Νέοι – Instagram: Θυσιάζουν προσωπικά στοιχεία για «αποτελέσματα»

Στο βωμό της αναζήτησης των μετρήσεων, οι νεαροί χρήστες του Instagram παραχωρούν το δικαίωμα της ιδιωτικότητας

•    Θέλοντας να δουν περισσότερα στατιστικά στοιχεία για τα posts τους μετατρέπουν τον λογαριασμό τους σε business δίδοντας πρόσβαση στα προσωπικά τους στοιχεία σε εκατομμύρια χρήστες 

 Εκατομμύρια νέοι μετατρέπουν τους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο Instagram σε επιχειρηματικό προφίλ θέλοντας να μάθουν περισσότερα για τον τρόπο με τον οποίο «ταξιδεύουν» οι δημοσιεύσεις τους στο διαδίκτυο. Η τάση αυτή έχει ανεπιθύμητες συνέπειες στην ιδιωτικότητα.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<  

Προκειμένου να χαρακτηριστεί ένας λογαριασμός ως «επιχειρηματικός» στο Instagram, οι χρήστες συμφωνούν να παρέχουν τον τηλεφωνικό τους αριθμό ή τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δημόσια στην εφαρμογή. Η επιλογή τους, η οποία είναι πολύ πιο εύκολη λόγω του σχεδιασμού στο Instagram, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τόσο την δική τους ιδιωτικότητα όσο και αυτή των φίλων τους, σύμφωνα με τον David Stier, έναν ανεξάρτητο επιστήμονα ο οποίος ενημέρωσε την εταιρεία σχετικά και ο οποίος διεξήγαγε μια ευρεία ανάλυση σε 200.000 λογαριασμούς ανά το παγκόσμιο.

>>> BLOOMBERG ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ <<<

"Θα μιλήσω στους γονείς και θα πω, «Γνωρίζατε ότι αν ο 13χρονος σας μετατρέψει το λογαριασμό του στο Instagram σε επιχειρηματικό λογαριασμό, περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση στα στοιχεία επικοινωνίας του;», δήλωσε ο Stier.  «Κάθε γονιός με τον οποίο μιλάω αντιδρά με την εξής φράση: ‘Σοβαρομιλάς;’»

Πολλοί ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένου του Instagram, ορίζουν την ελάχιστη ηλικία των 13 ετών, έναν κανόνα που πολλοί έφηβοι και ακόμη πιο μικρά παιδιά συχνά αποφεύγουν να υπογράψουν.

Στις ρυθμίσεις του Instagram υπάρχει μια επιλογή που ονομάζεται «Get More Tools». Αν οι χρήστες κάνουν κλικ στο σύνδεσμο, θα ερωτηθούν αν είναι "creator" ή "business".  Αφού δηλώσουν τι είδους χρήστες είναι, θα ερωτηθούν ποια στοιχεία επικοινωνίας επιθυμούν να εμφανίσουν. 

Στη συνέχεια επιβραβεύονται με στατιστικά στοιχεία, παραδείγματος χάριν ποιες ημέρες και ώρες οι χρήστες βλέπουν τις αναρτήσεις τους, ποιες ήταν οι πιο δημοφιλείς και πόσο συχνά και ποιου φύλου είναι τα άτομα που βλέπουν το προφίλ τους.

"Οποιοσδήποτε μπορεί να μετατρέψει το λογαριασμό του στο Instagram σε ‘επιχειρηματικό προφίλ’", αναφέρεται σε δήλωση του Instagram. "Το επιτρέπουμε αυτό γιατί επιθυμία μας είναι οι χρήστες του Instagram να μπορέσουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση εάν το επιθυμούν.  Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εγκατάστασης, υπενθυμίζουμε τους χρήστες ότι τα στοιχεία επικοινωνίας τους θα είναι προσιτά σε άλλους και τους επιτρέπουμε να ενημερώσουν ή να αποκρύψουν αυτές τις πληροφορίες."

O Stir εξακρίβωσε τις ηλικίες μέσω των πληροφοριών που εμφανίζονται στα βιογραφικά ή προφίλ των χρηστών.  Ανέφερε ότι είδε περιπτώσεις εφήβων οι οποίοι ανέφεραν ότι είναι "non profit" ή "athlete".  Αλλά αφότου επανεξέτασε τα προφίλ τους, διαπίστωσε ότι ένα σημαντικό μέρος αυτών δεν ήταν επιχειρήσεις, αλλά απλοί άνθρωποι, μερικές φορές με αρκετές εκατοντάδες οπαδούς. 

Αφού ανέφερε το θέμα στο Facebook, το Instagram έκανε τα στοιχεία επικοινωνίας πιο διακριτικά. Ωστόσο, η εταιρεία δήλωσε ότι δεν θεωρεί τα ευρήματά του όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας τρωτά, αφού οι χρήστες έκαναν τις δικές τους επιλογές σχετικά με τις πληροφορίες που θα εμφανίζονταν.

Ο Stier ισχυρίστηκε ότι παρά την επιλογή αυτή, το Instagram θα μπορούσε να προστατεύσει την ιδιωτική ζωή των χρηστών. Υπάρχει δυνατότητα να στείλεις email και να τηλεφωνήσεις σε κάποιον χωρίς να εμφανίζονται τα προσωπικά σου στοιχεία. Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν, για παράδειγμα, φόρμες επικοινωνίας ή ανώνυμα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία. Το instagram θα μπορούσε να κάνει το ίδιο στις περιπτώσεις ανηλίκων, ανέφερε.

Όταν οι άνθρωποι εγγράφονται για να αποκτήσουν Instagram’s tools για επιχειρήσεις, η εταιρεία δεν επαληθεύει ότι είναι αυτή που λέει ότι είναι. Το Instagram «ανέμειξε τις γραμμές» ανάμεσα σε προσωπικά και επαγγελματικά προφίλ, επειδή πολλοί απλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το προφίλ τους για οικονομικούς σκοπούς, για να δημιουργήσουν ένα εμπορικό σήμα για την τέχνη τους ή τη φωτογραφία ή τον τρόπο ζωής τους. 

Οι μετρήσεις όμως έχουν σημασία και για τους μη επαγγελματίες χρήστες.  Ως επί τω πλείστον, οι χρήστες αναζητούν Instagram followers δημιουργώντας έτσι ένα διαγωνισμό ψηφιακής δημοτικότητας. Τα στελέχη της Instagram αναγνωρίζουν το πρόβλημα και έχουν προτείνει την μερική επίλυσή του, αφαιρώντας τον αριθμό των “likes” στα posts. Η αλλαγή είναι υπό δοκιμασία σε επτά χώρες. 

"Δεν θέλουμε το Instagram να είναι τόσο ανταγωνιστικό ", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Adam Mosseri τον Ιούνιο κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο CBS This Morning.
 
 

Tags