Πότε θα δούμε φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην Ευρώπη

Το αυτοκίνητο που βλέπετε κοστίζει κάτω από €4.000 και από πλευράς πωλήσεων τείνει να γίνει ένα best-seller στην Κίνα

Το ηλεκτρικό αυτοκινητάκι με την μακρόσυρτη ονομασία Wuling Hong Guang MINI EV είναι ότι χρειάζεται ένας Κινέζος στις αχανείς μεγαλουπόλεις. Είναι μικρό, πρακτικό και το κυριότερο πάμφθηνο με εξίσου χαμηλό κόστος ανταλλακτικών. Και για αυτό το λόγο πουλάει με την σέσουλα έχοντας ξεπεράσει τις 200.000 αυτοκίνητα μέσα σε λιγότερο από ένα έτος της κυκλοφορίας του.

Για την επιτυχία που γνωρίζει το τρίμετρο Hong Guang δεν υπάρχει κάποια μυστική συνταγή. Απλά είναι φτηνό. Πως το καταφέρνει; Έχει ένα μοτεράκι με 27 αλογάκια και μια μικρή μπαταρία 9,3 ή 13,9 kWh για αυτονομία 120 ή 170 χιλιομέτρων, αντίστοιχα. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι στα 100 χλμ./ώρα μετακινώντας έως τέσσερα άτομα. Τι άλλο χρειάζεται κανείς για την πόλη;

Στην αυτοκινητοβιομηχανία λένε πως το χρήμα έρχεται από τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα. Ίσως και για αυτό να ξεκίνησε το πράγμα κάπως… ανάποδα. Τι εννοώ; Το ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης θα μπορούσε κάλλιστα να αφορά σε μικρά city-cars. Ωστόσο, στην Ευρώπη -και όχι μόνο- αυτό έγινε από μεγάλα και ακριβά SUV (π.χ. Audi e-Tron, Jaguar i-Pace, Mercedes EQC κ.α.).

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Ωστόσο, αυτό θα αλλάζει σταδιακά και εκτιμώ πως μέσα στην επόμενη τριετία θα δούμε και πραγματικά φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης). Την αρχή προς αυτή την κατεύθυνση έχει κάνει η Dacia με το Spring, το οποίο στην Γερμανία ξεκινά από τις 10.920 ευρώ σε συνδυασμό με το οικολογικό μπόνους.

Τι και αν έχει μόλις 45 άλογα ή χρειάζεται 19 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα; Μπορεί με μια φόρτιση να διανύσει 200+ χιλιόμετρα, για όλη αυτή την απόσταση θα κάψει λιγότερο από 30 ευρώ και θα κρατά την πόλη πιο καθαρή και πιο ήσυχη. Έτσι, όπως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο για να έχει νόημα η ηλεκτροκίνηση.

newsayto.gr