Τσερίου: Η ντροπή των δρόμων της Λευκωσίας

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΥΡΗΣ

Για χρόνια έως και δεκαετίες πλέον συζητείται πώς και πότε η λεωφόρος Τσερίου στον Στρόβολο θα ανακατασκευαστεί προκειμένου να γίνει κανονικός δρόμος με βασικές ανέσεις και ευκολίες για τους οδηγούς, τους ποδηλάτες, τους πεζούς και τα καταστήματα της περιοχής. 

Η κατάσταση του δρόμου είναι τραγική, αφού πάσχει από πολλές απόψεις. Και μέχρι να προχωρήσει τελικά ο διαγωνισμός για ένα κοινά αποδεκτό σχέδιο της λεωφόρου και πολύ περισσότερο μέχρι να προχωρήσουν τα κατασκευαστικά έργα, ο δρόμος αφήνεται στο έλεος του χρόνου την ώρα που αποτελεί μόνιμη πηγή κινδύνων κυρίως για όσους ριψοκίνδυνα επιχειρούν να περπατήσουν ή να χρησιμοποιήσουν ποδήλατο ακόμη και μοτοσικλέτα στη λεωφόρο. 

Χρησιμοποιώντας τακτικά τον εν λόγω δρόμο εντοπίζω κάποια εξόφθαλμα κενά τα οποία θα μπορούσαν με μικρό κόστος και σε μικρό, σχετικά, χρονικό διάστημα να καλυφθούν έως ότου προχωρήσει το έργο ανάπλασης της Τσερίου. 

Τα κυριότερα προβλήματα της λεωφόρου είναι: 

1.    Κακό οδόστρομο, με λακούβες, ανωμαλίες, σημεία χωρίς σήμανση κατά τα οποία πλαταίνει ή στενεύει απότομα και στροφές οι οποίες ειδικά τα βράδια είναι δύσκολες για τους οδηγούς. 
2.    Σχεδόν μηδενική σήμανση με τις απαραίτητες λωρίδες στο οδόστρωμα. Κατά τις βραδινές ώρες ο δρόμος είναι απλώς μια ενιαία μάζα ασφάλτου. 
3.    Σε πολλά σημεία, της κατά τ’ άλλα εμπορικής οδού, δεν υπάρχουν πεζοδρόμια ενώ μπροστά από πολλά καταστήματα το οδόστρωμα φτάνει μέχρι την είσοδό τους. Η Τσερίου γίνεται ακόμη πιο αφιλόξενη για τους πεζούς έχοντας μόλις μία διάβαση πεζών σε μια ακτίνα περίπου 2 χιλιομέτρων (από τον κυκλικό κόμβο μέχρι τη συμβολή με την Κωνσταντινουπόλεως). 
4.    Ο φωτισμός είναι κακός. Άξιο απορίας το γεγονός ότι σε κάποια σημεία οι πάσσαλοι της ΑΗΚ είναι αρκετά μέτρα μακριά από τον δρόμο, εκεί που κάποτε θα φτάνει η νέα λεωφόρος (!). 
5.    Δεν υπάρχουν υποδομές όμβριων υδάτων, με αποτέλεσμα τον χειμώνα να γίνεται ακόμη χειρότερη και επικίνδυνη η οδήγηση στον ήδη κακό δρόμο.  
Ο δρόμος εδώ και χρόνια έχει κλείσει τον κύκλο του παρά το γεγονός ότι αποτελεί έναν από τους πλέον πολυσύχναστους της Λευκωσίας. Τα πρωινά αποτελεί μία από τις κύριες οδεύσεις οχημάτων προς το κέντρο της πόλης. Τα απογεύματα ελκύει εμπορική κίνηση και βεβαίως όλα τα οχήματα των ατόμων που επιστρέφουν από την εργασία τους. Δεν είναι σε κανένα σημείο του δρόμος που μπορεί να εξυπηρετεί τον κόσμο. Αντίθετα, ταλαιπωρεί, τρομάζει και ολοένα φθείρεται. 

Με απλές, άμεσες και χαμηλού κόστους παρεμβάσεις μπορεί να γίνει τουλάχιστον υποφερτός, λιγότερο επικίνδυνος και λίγο -έστω- πιο λειτουργικός και συνεπώς να εξυπηρετεί χιλιάδες οδηγούς και πεζούς που καθημερινά τον χρησιμοποιούν μέχρι τελικά να προχωρήσει το καθοριστικής σημασίας έργο ανακατασκευής της λεωφόρου Τσερίου.