύμφωνα με τον κ. Kedem, η προσαρμοστικότητα και η άμεση ανταπόκριση είναι αναγκαίες αρετές οι οποίες πρέπει να υιοθετούνται από κάθε επιχείρηση. Τα εμπορικά κέντρα δεν αποτελούν εξαίρεση. Ο τομέας αυτός έχει περάσει σε μια νέα εποχή  στην οποία διαδραματίζεται ο μεγαλύτερος μετασχηματισμός στην ιστορία του λιανικού εμπορίου μέσω της τεχνολογίας, της ψηφιοποίησης αλλά και της νέας γενιάς καταναλωτών, οι οποίοι διαθέτουν διαφορετικές αγοραστικές συνήθειες. Μολονότι οι αλλαγές των αγοραστικών συνηθειών και τάσεων αλλάζουν, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα εμπορικά κέντρα  δεν αλληλοαποκλείονται. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν εξίσου τις δυο αυτές επιλογές.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

 

Στο τέλος της μέρας οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα, εκεί όπου τους προσφέρεται η μεγαλύτερη αξία, τη δεδομένη στιγμή που την ψάχνουν. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι το brick and mortar retail εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα των πωλήσεων παρά το αυξανόμενο κύμα που έχει παρατηρηθεί στις διαδικτυακές πωλήσεις. 

Εφαρμόζοντας το μοντέλο του «fast fashion»
Αναντίλεκτα τα εμπορικά κέντρα λειτουργούν μέσα σε ένα δυναμικό επιχειρηματικό οικοσύστημα. Προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας, ο κ. Kedem εισηγείται να κοιτάξουμε ως παράδειγμα τον τρόπο λειτουργίας του «fast fashion», το οποίο βασίζεται στην συνεχή και άμεση ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών. Ακριβώς αυτή η άμεση ανταπόκριση στην επιθυμία του καταναλωτή είναι κατά την άποψη του, το σημείο που οδηγεί στην επιτυχία.

 
131
Thumbnail

Η Κύπρος δεν μπορεί να συνεχίσει τον ρόλο του «επιτήδειου ουδέτερου». Δεν μπορεί να είναι μια με την Μόσχα και μια με την Ουάσιγκτον. Θα πρέπει να επιλέξει… ο Νίκος Χριστοδουλίδης ως ο Υπουργός Εξωτερικών της χώρας έχει υποχρέωση να προωθήσει και να αναπτύξει αυτό τον διάλογο αλλά να ληφθούν και αποφάσεις…

ad1mobile



ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΓΑΡΗΣ 
Twitter: @tsangarisp

Παλαιότερα η Στήλη είχε τοποθετηθεί επί του θέματος «Πρότασης Μενέντεζ». Και είχε επισημάνει ότι η άρση του εμπάργκο όπλων προς την Κύπρο δεν ήταν το σημαντικότερο σημείο της Πρότασης. Γιατί; Προφανές. Διότι η Κύπρος είτε με εμπάργκο είτε χωρίς δεν πρόκειται να παραγγείλει είτε Apache είτε F-35. Η ουσία της Πρότασης Μενέντεζ δεν ήταν/είναι η άρση του εμπάργκο αλλά ότι η Κύπρος μεταφέρεται εντός του κυκεώνα αντιπαράθεσης μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας. Και ότι η «Νήσος μας» θα πρέπει λίαν συντόμως να επιλέξει μεταξύ των στρατοπέδων: ΗΠΑ ή Ρωσία; 

Πριν λίγες μέρες είχα την ευκαιρία να έχω μια συνέντευξη με τον ΓΓ του ΑΚΕΛ (δημοσιεύεται σήμερα. Διαβάστε την εδώ). Τον οποίο και ρώτησα, ποιες είναι οι ενστάσεις του ΑΚΕΛ στην Πρόταση Μενέντεζ. 

Ομολογουμένως ο Άντρος Κυπριανού είπε κάποια επιχειρήματα και έθεσε κάποια ερωτήματα, τα οποία δύσκολα απαντώνται. Όπως: Ποιο το αντάλλαγμα που θα λάβει η Κυπριακή Δημοκρατία να δεθεί στο άρμα των ΗΠΑ; Το εμπάργκο;

Και έχει δίκαιο. Όπως είπαμε πιο πάνω το θέμα του εμπάργκο είναι μια άνευ ουσίας. Δεν έχει καμία ουσιαστική σημασία, πέραν της πολιτικής σημειολογίας. 

