TUI: Ευθύνες στην κρίση με τα Boeing 737 Max για πτώση στα κέρδη

Η TUI επανέλαβε ότι η καθήλωση θα της κοστίσει περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ για ολόκληρο το έτος

Η TUI AG κατηγόρησε την καθήλωση του στόλου των 737 Max της Boeing Co. για την πτώση των κερδών της, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία οργανωμένων ταξιδιών στον κόσμο μείωσε το κόστος και επεκτάθηκε σε κρουαζιερόπλοια.

Η παγκόσμια καθήλωση των 737 Max, μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές, σήμαινε ότι η TUI έπρεπε να μισθώνει λιγότερο αποδοτικά αεροσκάφη από τρίτους, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας την Τρίτη, κάτι που μείωσε τα έσοδα κατά 144 εκατ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο του έτους και προκάλεσε πτώση 46% στα κέρδη, όταν σε άλλη περίπτωση θα είχαν αυξηθεί.

>>> BLOOMBERG ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ <<<

Η TUI επανέλαβε ότι η καθήλωση θα της κοστίσει περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ για ολόκληρο το έτος, λέγοντας ότι θα ενισχύσει τα μέτρα αποδοτικότητας στο σκέλος των ταξιδιών και θα επαναλάβει τις προβλέψεις κερδών της. Η εταιρεία με έδρα το Ανόβερο έχει στόλο 15 αεροσκαφών Max και είναι προγραμματισμένο να πάρει αρκετά περισσότερα φέτος.

«Είναι μια κρίσιμη κατάσταση, με τα αεροσκάφη στο έδαφος τώρα για σχεδόν πέντε μήνες. Είναι πολύ αγχωτικό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Friedrich Joussen σε τηλεδιάσκεψη, προσθέτοντας ότι τα μισθωμένα αεροπλάνα είναι «πολύ, πολύ ακριβά» και τα καύσιμα είναι πολύ ακριβά. Είπε ότι η TUI παραμένει σε συνομιλίες αποζημίωσης με την Boeing, χωρίς να σχολιάσει περαιτέρω.

Οι μετοχές της TUI διαπραγματεύονταν 2,2% υψηλότερα στο Λονδίνο σήμερα το πρωί, σε αντίθεση με μια πτώση 26% φέτος.

 
1736
Thumbnail

Σχέδιο για την απαλλαγή των τραπεζών από τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, επεξεργάζεται η Τουρκία, σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς οι φορείς χάραξης πολιτικής επιταχύνουν τις προσπάθειες ενίσχυσης της δανειοδότησης και της ανάπτυξης.

ad1mobile

>>>Διαβάστε επίσης - Ο Ερντογάν κατηγορεί τους πρώην συμμάχους του για την Halkbank<<<

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του αμερικανικού ειδησεογραφικού πρακτορείου, η ρυθμιστική αρχή για τις τράπεζες, BDDK, θα ζητήσει σύντομα από τις τουρκικές τράπεζες να μειώσουν το ποσοστό των «κόκκινων» δανείων από τους ισολογισμούς τους, έτσι ώστε η πίστωση στις βιομηχανίες να αρχίσει πάλι να ρέει, σύμφωνα με άτομα που έχουν άμεση γνώση του θέματος.

Στο πλαίσιο σχεδίου που έχει εγκριθεί από το τουρκικό Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, η BDDK θα ζητήσει από τις εμπορικές τράπεζες να καταρτίσουν τους δικούς τους οδικούς χάρτες για μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, δήλωσε μια από τις πηγές η οποία ζήτησε να μην κατονομαστεί.
 
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι τράπεζες είτε θα πρέπει να πουλήσουν επισφαλείς δάνεια σε επενδυτές είτε να αυξήσουν το συνολικό ποσό των δανείων που χορηγούν για να ωθήσουν προς τα κάτω το ποσοστό των ΜΕΔ.
 
Οι τράπεζες θα έχουν μέχρι το τέλος του 2020 να πετύχουν τους στόχους για τα κακά χρέη, ενώ η ρυθμιστική αρχή θα ελέγχει την πρόοδο κάθε μήνα. Τόσο το υπουργείο όσο και η ρυθμιστική αρχή των τραπεζών αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Το σχέδιο για τα ΜΕΔ είναι το τελευταίο βήμα των προσπαθειών της τουρκικής Κυβέρνησης για επανεκκίνηση της οικονομίας μέσω ταχύτερης πιστωτικής επέκτασης. Ορισμένες εμπορικές τράπεζες παραμένουν απρόθυμες να αυξήσουν το δανεισμό προτού καθαρίσουν τους ισολογισμούς τους.
 
Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο αναφέρει ότι τα επίπεδα κεφαλαίου και η ποιότητα του ενεργητικού έχουν βρεθεί υπό πίεση μετά την περσινή βουτιά του τουρκικού νομίσματος, η οποία προκάλεσε κύμα απαιτήσεων από τις εταιρείες για αναδιάρθρωση των δανείων τους.
 
Ο λόγος των επισφαλών δανείων προς τη συνολική πίστωση ανήλθε σε 5,2% τον Οκτώβριο και μπορεί να φθάσει στο 6,3% μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με την τραπεζική ρυθμιστική αρχή. Η Κυβέρνηση της Τουρκίας επιθυμεί οι τράπεζες να μειώσουν το μέσο όρο των ΜΕΔ σε 2% με 3% μέχρι το τέλος του 2020, δήλωσε μια από τις πηγές.

ad2mobile

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg, η Κυβέρνηση του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν αύξησε σημαντικά το στόχο της για την οικονομική ανάπτυξη την τριετία 2020-2022 στο 5%, υποστηρίζοντας ότι μπορεί να επιτευχθεί χωρίς να επηρεαστεί ο πληθωρισμός και να δημιουργηθεί μεγάλο κενό στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Η επιτυχία θα εξαρτηθεί από τη δύναμη του ιδιωτικού τομέα, τις επενδύσεις και τις εξαγωγές.

(ΚΥΠΕ - Bloomberg)

article 1