ΙΚΕΑ: Σταματά η έκδοση του καταλόγου της μετά από 70 χρόνια

Τέλος εποχής για ΙΚΕΑ

Σε μια προσπάθεια να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές εξελίξεις και τη στροφή των καταναλωτών στο Διαδίκτυο, η «ΙΚΕΑ» αποφάσισε να σταματήσει την κυκλοφορία του εμβληματικού καταλόγου της.

Ο σουηδικός κολοσσός επίπλων έβαλε τέλος σε μία από τις μεγαλύτερες ετήσιες εκδόσεις στον κόσμο, μετά από 70 ολόκληρα χρόνια.  Η έκδοση έφθασε στο απόγειό της το 2016, όταν διανεμήθηκαν πάνω από 200 εκατ. αντίτυπα σε νοικοκυριά και καταστήματα ΙΚΕΑ σε περισσότερες από 50 αγορές παγκοσμίως.

Όσον αφορά στην πρώτη, συλλεκτική μάλλον, έκδοση, αυτή διαφήμιζε την πολυθρόνα MK Wing Chair, φθάνοντας συνολικά τα 285.000 έντυπα, καθώς διανεμήθηκε μόνο στη νότια Σουηδία, ενώ στο πλαίσιο της τελευταίας φετινής έκδοσης, κυκλοφόρησαν 40 εκατ. κατάλογοι.

 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Η εταιρεία προχώρησε σε αυτήν την κίνηση, αφουγκραζόμενη την ολοένα και αυξανόμενη τάση των διαδικτυακών αγορών από τους καταναλωτές, οι οποίοι εμπνέονται πλέον από το ίντερνετ.

Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι το 12μηνο έως το τέλος Αυγούστου, οι διαδικτυακές πωλήσεις της ΙΚΕΑ κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 45%.

«Ο αριθμός των αντιτύπων έχει μειωθεί, αλλά επίσης έχουμε δει ότι οι καταναλωτές συνηθίζουν να χρησιμοποιούν περισσότερο την ιστοσελίδα μας, τις εφαρμογές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κατάλογος έγινε όλο και λιγότερο σημαντικός», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Κόνραντ Γκρους, γενικός διευθυντής στη Inter IKEA Systems, μονάδα του ομίλου Inter IKEA.
«Το ενδιαφέρον για τον κατάλογο έχει μειωθεί», παραδέχθηκε επίσης σε συνέντευξή του στο Reuters, ο Γκρους, ο οποίος ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα μόλις τον περασμένο Ιούνιο, μετά από πολυετή προσφορά στην εταιρεία.

Δεν παρέλειψε μάλιστα να δηλώσει συναισθηματικά φορτισμένος για τη συγκεκριμένη εξέλιξη, καθώς ο κατάλογος υπήρξε κομβικό σημείο και αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της ΙΚΕΑ από τη στιγμή, δε, που τόσο ο ίδιος, όσο και οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους, μεγάλωσαν ουσιαστικά με την έκδοση αυτή.

«Ο κατάλογος υπήρξε τόσο σημαντικός για εμάς», υπογράμμισε, κάνοντας λόγο για παραδοσιακά σημαντικό κομμάτι του προϋπολογισμού της εταιρίας όσον αφορά στο μάρκετινγκ.

Τα κεφάλαια που θα εξοικονομηθούν πάντως θα «πέσουν» στο διαδικτυακό και τηλεοπτικό μάρκετινγκ, ενώ σύμφωνα πάντα με τον Γκρους, η ΙΚΕΑ επεξεργάζεται μια μικρότερη έντυπη έκδοση, η οποία θα προσφέρει μόνο ιδέες και έμπνευση σχετικά με την επίπλωση των σπιτιών. Θα είναι, δε, διαθέσιμη στα καταστήματα την επόμενη χρονιά.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως ο κατάλογος έχει γίνει κατά καιρούς στόχος επικριτικών σχολίων, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις, όπως το 2012, όταν η ΙΚΕΑ είχε αφαιρέσει όλες τις γυναικείες μορφές για την έκδοση της Σαουδικής Αραβίας. Πολλοί τότε κατέκριναν την εταιρεία για την πολιτική της, σχετικά με την ισότητα των φύλων.

Πηγή: Sputnik.gr

Tags