Βιομηχανία supercars Vs Κλιματικοί στόχοι της ΕΕ (tweets + vid)

Mία συγκεκριμένη αλλαγή -διάρκειας πέντε ετών- στην πράσινη ατζέντα της Ε.Ε. ζητεί η Ιταλία, αλλά και ένα γκρουπ ευρωπαϊκών χωρών

Τα γεγονότα είναι ήδη γνωστά: οι υπουργοί Περιβάλλοντος των 27 κρατών μελών της ΕΕ ενέκριναν τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 29 Ιουνίου την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειωθούν στο μηδέν οι εκπομπές CO2 των νέων οχημάτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035 και εξής.

Με άλλα λόγια, να απαγορευθούν de facto οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να αντικατασταθούν με 100% ηλεκτρικά.

Και κάπου εδώ, ξεκινά μια άλλη μάχη, πνιγμένη μέσα σε καπνούς από εξατμίσεις…

Έτσι, λοιπόν, μία συγκεκριμένη αλλαγή στην πράσινη ατζέντα της Ε.Ε. ζητεί η Ιταλία και ένα γκρουπ ευρωπαϊκών χωρών. Την καθυστέρηση της κατάργησης των μηχανών εσωτερικής καύσης, από το 2035 στο 2040.

Η Ιταλία, η οποία φιλοξενεί και μία μεγάλη σειρά από μάρκες supercars, όπως η Ferrari και η Lamborghini (έστω και ως… δανεική στα γερμανικά χωράφια της VW), είναι μία από τις πέντε χώρες που ασκούν πίεση για την καθυστέρηση των κανονισμών κατά πέντε χρόνια, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg.

Ειδικότερα, η Ιταλία, μαζί με τη Βουλγαρία, τη Σλοβακία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία, ζητούν μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων κατά 90% μέχρι το 2035, ενώ ο στόχος της Ε.Ε. τίθεται στο 100%.

Επίσης, οι χώρες αυτές προσπαθούν να εξαιρέσουν από τους κανονισμούς συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ferrari, μέχρι τουλάχιστον το 2036.

«Για εμάς το μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα είναι το βασικό ζήτημα. Δεν πιστεύουμε ότι το να έχουμε μόνο μία λύση για το πρόβλημα των μεταφορών είναι αρκετό. Προτείνουμε να ανοίξει το μενού», έχει τονίσει στο παρελθόν ο Ιταλός υπουργός Ενέργειας, Roberto Cingolani.

Η γειτονική χώρα προσπαθεί να μηδενίσει τους ρύπους των μεταφορών στους δρόμους, ενόσω έχει καθυστερήσει σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε. και παράλληλα δέχεται ισχυρές πιέσεις από τη βιομηχανία των supercars.

Η Ferrari σχεδιάζει μεν να κυκλοφορήσει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο σε τρία χρόνια, αλλά θα έχει ήδη αργήσει πολύ. Ενδεικτικά, η Porsche άρχισε να πουλά το ηλεκτρικό μοντέλο Taycan, το 2019.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι ευρωβουλευτές υπερψήφισαν πριν από μερικές ημέρες το σχέδιο για μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων από νέα αυτοκίνητα, κάνοντας ουσιαστικά ένα βήμα προς την κατάργηση της ρυπογόνας τεχνολογίας, η οποία είναι θεμελιώδης για τη σχετική βιομηχανία επί, τουλάχιστον, έναν αιώνα.

newmoney.gr

Tags
 
4777