Γιατί η Toyota μειώνει την παραγωγή οχημάτων – Χάνει τον στόχο

Άρση της παραγωγής και προσωρινό κλείσιμο μονάδων για την Toyota, λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Η Toyota Motor Corp φαίνεται πως δε θα καταφέρει να επιτύχει το στόχο παραγωγής 9 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι το τέλος Μαρτίου, λόγω της έλλειψης μικροτσίπ. 

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου μειώνει την παραγωγή των οχημάτων κατά 150.000 σε 700.000 τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της. Η Toyota δεν έθεσε νέο ετήσιο στόχο για το τρέχον οικονομικό έτος.

Ο κολοσσός είχε μειώσει το στόχο ετήσιας παραγωγής του τον περασμένο Σεπτέμβριο λόγω των lockdowns στη νοτιοανατολική Ασία και την έλλειψη πρώτων υλών και κύριων εξαρτημάτων που προκλήθηκε.

«Βρισκόμαστε σε κατάσταση αναδιάρθρωσης της παραγωγής μας, αλλά δεν καταφέραμε να επιτύχουμε τους στόχους μας», υπογράμμισε ο Kazunari Kumakura, στέλεχος της Toyota.

Ακόμη και μετά τη νέα μείωση του στόχου, η Toyota φαίνεται πως είναι έτοιμη να παράγει 5% περισσότερο οχήματα τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, όταν παρήγαγε 668.001 αυτοκίνητα.

Εφοδιαστική αλυσίδα

Υπάρχουν νέες ενδείξεις πως η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα κινδυνεύει να επιδεινωθεί και πάλι. Στα μέσα Δεκεμβρίου, το λόμπι των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών ανέδειξε πλειάδα προβλημάτων στη νοτιοανατολική Ασία και στις ΗΠΑ, τα οποία επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και πρώτων υλών.

Η Toyota υποδεικνύει, επίσης, την πιθανότητα άρσης παραγωγής των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο εγγύς μέλλον. Ο κολοσσός θα σταματήσει την παραγωγή σε οκτώ μονάδες στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένης και της μονάδας Tahara στην περιοχή Aichi η οποία παράγει μοντέλα Lexus, για 13 ημέρες το Φεβρουάριο.

Εκτός των ελλείψεων των μικροτσίπ, η τακτική μηδενικών κρουσμάτων της Κίνας έχει επίσης αναγκάσει το κλείσιμο της μονάδας της Toyota στην κινεζική επαρχία της Tianjin, επιδεικνύοντας εκ νέου τη συνεχιζόμενη, πανταχού παρούσα απειλή της μετάλλαξης Όμικρον. 

Η Fitch, από την πλευρά της, υπολογίζει πως η ανάκαμψη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας θα καθυστερήσει μέχρι το 2023 λόγω του «κοκτέιλ προβλημάτων» της έλλειψης ημιαγωγών και των τοπικών lockdowns, ιδιαίτερα στην Κίνα.

newmoney.gr

 
4509