Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών

Η γερμανική κυβέρνηση, τα παράκτια κρατίδια και η λιμενική αρχή BSH συμφώνησαν με την βιομηχανία υπεράκτιας αιολικής ενέργειας να αυξηθεί ο στόχος διείσδυσης στα 20 GW μέχρι το 2030 από 15 GW που είναι τώρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών.

Η πολυαναμενόμενη κίνηση, η οποία περιλαμβάνει και τις εταιρείες διαχείρισης του δικτύου μεταφοράς 50Hertz, Amprion και Tennet IPO-TTH.AS, ήρθε μετά από συνάντηση που πραγματοποίησαν οι υπουργοί ενέργειας των κρατιδίων την περασμένη εβδομάδα, όπου και οριστικοποίησαν τις τελευταίες λεπτομέρειες της συμφωνίας.

>>> Ειδήσεις – Κεφάλαιο Ενέργεια Brief <<< 

Η συμφωνία επιτρέπει στον αναπτυσσόμενο κλάδο της αιολικής ενέργειας να σχεδιάσει σε βάθος χρόνου σύμφωνα με τα προγράμματα προστασίας του κλίματος που στόχο έχουν να προωθήσουν την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και να “εξοβελίσουν” τα ορυκτά καύσιμα. Ταυτόχρονα, οι διαχειριστές μπορούν να σχεδιάσουν τις απαιτούμενες διασυνδέσεις με τα χερσαία δίκτυα

Πηγή: energypress
 

 
1808
Thumbnail

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ευρωπαϊκή ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου είναι η καλύτερη δυνατή τη δεδομένη χρονική στιγμή. Η ΜΚΟ ανέφερε στις 8 Ιουλίου ότι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και συγκεκριμένα του υδρογόνου, αποτελεί σημαντική λύση για όλους εκείνους τους τομείς μεταφορών οι οποίοι δεν έχουν εναλλακτική για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

ad1mobile

Διαφαίνεται ότι οι βλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στρέφονται στην μεν στην προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων από τις μεταφορές, ωστόσο οι περισσότερες προτάσεις επικεντρώνονται στην περαιτέρω χρήση των βιοκαυσίμων. Κατά την T&E, περισσότερο έμφαση θα πρέπει να δοθεί και στο υδρογόνο.

>>> Διαβάστε επίσης: Τέλος στην ηχορύπανση από τα τροποποιημένα οχήματα - Τι αλλάζει <<<

Όπως δήλωσε και ο William Todts, διευθυντικό στέλεχος της T&E, «Το υδρογόνο αποτελεί τον συνδετικό κρίκο για τη μείωση των ευρωπαϊκών εκπομπών άνθρακα από τα αεροπλάνα και τα πλοία, για τα οποία ακόμη δεν υπάρχουν επιλογές εξηλεκτρισμού. Τώρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να δημιουργήσει νομικά πλαίσια, τα οποία θα παρακινούν τους αερομεταφορείς και τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικών εκπομπών συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου, της αμμωνίας και της συνθετικής κηροζίνης».

Η Τ&E υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για χρήση τεχνολογιών υδρογόνου και στον κλάδο των οδικών μεταφορών. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΜΚΟ στην ιστοσελίδα της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία αυστηρότερων προδιαγραφών έως το 2030 για την προώθηση του υδρογόνου και της χρήσης μπαταριών σε φορτηγά και λεωφορεία. Ωστόσο, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι η Επιτροπή αφήνει ένα ανοικτό παράθυρο για τη χρήση «μπλε» υδρογόνου, το οποίο παράγεται μέσω ορυκτών καυσίμων και ουσιαστικά δεν αποτελεί καθαρό καύσιμο.

ad2mobile

Τέλος, ο κ. Todts υπογράμμισε ότι «το υδρογόνο είναι τόσο (περιβαλλοντικά) καθαρό, όσο και η ενέργεια από την οποία παρήχθη, και η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα απλώς καθυστερεί το decarbonization της οικονομίας, κάτι για το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί».

Πηγή: Energypress.gr

article 1