Πότε βλέπουν ανάκαμψη οι αναλυτές

Για όποιον ψάχνει να βρει πόσο βαρύ είναι το χτύπημα του κορωνοϊού στην οικονομία και τις αγορές, αρκεί να κοιτάξει τις τιμές του πετρελαίου. Τη Δευτέρα, σημειώθηκε μια πρωτοφανής κατάρρευση, καθώς οι τιμές του «μαύρου χρυσού» διολίσθησαν σε αρνητικές τιμές, φτάνοντας σχεδόν στα μείον 40 δολάρια το βαρέλι – ήταν το πρώτο αρνητικό κλείσιμο στην ιστορία. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι οι παραγωγοί που πλέον δεν έχουν άλλο χώρο για αποθήκευση πετρελαίου καθώς η ζήτηση καταρρέει, είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τους αγοραστές για να τους απαλλάξουν από το αργό που έχουν στα χέρια τους. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στα συμβόλαια του αμερικανικού αργού.

Την Τρίτη, η αγορά επιχείρησε μία εξίσου πρωτοφανή διόρθωση, καθώς στο συμβόλαιο Μαΐου επιτεύχθηκε άνοδος στην τιμή του βαρελιού της τάξεως του 126,6%, την ίδια στιγμή που το συμβόλαιο WTI του Ιουνίου, «έκλεισε» στο -43%, στα 11,57 δολ/βαρέλι, αποδεικνύοντας ότι η συγκεκριμένη κρίση ήρθε για να μείνει για το επόμενο διάστημα. Νωρίτερα υποχωρούσε πάνω από 60% κάτω από τα 7 δολ/βαρέλι. Το συμβόλαιο Ιουλίου υποχώρησε κατά 31% στα 18,04 δολ/βαρέλι.

>>> Όλες οι χρηματιστηριακές ειδήσεις <<<

Σε ό,τι αφορά το συμβόλαιο του μπρεντ έκανε βουτιά κάτω από τα 19 δολ/βαρέλι την Τρίτη στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2002 – μια μείωση της τάξης του 26%. ψ

Αναλυτές σημειώνουν εξάλλου ότι η πρωτοφανής κατρακύλα του συμβολαίου του Μαΐου χθες οφείλεται εν μέρει και στη λήξη του την Τρίτη. Η λήξη των συμβολαίων υποχρεώνει επενδυτές που δεν έχουν καμία πρόθεση να πάρουν στα χέρια τους βαρέλια αργού να προχωρήσουν σε ρευστοποιήσεις. Τα διαπραγματεύσιμα αμοιβαία κεφάλαια (ETFs), τα οποία ελέγχουν μεγάλο αριθμό συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης, είναι μεταξύ αυτών που πρέπει να πουλήσουν στη λήξη. Αυτές οι αναγκαστικές ρευστοποιήσεις ενέτειναν τις πιέσεις στις τιμές.

Στις ασιατικές αγορές σήμερα, η τιμή του WTI σημειώνει πτώση 3,16% στα 18,10 δολ/βαρέλι, ενώ στο μπρεντ η πτώση αγγίζει το 16% στα 16,22 δολ/βαρέλι.

«Είμαι σοκαρισμένος», αναφέρει ο Bjornar Tonhaugen,επικεφαλής του τομέα αγορών πετρελαίου της Rystad Energy. Συνήθως υπάρχει μια μεταβλητότητα στο τέλος της περιόδου λήξης του συμβολαίου, όμως η τρέχουσα κατάσταση υποδεικνύει ότι η αγορά πετρελαίου έχει επισήμως καταρρεύσει, καθώς συσσωρεύονται τα αποθέματα, αναφέρει ο ίδιος.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Rystad Energy: Ερχονται εκατοντάδες λουκέτα
Οι συνέπειες του φθηνού αργού θα περάσουν και στην οικονομία. Όπως μεταδίδει το CNN, ακόμα και σε ένα περιβάλλον με το πετρέλαιο στα 20 δολάρια, αναμένεται ότι πάνω από 500 αμερικανικές εταιρείες εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου θα χρεοκοπήσουν μέχρι τα τέλη του 2021, σύμφωνα με την Rystad Energy. χ

Η πρόσφατη απόφαση του ΟΠΕΚ περί μείωσης της παραγωγής κατά 9,7 εκατ. βαρελιών ημερησίως, φαντάζει πλέον ως ασπιρίνη για ανίατη ασθένεια. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Κάσινγκ της Οκλαχόμα, το οποίο αποτελεί το βασικό σημείο παράδοσης του αμερικανικού WTI και το οποίο υπολογίζεται να έχει γεμίσει μέσα σε μερικές εβδομάδες.

