Τα Boeing 737 Max έχουν αποσυρθεί μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες με εκατοντάδες νεκρούς

Σοκαριστικές είναι οι αποκαλύψεις ενός μηχανικού της Boeing που εργαζόταν στον σχεδιασμό της κατασκευής των αεροσκαφών τύπου 737 Max, καθώς υποστήριξε πως η κατασκευή τους δεν χρηματοδοτείται επαρκώς.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

Οι δηλώσεις του Adam Dickson, όπως είναι το όνομα του μηχανικού, αφορούν τα μοντέλα 737 Max της Boeing, τα οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα προκάλεσαν δύο τραγικά δυστυχήματα, τα οποία οδήγησαν στον θάνατο 346 ανθρώπους συνολικά.

Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, ο οποίος εργάστηκε στην εταιρεία για περισσότερα από 30 χρόνια: «Σίγουρα αυτό που είδα ήταν έλλειψη επαρκών πόρων, ώστε να γίνει η δουλειά ολοκληρωμένη». Ακόμα, σύμφωνα με τον Dickson η φιλοσοφία που υπήρχε ήταν επικεντρωμένη στο να μειωθεί το κόστος κατασκευής και οι μηχανικοί είχαν στόχο να κατεβάσουν το κόστος από τα αεροσκάφη. 

Μάλιστα, ο στόχος για τους μηχανικούς ήταν να δείξουν πως οι αλλαγές που έκαναν δεν ήταν τόσο σημαντικές και πως υπήρχε μεγάλη ομοιότητα με τα χαρακτηριστικά προηγούμενων τύπων του αεροσκάφους, ώστε να μην χρειαστεί κάποια αλλαγή στην πιστοποίηση τους. Όπως τόνισε με την ταξινόμησή τους ως μικρές και όχι μείζονες αλλαγές, η Boeing θα αντιμετώπιζε λιγότερο έλεγχο από την αμερικανική ρυθμιστική αρχή, την Federal Aviation Administration.

Μία θεμελιώδης αλλαγή ωστόσο ήταν η εισαγωγή του συστήματος ασφαλείας MCAS, το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο απώλειας στήριξης. Το κοινό ανάμεσα και στις δύο τραγωδίες Boeing 737 Max - το αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και η συντριβή της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019 - ήταν πως οι πιλότοι αγωνίστηκαν μάταια για να σώσουν το αεροπλάνο τους όταν το σύστημα MCAS έριξε κάτω τη μύτη του αεροσκάφους σε απόκριση ενός ελαττωματικού αισθητήρα.

«Είναι τρομακτικό να βλέπεις ένα τόσο σημαντικό γεγονός να συμβαίνει εξαιτίας ενός συστήματος που δεν λειτούργησε σωστά ή με ακρίβεια», δήλωσε ο Dickson. Η ίδια του η οικογένεια αρνείται να ταξιδέψει με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, όπως τόνισε.

Από την πλευρά της η Boeing υποστηρίζει πως τα σχόλια του πρώην εργαζομένου της είναι αναληθή. Όπως δήλωσε: «Δεν πιέσαμε να κυκλοφορήσουν τα 737 Max πριν να είναι έτοιμα. Ήμασταν πάντα πιστοί στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ακεραιότητα και αυτές οι αξίες αλληλοενισχύονται με την παραγωγικότητα και την απόδοση της εταιρείας».

Κατά καιρούς η Boeing έχει κατηγορηθεί ότι δίνει μεγαλύτερη προσοχή στη χρηματιστηριακή της αξία αντί να επενδύει στην ασφάλεια των επιβατών της, με τον οικονομολόγο William Lazonick να τονίζει ότι η διοίκηση της εταιρείας ήταν πολύ επικεντρωμένη στην παραγωγή χρημάτων.

Το 737 Max έχει τεθεί υπό απαγόρευση από τον Μάρτιο και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν δείγματα πως θα αλλάξει η ισχύουσα κατάσταση. 

