Ηλεκτρικά οχήματα: Αύξηση τιμών θα φέρει το «υπεύθυνο» κοβάλτιο

Η υποχρεωτική πιστοποίηση για τον υπεύθυνο τρόπο παραγωγής του κοβαλτίου αναμένεται να αυξήσει τόσο τη ζήτησή του όσο και τις τιμές του - Η ΕΕ θα χρειαστεί πάνω 64.000 τόνους κοβαλτίου έως το 2030 για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση


Ακριβότερη αναμένεται η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τις Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί να διασφαλίσει τον υπεύθυνο τρόπο παραγωγής του κοβαλτίου, απαραίτητης πρώτης ύλης για τις μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μεταξύ των απαραίτητων μετάλων για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το κοβάλτιο είναι εκείνο που ενέχει τους μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία των ανθρώπων και του περιβάλλοντος. Το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας παραγωγής, περίπου τα τρία πέμπτα, προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Το ένα τρίτο της παραγωγής του Κονγκό προέρχεται από εξορύξεις με το χέρι εκτός βιομηχανικών ορυχείων σε επικίνδυνες συνθήκες και πλέον οι αρχές της χώρας έχουν αρχίσει να θέτουν κανόνες για να αποτρέψουν τη δυσφήμιση της βιομηχανίας.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε τη διενέργεια μελέτης για την πρόθεσή της να θεσπίσει αυστηρότερους κανόνες που να διασφαλίζουν τον υπεύθυνο τρόπο παραγωγής και προμήθειας κοβαλτίου. “Εάν, όπως προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταστεί υποχρεωτική στο εγγύς μέλλον η διαδικασία due diligence στον εφοδιασμό κοβαλτίου για μπαταρίες που πωλούνται στις αγορές της ΕΕ, θα αυξηθεί ραγδαία η ζήτηση για κοβάλτιο που θα πιστοποιείται ότι έχει παραχθεί με υπεύθυνο τρόπο“, αναφέρεται στη μελέτη που θα δημοσιευτεί τον Ιούνιο.

Ωστόσο στα συμπεράσματα της μελέτης αναφέρεται ότι οι «Ευρωπαϊκές απαιτήσεις κρίνονται πολύ φιλόδοξες και η επίτευξή τους πολύ δύσκολη επί του παρόντος».

Ήδη πολλές εταιρείες είναι επιφυλακτικές στην αγορά κοβαλτίου που έχει εξορυχθεί με το χέρι λόγω ανησυχιών ότι είναι πιθανή η παιδική εργασία. Η Glencore, η οποία λειτουργεί δύο από τα μεγαλύτερα βιομηχανικά μεταλλεία κοβαλτίου στο Κονγκό, διαβεβαιώνει τους πελάτες της μεταξύ των οποίων και η Τesla ότι το κοβάλτιο που τους προμηθεύει έχει παραχθεί με υπεύθυνο τρόπο.

Μέχρι το 2030, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρειαστεί για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πάνω από 64.000 τόνους υπεύθυνα παραγόμενου κοβαλτίου, ποσότητα που αποτιμάται στα 3,2 δισ. δολάρια με τις τρέχουσες τιμές του μετάλου.

Πηγή: Newmoney.gr/Bloomberg