Εισήγηση για πρόγραμμα έρευνας μηδενικών εκπομπών άνθρακα

Πρόγραμμα έρευνας-ανάπτυξης για μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα εισηγείται η Ναυτιλιακή Βιομηχανία

Η Διεθνής Ναυτιλιακή Βιομηχανία καλεί επειγόντως όλες τις Κυβερνήσεις όπως προωθήσουν την πρότασή της, για τη δημιουργία Προγράμματος Έρευνας και Ανάπτυξης ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα χρηματοδοτείται από τη βιομηχανία και θα αποτελέσει καταλύτη στη μετάβαση λειτουργίας της βιομηχανίας από ορυκτά καύσιμα σε πηγές ενέργειας μηδενικών εκπομπών άνθρακα, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.
 
Σε ανακοίνωση, με αφορμή τη συνάντηση των Κυβερνήσεων στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΔΝΟ) για να εξετάσουν τα επόμενα κρίσιμα βήματα σχετικά με την εξάλειψη εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις θαλάσσιες μεταφορές, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο αναφέρει ότι διαδραμάτισε ενεργό ρόλο στις συζητήσεις για την πρόταση δημιουργίας του Προγράμματος Έρευνας και Ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι η πρωτοβουλία αυτή θα προσφέρει τη χρηματοδότηση για καινοτομία και τεχνολογική ανάπτυξη, βοηθώντας έτσι στην εξεύρεση λύσεων για μηδενικές εκπομπές CO2 από τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία.

>>> Διαβάστε επίσης: Νέο σχέδιο: 40 χιλ. ευρώ και βάλε σε ζευγάρια για αγορά κατοικίας <<<

Σύμφωνα με το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, η διαχείριση του Προγράμματος Ε&Α θα γίνεται μέσω ενός μη Κυβερνητικού Οργανισμού έρευνας και ανάπτυξης με την ονομασία, Διεθνές Συμβούλιο Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης (International Maritime Research and Development Board - IMRB).
 
Προσθέτει ότι η Ναυτιλιακή Βιομηχανία αναφέρει ότι για να δημιουργηθούν τα απαραίτητα κεφάλαια για την επίτευξη των στόχων του Προγράμματος, οι συνεισφορές πρέπει να είναι υποχρεωτικές μέσω ενός κανονισμού από το ΔΝΟ, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη συνεισφορά όλων των ναυτιλιακών εταιρειών ανά το παγκόσμιο.
 
«Ένα Διεθνές Ταμείο Θαλάσσιας Έρευνας (International Maritime Research Fund - IMRF) θα παρέχει χρηματοδότηση από τη βιομηχανία για τα προγράμματα Έρευνας & Ανάπτυξης του IMRB, συλλέγοντας περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε περίοδο δέκα ετών, μέσω συνεισφορών 2 δολαρίων ανά τόνο καυσίμου που καταναλώνεται από κάθε πλοίο», προσθέτει το Επιμελητήριο.
  
Αναφέρει επίσης ότι το IMRB θα έχει διάρκεια ζωής 10-15 χρόνια και θα παραδώσει ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα, που θα επιτρέψουν στη συνέχεια σε εμπορικές οντότητες να παρέχουν αξιόπιστες τεχνολογίες και υπηρεσίες στον παγκόσμιο στόλο μέσα στη δεκαετία του 2030, έτσι ώστε ο στόχος του ΔΝΟ για το 2050 να μπορεί να επιτευχθεί.
 
«Παρόλο ότι το σύνολο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη Ναυτιλία είναι περίπου 7% χαμηλότερο από ότι το 2008, η επίτευξη μηδενικών εκπομπών θα είναι αδύνατη ενόσω η λειτουργία των πλοίων εξαρτάται ακόμα από τα ορυκτά καύσιμα και ταυτόχρονα η παγκόσμια ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές συνεχίζει να αυξάνεται», προσθέτει.

>>> Διαβάστε επίσης: ΥΠΠΑΝ: Σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση είχαν τεθεί 5000 μαθητές/τριες <<<

Αναφέρει επίσης ότι ο φιλόδοξος στόχος του ΔΝΟ, για μείωση των συνολικών εκπομπών άνθρακα από τη Διεθνή Ναυτιλία κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008, θα επιτευχθεί μόνο με την εξεύρεση και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα, ώστε κατά τη δεκαετία του 2030 να ξεκινήσουν να λειτουργούν εμπορικά βιώσιμα πλοία μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
 
Επιπλέον, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο αναφέρει ότι η Ναυτιλιακή Βιομηχανία εκφράζει την ετοιμότητα της για συνεργασία με τις Κυβερνήσεις, ώστε αυτή η πρωτοβουλία να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατό και καλεί την Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΔΝΟ, να υποστηρίξει την ανάπτυξη του IMRB, κατά τη διάρκεια της σημαντικής συνάντησης που ξεκινά σήμερα, 16 Νοεμβρίου 2020.
 
(ΚΥΠΕ)

 
2030
Thumbnail