>>> Όλες οι ειδήσεις χρονολογημένες - επιλεγμένο περιεχόμενο <<< 

Είπε ο ΓΓ του ΑΚΕΛ: «Το εμπάργκο δεν έπρεπε καν να μας είχε επιβληθεί. Εισέβαλε η Τουρκία στην Κύπρο, οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούσαν όλα αυτά τα χρόνια να πουλούν εξοπλισμό στην Τουρκία, αλλά στο θύμα που είμαστε εμείς, έβαλαν εμπάργκο. Αστεία πράγματα. Δεν έπρεπε να υπάρχει και θα έπρεπε να καταργηθεί. Το ερώτημα είναι με πιο αντίτιμο θα δεχτούμε να καταργηθεί αυτό το εμπάργκο. Θα προσδεθούμε στο άρμα των Ηνωμένων Πολιτειών; Θα επιτρέψουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες την αντιπαράθεση που έχουν με την Ρωσία, να την μεταφέρουν στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας, διότι περί τούτου πρόκειται».

Παράλληλα ο Άντρος Κυπριανού προειδοποιεί ότι η Ρωσία θα αντιδράσει «και μάλιστα έντονα». 

Είναι λογικό. Δεν είναι; Προσέξετε ποια είναι η κατάσταση τώρα: Μια χώρα, η Κύπρος, δεν ανήκει ούτε στο ΝΑΤΟ ούτε στον Συνεταιρισμό αλλά ούτε και σε κάποιο συνασπισμό Ρωσικών συμφερόντων. Η ίδια, η Κύπρος, επιχειρηματολογεί ότι έχει καλές σχέσεις και με τις ΗΠΑ και με την Ρωσία. 

Αλλά, το κύριο ερώτημα παραμένει. Που ανήκουμε τελικά; Που ανήκει η Κύπρος; Στην Δύση ή στην Ανατολή; Διότι η «μέση» (οι Αδέσμευτοι) έχει καταργηθεί. Ήταν όντως μια εύκολη λύση το «ούτε απ’ εκεί ούτε απ’ εδώ αλλά πότε απ’ εκεί πότε απ’ εδώ». Ο «επιτήδειος ουδέτερος», ήταν στις πλείστες των περιπτώσεων ο προνομιούχος, ασχέτως αν ούτε και αυτός ο ρόλος «μας βγήκε» ως Κύπρος. Τουναντίον ίσως να πληρώνουμε το τίμημα από το 1974 για αυτό τον ρόλο που επιλέξαμε. 

Αλλά βρισκόμαστε στο 2019. Από το 2004 βρισκόμαστε στην ΕΕ. Και μάλλον έως το 2020 θα πρέπει να επιλέξουμε και κάτι άλλο: 

Θα βρεθούμε στο ΝΑΤΟ; Ή θα βρεθούμε απέναντι; Μαζί με τη Ρωσία; Η μέση λύση πλέον δεν υπάρχει. Και σε αυτό διαφωνούμε με τον ΓΓ του ΑΚΕΛ αλλά διαφωνούμε και με την Κυβέρνηση, η οποία ούτε και αυτή λαμβάνει ξεκάθαρες αποφάσεις ως προς τούτο. Η Κύπρος δεν μπορεί να συνεχίσει τον ρόλο του «επιτήδειου ουδέτερου». Δεν μπορεί να είναι μια με την Μόσχα και μια με την Ουάσιγκτον. Θα πρέπει να επιλέξει. 

>>> Αρθρογραφία Brief <<<

Αλλά ο Άντρος Κυπριανού έχει δίκαιο και στο εξής: «Με ποιο αντάλλαγμα;» 

Η Στήλη έχει τοποθετηθεί και επί τούτου: Όντως. Θα πρέπει το δίλημμα να μεταφερθεί και στην ίδια την  Ουάσιγκτον. Διότι και αυτή θα πρέπει να απαντήσει τι θα πράξει η ίδια για την Κύπρο. Δηλαδή, η Κύπρος θα επιλέξει το ΝΑΤΟ αλλά την ώρα της κρίσης (είδε πχ λύση στο Κυπριακό), η Ουάσιγκτον θα παίζει αυτή τον επιτήδειο ουδέτερο; 

Όλα αυτά θα πρέπει λίαν συντόμως να ξεκαθαριστούν. 

ad2mobile

Και ο Νίκος Χριστοδουλίδης ως ο Υπουργός Εξωτερικών της χώρας έχει υποχρέωση να προωθήσει και να αναπτύξει αυτό τον διάλογο αλλά να ληφθούν και αποφάσεις: 

Είτε Ουάσιγκτον, είτε Μόσχα. Πρέπει να αποφασίσουμε. 

article 1