Ωστόσο, το πρόβλημα δεν θα εξαφανιστεί. Κανείς δεν μπορεί να πει πότε θα ανακάμψει η ζήτηση για πετρέλαιο. Κι όταν λήξει το lockdown των οικονομιών, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα για να επανακτήσουν ταχύτητα τα διυλιστήρια, αναφέρει ο Tonhaugen. Ανάλογα θέματα θα ανακύψουν και με το συμβόλαιο Ιουνίου.

«Υπάρχει μεγάλη ποσότητα πετρελαίου και δεν υπάρχει χώρος για να αποθηκευτεί αυτή τη στιγμή, άρα κανέναν δεν θέλει να το αγοράσει», αναφέρει ο αναλυτής της Jefferies, Randy Giveans.

Την τελευταία 10ετία, οι traders ή οι παραγωγοί ξόδευαν τον Απρίλιο τυπικά 25.000 δολάρια τη μέρα για ένα υπερδεξαμενόπλοιο ( VLCC), που μπορεί να αποθηκεύσει 2 εκατ. βαρέλια αργού. Η τιμή αυτή τώρα έχει εκτοξευθεί στα 150.000 δολάρια τη μέρα.

>>> Όλες οι χρηματιστηριακές ειδήσεις <<<

Η περιδίνηση στην οποία έχουν εισέλθει οι αγορές πετρελαίου είναι ένα σημάδι για το πώς η πανδημία έχει επηρεάσει του επενδυτές. Οι συνέπειες θα διαρκέσουν για τους επομενους μήνες και χρόνια. Όπως αναφέρει στο BBC ο πρώην επικεφαλής της ΒΡ , John Browne , η κατάσταση θυμίζει τα μέσα της δεκαετίας του ’80 όταν είχε συμβεί κάτι αντίστοιχο, δηλ. μεγάλη προσφορά και πολύ μικρή ζήτηση. Τότε οι τιμές του πετρελαίου παρέμειναν χαμηλά για 17 χρόνια.

Ανάκαμψη από το φθινόπωρο;
Το γεγονός πάντως ότι τα πιο μακρινά συμβόλαια του αμερικανικού αργού κινούνται σε επίπεδα πάνω από τα 30 δολ. το βαρέλι (το συμβόλαιο Νοεμβρίου είναι στα $31,66) δείχνει ότι οι επενδυτές περιμένουν ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας αργότερα φέτος, κάτι που αναμένεται να αναζωογονήσει και τη ζήτηση.

Πηγή: newmoney
 

 
1808
Thumbnail

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ευρωπαϊκή ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου είναι η καλύτερη δυνατή τη δεδομένη χρονική στιγμή. Η ΜΚΟ ανέφερε στις 8 Ιουλίου ότι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και συγκεκριμένα του υδρογόνου, αποτελεί σημαντική λύση για όλους εκείνους τους τομείς μεταφορών οι οποίοι δεν έχουν εναλλακτική για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

ad1mobile

Διαφαίνεται ότι οι βλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στρέφονται στην μεν στην προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων από τις μεταφορές, ωστόσο οι περισσότερες προτάσεις επικεντρώνονται στην περαιτέρω χρήση των βιοκαυσίμων. Κατά την T&E, περισσότερο έμφαση θα πρέπει να δοθεί και στο υδρογόνο.

>>> Διαβάστε επίσης: Τέλος στην ηχορύπανση από τα τροποποιημένα οχήματα - Τι αλλάζει <<<

Όπως δήλωσε και ο William Todts, διευθυντικό στέλεχος της T&E, «Το υδρογόνο αποτελεί τον συνδετικό κρίκο για τη μείωση των ευρωπαϊκών εκπομπών άνθρακα από τα αεροπλάνα και τα πλοία, για τα οποία ακόμη δεν υπάρχουν επιλογές εξηλεκτρισμού. Τώρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να δημιουργήσει νομικά πλαίσια, τα οποία θα παρακινούν τους αερομεταφορείς και τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικών εκπομπών συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου, της αμμωνίας και της συνθετικής κηροζίνης».

Η Τ&E υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για χρήση τεχνολογιών υδρογόνου και στον κλάδο των οδικών μεταφορών. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΜΚΟ στην ιστοσελίδα της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία αυστηρότερων προδιαγραφών έως το 2030 για την προώθηση του υδρογόνου και της χρήσης μπαταριών σε φορτηγά και λεωφορεία. Ωστόσο, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι η Επιτροπή αφήνει ένα ανοικτό παράθυρο για τη χρήση «μπλε» υδρογόνου, το οποίο παράγεται μέσω ορυκτών καυσίμων και ουσιαστικά δεν αποτελεί καθαρό καύσιμο.

ad2mobile

Τέλος, ο κ. Todts υπογράμμισε ότι «το υδρογόνο είναι τόσο (περιβαλλοντικά) καθαρό, όσο και η ενέργεια από την οποία παρήχθη, και η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα απλώς καθυστερεί το decarbonization της οικονομίας, κάτι για το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί».

Πηγή: Energypress.gr

article 1