Οι εταιρείες κάνουν έκκληση για συμφωνία για το Brexit

Το πολιτικό αδιέξοδο συνεχίζει να στοιχειώνει τις επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την απρόσκοπτη ροή προϊόντων 

Μερικοί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές της Βρετανίας προβαίνουν σε εκκλήσεις της τελευταίας στιγμής στους βουλευτές, με την ελπίδα να αποφευχθεί μια άτακτη έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνοδευόμενες από προειδοποιήσεις για το κακό που προξενεί στις επιχειρήσεις η πολιτική αδράνεια. 

Ο κατασκευαστής υπερπολυτελών αυτοκινήτων Rolls-Royce είπε πως το εργοστάσιό του στη νότια Αγγλία ενδέχεται να παραλύσει σε περίπτωση που υπάρξει σκληρό Brexit, εάν ένα και μόνο εξάρτημα δεν είναι πλέον διαθέσιμο, λόγω των καθυστερήσεων στα σύνορα.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Για τον κατασκευαστή αεροπλάνων Airbus SE, που φτιάχνει τα φτερά όλων του των αεροπλάνων στο Η.Β., η αβεβαιότητα για το είδος του Brexit που μπορεί να συμβεί έγινε «πραγματικά αφόρητη» και το κόστος των σχεδιασμών έκτακτης ανάγκης και των προετοιμασιών έχει εκτοξευθεί σε πολλά εκατομμύρια, όπως δήλωσε ο CEO Tom Enders.

Με λιγότερες από 80 μέρες να απομένουν μέχρι να βγει το Η.Β. από την ΕΕ, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, το πολιτικό αδιέξοδο συνεχίζει να στοιχειώνει τις επιχειρήσεις των οποίων οι επενδύσεις εξαρτώνται από την απρόσκοπτη ροή προϊόντων και τη σταθερότητα.

Όπως και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ο Rolls-Royce της BMW AG, λειτουργεί με σύστημα παραγωγής «της ώρας» και συνήθως δεν κρατά τα εξαρτήματα για περισσότερο από 24 ώρες, με το ρίσκο να παγώσουν οι δραστηριότητες σε περίπτωση που «κολλήσει» η αλυσίδα τροφοδοσίας. 

Η προτεινόμενη συμφωνία εξόδου της Πρωθυπουργού Τερέζα Μέι αναμένεται να απορριφθεί από τους βουλευτές, όταν τεθεί σε ψηφοφορία την ερχόμενη εβδομάδα, με την πιθανότητα της εξόδου χωρίς συμφωνία να παραμένει στην ατζέντα. «Η έκκλησή μου στα κέντρα λήψεως αποφάσεων του Λονδίνου είναι: Είτε πιστεύετε ότι η έξοδος από την ΕΕ είναι καλή για το Η.Β. είτε όχι, σταματήστε να κωλυσιεργείτε για το θέμα, συμφωνήστε για ένα τακτικό, συμφωνημένο Brexit και βρείτε τα με τις Βρυξέλλες», είπε ο Enders μιλώντας ενώπιον ενός κοινού που περιλάμβανε τον Υπουργό Οικονομικών Φίλιπ Χάμοντ. 

Ο επικεφαλής της Airbus δήλωσε ότι τα χρήματα που ήδη δαπανήθηκαν για να δημιουργηθεί στοκ εξαρτημάτων αποτελεί μόνο ένα μέρος των εξόδων που θα προκύψουν σε περίπτωση άτακτου διαζυγίου. 

Προετοιμασία για Brexit χωρίς συμφωνία για έξοδο κάνει και η Rolls-Royce, εκπαιδεύοντας τους προμηθευτές της για τις νέες διαδικασίες εισαγωγής, επενδύοντας σε συστήματα IT και, όπως την ανταγωνίστριά της Aston Martin, διευθετώντας για αεροπορική εισαγωγή εξαρτημάτων, σε περίπτωση που τα λιμάνια παρουσιάσουν πρόβλημα λόγω τελωνειακών καθυστερήσεων. 

Παρά ταύτα, όπως είπε ο CEO Mueller-Oetvoes την Τετάρτη, «μπορείς να προγραμματιστείς για οτιδήποτε θέλεις να αγοράσεις, όμως δεν μπορείς να αποθηκεύσεις εξαρτήματα επί εβδομάδες και εάν η αλυσίδα σπάσει, θα επηρεαστεί η παραγωγή». «Εάν λείπει έστω και ένα μόνο εξάρτημα, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί ένα αυτοκίνητο». 

Η Rolls-Royce εισάγει 32,000 εξαρτήματα, που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητά της, από περισσότερους από 600 παγκόσμιους προμηθευτές και μόνο 8% κατασκευάζονται στο Η.Β. Αυτό σημαίνει 35 κούρσες φορτηγών την ημέρα. Το επίπεδο εξατομίκευσης που προσφέρει απαιτεί περίπου 800 ώρες ανά αυτοκίνητο, προσθέτοντας στο ρίσκο αποδιοργάνωσης.  

