Βερολίνο: Σκέψεις για υποχρεωτικά ετήσια εισιτήρια λεωφορείων 

Στόχος να καταστεί το αυτοκίνητο λιγότερο ελκυστικό για αποσυμφόρηση των δρόμων της πόλης

Το κείμενο στην Αγγλική ΕΔΩ.

(Bloomberg) - Το Βερολίνο σκέφτεται να απαιτήσει από τους κατοίκους να πληρώνουν ένα ετήσιο εισιτήριο για τις δημόσιες συγκοινωνίες για να κάνουν τα αυτοκίνητα λιγότερο ελκυστικά και να διευκολύνουν την αποσυμφόρηση.

Η πρόταση για το λεγόμενο Buergerticket (κάρτα πολίτη) θα μπορούσε να κοστίσει στους κατοίκους όσο και μια τρέχουσα ετήσια συνδρομή €761 ετησίως, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών και Περιβάλλοντος της πόλης. 

Εναλλακτικές προτάσεις, που βασίζονται σε μια μελέτη σκοπιμότητας του οργανισμού Ramboll, περιλαμβάνουν τη χρέωση φόρου δημόσιων μεταφορών στους τουρίστες, διόδια για την οδήγηση αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης και υψηλότερα τέλη στάθμευσης.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Το Υπουργείο «δεν ενδιαφέρεται μόνο για περισσότερα έσοδα, αλλά και για τον αντίκτυπο στην κυκλοφορία, όπως η ανακούφιση των αστικών περιοχών από τη συμφόρηση παρέχοντας κίνητρα μη χρήσης αυτοκινήτων», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Jan Thomsen μέσω email. 

«Θέλουμε να επεκτείνουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες και να τις κάνουμε πιο ελκυστικές για περισσότερα άτομα», πρόσθεσε.

Η πόλη με περισσότερα από 3,6 εκατομμύρια ανθρώπους έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, ωθώντας πολλούς κατοίκους προς τα περίχωρα και επιβαρύνοντας την ολοένα και γηραιότερη υποδομή της. Η πανδημία του κορωνοϊού έχει προσθέσει περαιτέρω πίεση στο σύστημα, με τους οδηγούς λεωφορείων να αποκλείονται και να είναι αδύνατον να διατηρηθούν οι κοινωνικές αποστάσεις.

Οι συζητήσεις σχετικά με τις αλλαγές στη χρηματοδότηση του συστήματος δημόσιων μεταφορών του Βερολίνου βρίσκονται στα αρχικά στάδια και δεν έχουν ακόμη αναληφθεί από το νομοθετικό σώμα της πόλης, σύμφωνα με τον Thomsen. Τυχόν αλλαγές ενδέχεται να είναι αμφιλεγόμενες και να διαδραματίσουν ρόλο στις εκλογές του επόμενου έτους.

>>> Bloomberg στην ελληνική <<<

Το σύστημα μεταφορών του Βερολίνου περιλαμβάνει 10 γραμμές του μετρό, 22 γραμμές του τραμ, περισσότερες από 150 γραμμές λεωφορείων και πολλά πλοία. Το περιφερειακό δίκτυο τρένων συνδέει τη γερμανική πρωτεύουσα με το κοντινό Βρανδεμβούργο.

Οι χρεώσεις από εισιτήρια και διαφημίσεις καλύπτουν λιγότερο από το ήμισυ του κόστους λειτουργίας του συστήματος, με τους φορολογούμενους να καλύπτουν τα υπόλοιπα, σύμφωνα με την κυβέρνηση του Βερολίνου, με την πόλη να πληρώνει περισσότερα από €500 εκατ. για τη στήριξη του συστήματος το 2017

Chris Reiter