Opinion: Η Google σε ξέρει καλύτερα από τον γιατρό σου

Μία στις είκοσι αναζητήσεις στην Google αφορούν πληροφορίες σχετικές με την υγεία

Χάρη σε ένα συνδυασμό της Google, του WebMD και $6,000 λιγότερα στην ασφάλεια υγείας μου, δεν έχω επισκεφθεί γιατρό για κάποια αρρώστια εδώ και χρόνια. Εκατομμύρια Αμερικάνοι έχουν παρόμοιες συνήθειες. Για την ακρίβεια, μία στις είκοσι αναζητήσεις στην Google αφορούν πληροφορίες σχετικές με την υγεία. Ο «Δρ. Google» μπορεί να μην διαθέτει MD ή άλλη πιστοποίηση, όμως έχει την κλινική γνώση ενός παρόχου πρωτοβάθμιας υγείας, ο οποίος «εξετάζει» εκατομμύρια ασθενείς κάθε χρόνο. 

Μπορεί να εκπλήσσει το γεγονός πώς οι δοκιμαστικές τεχνολογικές προσπάθειες κατάφεραν να διεισδύσουν στη βιομηχανία υγείας των $3,5 τρισεκατομμυρίων. Μετά από τρία χρόνια, το Watson for Oncology της IMB, όχι απλώς προσέφερε νέες γνώσεις στη θεραπεία του καρκίνου αλλά, σε κάποιες περιπτώσεις, προέβη σε εισηγήσεις για μη ασφαλείς και λανθασμένες θεραπείες. Για να είμαστε δίκαιοι με το Dr. Watson, δούλευε με τα ίδια περιορισμένα ιατρικά αρχεία, που περιορίζουν τους ανθρώπους γιατρούς. Η ικανότητα πρόβλεψης της τεχνητής νοημοσύνης δεν προέρχεται από κάποια ανώτατη δύναμη επεξεργασίας αλλά από τη δύναμη επεξεργασίας μεγάλου όγκου δεδομένων. 

>>> Διαβάστε εδώ: Αναλύσεις & Έρευνες Brief <<<  

Οι πληροφορίες κάποτε προκύπτουν εκεί που δεν τις περιμένεις. Πριν από κάποια χρόνια, το Target βρέθηκε στο επίκεντρο, γιατί εντόπισε την εγκυμοσύνη μίας εφήβου, πριν η ίδια ενημερώσει τον πατέρα της. Φαίνεται ότι μπορεί να μάθεις πολλά από τις αγορές ενός ανθρώπου. Ένας πελάτης δεν χρειάζεται να κάνει κάτι τόσο προφανές όσο το να αγοράσει πάνες ή ρούχα εγκυμοσύνης. Το κατάστημα μπορεί να κάνει διάγνωση βασισμένο σε μικρές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες. Πράγματα όπως λοσιόν χωρίς μυρωδιά, βιταμίνες και φάρμακα για τη γρίπη, αποτελούν καλή ένδειξη εγκυμοσύνης. Και το ιστορικό αγορών ενός ανθρώπου είναι μόνο ένα από τα εκατομμύρια στοιχεία δεδομένων που μαζεύουν οι διαφημιστικές πλατφόρμες. 

Τα διαφημιστικά δίκτυα όπως η Google και το Facebook, παρακολουθούν χρήστες στο διαδίκτυο μέσω των cookies και του εντοπισμού συσκευών. Εργάζονται, ταυτόχρονα, με μεσίτες δεδομένων, όπως το Datalogix της Oracle, το Acxiom και το Experian, τα οποία συλλέγουν προσωπικά δεδομένα από δημόσιες και ιδιωτικές πηγές και τα πωλούν στους συνεργάτες τους. Αυτές οι διαδικτυακές βάσεις δεδομένων μαζεύουν πληροφορίες που συλλέγονται από τις δωροκάρτες καταστημάτων, δημόσια εκλογικά μητρώα και αμοιβές, για να δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο προφίλ για τον κάθε άνθρωπο. 

Ως αποτέλεσμα, οι τεχνολογικές εταιρείες γνωρίζουν πράγματα που ποτέ δεν θα παραδεχόμασταν στον γιατρό μας. Η Amazon γνωρίζει ότι μία φορά θεράπευσα μια αναπνευστική λοίμωξη με αμοξικιλλίνη ψαριού (και δεν το συνιστώ), καθώς και ότι ψεκάζω την αυλή μου με Roundup. Και λόγω της απόκτησης της Whole Foods, ξέρει, επίσης, ότι τρώω πολύ κόκκινο κρέας. Το Google διαθέτει ιστορικό κάθε συμπτώματος που δακτυλογράφησα ποτέ στην μπάρα αναζήτησης και οποιουδήποτε μέρους έχω επισκεφθεί και μπορεί να εντοπίσει επιτυχώς επιδημίες γρίπης με βάση τις αναζητήσεις.  Αυτά τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν την Google να προσφέρει καλύτερες διαγνώσεις: Εάν καταχωρίσω μια λίστα με τα πρώτα συμπτώματα Ebola στο WebMD Symptom Checker, μου λέει ότι μπορεί να έχω στομαχική γρίπη, όμως η Google θα με ακολουθήσει στη ζούγκλα της Δημοκρατίας του Κονγκό και μπορεί να προβλέψει ότι χρειάζομαι κάτι πιο ισχυρό από ένα μπουκάλι Pepto-Bismol.  

Οι τεχνολογικές εταιρείες που είναι συνηθισμένες να κινούνται γρήγορα, τείνουν να μην τα πάνε καλά σε μια βαριά ρυθμισμένη βιομηχανία, όπως αυτή της παροχής υγείας. Οι διαφημίσεις φαρμακευτικών αποτελούν μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων, όμως τα δίκτυα ψηφιακών διαφημίσεων τις αποφεύγουν, λόγω ανησυχιών για το FDA. Ακόμη και μια εφαρμογή για κινητά μπορεί να υπόκειται σε ρυθμιστικό έλεγχο, εάν το FDA την θεωρήσει ιατρική συσκευή. Αυτός είναι ένας λόγος που οι μηχανές αναζήτησης υποτιμούν τον ρόλο τους στην υγεία.

>>> BLOOMBERG ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ <<< 

Η ΙΒΜ έσπευσε να πει πως το Watson δεν αντικαθιστά τους ογκολόγους και η Google προσεκτικά επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης δεν αποτελούν ιατρικές συμβουλές. Όμως η τεχνολογία και οι χρήστες έχουν προχωρήσει. Ο «Δρ. Google» μέρα με τη μέρα παίρνει τον ρόλο του παρόχου πρωτοβάθμιας φροντίδας.  
 

Tags
Eleine Ou