Ο κορυφαίος μέτοχος Στέλιος Χατζηϊωάννου έχει ζητήσει την απομάκρυνση της ηγεσίας της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας

Το μέλλον της EasyJet Plc θα αποφασιστεί από μία μόνο ψήφο την Παρασκευή, ενώ διακυβεύονται παράλληλα και παραγγελίες αεροσκαφών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο κορυφαίος μέτοχος Στέλιος Χατζηϊωάννου έχει ζητήσει την απομάκρυνση της ηγεσίας της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού. Εδώ και περισσότερα από 15 χρόνια ο ιδρυτής και πρώην πρόεδρος της EasyJet εναντιώνεται στα σχέδια των διαδοχικών διευθυντών, υποστηρίζοντας ότι προσανατολίζονται υπερβολικά στις επενδύσεις προσφέροντας μικρές αποδόσεις.

Η τελευταία εκστρατεία του Χατζηϊωάννου έρχεται στο προσκήνιο καθώς στην έκτακτη γενική συνέλευση οι επενδυτές καλούνται να ψηφίσουν την πρότασή του για απομάκρυνση τεσσάρων διευθυντών, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου Γιόχαν Λουντγκριν, του προέδρου Τζον Μπάρτον και του Διευθυντή Οικονομικών Άντριου Φιντλει.

>>> Bloomberg στην ελληνική  <<<

Η σύγκρουση επικεντρώνεται σε μια παραγγελία για περισσότερα από 100 αεροσκάφη Airbus τύπου SE A320neo που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των προγραμματισμένων δαπανών ύψους 4,6 δισ. λιρών (5,6 δισ. δολαρίων) μέχρι το έτος 2023. Ο Χατζηϊωάννου υποστηρίζει ότι η αγορά θα εξαφανίσει την ρευστότητα της εταιρείας σε μια περίοδο που ο κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπος με χρόνια υποτονικής ζήτησης μετά την κρίση του κορωνοϊού. Η EasyJet δηλώνει ότι έχει αναθεωρήσει την παραγγελία και η συζήτηση για αυτή δημιουργεί περιττούς αντιπερισπασμούς σε μια δύσκολη στιγμή.

«Είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για την αεροπορική εταιρεία», δήλωσε ο Λουκ Χικμορ, διαχειριστής κεφαλαίων της Aberdeen Standard Investments που διαχειρίζεται περίπου 3 δισ. δολάρια για την εταιρεία του. «Εάν κερδίσει και το διοικητικό συμβούλιο βρεθεί υπό τον έλεγχό του θα ακολουθήσει η περικοπή στις παραγγελίες αεροσκαφών. Προς το παρόν, αυτό δεν είναι κακό, αλλά πώς θα επιστρέψει στην ανάπτυξη σύντομα; »

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Λουντγκριν έχει αναβάλει την παράδοση των 24 αεροπλάνων χωρίς να προσδιορίσει την ημερομηνία. Υποστηρίζει ότι η EasyJet θα πρέπει να είναι έτοιμη να ανανεώσει το στόλο της όταν η κίνηση ανακάμψει και ότι οι όροι της συμφωνίας με την Airbus είναι εξαιρετικά ευέλικτοι. Η αεροπορική εταιρεία αναφέρει ότι μείωσε τις βραχυπρόθεσμες δαπάνες της κατά περισσότερο από 1 δισ. λίρες.

Ο 53 χρονος Χατζηϊωάννου επιθυμεί να μειωθεί ο στόλος της EasyJet στα 250 αεροσκάφη από τα 318. Γενικά, δεν έχει κατάφερε να αποσπάσει την υποστήριξη των μετόχων στις προηγούμενες μάχες του με τη διοίκηση, οι οποίες συμπεριλάμβαναν συγκρούσεις για τις αμοιβές και τα δικαιώματα στο όνομα «Easy».

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

Επιθέσεις φθοράς
Ωστόσο, οι επιθέσεις του απέφεραν καρπούς. Ο προκάτοχός του Μπάρτον στην προεδρία, Μάικ Ράικ, ανακοίνωσε την αποχώρησή του το 2013 σε διάστημα μικρότερο των έξι μηνών αφότου είχε επιβιώσει της ψηφοφορίας για την απόλυση του.

Αυτό που διαφέρει αυτή τη φορά είναι ότι τα αεροπορικά ταξίδια δεν βρίσκονται στην κορύφωσή τους όπως την τελευταία δεκαετία και το αίτημα του Χατζηϊωάννου για περιστολή δαπανών έρχεται ενώ η βιομηχανία βυθίζεται στην βαθύτερη κρίση στην ιστορία της – γεγονός που θα μπορούσε να προσελκύσει περισσότερους μετόχους στον τρόπο σκέψης του. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να λειτουργήσει και η πτώση της μετοχής.

