Elon Musk: Στο πάγο τα σχέδιά να σταματήσει την κλιματική αλλαγή

Όλη την προσοχή στραμμένη στις καθυστερήσεις και ελλείψεις στο χαρτοφυλάκιο των οχημάτων του Musk

Την περασμένη εβδομάδα, η μετοχή της Tesla Inc. έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδό της σε σχεδόν δυόμιση χρόνια μετά από άλλο ένα θανατηφόρο ατύχημα ενός οχήματός της, που περιελάμβανε το πολύ-διαφημιζόμενο σύστημα αυτόματης πλοήγησης και έναν όρκο από τον CEO Elon Musk για την εισαγωγή περισσότερο αυστηρών μέτρων μείωσης του κόστους, προκειμένου να αποφύγει την εξάντληση των μετρητών της εταιρείας σε 10 μήνες.

Δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη λοιπόν ότι η Tesla, για άλλη μια φορά, φαίνεται να καθυστερεί τα σχέδιά της για να αυξήσει τις επιχειρήσεις της στον τομέα της ηλιακής ενέργειας. Δημοσιεύματα την περασμένη εβδομάδα ανέφεραν ότι η Tesla εξερευνά διαφορετικά προϊόντα στο ηλιακό Gigafactory της στο Buffalo της Νέας Υόρκης, λόγω της πτώσης των πωλήσεων και του ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ηλιακών κυψελών που παράγονται στο εργοστάσιο από τον συνεργάτη της, Panasonic, αποστέλλονται πραγματικά σε υπεράκτιους αντιπάλους, χρησιμοποιώντας την «ηλιακή στέγη» της Tesla.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Με όλη την προσοχή στραμμένη στις καθυστερήσεις και ελλείψεις στο χαρτοφυλάκιο των οχημάτων του Musk, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς πόσο βασικό ήταν αυτό το ηλιακό προϊόν στο βιώσιμο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας μόλις πριν από λίγα χρόνια, όταν ο Musk το «πουλούσε» ως το κομμάτι που λείπει από το όραμα της καθαρής ενέργειας.

Τον Οκτώβριο του 2016, σε μια εκδήλωση στην Καλιφόρνια, ο Musk παρουσίασε την «ηλιακή στέγη» - με γυάλινες ηλιακές πλάκες που παράγουν ενέργεια – η οποία εντυπωσίασε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα μέλη του ακροατηρίου και ακολούθησε μια σχεδόν κλισέ – πλέον – φόρμουλα για την Tesla: Η εταιρεία δέχτηκε μεγάλες καταθέσεις για προ-παραγγελίες πελατών, μόνο για να καθυστερήσει τελικά τις παραδόσεις του προϊόντος εξαιτίας κάποιων παραλλαγών της «κόλασης παραγωγής» και της τεχνικής πολυπλοκότητας.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία παράγει μετά βίας αρκετή ποσότητα της «ηλιακής στέγης» στο εργοστάσιό της στο Buffalo για να καλύψει περίπου τρία σπίτια την εβδομάδα.

Στην διαρκή κατάσταση διαλογής των προϊόντων της Tesla, οι επικριτές συχνά υπογραμμίζουν τέτοια ζητήματα ως τα αποδεικτικά στοιχεία της δυσάρεστης συνήθειας του Musk για πολλές υποσχέσεις και της αδυναμίας του να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις του. Ο κίνδυνος είναι ότι οι μέτοχοι μπορεί μία μέρα να μην πιστεύουν πλέον τη μαγευτική διαφημιστική εκστρατεία του Musk.

Αλλά υπάρχει μια αίσθηση ότι αυτός ο κίνδυνος είναι βαθύτερος: Πρόκειται στην πραγματικότητα για το ζήτημα της υποκείμενης αποστολής της Tesla. Εξάλλου, όπως υπογράμμισε ο Musk στο "Master Plan" του το 2006, η επιτυχία της εταιρείας βασίστηκε στην ανάπτυξη ενός οικονομικά προσιτού Μοντέλου 3 και στη συνέχεια την διάθεση της ηλιακής ενέργειας στις μάζες. Ο Musk αναθεώρησε ακόμη το σχέδιο του, με το "Part Deux" το 2016, στο οποίο αναπροσανατόλισε το μέλλον της Tesla εξ ολοκλήρου γύρω από την «ηλιακή στέγη», δικαιολογώντας την αμφιλεγόμενη απόκτηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων της ηλιακής εταιρίας SolarCity.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Ωστόσο, από τότε, είναι σαφές ότι ο Musk έχει απομακρυνθεί από την μεγάλη στρατηγική του. Αν και η Tesla δεν έχει εκπληρώσει πλήρως την υπόσχεση ενός Μοντέλου 3 αξίας $35.000 και χιλιάδες πελάτες εξακολουθούν να περιμένουν την «ηλιακή οροφή», η Tesla έχει ξεκινήσει νέα σχέδια για την ανάπτυξη ενός Μοντέλου Y, ενός ημι-φορτηγού και ενός ρόντστερ. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Musk δεν είχε επισκεφθεί ακόμα το ηλιακό του εργοστάσιο στο Buffalo, η εταιρεία απέλυσε πρόσφατα έναν αριθμό εργαζομένων και συνέχισε να μειώνει τα κανάλια πωλήσεων για τα ηλιακά της προϊόντα.

Όταν ο Musk ανέφερε για πρώτη φορά στο κοινό ότι θα προσθέσει την ηλιακή ενέργεια στον ήδη πολύπλοκο οδικό χάρτη της Tesla, αποκάλεσε το σχέδιο "παιχνιδάκι". Τώρα όλο και περισσότερο φαίνεται σαν σπαζοκεφαλιά.