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ο Jaguar Land Rover προειδοποίησαν ότι δεκάδες χιλιάδες βρετανικές δουλειές τίθενται σε κίνδυνο, σε περίπτωση Brexit άνευ συμφωνίας. Την Πέμπτη ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει 4,500 θέσεις παγκοσμίως, λόγω της επιβράδυνσης των πωλήσεων που προκάλεσε το δημοψήφισμα του 2016 και άλλων παραγόντων. 

Όποιες κι αν είναι οι συνθήκες, η Rolls-Royce απορρίπτει το ενδεχόμενο μετακίνησης της παραγωγής από το εργοστάσιο του Goodwood, σύμφωνα με τον Mueller-Oetvoes. «Αυτό δεν θα συμβεί», είπε, προσθέτοντας ότι η εταιρεία παραμένει δεσμευμένη στην Βρετανία και το ένα τρίτο των πελατών της ταξιδεύουν στο Goodwood και κάθονται με τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές, για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα και να παρακολουθήσουν πώς χτίζονται πράγματα με το χέρι.  

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Και για την Airbus, όμως, είναι περίπλοκο να φύγει από το Η.Β. Τα φτερά είναι από τα πιο περίπλοκα κομμάτια ενός αεροσκάφους και οι υποδομές στο Η.Β. διαθέτουν δεκαετίες εξειδίκευσης. Την ίδια στιγμή, εξαρτάται από τα ανοικτά σύνορα για λογιστικούς λόγους, συχνά μεταφέροντας ολόκληρα φτερά με ειδικά αεροπλάνα. 

Ο Enders, ο οποίος είναι επικριτής του σχεδίου εξόδου του Η.Β. από την ΕΕ, δεν υποστήριξε ανοιχτά την συμφωνία της Μέι. Ο Χάμοντ συμφώνησε μαζί του ότι δεν είναι προς το βρετανικό συμφέρον η αποχώρηση χωρίς συμφωνία. Μιλώντας αμέσως μετά, είπε ότι η κυβέρνησή του «θα κάνει τα πάντα» για να υποστηρίξει τον τομέα. 

Christopher Jasper και Benjamin Katz
 
900
Thumbnail

Ποιος ήξερε ότι θα υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για το χρέος των ελληνικών τραπεζών; Το ασταμάτητο κυνήγι αποδόσεων στην Ευρώπη έκανε την Πειραιώς, μια από τις τέσσερις μεγάλες τράπεζες της Ελλάδας, να ενεργοποιήσει τις ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές για πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση.

Η Τράπεζα Πειραιώς δεν επέλεξε τα ομολογιακά δάνεια υψηλής διαβάθμισης (Tier I), αλλά εκείνα της μειωμένης εξασφάλισης Tier II.

ad1mobile

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Αυτό σημαίνει ότι τα νέα ομόλογα θα υπόκεινται πλήρως στους κανόνες εγγύησης των επενδυτών, όπου οι κάτοχοι ομολόγων θα πληγούν στην περίπτωση που η τράπεζα αποτύχει.

Ενώ η τράπεζα ενισχύει με αυτόν τον τρόπο το κεφάλαιο της, με την εκφόρτωση των επισφαλών δανείων και την πώληση περιουσιακών στοιχείων, η τελευταία έκδοση θα συμβάλει στην εκπλήρωση των δεσμεύσεών της έναντι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Πέρυσι, η ΕΚΤ ζήτησε από την τράπεζα να ενισχύσει τα κεφάλαιά της κατά 500 εκατομμύρια ευρώ.

Και το αξιοσημείωτο είναι ότι η Πειραιώς έχει βρει πολλούς επενδυτές, παρά όλους τους γνωστούς κινδύνους γύρω από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Έτσι, η Πειραιώς άντλησε 400 εκατ. ευρώ μέσω 10ετούς ομολόγου μειωμένης εξασφάλισης, με δικαίωμα προαίρεσης του εκδότη μετά από πέντε χρόνια.

Το υψηλό επιτόκιο του 9,75% ήταν σαφώς ελκυστικό για τους αγοραστές, αλλά φέρει επίσης πολλά σημάδια κινδύνου. Η καταβολή αυτού του μεγάλου επιτοκίου στους κατόχους ομολόγων θα είναι ένα βαρύ φορτίο για την τράπεζα. Επίσης, επειδή οι αποδόσεις στα ελληνικά κρατικά ομόλογα βυθίζονται δεν σημαίνει ότι ο πιστωτικός κίνδυνος βελτιώνεται.

ad2mobile

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Η προσφορά θα ήταν αδιανόητη πριν από ένα χρόνο και έρχεται με την παρατεταμένη πτώση των αποδόσεων των ελληνικών ομολόγων.

Στη βελτίωση αυτή βέβαια βοηθούν και οι επικείμενες εθνικές εκλογές, από τις οποίες αναμένεται μια νέα κυβέρνηση υπό την Νέα Δημοκρατία.

article 1