Ο ιδρυτής και η οικογένειά του κατέχουν συλλογικά περίπου το 34% της EasyJet, ενώ η εταιρεία που εδρεύει στο Λούτον της Αγγλίας εκτιμά ότι θα μπορούσε να έχει την υποστήριξη του 45% των μετόχων, ανέφερε η Sunday Telegraph.

Ένας εκπρόσωπος του Χατζηϊωάννου είπε ότι πιστεύει ότι η ψηφοφορία θα είναι πολύ κοντά και ότι πολλοί μικροί μέτοχοι έχουν δεσμευτεί να υποστηρίξουν τη θέση τους. Η ψηφοφορία δεν συνιστά απόσπαση της προσοχής αλλά «επαναβεβαίωση της δημοκρατίας των μετόχων» που θέτει το συμφέρον όσων διακινδυνεύουν το κεφάλαιό τους πάνω από μια διαχείριση «σήμερα εδώ, αύριο αλλού», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Οι Invesco, Ninety One U.K. και Phoenix Asset Management, οι τρεις μεγαλύτεροι επενδυτές μετά τον ιδρυτή με συνολική συμμετοχή στο περίπου 15%, έχουν δηλώσει δημόσια την υποστήριξή τους στη διοίκηση.

Τις τελευταίες εβδομάδες, ο Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας κλιμάκωσε την εκστρατεία του αμφισβητώντας τη φύση της σχέσης της EasyJet με την Airbus υπό το φως της συμφωνίας συμβιβασμού που σύναψε η Airbus στις αρχές του τρέχοντος έτους σε μια υπόθεση διαφθοράς σχετικά με τις πωλήσεις αεροσκαφών. Ο Χατζηϊωάννου έχει χαρακτηρίσει το διοικητικό συμβούλιο και τη διοίκηση ως «απατεώνες».

Έχει επίσης καταδικάσει άλλους επενδυτές για την απροθυμία τους να επιρρίψουν ευθύνες στην EasyJet, έχει δηλωσει ότι η Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς της Βρετανίας θα πρέπει να κατηγορηθεί για αδράνεια και έχει προσφέρει αμοιβή 5 εκατομμυρίων λιρών σε όποιον αποκαλύψει στοιχεία που θα οδηγήσουν στην ακύρωση της παραγγελίας της Airbus.

Πηγή: newmoney

 
2454
Thumbnail

Βαθιά συρρίκνωση κατά 49% σημείωσε η οικονομία του Μακάου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, καθώς το lockdown που επιβλήθηκε λόγω κορωνοϊού, έπληξε τα έσοδα από τον τζόγο, τα ξενοδοχεία και τον τουρισμό.

ad1mobile

Συγκεκριμένα, το ΑΕΠ έκανε βουτιά 48,7% τoυς τρεις πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία. Είναι το 5ο κατά σειρά τρίμηνο που σημειώνεται πτώση του ΑΕΠ.

Οι αφίξεις επισκεπτών στην πόλη μειώθηκαν κατά σχεδόν 70% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2019.

Η οικονομία του Μακάου εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τα καζίνο του, τα έσοδα των οποίων υπέστησαν καθίζηση λόγω του 15ήμερου lockdown και των ταξιδιωτικών περιορισμών. Η πόλη εξακολουθεί να δέχεται περιορισμένο αριθμό επισκεπτών από την ηπειρωτική χώρα λόγω των φόβων για ένα νέο ξέσπασμα κορωνοϊού.

>>> Bloomberg στην ελληνική  <<<

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί προς και από το Μακάου θα αρθούν στις αρχές Ιουνίου, ενώ το το καθεστώς ατομικής βίζας θα επανέλθει αμέσως μετά. Ωστόσο, όπως αναφέρουν αναλυτές, οι προοπτικές για την οικονομία παραμένουν δυσμενείς, καθώς η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας πιθανότατα θα μειώσει την όρεξη ή τη δυνατότητα των επισκεπτών να παίξουν τυχερά παιχνίδια.

ad2mobile

Οταν αρθούν τα διεθνή lockdowns ίσως να τελειώσουν και τα χειρότερα για τον τουρισμό σε Χονγκ Κονγκ και Μακάου, αναφέρουν οικονομολόγοι, ωστόσο καμιά από τις δύο πόλεις δεν θα δει ισχυρή ανάκαμψη στις τουριστικές δραστηριότητες καθώς υπάρχουν ανησυχίες για ένα δεύτερο κύμα πανδημίας.

Πηγή: Newmoney.gr/Bloomberg

article 1