Ηλεκτροκίνηση: Ποιες εταιρείες κερδίζουν το στοίχημα

Μελέτη της T&E αποκαλύπτει ότι μόλις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες για την μετάβαση στη νέα εποχή

Η Volkswagen και η Volvo είναι οι μόνες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι έτοιμες να μεταβούν στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης σύμφωνα με τον καθαρό στόχο μηδενικών εκπομπών CO2 της Ευρώπης, εκτιμά η Οργάνωση Transport & Environment (T&E).

Η κατάταξη της T&E σχετικά με την ετοιμότητα 10 μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη να μεταβεί σε ηλεκτρικό έως το 2030, δείχνει ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές στη φιλοδοξία και την ποιότητα των σχεδίων τους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και Volvo Cars έχουν επιθετικές και αξιόπιστες στρατηγικές. Άλλοι όπως η Ford έχουν έναν φιλόδοξο στόχο σταδιακής κατάργησης.

Η Stellantis, η Daimler, η BMW, η Jaguar Land Rover και η Toyota κατατάσσονται στη χειρότερη θέση με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), χωρίς φιλόδοξους στόχους σταδιακής κατάργησης, χωρίς σαφή βιομηχανική στρατηγική και υπερβολική εξάρτηση στην περίπτωση των BMW, Daimler και Toyota στα υβριδικά μοντέλα.

Η Julia Poliscanova, διευθύντρια στην T&E, δήλωσε: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν απεγνωσμένα να αναδείξουν τα πράσινα διαπιστευτήριά τους, αλλά η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που φαίνεται. Ακόμη και εκείνοι που είναι φιλόδοξοι στερούνται κατάλληλης στρατηγικής για να φτάσουν εκεί. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απέτυχαν να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις τους στο παρελθόν, ποιος λέει ότι αυτή τη φορά θα γίνει κάτι διαφορετικό; ”

Η μελέτη της T&E αποκαλύπτει επίσης ότι:

Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ των 27 αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 1 εκατομμύριο μονάδες το 2021 (7,4% της παραγωγής), σε 3,3 εκατομμύρια μονάδες το 2025 (24,2%) και να ξεπεράσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2030 με 6,7 εκατομμύρια (50,2%).

Τα σχέδια παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών δείχνουν ότι τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEVs) αναμένεται να ανέλθουν στα 1,6 εκατομμύρια μονάδες το 2026 (12% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων) και στη συνέχεια να σταματήσουν καθ ‘όλη τη διάρκεια του δεύτερου μισού της δεκαετίας.

Η Toyota δεν έχει θέσει στόχο για το 2030 και σχεδιάζει να παράγει μόλις 10% BEV το 2025. Αναμένεται να βασιστεί σε ρυπογόνες υβριδικές τεχνολογίες (44% της παραγωγής της ΕΕ το 2030).

Η έκθεση εγείρει ανησυχίες για την εξάρτηση από τις εθελοντικές δεσμεύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες είναι πολύ χαμηλές και δεν υποστηρίζονται από μια συνεκτική βιομηχανική στρατηγική. Η προηγούμενη ανάλυση της T&E έδειξε ότι το 2016, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απέτυχαν στον συλλογικό τους στόχο να πουλήσουν 3,6% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιτυγχάνοντας λιγότερα από τα μισά.

σ
Αλλά ακόμη και αν τηρηθούν οι τρέχουσες υποσχέσεις, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη (BEV) είναι πιθανό να είναι τουλάχιστον 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από ό, τι πρέπει να είναι το 2030. Για να διασφαλιστεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αυξήσουν την παραγωγή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εγκαίρως, οι ευρωπαίοι ρυθμιστικοί φορείς πρέπει να θέσουν δεσμευτικούς στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα την επόμενη δεκαετία, οδηγώντας στα δύο τρίτα των νέων αυτοκινήτων να είναι πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030 και όλα τα νέα αυτοκίνητα το 2035, επισημαίνει η T&E.

Η Julia Poliscanova κατέληξε στο συμπέρασμα: «Δεν υπάρχει πλέον αμφιβολίες ότι χωρίς ορυκτά καύσιμα, το ηλεκτρικό μέλλον είναι δυνατό. Αλλά με μόνο δύο κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται κοντά στο αυτό το σημείο όπου πρέπει να πάει η Ευρώπη και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής δεν μπορούν να το αφήσουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να φτάσουν εκεί μόνοι τους. Οι στόχοι πρέπει να ενισχυθούν σταδιακά, ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να δεσμευτούν όχι μόνο να καταργήσουν τα ορυκτά καύσιμα, αλλά να αναπτύξουν μια στρατηγική που θα τους φτάσει εγκαίρως. ”

Προτάσεις

Απαιτούνται υψηλότερα πρότυπα 2025 με μείωση 25% των μέσων εκπομπών CO2 και επιπλέον στόχος με μείωση τουλάχιστον 40% το 2027 για να καταστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά και η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ παγκοσμίως ανταγωνιστική.

Ένας στόχος του 2030 με μείωση τουλάχιστον 65% των μέσων εκπομπών CO2, ακολουθούμενος από μια πλήρη κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.

Στα τρέχοντα μοντέλα PHEV οι τιμές CO2 πρέπει να προσαρμοστούν με βάση τις πραγματικές εκπομπές τους.

Πηγή: newsauto

 
2361