Πρώτο Θέμα 
 

 
5729
Thumbnail

Με κατ’ αρχήν συμφωνία των χωρών που πήραν μέρος (αλλά και του ΟΗΕ) για εκεχειρία στη Λιβύη μετά από εννιά χρόνια εχθροπραξιών έληξε η Διάσκεψη του Βερολίνου.

ad1mobile

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Οι ηγέτες που συμμετείχαν στη Διάσκεψη του Βερολίνου δεσμεύτηκαν να συμμορφωθούν με το εμπάργκο όπλων και δεσμεύτηκαν να τερματίσουν τη στρατιωτική στήριξη στις πλευρές εμφύλιου πολέμου. «Πιστεύουμε σε πολιτική λύση και όχι σε στρατιωτικές συγκρούσεις» ανέφερε η γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.

Σύμφωνα με την Άνγκελα Μέρκελ, οι συμμετέχουσες χώρες κατέληξαν σε ένα σχέδιο επίλυσης της διαμάχης για τη Λιβύη, το οποίο αφενός πρέπει να εγκριθεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, αφετέρου να καταστεί τμήμα της πολιτικής διευθέτησης του ζητήματος.

>>> Διαβάστε εδώ ειδήσεις και στην αγγλική <<<

Η γερμανίδα καγκελάριος, παράλληλα, γνωστοποίησε ότι θα σχηματιστεί μία 10μελής στρατιωτική επιτροπή, με τη συμμετοχή των αντιπροσώπων των αντιμαχόμενων πλευρών στον λιβυκό εμφύλιο πόλεμο, ενώ ανακοίνωσε ότι οι χώρες – μέλη της Διάσκεψης συμφώνησαν να σταματήσουν την παροχή στρατιωτικής βοήθειας στα εμπλεκόμενα μέρη.

Η Μέρκελ τόνισε ότι η συζήτηση που έγινε στο Βερολίνο «δεν θα επιλύσει όλα τα προβλήματα στη Λιβύη, όμως» – συνέχισε- «οι συνομιλίες είχαν ως σκοπό να δώσουν νέα ώθηση στην ειρηνευτική διαδικασία».

Συνεδριάζει η 10μελής επιτροπή
Από την πλευρά του, ο γ.γ. του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, απηύθυνε έκκληση να ξεκινήσει άμεσα πολιτικός διάλογος για την ειρήνευση και την κατάπαυση πυρός στη Λιβύη.

Υποστήριξε δε, ότι η 10μελής στρατιωτική επιτροπή αναμένεται να συνεδριάσει τις αμέσως επόμενες ημέρες, στην έδρα του Οργανισμού, στη Γενεύη.

Παράλληλα, δεν παρέλειψε να εκφράσει την ανησυχία της διεθνούς κοινότητας για το κλείσιμο των τερματικών πετρελαϊκών σταθμών στη Λιβύη, κατόπιν πρωτοβουλίας αρχηγών φυλών που στηρίζουν τον Λιβυκό Εθνικό Στρατό (LNA).

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Μάας: Θα συμμετάσχουν και άλλοι που δεν ήταν παρόντες στη Διάσκεψη
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, Χάικο Μάας, υποστήριξε πως «γνωρίζουμε ότι το θέμα δεν λήγει σήμερα, γι’αυτό δημιουργήσαμε επιτροπές. Θα κληθούν να συμμετάσχουν και κράτη που δεν εκπροσωπήθηκαν εδώ σήμερα. Εχουμε δύσκολο δρόμο μπροστά μας».

ad2mobile

«Σημαντικό σήμερα ήταν να φτάσουμε σε μια συμφωνία. Ξεπεράσαμε όσα ζήσαμε στο παρελθόν και πρέπει να φέρουμε σε διάλογο τις δυο αντιμαχόμενες πλευρές της Λιβύης» πρόσθεσε.

in.gr

article 1